Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přestal v Česku prodělávat, tvrdí Jančura

Provoz RegioJetu přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. Uvedl to Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, kam RegioJet patří. Do mírné ztráty podle Jančury Regiojet stále tlačí účetní operace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i66r84i 69P82r33u76s58a 6949726245787

Poté, co v září RegioJet snížil kompenzace za zpoždění (od 30 do 59 minut jen 10% namísto původních 25%) myslím, že bude v zisku za celý 2014 :) Zvlášť, když většina vlaků (neděle z Olomouce) se kterým jsem měl měli zpoždění. A ne malé :(

+2/−2
23.11.2014 22:37

D89a68n26i28e54l 95M78a53r58t62í28n58e20k 9892948366454

za to ČD jezdí vždy načas :D

+2/−4
23.11.2014 23:39

R21a43d85e12k 23J85a64n74a83t93a 9985526864422

No ČD jezdí s velkou pravděpodností přesněji než Regiojet. Přesně to říct nelze, protože Regiojet statistiky zpoždění svých spojů nezveřejňuje. Ale kromě vlastního pozorování to lze odvodit např. z toho, že když ČD opakovaně prohlašují vlaky SC Pendolino za nejpřesnější dálkové vlaky, Jančura mlčí, ač je jinak v médiích dost aktivní.

+3/0
24.11.2014 0:19

M82a26r20t79i19n 70M31a89i42k57s20n23a58r 3174733798872

Blbost, spoždění vlaků není problém dopravce, ale problém pravidel na železnici, maximálně technické problémy, a od toho mají ty mašiny pravidelný servis. Pokud vlak je blokovaný "červenou" na semaforu, tak prostě na trať vyjet nemůže.

+1/0
24.11.2014 10:52

K96a41r47e60l 85Ř21e64h14á13č51e43k 9602960351662

ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet, což však neznamená, že vždy.

+3/0
24.11.2014 5:50

P25e78t12r 48N40i79v33n15i55c77k84ý 3752884635787

Co KONKRÉTNĚ v ČÍSLECH znamená "ČD jezdí mnohem přesněji než Regiojet"?

0/0
24.11.2014 8:32

R89i94c95h96a67r15d 35T55r71e60f16i76l 4671375699920

Můžeš si to zjistit. ČD to zveřejňuje.

0/0
24.11.2014 8:45

J17a90n 93V43a56l68o43u98c64h 6902857688750

Třeba to, že když se konečně podařilo ČD na IC/EC zajistit vlaky umožňující 160 a přesto mají jízdní doby srovnatelné s RJ s max. lokomotiv 140, je tam dost vaty, aby se zdržení (aktuálně např. v okolí Ústí n O.) dalo stáhnout, takže potom statistka příjezdů do Prahy/Ostravy vypadá lépe Ale čím blíže se bodu zdržení nacházíte (Č. Třebová, Pardubice), tím jsou si čísla podobnější. (o různých "náhodách", kdy se IC RJ se nechá zastavit na koleji bez napětí a roztláčí ho slabý diesel, zatímco R ČD o 5 minut později - rovněž směr Praha - na tom samém prázdném nádraží odbavuje na koleji pod napětím a hned vystřelí na elektřinu, nemluvě)

0/0
24.11.2014 9:30

J20i31r11i 35P22r55u47s63a 6389306415697

Moje zkušenost na trase Olomouc - Praha v neděli večer (poslední spoj) je obdobná. Chápu, že někdy je to problém dopravní cesty, ale RegioJet měl vždy větší zpoždění, než ČD i Leo na stejné trase a zdůvodnění většinou bylo "z důvodu otočky vlaku ve stanici Smíchovské nádraží".

0/0
24.11.2014 13:03

K17a51r41e62l 21Ř95e44h62á70č92e80k 9552170191552

Dělal jsem statistiku za jeden náhodně vybraný týden všech vlaků na trase Praha-Ostrava jako seminární práci. Regiojet 25% vlaků na čas nebo do 5 minut. Ex a EC ČD asi 75%, Pendolino 50% a LE 65%. Myslím, že sedm dní je už celkem vypovídající hodnota. A hlavně regiojet měl nejvíce zpoždení nad 30 minut ze všech.

