Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: RegioJet si chce pronajmout až jedenáct lokomotiv Vectron

Soukromý železniční dopravce by rád do roka rozšířil svou flotilu nových lokomotiv Vectron až na jedenáct strojů. Poprvé s lokomotivou od Siemensu vyjel minulou sobotu. Dosud se mluvilo jen o třech strojích, které chce RegioJet nasazovat hlavně na trase Bratislava - Košice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n74d15ř91e37j 98P23u62n30d62a 8722988384429

Pěkná lokoška.

+1/0
23.11.2014 8:58
Foto

J89i77ř64í 81Z57e50d90n29í78k 1906316

Provozovat trať Praha Ostrava umí každej šašek, ale Pečky Kouřim a podobné? Neferová, nerovná soutěž

+2/−3
22.11.2014 17:40

J65i63ř36í 68K95o25c70u71r13e96k 6855264825198

Haha. Takže JHMD, ŽD, Viamont DSP jsou něco mnohem víc, než RJ, jezdí totiž lokálky.

+2/0
22.11.2014 18:19

J71a10k58u45b 98Š46a39f45a16n20d42a 7465577781821

Provozovat trať Praha-Ostrava je rozhodně těžší než Pečky-Kouřim. Zase jeden, co o tom nic neví.

+4/0
22.11.2014 22:46
Foto

J86i57ř94í 23Z70e70d45n85í92k 1346476

nehádám se

0/0
22.11.2014 22:47

M11a36r35t44i13n 60K81o72v84á50ř 2422830783542

Trať Pečky-Kouřim je lukrativnější a provozuje ji ten, který má ni monopol a bere tučné dotace. Na takové trati pochopitelně nelze konkurovat tržními cenami.

0/0
22.11.2014 23:48
Foto

J91i30ř56í 25Z35e58d66n90í88k 1256486

Byl to jenom příklad, taková trať se bez podpory od státu provozovat nedá. Nebo bez podpory z jiných zdrojů. I když ono dráhy v zahraniči nejsou taky moc výkřik. Kamarád dojížděl skooro co týden z Jeny, o Deutsche Bahn vykládal věci, které si s tím co máme tady, moc nezadají. Rekordní zpoždění, co jsem zažil, bylo z Bologně do Vídně, bylo to v září, na trati nebyla nehoda, vlak prostě 14 hodin nepřijel. Ceské dráhy jsou moloch. Co jsem slyšel, bylo Pendolíno od financování ČD trženo a jezdí na vlastní triko, jestli to je pravda, nevím

0/0
22.11.2014 23:56

M89a13r22t47i36n 23K64o20v61á44ř 2132190703172

Pochopitelně se taková trať bez podpory provozovat nedá. A nikdy jsem nikoho neslyšel, že by tvrdil opak. Problém je v tom, že takovou slepici, co snáší zlatá vejce, provozuje společnost bez výběrového řízení.

0/0
23.11.2014 0:27

J81o64s83e93f 42H54á73j25e67k 6788500879702

...abych trochu parafrázoval titulek: Na české koleje se chystá Vectron, který bude jezdit na Slovensku...:-)

+2/−1
22.11.2014 12:05
Foto

P67e75t79r 20S47l20á95d22e57k 8690351573379

Jedenáct kousků určitě nebude potřebovat pro provoz na Slovensku, a zmínka o provozu na českých tratích je v článku nepřehlédnutelná.

0/0
22.11.2014 19:25

R76a72d27e19k 87K21u84d18l53i92č82k96a 8568709732731

Je s podivem zajímavé , že soukromníkovi to jde a je finančně v pohodě a ČD jsou skoro v pr...vše  ruší a to jejich slavné pendolíno si tam mohou strčit taky oni by potřebovali ozdravnou kůru a 90 % úředníků poslat na dlažbu

+8/−3
22.11.2014 9:29

M44i42r96o47s51l96a43v 80Č34e64c98h 5749932332944

Co mu jde? Že ročně prodělává sto mega?

