Diskuze

Vlaky útočí na autobusy. Jízdenky mezi Prahou a Košicemi dál zlevňují

Cestování vlakem na Slovensko výrazně zlevňuje. Cenovou válku tří dopravců potvrdil v úterý zveřejněným ceníkem Leo Express, který nabídne ceny na úrovni mezi RegioJetem a Českými drahami. Dopravci chtějí soupeřit i nabídkou jídel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je prima. Za dvě stovky pojedu vlakem z Prahy do Liberce a nebo (skoro) až do Košic. Není v tom maličko nepoměr?

2 1
možnosti
RJ

Není.

Za prvé - mluvíte o různých nabídkách (akční promo cena versus plná cena dostupná kdykoliv komukoliv).

Za druhé - jedná se o linky s diametrálně rozdílnou efektivitou provozu a poptávkou po přepravě.

1 0
možnosti
JJ

J89a58n 62J38e92m30e25l61k88a

25. 11. 2014 20:43

Takže co nám přinesla konkurence u této trati?

Snížení doby Ostrava - Žilina z 1:50 na 1:31 - 1:36 bez jakýchkoliv investic do infrastrukutry. Tedy 17 -12%. Naštěstí předtím SŽDC udělala úpravy, takže jízdní doba je nyní velmi konkurenceschopná s autem (není tam dálnice). Což je super.

Odpadly zákaznické kartičky národních dopravců, příplatky a cenová džungle.

Snížila se cena na normální cenu.

Začaly jezdit normální vlaky.

Takže konečně poprvé začíná být mezinárodní vlak konkurence schopný.

Bohužel pro je to spíš pro Slováky, protože na výlety to jezdí dost ve špatných časech.

0 1
možnosti
RJ

Zda jsou "normálnější vlaky" EC/Ex vozy, Pendolíno nebo Stadler, to je věc názoru, ale že se na začátku příspěvku pokoušíte prorazit s bludy, je jasno:

Na trati Ostrava-Žilina totiž proběhlo v posledních letech několik významných staveb, včetně náročné opravy Jablunkovských tunelů:

"Optimalizace trati st. hr. SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice n. Olší" (dokončení 2013)

"Optimalizace trati Bystřice n. Olší – Český Těšín" (dokončení 2013)

"Žilina (mimo) - Krásno nad Kysucou (vrátane)" (dokončení 2012)

Takže zkrácení jízdní doby se dalo čekat, ostatně i proto se ty stavby dělaly.

1 0
možnosti

Jančua nasadil nejnižší ceny, a zase to bude on, kdo bude nadávat, že ČD jezdí pod náklady :-)

1 0
možnosti
MZ

ČD budou sice nejrychlejší, ale nejméně pohodlným vozidlem, které má daleko ke komfortu současných slovenských vozů, ale i žlutých ojetin, s nejmenším prostorem pro zavazadla - na rozdíl od žluté ojetiny nemá dostatek prostoru na kufry, krosny, lyže.

Časová poloha v 6,35 z Prahy je taky "geniální", zásadní absence přípojů ....

Žlutá konkurence jede v 7,48 ...

0 3
možnosti

A36l74a64n 49Ř19e55p16k26a

25. 11. 2014 19:24

Jestli je Pendolino nejméně komfortní, tak co je v tom případě ta černá tramvaj od LEO Expressu? :-P

1 0
možnosti
PM

Upřímně nechápu, jak může někdo mezi např. Prahou a Košicemi, hlavně přes noc, dát dobrovolně přednost autobusu před vlakem.

5 0
možnosti
RJ

Například proto, že o nočních vlacích téměř nic neví, přestože jezdí odpradávna.

Viz tento článek. Spousta řečí o denních vlacích, o nočních jen zmínka že se jeden ruší, beze zmínky, že přitom dva vlaky zůstanou (a to zrovna ty s lepšími vozy).

2 1
možnosti
FV

A co bezpečnostní agentura vlastně vyřeší? Nic. Je to jen psychologie pro lidi, protože nemá žádné právní pravomoce a naštěstí je nemá, protože mnoho jejich jedinců má IQ tykve. A když si většina výtržníků dělá srandu i z policie, tak natož z nějaké agentury, takže se stejně bude muset čekat na příjezd policie. Na Slovensku si aspoň narozdíl od nás aspoň železniční policii nezrušili a mají služebny na každém větším nádraží.

1 3
možnosti

Ta agentura má tu pravomoc, že když ti dají po hubě a ty ji budeš chtít vrátit, tak ti chytí ruce aby se konflikt nestupňoval. ;-D

1 0
možnosti
BG

Jsem na Leoše zvědavý, jestli i potom bude brečet, že přes tak nízké jízdné prodělává.

6 0
možnosti

A15l75a46n 18Ř83e19p67k56a

25. 11. 2014 19:25

Tak určitě, Jančura už začal, i když zatím jen kvůli tomu, že ho ZSSK nechce pustit v Košicích do svých pokladen ;-D

2 1
možnosti
LN

L20u59m87i39r 23N54o17v47a56k

25. 11. 2014 11:35

kdo chce opravdu vydělat, přidá spoj do Košic v době vánoční... je to vyprodaný měsíc předem a nevypadá to, že by ti dravci na trhu chtěli přihodit spoj... ale oni vlastně mezi sebou válčí pomocí halušek :)

2 0
možnosti
JP

J49i83ř73í 17P86r20ů28š33a

25. 11. 2014 11:37

Když oni dopravci už jaksi nemají kde brát. Nejsou lokomotivy, nejsou vozy a pořizovat jedno nebo druhé aby se to využilo pár dní v roce se jaksi nevyplatí.

4 1
možnosti
TS

Čekám, kdy v zoufalém boji o zákazníka začne někdo z nich zajíždět až do Užhorodu. Jen ten jiný rozchod by asi byl pro většinu dopravců problém. ;-D

4 0
možnosti
PB

Jen do Copu, dal by to nedojelo, ale za pomoci dieselu se mozna jeste da projet az do Rumunska...

0 0
možnosti
PV

P45e51t26r 56V89i43n69a61ř

25. 11. 2014 10:53

..když tak koukám na ty cenovky, tak se pomalu vyplatí na jízdu z Prahy do Olomouce nebo Ostravy kupovat jízdenky až do Košic.. :-)

15 0
možnosti

R95a66d77i91m 19Š76o82l90c

25. 11. 2014 11:09

Nebo místo Pardubice (Olomouc, Ostrava,...) - Rožumberok (Štrba, Poprad-Tatry, Kysak) kupovat rovnou PRAHA - KOŠICE. A pak se dopravci budou být v prsa jak mají dobré statistiky.... ;-D

4 0
možnosti