+1/0
24.11.2014 11:30

J94a41n 15J81e45m59e45l49k59a 1805630

Já to říkal:-) To že se mu daří protahovat vagóny na 10 vozů velmi slušně maže nevýhodu váhy lokomotivy. Takže Leo s úroky na začátku není takové terno. Ale pokud Leo přežije, a lidi akceptují 2+2, sežere je pak všechny :-). Pokud se Regio jen přiblíží k 0 je to skvělý výsledek s cenami které jsou! Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  420 Kč za Pendolíno. Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h :-) Kdyby ho na Slovensku nedrželi v každé stanici 6 minut, zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně. Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov.

0/0
23.11.2014 20:35

R21a89d16e63k 85J59a34n35a14t36a 9805866674562

"EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!"

"Jančura má 3:20 s Loko pouze na 140km/h."

To není efektivita, ale vliv dokončení některých koridorových staveb plus drzost říct si o co nejkratší jízdní doby bez rezerv. Jinak EC ČD dnes jezdí Praha-Ostrava za 3:36, IC Regiojet za 3:30.

+3/0
23.11.2014 20:41

J32a97n 81J38e75m92e25l65k59a 1155570

Opět a znova. Naposled jsem nostalgicky zavzpomínal s vlakem ČD Širava, který jede po 10 večer z Prahy na Slovensko.Přesně tak to bylo. Nemá moc zastávek a jede za 3:50. Proč? Protože jede v klidu na spotřebu. Tak to bylo. ČD udržovali odstup mezi EC a Pendolínem, aby lidi platili příplatky za Pendolína a Pendolína nejezdila prázdná (ukázala by se totiž nesmyslnost Pendolín). Pak přišel Leoš a začal jezdit bez naklápění za 3:07. :-) Na stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte - možná se bavíme o 7 minutách.

+2/−5
23.11.2014 20:57

K56a83r80e34l 67Ř91e60h97á10č15e37k 9972830431562

Šírava je noční vlak, tak dle mého je te jízdní doba prodloužena schválně. Ono zaplatit si za lůžko a být např. v Popradu za 6 hodin by nebylo to nejlepší. Noční vlaky mají tu jízdní dobu delší, aby se lidi stihli vyspat.

+3/0
23.11.2014 21:06

J29a13n 82J74e18m72e58l58k47a 1765160

To já chápu, ale tak ty vlaky opravu jezdily. Tu 7 minut pauza v Olomouci atd. atd.

0/0
23.11.2014 21:45

K73a65r65e97l 61Ř83e57h16á11č77e98k 9672220751812

Teď nějak nechápu, co máte na mysli? Jaké vlaky? Jako, že EC stály 7 minut v Olomouci? To bych rád viděl nějaký odkaz na jízdní řád, kdy tomu tak bylo? Je možný, že některé vlaky mohly odpojovat posilové vozy. Nevim.

0/0
23.11.2014 22:07

J86a61n 28J34e23m47e81l55k89a 1415890

Já ty staré řády nemám. Ale ty vlaky tak stávaly. Jedna věc je co je napsaného v řádu. Druhá skutečnost. Takže v řádu mohlo být 4, 5 minut. Ale vzhledem k vatě ČD vlak přijel dřív následně čekal na pravidelný odjezd, ve výsledku třeba až 7. To máme  ve vlacích na Brno i dnes. Raijet taky čekal  v Třebové(či kde to stojí) 4 minuty.

0/0
24.11.2014 10:16

K51a42r98e97l 46Ř14e27h92á35č93e10k 9472310791902

Tak to se těžko diskutuje bez nějakých důkazů. Netvrdim, že to tak nebylo, ale nezdá se mi to. A hlavně v té době se stavěl koridor kolem Olomouce, tak příčina mohla být tam. Nevím.

0/0
24.11.2014 11:33

R82a64d56e61k 89J16a92n30a20t40a 9345346384342

Srovnávat Šíravu s denní vlakem je nesmysl. Noční vlaky jezdí pomaleji schválně, a není to kvůli "spořebě" (lokomotivy ani nemají měřáky), ale kvůli tomu, aby se lidé vyspali, jednak kvůli klidnější jízdě a jednak kvůli delší jízdě, jelikož je pitomost být v cili v pět ráno.

