- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Polsku toto platí již dlouho, takže mě to nijak nepřekvapuje. Předpokládám, že si to ČD jen tak nevymyslely.
Tak ono to bude mít důvod ve skutečnosti dle mě trošku jiný, pokud pojede mamina s 2 malejma dětma, za 0 jede jen jedno, pokud se nepletu. Ale když si přisedne k nějaké babičce a poprosí jí, že jedou jako spolu, aby nemusela platit, tak jede za 0 i druhý. Tak když budou muset mít jízdenku, tak už to holt nepůjde jen tak lehce a spousta lidí to vzdá a zaplatí.
Připustě si také to že důvody mohou být do určité míry v právní. V případě nějaké mimořádností mohou být dokladem pro přiznání některých nároků. Ostatně letecké společnosti vydávají letenky za 0 dětem do 2 let již dávno.
Letenky pro děti do 2 let nebývají "za 0". V závislosti, zda je dítě "in lap", nebo "in seat" se platí 10% až 90% "dospělé" ceny.
Máte pravdu, hodně závisí na místních podmínkách, zvláště u závor ve stanici. Na trati u automatu dochází ke zrušení výstrahy zpravidla po uvolnění úseku který je několik metrů za přejezdem ve směru jízdy vlaku.
Podle mě držitelé traťových časových jízdenek, celodenních jízdenek, IN100, režijkáři, kilometrické banky atd. deformují statistiky více než děti do 6 let - ty půjde i nadále jen odhadovat. Anebo v dalším kroku budou muset mít bezplatnou jízdenku ("sčítací lístek") pro každou cestu i ti?
To je zkrátka osud "časových" jízdenek, kdy nelze zjistit, kolik lidí se přepravilo. Pokud jedu v MHD na ročku 10x denně jednu stanici, tak jsem 10 přepravených osob, když pojedu jednou 10 stanic jsem jedna osoba ... Ve vlaku platí OPENCARD, můžete jet na jednotlivou jízdenku MHD nebo IDS a nikdo neví, zda ten kdo si koupil jízdenku MHD, jel vlakem nebo TRAM / BUS / METRO ...
Konec konců, platilo to i v době lepenkových jízdenek, kdy existovaly týdenky nebo měsíční ...Týdenka znamenala teoreticky 10 jízd týdně, kdo měl potvrzení o nepřetržitém provozu, mohl jet i v sobotu, neděli, svátek ...
Ono to je těžký, jeden - co platí chce přesná čísla, protože se mu zdá, že platí moc, druhý proto musí zavést systém, který je nevenek nesmylný...
Vystaví mi ho bez přirážky ve vlaku, pokud pojedu z obsazené stanice?
Stát to chce proto, že se soukromí dopravci se cítí ukřivděni tím, že se v současné době počty přepravených dětí v objednané dopravní obslužnosti vykazují jen statisticky. Přitom kromě komerční trasy Praha - Ostrava se ČD žádné jednotlivé jízdenky neproplácí. V objednané dopravě je to započteno do objednávky státu či kraje, pro což údaje ze sčítání cestujících stačí. V MHD se to dělá taky tak. Přesná čísla stejně nebudou ani nyní.
Takže nový systém přinese zvýšení neproduktivních nákladů o miliony a naštve cestující ČD. Možná i o to jančuroidním hysterikům jde.
Dobrá tedy. Jako daňový poplatník jsem přežil horší věci, přežiji i toto.
Dráhy se prostě rozhodly škodit a otravovat lidem život, kdyby si radši do pořádku ten jejich e-shop na jízdenky, to by udělaly nejlépe. Jinak by taky překlad toho článku mohl znít, jeďte radši s konkurencí, nám jde o to Vás naštvat.
A vy jste se rozhodl být trollem profesionálně, nebo to děláte jako volnočasovou aktivitu?
Po drahách to chce zase stát.
Chce, ale jen na trati Praha Ostrava. Na zbytku je to onanie ČD.
"Marketingové aktivity". :-) Nejsnažší a nejčastěji používaný způsob vyvádění peněz.
Chápu, že dráhy potřebují počty cestujících pro statistiky. Ale tento způsob se mi zdá poněkud nešťastný. Ano, když si kupuji jízdenku, není problém přidat dětskou. Jenže spousta lidí jezdí na jiné doklady (lítačka, týdenní, měsíční...). Kromě výhodnější ceny to má velký bonus v tom, že nemusíte stát fronty u pokladen nebo chodit k nim přes celé nádraží. Když je to párkrát, tak budiž. Ale denně? Kdyby šly alespoň koupit jízdenky bez data do zásoby a před nástupem do vlaku napsat jen datum...