+4/−2
22.11.2014 15:48

O58l45d14ř76i11c97h 58J89a39n13e62č23e82k 8959226903491

Musím přiznat, že vectrony jsem od Jančury opravdu nečekal. Ani jsem nevěděl, že si jich tak snadno lze 11 pronajmout - slyšel jsem, že se na ně stojí dlouhé fronty... Každopádně očividně míří vysoko - zatímco nákup peršingů byla solidní kvalita za výbornou cenu, pronájem vectronů zcela určitě za hubičku není. Mnohem méně by mě bývalo překvapilo, kdyby býval koupil ty vyřazené ÖBB lokomotivy, co umí jezdit i na 25kV 50Hz.

No nevím, jak dlouho ještě ČD dokáží tvrdit, že provoz pendolin je výdělečný, až jim RJ jízdní dobou začne šlapat na paty.

+14/−2
21.11.2014 23:16

T31o48m22á36š 38K19n84a79i38f45l 6843330227200

Vektrony oproti peršinu nějaký zásadní zvýšení jízdní doby IMHO nepřinese... jen nahrazujou šrot (ve vší úctě k peršingu) moderní loko, jejíž provozní náklady budou pravděpodobně podstatně nižší...

+5/0
22.11.2014 0:13

P23e29t97r 34N61o51v92o72t75n85y 3529672449882

Hlavně s tim bude jezdut na Slovensku.

+1/0
22.11.2014 1:08

O82l60d84ř21i73c58h 52J55a21n67e29č35e28k 8969716623721

s prvními třemi ano - ale pokud jich opravdu pronajmou 11, tak velká část z nich půjde na Praha - Ostrava

0/0
24.11.2014 10:58
Foto

P66e26t91r 48S93l83á71d60e48k 8550581713369

Jen se nejspíš srovnají s jízdními časy Pindoléna, jehož možnosti jistě taky na našich tratích nelze plně využít.

0/0
22.11.2014 15:40

T83o70m74á95š 95K76n60a72i58f62l 6663670187400

Naopak... Jeho schopnosti jde na našich krivych a zatackovitych tratich využívat dost intenzivně.

+3/0
22.11.2014 15:46

J14a35k32u95b 10Š22a22f85a50n52d49a 7885767221601

1. Zatáčkovitá je pouze malá část trasy

2. Ani Pendolíno nevyužije svoji maximální rychlost.

0/0
22.11.2014 22:49

J34a13n 93K82r83i83e58g60l32e11r 4941127985176

zatacka je na silnici...

0/0
22.11.2014 23:57

L63a34d79i84s53l66a34v 26H59r57ů58z23a 8971306310556

Ani tam není :-P

+1/0
23.11.2014 17:37

O16l10d47ř22i33c59h 72J83a33n55e55č74e10k 8939156203231

RJ má v novém jízdním řádu ze Svinova do Prahy 3:22, pendolino 2:59. Troufám si tvrdit, že 10 - 15 minut na té trase pořádná lokomotiva oproti peršinku ušetřit dokáže - a to by znamenalo, že budou už jen o 10 - 15 minut pomalejší než pendolino.

Nejde snad ani tak o to, že peršink má v_max jen 140 - na tom se asi opravdu ušetří jen pár minut. Druhá věc je zrychlení - pokud vím, RJ má ty vlaky už dost dlouhé a tam ten cca. dvojnásobný výkon vectronu už bude sakra znát. Před pár lety byla "vídeňská EC" schopná mezi Břeclaví a Prahou jet o 15 minut rychleji prostě proto, že měla silnější lokomotivu a méně vozů, než pro co byla jízdní doba spočítána.

0/0
24.11.2014 10:57

J77a85n 27L68a13k33o55m35ý 7181525465334

Tak todle je úplně nový a navíc na operativní leasing, tudíž asi s full servicem. A mít jistotu sice vysoké splátky, ale žádných dalších nákladů a nemuset dál nic řešit může někdy vyjít i levněji než jezdit s tím starším a nést všechno sám.