"stavební úpravy koridoru se opravdu nevymlouvejte"

Nejde jen o efekt samotné dokončené stavby oproti stavu pořed začátkem stavby. Vliv má také to, že během té stavby byl v dlouhých úsecích jednokolejný provoz a nízká rychlost.

+5/0
23.11.2014 21:08

J28a75n 33J17e19m50e58l18k64a 1735810

A jak to, že Pendolína už tehdy jezdila za 3:00 cca.. (max cca 3:06) Jak mi vysvětlíte ten rozdíl tehdy mezi Pendolínem a EC??? Jinými slovy doba Pendolína zůstala téměř stejná. Ale EC šlo z 3:50 na Jančurových 3:20.  a Leových 3:07. Tak mi to prosím vysvětlete ještě jednou.

0/−1
23.11.2014 21:17

T73o85m 80J80u48r40e47č42k40a 6825342935985

Pendolino zpočátku jezdilo za 3:22

0/0
23.11.2014 21:26

R35a95d30e32k 68J73a22n74a92t74a 9595706924382

Když vezmu třeba jízdní řád 2006/2007.

Pendolíno nejezdilo za 3:06, ale za 3:19. IC jezdila 3:50.

Rozdíl byl dán (kromě menšího počtu zastávek, který je i dnes) třemo věcmi:

- tím že Pendolíno jezdí 160 vždy, zatímco EC vozů a lokomotiv na 160 tehdy nebylo dost.

- v Praze probíhala stavba Nového Spojení a výjezd z Hlavního nádraží (odkud jezdila EC) směr východ byl silně omezen. Pendolína jezdila z Holešovic.

- Pendolína měla vyšší prioritu v řízení provozu. To je ale věc správce infrastruktury, ne dopravce.

+1/0
23.11.2014 21:32

K31a81r28e90l 74Ř86e14h34á22č81e78k 9912900921552

Máte pravdu, jen si myslím, že tu prioritu si vyžádali u Pendolin ČD. Dopravce si u svých vlaků může určit jak v určitých dopravních situacích jednat. Viz např. zákaz předjíždění osobních vlaků rychlíky na některých úsecích.

0/0
23.11.2014 21:44

J98a33n 75J97e21m87e28l88k44a 1515980

Pojďme se bavit o rocích před nástupem konkurence, to je tuším tak 2010, 2011?

0/0
23.11.2014 21:58

K87a98r36e20l 87Ř20e59h26á59č22e90k 9582160941102

2010/2011 Pendolino na Svinov 2:57a EC 3:37. EC 4 zastávky na víc a horší zrychlení na tech, kde staví oba. To dá tak 20 minut, rychlost 140 km/h dá tak dejme tomu 10-15 minut. Takže nám tam hapruje tak 5- 10 minut na 350 km. To mi nepřijde jako umělé prodlužování jízdních dob

+1/0
23.11.2014 22:17

J82a48n 52J76e81m28e28l92k50a 1825710

No, jestli budete ve vlaku sedět 3:37 nebo 2:57 resp 3:07 (Leo, za stejnou cenu jako EC)  je dost rozdíl. U Lea 30 minut..

0/0
24.11.2014 9:18

K81a49r61e41l 47Ř75e90h86á87č76e24k 9342710291742

Ale tak vlaky musí stavět i v jiných stanicích než jen Praha, Pardubice, Olomouc a Ostrava. Bylo by hezké, aby ty Ex byly v Ostravě za 3 hodiny, ale co na to lidi v tech stanicích, kde stavěli. Kdo pospíchal jel Pendolinem, komu šlo o cenu, tak expresem. Co je na tom divného?

0/0
24.11.2014 11:38

R40a80d63e49k 27J79a97n37a49t74a 9225626324792

"zkrátil by cestu do Košic velmi výrazně.  Opět s loko na 140 a cestou logicky přes Havířov. "

Nejkratší a nerychejší cesta na Slovensko ovšem vede přes Vsetín. Takže pokud by opravdu šlo o rychlost, přes Havířov by se nejezdilo.

