Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům

Německo chce, aby minimální mzdu 8,5 eura dostávali i čeští řidiči při cestě přes německé území. České firmy se nyní dozvídají, že nový německý zákon o minimální mzdě může výrazně zamotat i jejich byznysem. Jasný výklad nového zákona však stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33n10t55o67n13i58n 42N53e91m34e46c 7578363911760

Jste komik, pani Vagnerova.

Se zajmem sleduji vasi snahu, objasnit vyhody firem v Nemecku. zkuste si tedy otevrit firmu v SRN.

Budete tedy platit pouze 19% ze socialu za zamestnance.

Zamyslete se vsak nad

1)  nemecky sofer nejezdi za minimum 8,5 € to by bylo 1.350 € brutto.

Musite pocitat minimalne s 2.500 € mesicne a tedy uz prodelavate.

Navic nemecky sofer nebude ochoten jezdit dele, nez ze zakona povoleno. Nebude ochoten falsovat doby jizdy.

2) sem tam nejaky sofer onemocni, staci ryma nebo strevni potize

Musite platit 100% po dobu 6 tydnu a ne jako v Cesku prvni 3 dny skoro nic.

3) ASI jste neslysela o nemecke "Gewerbesteuer". Tu musite platit z obratu v kazdem meste v Nemecku je jina, ale zdaleka vas prijde draz, nez ten rozdil na odvodu ze socialky.

4) Predstavte si, ze byste chtela nekoho propustit a ono by to neslo. Nejpve musi jit mladsi pred starsim, nejprve musite propustit cloveka bez vyzivovanych osob, potom teprve otce od rodiny atd. To zatim netusite, jak komplikovane to je. 5) Pokud po tom vsem byste udelala zisk, v Nemecku je to 29%, v Cesku mizernych 19%. 6) musela byste mit nemeckou ucetni, protoze zakony jsou velmi komplikovane. Take danovy poradce (Steuerberater ) bude nutny a tyhle osoby pracuji za jine sazby, nez 8,50€ Pokud by vam to vsechno vychazelo, nezapomente na jazykovou barieru, i emigranti po 40 letech v Nemecku maji problem s urednim jazykem a komplikovanymi zakony. Drzim vam palec, ale radim - neodchazejte z ceskeho prostredi, kde se da velmi mnoho zaridit - musite jenom vedet KDE; KOMU KOLIK To v Nemecku opravdu takhle nefunguje

+1/0
3.12.2014 0:40

J63o84s32e19f 42S84i94b46r 5388831367239

Možná tam východní firmy začnou otevírat pobočky, aby nemusely krom platu, platit i zahraniční stravné. Dnešní situace se otočí a lidé co tam pracují budou mít řádný příjem i odvedené daně. Na tom zaměstnanci nemůžou prodělat...

0/0
2.12.2014 22:01

J51a23r43o58s30l80a90v 50S88i19r21o23k82y 1274567757872

Neni duvod, aby 25 let od listopadu byla nase prumerna mzda nizsi, nez minimalni mzda v Nemecku. Dreme pritom minimalne stejne.

0/0
2.12.2014 16:15

M12i12r13o92s55l97a12v 68Z61i58k58m38u62n27d 7839763454903

Pozor s tím zakládáním německé pobočky nebo zaměstnáním v cizině na to, že český občan bude sice pracovat v Německu, kde výhledově získá nějaký nárok na penzi protože bude účasten tamního pojištění, ale současně si bude muset platit zdravotní a sociální pojištění u nás, aby dosáhl na penzi i v tuzemsku ... (odpracovaná léta = doba pojištění). Časem bude mít věk na penzi, ale budou mu chybět pojistné roky, takže to bude muset doplatit ... ono to není takové jednoduché ...

0/0
1.12.2014 13:25

N74o25v76o45s50a86d 53M72i18r35o25s37l28a57v 9368809338299

...to je ale špatná zpráva pro obyvatele v Německu protože je bude čekat z našeho pohledu zdražení....

0/0
1.12.2014 8:02

E94d25u41a89r68d 31B42l22a35z91e37k 1463470355265

A jak si predstavuji kontrolu v praxi??? To me jakoze zastavi PoLIZEI nebo BAG a co jako??? Jak jim prokazi mzdu? Kdyz navic 99% km jedu po CZ a jen 1% po D? a jen nahodou me sef presmeroval z Pahy vyjimecne! Tedy jak to honem udelame abych tam mohl vjet kousek za hranice na postu do D a jak jim to na miste prokazu??? I kdyby nejakym papirem tak papir snese vsecko ;-) Jenze kde jej honem vezmu u toho nahodileho jednorazoveho vyletu necekane z Prahy jsemli az z Brna!?... No treba tak ze vozim jako nakupci firemni razitko a u male firmy jsem ridic i sef dopravy v jedne osobe tak si neco uz sam vystavim na care ;-)) Byrokrati;-€...

