Diskuze

Z části rychlíků budou Rexy, zlevní cestování první třídou

České dráhy od poloviny prosince zdraží jízdenky v průměru o jedno procento. V novém jízdním řádu nabídnou více vlaků než dosud, navíc přibudou úplně nové kategorie vlaků nazvaná Rx. Dopravce slibuje větší komfort.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Jen bych doplnil jednu celkem zásadní věc co lidé ocení a to, že zlevní věci na minibarech. Od nového JŘ budou obsluhovat minibary vlakušky a ceny budou vypadat takto ... V minibaru budou k dispozici teplé (káva/čaj 10 Kč) a studené nápoje (například Cola za 25 Kč), snacky (Tatranka 10 Kč,...). Pivo bude stát od 25 Kč:-)

1 0
možnosti

A32l17a19n 41Ř94e44p74k56a

19. 11. 2014 23:22

Ale pouze ve vlacích Ex na lince Praha – Ostrava – Žilina ;-) Takže minibary na jiných vlacích, nebo minibar v Pendolinu budou mít pořád vyšší ceny. Předpokládám, že tyhlety 'nové' minibary si asi dráhy budou provozovat sami a zbytek jídelních služeb zůstane i nadále přes JLV (proti čemuž ale nic nemám).

1 0
možnosti
MM

Osobně mne ta povinnost dětské jízdenky za 0,-Kč nesedí s možností jízdy dle ceníků integrovaných doprav - v těch děti do 6-ti let jízdenku určitě nepotřebují!

Tak jsem zvědav, který ceník (ČD či IDS) bude nadřazen = bude víc dětí do 6ti let dál jezdit bez jízdenek či nově s jízdenkou za 0,-Kč?

1 1
možnosti
PN

Jestli opravdu vydaji tu bezplatnou jizdenku bez prirazky ve vlaku, tak bych to neresil. Je to jen masochismus ČD.

0 1
možnosti
PN

Jízdenka s nulovou hodnotou pro dítě do 6 let? Takže když někam pojedu s dítětem a budu mít za sebe předplacenou traťovou, musím ještě jako .... k pokladně?

3 1
možnosti

M19a26r67t43i51n 94Š30p39á66d

19. 11. 2014 15:50

Nemusíte, průvodčí Vám vystaví doklad bez manipulační přirážky i v případě, že nastoupíte v obsazené stanici. Akorát pokud se nemýlím, pokud byste měl 2 kousky, máte pro ně nárok jen na jedno místo k sezení. (Ale to platilo už dřív.)

4 0
možnosti
FS

F59i34l68i73p 68S63m28o39l11a

19. 11. 2014 15:08

Tak by ty rexy mohli posílat z Prahy do Brna přes Pce a Třebovou namísto těch rychlíků, co tam jezdí teď.

0 1
možnosti
VN

Tam je uvažováno s Pantery ? Nebo se pletu ?

2 0
možnosti
VH

Nemáte pravdu. Jízdná řád, respektive jakékoliv zboží prodávané na pokladních lze z EPIK zaplatit, stejně tak poplatek za WC, pokud se hradí v pokladně v prodejním systému.

0 0
možnosti

M77a27r37t45i63n 96Š61p72á60d

19. 11. 2014 13:53

Je možné, že se to změnilo, ten systém se vyvíjí. Ale před takovými dvěma lety to s určitostí nešlo. Stejně jako nebylo možné zaplatit třeba jízdenku Děčín - Bad Schandau, koupit si Železničáře apod.

0 0
možnosti

M13a28r21t87i52n 75Š58p57á33d

19. 11. 2014 13:41

Ten předěl skokem v ceně jízdenky pro 1. tř. mi nepřijde zrovna duchaplný. (I když je mi jasné, že se to dělalo proto, aby se to nezneužívalo na běžných relacích typu Praha - HK,PM,PU,UL,Brno-Olomouc aj.). Když pojedu třeba 1. tř. z Benešova do Českých Budějovic, zaplatím za 120 km 254 Kč (143 na in-25). Koupím-li si ale jízdenku do ČB jižní, za 123 km dám 224 Kč (168 na in-25). 8-o

2 0
možnosti

M90a17r26t97i89n 89Š57p63á48d

19. 11. 2014 13:43

pardon, 191 Kč na in-25 Benešov - ČB, uklepl jsem se

0 0
možnosti
BG

Přišel jsem také na zajímavou věc s těmi slevami na IN-kartě. Nevím, jestli se tím někdo zabýval. Roční IN50 se vyplatí, pokud najezdíte aspoň 7500 km, roční IN100 při více než 29000 km. Mě chybí do IN100 asi 4500 km. :-)

1 0
možnosti

M14a70r45t57i89n 80Š76p73á27d

19. 11. 2014 13:13

Akorát se při posuzování výhodnosti musí zohlednit akční slevy, protože rozdíl mezi In-25 a In-50 u relačních slev (dnes: akčních jízdenek) není 25 % základu, nýbrž méně. Kromě toho existují nabídky, které jsou za určitých okolností výhodnější než In-50. A u In-100 je naopak vhodné zohlednit to, že se nemusí kupovat jízdenky vůbec.

0 0
možnosti
PN

Zajímalo by mě, jestli zlevnění první třídy bude i u příplatků IN25 a IN50, pak bude první třída skutečně za hubičku (což může mít efekt přeplnění a už teď přijíždí do Olomouce plná z Ostravy). Už by něco měli udělat s EPIKem, buď ho odříznout, nebo rozšířit, tenhle kočkopes je použitelný jen pro rychlé nákupy v UNIPAJ, což je celkem k ničemu. Co takhle nedávat přirážku za nákup z EPIK u průvodčího pokud si o jízdenku řekneme ještě na perónu?

0 0
možnosti

M15a35r96t53i85n 74Š35p35á53d

19. 11. 2014 13:07

Ano, samozřejmě! Jedinou výjimkou zůstala kilometrická banka (tam zůstalo 50 %), která je teď pro první třídu k ničemu. Na relaci Ostrava - Praha se to podle mě neprojeví, protože tam je zásadním problémem už teď nízká kapacita souprav (jak ve dvojce, tak i v jedničce).

1 0
možnosti
MZ

Honzo, tleskám. Konečně článek na úrovni bez nějakých bulvárních výrazů. Jen bych ale upravil jednu nepřesnost a to, že 3 % sleva na e-shopu byla zrušena již od prvního září.

8 1
možnosti

M29a12r46t43i32n 86Š72p85á44d

19. 11. 2014 12:35

Přesně tak! Jak jsem uvedl již dopoledne; plus chybí informace o zrušení 3 % bonusu za platbu EPIK. Čili věcně se článek úplně nepovedl...

0 0
možnosti
PS

Jízdenka pro děti s 0 hodnotou?8-o To bude asi ten přínos paní Linhartové za 95 000 měsíčně!:-(

6 2
možnosti
MK

Děti pořád jezdí ze zákona zdarma. Teď to budou muset jen dokládat lístkem za 0,-

1 0
možnosti