+1/0
23.11.2014 20:41

J93a57n 52J48e15m69e96l84k22a 1455980

No to je právě ono. Cesta přes Vsetín je zcela nesmyslná. A je to stejný omyl našich super plánovačů jako koridor na Břeclav a ne na Brno. Vlaky  mohou normálně jezdit pouze tam, kde jsou města a lidi, kteří je chtějí využívat. A Ostravsko s 3. největším městem rozhodně používá spojení se Slovenskem velmi hodně a nelze jej objíždět. Tedy ČD mohou, protože to zalepí dotace. A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín :-))))

0/0
23.11.2014 20:50

R71a28d27e85k 58J76a33n11a51t46a 9635526334122

"A zajimavé, že Jančura má přes Havířov do Žiliny stejný nebo rychlejší čas jak ČD přes Vsetín"

EC Hranice na Moravě-Žilina přes Vsetín = 2:15

IC Regiojet Hranice na Moravě-Žilina přes Havířov = 2:44

Že vy jste chodil na základce hodně za školu?

0/0
23.11.2014 21:12

J73a53n 10J85e28m84e52l21k91a 1395340

A koho zajímají nějaké Hranice na Moravě. Dejte si tam hezky Praha - Žilina. Díky..

0/0
23.11.2014 21:19

R75a28d11e31k 89J27a45n63a77t97a 9625226784712

Protože Hranice na Moravě jsou místo, kde se trať dělí. A vy jste tvrdil, že Regiojet, jezdí přes Havířov protože je to nejrychlejší.

+1/0
23.11.2014 21:24

J51a20n 20J84e26m50e33l49k73a 1605690

Já jsem pouze tvrdil, že tato trasa je velmi logická. Praha Žilina Regio jet 5:08! ČD přes Ostravu 5:27! Přes váš Vsetín 5:17. Regio možná časem bude v plusu bez dotací. (Ovšem pokud Fico to může změnit). Naopak zajímalo by mě naopak kolik na trase přes Vsetín prodělají dráhy. A kolik cestujících tam jezdí. Kolik stojí sždc mít 2 paralelní tratě.

+1/0
23.11.2014 21:56

R21a65d37e91k 87J79a87n92a19t39a 9755116214332

Za ty "paralelní tratě" by vám na Valašsku rozbili ústa :)

+1/0
23.11.2014 22:02

J11a98n 74J34e49m60e74l37k43a 1185730

No ale mít 2 paralelní tratě na EC ve státě, kde jinde jiná města jako ČB, Plzeň nemají ani jednu pořádnou je luxus. Sorry.

0/0
23.11.2014 22:14

R66a93d50e15k 84J11a66n41a20t33a 9895526744972

Ale když si to tak přejete a děkujete, podívejme se i na Praha-Žilina:

EC přes Bohumín = 5:27

EC přes Vsetín = 5:17

Regiojet přes Havířov = 5:40

Pendolíno přes Bohumín = 4:43 (od prosince)

0/0
23.11.2014 21:57

J20a69n 12J48e95m50e98l86k83a 1265750

A proč tady vidím  1011 RegioJet , Praha hl.n.15:44, Žilina 20:52, Celkový čas 5 hod 8 min

0/0
23.11.2014 22:04

R98a98d22e85k 41J76a57n63a34t93a 9385816184182

To máte pravdu, já koukal na IC 1003. Proč má Regiojet takový rozdíl mezi dvěma vlaky netuším.

0/0
23.11.2014 22:10

T71o43m90á86š 43N57o33v76o24t79n58ý 8359411

Protože IC 1003 začal jezdit na Slovensko před měsícem, tudíž nedostal se jeho časová poloha musela přizpůsobit ostatním, již zavedeným vlakům

0/0
24.11.2014 0:15

T92o18m85á82š 77N74o16v84o87t80n98ý 8439751

EC 1011 "Regiojet", odj. Hranice 18:40, příj. Žilina 20:53, t.j. 2:13 hod., nepleťte tam vlak IC 1003, ten má delší jízdní doby z úplně jiných důvodů...