+1/0
1.12.2014 6:14

J24i27n84d56ř55i12c38h 61F61i44a71l87a 4888212109449

Tak čeští dopravci se bojí, že budou muset vyplatit svým kvalifikovaným a denně riskujícím řidičům stejnou mzdu jako má v Německu ten "nejpodřadnější" zaměstnanec? ;-)

+2/0
1.12.2014 5:58

J55i65n76d36ř70i12c39h 43F86i20a12l30a 4118352929319

Vážení občané, to že jsme vstoupily do EU neznamená srovnat jen ceny zboží, to je i srovnat reálně i mzdy. Takže s tím musí firmy a stát v počítat. Prostě se musíme alespoň přiblížit německým platům. Zatím nejsme ani na polovině, díky socialismu a zlodějně, který tu bohužel v některých věcech panuje. [>-]EU

+1/0
1.12.2014 6:05

E39d11u10a37r39d 78B64l23a16z91e93k 1873460545205

vsgup do EU znamean volny pohyb osob a zbozi nikoliv jakekoliv srovnani cehokoliv... Neb ani rezije bydleni a stravy a provozu firem a ceny sluzeb neni stejne mezi staty!!! Novym kurzzem mezi staty s jednotnou menou je ruzna produktivita a ruzny prijmy ale i ruzne naklady!!! To zustava a zadny socialisticky srovnavaniRv;-€ Kazdy at si to zaridi pili a schopnostmi  samR^ (delam davno v CZ pro D firmu za skoro D plat ;-) ) , nebo se prestehuje!;-O

+1/0
1.12.2014 6:20

L19u69c50i55a86n 47P67a53p25a55z22i68a90n 5364417601195

Někdy si říkám, že je škoda, že nejsme jednou ze spolkových zemí Německa. Bylo by po mnoha problémech, které tady musíme řešit. Trapné starosti českých dopravdů mne udivují.

+1/−1
30.11.2014 22:27

J77a66n 58D19o10l17e20ž76a10l 3639309789177

Tak jim to oplatíme, když pojedou Němci u nás, tak jim budou muset dávat naší minimální mzdu, což je asi 2€/hod. Aby věděli zač se tady musí vyjít......;-D:-P[>-]EUR^?!

+12/0
30.11.2014 21:20

P51a95v41e10l 91H60o59l78u16b 1829704574844

R^;-D

0/0
30.11.2014 22:00

L80u26d19ě72k 86J74e40l84í19n78e94k 5107187619390

Ale to je super nápad. To si potom německé firmy řeknou, jak je u nás levno a přestěhují se sem. Alespoň na chvíli, než je vyžene byrokracie a nenažranost úřadů. ;-D

0/0
1.12.2014 7:25

M78a85r83t47i74n 17N14o26v36á90k 4433802109394

dříve jsem pracoval v logistickém skladě. Při výběrovém řízení byl nejlevnější Polák a až velkej kus po něm byl Čech a v patách měl Němce. Největší náklady při rozpadu ceny dělají nafta, mzda, leasing a silniční daně. Něco někde není fér.

+1/0
30.11.2014 18:13

Z71d83e86n61a 25V35á93g66n37e75r55o47v32á 5414262469982

Ale taky se podívejme PROČ jsou nákladová zatížení taková:

Nafta - spotřební daně atd.

Mzdy- vysoké "druhotné zdanění", tedy zákonné odvody....

Bez úpravy daňového zatížení (nákladů) na tyto položky nelze cenu snížit jinak, než dumpingem. Takže - pro stát kontraproduktivní

0/0
30.11.2014 18:33

A83n97t30o98n30i97n 33N82e76m76e10c 7828813531920

Vazena, ty dane maji i v Nemecku, odvody stejne a dane vyssi.

Tedy - Cech pracujici v Nemecku by mel mit nemecke minimum, jinak je to dumping a bere praci nemeckemu delnikovi.

Pokud diskutujicici chteji nemecky stejny plat i v Cesku, tak jsou na omylu.

Platy v Cesku se urcuji mezi odbory a zamestnavatelem a odbory v  Cesku zadnou velkou silu nemaji. 

V Nemecku se stavukuje pravidelne a presto tam nevidim ttakove nadavky na odbory, jako v Cesku.

Na nemecke zeleznici chteji pridat 5 % a o 2 hodiny kratsi pracovni tyden.

