- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen bych doplnil jednu celkem zásadní věc co lidé ocení a to, že zlevní věci na minibarech. Od nového JŘ budou obsluhovat minibary vlakušky a ceny budou vypadat takto ... V minibaru budou k dispozici teplé (káva/čaj 10 Kč) a studené nápoje (například Cola za 25 Kč), snacky (Tatranka 10 Kč,...). Pivo bude stát od 25 Kč
Ale pouze ve vlacích Ex na lince Praha – Ostrava – Žilina Takže minibary na jiných vlacích, nebo minibar v Pendolinu budou mít pořád vyšší ceny. Předpokládám, že tyhlety 'nové' minibary si asi dráhy budou provozovat sami a zbytek jídelních služeb zůstane i nadále přes JLV (proti čemuž ale nic nemám).
Osobně mne ta povinnost dětské jízdenky za 0,-Kč nesedí s možností jízdy dle ceníků integrovaných doprav - v těch děti do 6-ti let jízdenku určitě nepotřebují!
Tak jsem zvědav, který ceník (ČD či IDS) bude nadřazen = bude víc dětí do 6ti let dál jezdit bez jízdenek či nově s jízdenkou za 0,-Kč?
Jestli opravdu vydaji tu bezplatnou jizdenku bez prirazky ve vlaku, tak bych to neresil. Je to jen masochismus ČD.
Jízdenka s nulovou hodnotou pro dítě do 6 let? Takže když někam pojedu s dítětem a budu mít za sebe předplacenou traťovou, musím ještě jako .... k pokladně?
Nemusíte, průvodčí Vám vystaví doklad bez manipulační přirážky i v případě, že nastoupíte v obsazené stanici. Akorát pokud se nemýlím, pokud byste měl 2 kousky, máte pro ně nárok jen na jedno místo k sezení. (Ale to platilo už dřív.)
Tak by ty rexy mohli posílat z Prahy do Brna přes Pce a Třebovou namísto těch rychlíků, co tam jezdí teď.
Tam je uvažováno s Pantery ? Nebo se pletu ?
Nemáte pravdu. Jízdná řád, respektive jakékoliv zboží prodávané na pokladních lze z EPIK zaplatit, stejně tak poplatek za WC, pokud se hradí v pokladně v prodejním systému.
Je možné, že se to změnilo, ten systém se vyvíjí. Ale před takovými dvěma lety to s určitostí nešlo. Stejně jako nebylo možné zaplatit třeba jízdenku Děčín - Bad Schandau, koupit si Železničáře apod.
Ten předěl skokem v ceně jízdenky pro 1. tř. mi nepřijde zrovna duchaplný. (I když je mi jasné, že se to dělalo proto, aby se to nezneužívalo na běžných relacích typu Praha - HK,PM,PU,UL,Brno-Olomouc aj.). Když pojedu třeba 1. tř. z Benešova do Českých Budějovic, zaplatím za 120 km 254 Kč (143 na in-25). Koupím-li si ale jízdenku do ČB jižní, za 123 km dám 224 Kč (168 na in-25).
pardon, 191 Kč na in-25 Benešov - ČB, uklepl jsem se
Přišel jsem také na zajímavou věc s těmi slevami na IN-kartě. Nevím, jestli se tím někdo zabýval. Roční IN50 se vyplatí, pokud najezdíte aspoň 7500 km, roční IN100 při více než 29000 km. Mě chybí do IN100 asi 4500 km.
Akorát se při posuzování výhodnosti musí zohlednit akční slevy, protože rozdíl mezi In-25 a In-50 u relačních slev (dnes: akčních jízdenek) není 25 % základu, nýbrž méně. Kromě toho existují nabídky, které jsou za určitých okolností výhodnější než In-50. A u In-100 je naopak vhodné zohlednit to, že se nemusí kupovat jízdenky vůbec.
Zajímalo by mě, jestli zlevnění první třídy bude i u příplatků IN25 a IN50, pak bude první třída skutečně za hubičku (což může mít efekt přeplnění a už teď přijíždí do Olomouce plná z Ostravy). Už by něco měli udělat s EPIKem, buď ho odříznout, nebo rozšířit, tenhle kočkopes je použitelný jen pro rychlé nákupy v UNIPAJ, což je celkem k ničemu. Co takhle nedávat přirážku za nákup z EPIK u průvodčího pokud si o jízdenku řekneme ještě na perónu?
Ano, samozřejmě! Jedinou výjimkou zůstala kilometrická banka (tam zůstalo 50 %), která je teď pro první třídu k ničemu. Na relaci Ostrava - Praha se to podle mě neprojeví, protože tam je zásadním problémem už teď nízká kapacita souprav (jak ve dvojce, tak i v jedničce).
Honzo, tleskám. Konečně článek na úrovni bez nějakých bulvárních výrazů. Jen bych ale upravil jednu nepřesnost a to, že 3 % sleva na e-shopu byla zrušena již od prvního září.
Přesně tak! Jak jsem uvedl již dopoledne; plus chybí informace o zrušení 3 % bonusu za platbu EPIK. Čili věcně se článek úplně nepovedl...
Jízdenka pro děti s 0 hodnotou? To bude asi ten přínos paní Linhartové za 95 000 měsíčně!
Děti pořád jezdí ze zákona zdarma. Teď to budou muset jen dokládat lístkem za 0,-