+1/0
24.11.2014 0:13

J35a28n 80J69e37m60e92l76k62a 1595220

Takže je vlastně Regiojet rychlejší než státem preferovaná trať na Vsetín, rychlejší než opět preferovaná trať na Bohumín. S loko na 140 a 10 vagóny :-) A ještě zaveze hezky cestující do centra Ostravy a posbírá další cestující v Havířově.

0/0
24.11.2014 9:27

J52a35n 91J97e84m29e63l59k10a 1825480

Jak Vám kolega níže napsal Regio 2:13 hod, takže je rychlejší ;-D

0/0
24.11.2014 10:42

R76a51d26e62k 74J32a30n89a43t56a 9205176394512

"Koridor" ze severu Moravy na Břeclav vede proto, že to tam tak za císaře pána postavili a tehdy to tak postavili, protože hlavním městem byla Vídeň. Nevím, zda vám to už někdo řekl, ale tzv. "koridory" nebyla a ani neměla být výstavba nových tratí, ale pouze rekonstrukce vybraných stávajícících pro evropské parametry.

Nové tratě po nás chce EU až dnes (samozřejmě s vysokorychlostními parametry).

+1/0
23.11.2014 21:15

J17a85n 28J65e58m78e43l95k43a 1575840

Ale jaký je výsledek, tam kde by jezdilo hodně lidí, Ostrava - Brno máme trať podle mě ve špatném stavu, 1. kolejná, rychlost 85 km/h. A tam kde ta trať je sice hezká (asi jedna z nejlepších v ČR) - moc vlaků nejezdí. A to je docela luxus na to, že mezi jinými velkými městy jsou tratě mizerné.

0/0
23.11.2014 22:10

K31a65r34e31l 98Ř59e36h58á76č64e16k 9612380721862

Ono to nechce koukat jen na osobku. Ta trať je vytížená nákladní dopravou, neb je to spojnice s Polska, a postsovětských republik s jihem a zámpadem Evropy. V tomto kontextu je to možná nejdůležitější trať u nás. To trať Brno - Přerov nikdy nebude.

+1/0
23.11.2014 22:37

R28a12d11e45k 94J49a90n97a10t97a 9105316494522

"Tomu říkám efektivita. (190 Kč za lístek). S ČD před tím - 320 Kč za EC courák se zákaznickou kartou s časem 3h 50 min!  "

A jinak myslím, že jste to otočil. Rychlost totiž není důsledek efektivity, ale efektivita důsledkem rychlosti. Opravená a rychlejší trať totiž sníží náklady všem dopravcům, odvezou více lidí se stejný počtem souprav a personálu. Zde se k tomu přidala ještě komercionalizace provozu, která způsobila, že stát už nedoplácí jen 7 mil. ročně, ale řádově více. Což rovněž může pomoci snížit ceny.

0/0
23.11.2014 20:45

J43a92n 40J85e53m66e95l67k44a 1965830

Já myslel efektivitu ve smyslu cena jízdenky 190 Kč, nemít dotace a ještě být u nuly. A že ČD potřebují více dotací.. Je mi jedno.  Spousta lidí ušetřila, jezdí pohodlněji, v čistějším prostředí a rychleji. Samozřejmě časem půjde cena nahoru..

0/0
23.11.2014 21:01

K58a62r86e10l 33Ř89e91h70á59č40e93k 9962610441842

Regiojet má ty samé dotace na této lince jako ČD, spíš dostává na tuto trasu o něco větší. Pořád ale lepší ty peníze z daní dávat na něco co slouží lidem, než na nějakou zlodějinu nebo jako bonus pani Nagyové.

0/0
23.11.2014 21:14

J32a64n 35J30e77m19e82l24k82a 1335300

A ta efektivita je v těch 10 vagónech, které chce prodloužit na 14:-) Takové vlaky ČD neměly ani nepamatuju.

+1/0
23.11.2014 21:09

J18o70s75e29f 83H14o27n86e42š 7621902740193

Přidal vagony a ekonomika se zlepšila.Na dráhu se nadává,že jezdí za 5x víc než autobus,ale platí pokud má více vagonů a je zaplněn cestujícími tak lze jezdit s téměř bez dotací.Jsem proti vlakům o 4 vagonky-to je ekonomický nesmysl

+1/−1
23.11.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.