+3/0
22.11.2014 2:30

T69o85m38á38š 75K93n94a64i85f83l 6143610947600

Pan Sůra musí mit o Jancurovi vlhké sny... Jink si tu obsesi regiojetem nejde vysvětlit ;)

+6/−8
21.11.2014 22:59

O96n21d58ř25e64j 51P48u10n29d43a 8142858124759

Kdyť vás to přece nikdo nenutí číst - mně se článek s videem líbil.

0/0
23.11.2014 9:01

M90a85t25ě16j 35P60l63u69h26a46ř 6345102204555

Opět "reklama" pro RJ?

Ptám se zas a znovu, proč nereferujete o všech lokomotiváchcu dominantního dopravce ČD a podobně. Lokomotiva s vmax 200 km/h je dneska věc, která si nezaslouží takovou publicitu.

Já chápu fascinaci nejmenovaného redaktora žlutou firmou, ale myslím, že bych si spíš polepil zeď, než sem psal každou jejich novou mašinku; to se hodí na Želapge nebo Facebook RJ / K-Report, ale ne do ekonomické rubriky tohoto plátku. R^

+6/−19
21.11.2014 22:04

R36a93d80i65m 72Š51o35l43c 1755925865944

No já si myslím, že to je dobré vědět. Doufám, že začne tahat i EC 1006, které tahá nějak moc vagónků asi než má (tedy bylo tady psáno, že dostane povolení na víc, ale nikde jsem se nedočetl) a nebude zbytečně brzdit vlaky za ním. On ten peršing to sice utáhne, ale je línej a 1006 má zpoždění každou chvíli a klidně i 30 minut.

+2/−2
21.11.2014 22:14

J68a65n 94S33ů88r91a 4285723103672

Pane Pluhaři, přečtete si, kolik jen letos vyšlo textů o nových strojích pro ČD. Plně chápu, že RJ nesnášíte, máte na to plné právo.

+4/0
22.11.2014 19:56

J96a35k44u96b 36Š94a22f89a64n40d91a 7735357611481

Tak tohle ale není info o nové lokomotivě ale o novém typu lokomotiv u tohoto dopravce.

0/0
22.11.2014 22:51

T22i59b50o56r 19Z31í29d40e74k 2938145311221

Páni autoři, v daném kontextu si zopakujte správné používání slov najmout a pronajmout.

+3/0
21.11.2014 21:05

R45a17d91i82m 35Š35o83l39c 1385545975484

Přesně. Je to stejné jako u bytů. Nájem je něco jiného než podnájem. Ale autor píše pro čtenáře laiky a nedělá mezi tím rozdíl. Stejně jako např. u dopravy a přepravy, jak se vyjádřil v diskuzi o pár dní dříve. ;-)

+1/0
21.11.2014 22:02

L62u12d31ě63k 91N94ě40m42e84c 5755411762254

A Vy píšete o jiném rozdílu, než pan Zídek. :-P

+1/0
22.11.2014 17:56

P89a46v77e93l 68K13e32l72n10a54r 7569470190

A jak to dopadlo s tou jízdou v sobotu? Nestál ten vlak náhodou cca 30 minut, v České Třebové?

+2/0
21.11.2014 19:55

M47i10r77o18s83l15a51v 18Č55e29c96h 5759812972734

O tom přeci nebudeme psát, to se nehodí do píár…

+1/0
22.11.2014 15:51

D88a36v68i75d 24Č67e45r87n15o44h68o50r75s74k61ý 1566734266826

i kdyz Vectronu ta zluta celkem slusi tak stejne to je strasne osklivej stroj :-/

+4/−6
21.11.2014 19:32
Foto

P56e39t63r 75S91l36á35d17e43k 8270791283869

Já říkám, nádherný stroj.

+2/0
22.11.2014 11:40

T14o58m83a73s 85A80p32l 4516116213710

mě se také nelíbí...ty černý drážky nebo co to je sou ošklivý, hodně to kazí Rv

0/0
22.11.2014 18:06

A73l25a63n 75Ř42e93p71k33a 4595986

Tohle je taky zajímavé... http://firenet.cz/byznys/firmy/2030-sberbank-napadla-sankce-proti-svym-aktivitam-v-evrope-uvery-u-teto-bance-ma-i-regiojet-radima-jancury ;-)

+2/−1
21.11.2014 19:22

J51a43n 34V59a76l49o88u59c12h 6702357268810

A jéje, modromozky zase nemůžou "žlutému zlu" odpustit, že mít v provozu moderní mašinu (byť pronajatou), zatímco ČD stále čekají, až budou moci poslat vysněnou Škodovku (min. 5 let po té, co měla být kompletně schválena) někam dál než na Slovensko...

+4/−11
21.11.2014 18:55

T46o26m 90J87u70r92e92č41k54a 6285902125755

...taky už může (a jezdí) do Maďarska, Rakouska, Polska...

Btw viděl jste kam může a nemůže ten Vectron? ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/regiojet-ma-nejmodernejsi-lokomotivy/r~0ca1119c717511e48477002590604f2e/r~92c9b6e2717111e48477002590604f2e/

+8/0
21.11.2014 19:19

M71a58r74t49i55n 56Č67a87p62e25k 6590231187414

Však s ním Jančura bude jezdit jen u nás a na Slovensku. Tedy na něm nepotřebuje vybavení pro ostatní země. Pokud bude chtít jezdit např. do Německa, tak tam přidá potřebné věci a zajde si k EBA pro povolení a následně může jezdit. Vectron je v tomhle jako Lego, jsou nějaké základní verze a ty si můžeš upravit jak chceš.

+1/−5
21.11.2014 19:50

T43o90m 98J49u46r56e43č27k59a 6505152105405

1. Podívejte se, v jakém kontextu a na co jsem reagoval. Tedy pan Valouch rýpe, že Škoda někam nemůže (i když tam je dávno schválená) a argumentuje právě konkrétní loko RJ, která tam právě narozdíl od té Škody nyní nemůže.

2. Ano, EBA - ten úřad, co reaguje pružně a rychle, že si na s ním má problémy nejen Škoda, ale i Siemens, Bombardier apod. Viz beustálé odkládání schvalování nejnovějších ICE, Talentů, několik loko, kdy i Siemens s ostatníma lobuje, aby byly procedury u EBy rychlejší a s jasně danými termíny. ;-)

+8/0
21.11.2014 20:04

M66i66r95o24s42l57a10v 76Č40e84c61h 5259782572934

Troll

0/0
22.11.2014 15:51

J82i10ř40í 73S61t60e59h50l55í78k 9547546425532

Asi nevíš,ze 380 už dávno jezdí do Rakouska.To Ti Sůra nenapíše

0/0
22.11.2014 20:10

J98o33s43e54f 26B11a30l65o11u26n 4650186635121

Ještě jednou prosim tu o rumunských vagonech s obrazovkou v kazdem sedadle!!! To tu bylo zatim jen 3x!!!

+10/−10
21.11.2014 18:17

M15a46t33ě67j 97P48l43u58h20a40ř 6475782174255

Asi tak. Holt pan Sůra... Už se těším na jeho útočné reakce. R^

+3/−1
21.11.2014 22:04

M50i45r87o12s66l32a40v 61Č28e69c61h 5569722272984

Předpokládám, že se v této chvíli nechává hladit samotným Radimem.

+1/−1
22.11.2014 15:53

J23i17ř53í 95K56o44c18u54r86e56k 6925194505238

Zato vaše reakce, pánové, přímo překypují bontonem.

+2/0
22.11.2014 18:16

M12i17c46h92a14l 25P64o38h63o50ř40e71l53s28k63ý 8152501751267

takže kdo postaví jako první na koleje 10 souprav AmTrak  Jančura nebo ČD ?

0/0
21.11.2014 17:20

M58i95l32a93n 81W59e80l42s89e10r 5542728228891

To je Rakousko taková lokomotivní velmoc, že si tam lze pronajímat takové množství lokomotiv?

0/0
21.11.2014 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.