+1/0
30.11.2014 18:54

Z39d54e47n94a 18V48á92g35n44e21r58o18v90á 5364842719982

Mzdové zatížení zaměstnavatele:

ČR - 34 %

Německo 19,6% !!!!!!!!!!!! To je to, oč tu běží!

Pokud český zaměstnavatel dá za mzdu 2000 E hrubého, sám vyplázne

2680 E

Německý při 2000 E hrubého vysolí jen 2392 E Rv

Pokud by se například jednalo o měsíční taxu za služby (účetní třeba) a CENA by byla jen ve výši nutných mzdových nákladů, pak Němec může tuto cenu poskytnout na trhu JEN za 2392 E, Čech musí (aby nedotoval) mít cenu 2680E.

A o tom to je!

Nebavím se o tom, kolik pak má ten zaměstnanec zbytek jako čistou!

!

+3/0
30.11.2014 19:18

A89n90t58o81n79i39n 51N84e62m78e47c 7588933831540

Ktery zamestnavatel v Cesku plati 2.000 € hrubeho ?

Slysela jste nekdy, ze v Nemecku po 10 letech u firmy dostanete 1 rocni plat? Vite, ze propustit lidi v Nemecku musi odsouhlasit podniklova rada?

Pri propusteni musi jit nejprve mladsi pred starsim, zamestnanec bez zavazku pred tim, ktery ma deti.

V nemoci plati ZAMESTNAVATEL 6 tydnu 100 %; POTOM NASTOUPI NEMCENSKA pojistovna. Svarsystem je zakazan a kontroluje se nemilosrdne?

Moc jste toho neslysela a to bych se teprve musel dostat k nemeckym danim a k ceskym pausalum.

+2/0
30.11.2014 19:42

Z32d61e18n76a 92V31á37g60n89e71r85o87v70á 5894422569912

Znovu:

Beru srovnání standardního MZDOVÉHO zatížení zaměstnavatele Českého (34% hrubé mzdy) a Německého (19,6%).

VY tu tvrdíte, že ODVODY (mzdové zatížení zaměstnavatele) jsou stejné!

Vidíte, že NIKOLIV.

0/0
30.11.2014 19:48

A14n10t91o90n93i21n 59N25e95m20e54c 7698553761490

k tomu vam dodam danove zatizeni pri 2500 €

Uz vite, proc maji v Nemnecku opravene silnice a fungujici skoly a zdravotnictvi?

Lohn (Brutto): 2.500,00 Lohnsteuer: 596,50 Solidaritätszuschlag: 32,79 Kirchensteuer: 47,72 Steuern gesamt: 677,01 Lohn (nach Steuer): 1.822,99 Rentenversicherung: 236,25 Anzeige: Bessere Absicherung und Steuerersparnis mit der Riester-

Rente! Bis zu 2100,- € sind steuerlich abzugsfähig: Infos anfordern! Arbeitslosenversicherung: 37,50 Krankenversicherung: 205,00 Pflegeversicherung: 31,88 Sozialversicherung gesamt: 510,63 Lohn (Netto): 1.312,37

0/0
30.11.2014 19:53

A37n13t84o38n27i17n 78N76e61m39e68c 7198933511790

Oni totiz nemaji pausal a firma nema Svarcsystem

0/0
30.11.2014 19:55

Z93d30e32n54a 53V92á90g63n38e50r57o61v96á 5204822909442

Tak Schwarzsystem u nákladní dopravy, vzhledem ke koncesované živnosti tady v tomto případě asi nebude, co myslíte? ;-)

A paušál 60% asi taky ne. Moc OSVČ s kamiony na lízačku totiž asi nenajdete. A u PO žádný paušál nepřipadá do úvahy, co říkáte? ;-)

0/0
30.11.2014 20:46

Z94d45e59n66a 14V13á38g83n35e32r39o60v35á 5114652729262

S tím dumpingem s Vámi souhlasím.

Ale POUZE v rámci kabotáže, nikoliv ad hoc.

Pak (v případě kabotáže) se ale, i kvůli výši mzdového zatížení, vyplatí firmě, při kabotáži, založit pobočku v Německu, se sídlem i VAtkou.

0/0
30.11.2014 19:21

A25n33t47o10n32i55n 45N49e56m87e68c 7558813661770

Melete stale hrusky a jabka.Prumer v Cesku je asi 24.000 = asi 850 €

Z toho zaplati firma asi 290 € t.zn celkem  850 € + 29o € = 1.140,- €

v Nemecku prumer asi 2.500 € z toho 20 % = 3.000 €.

Tedy cesky zamestnanec prijde v Cesku firmu asi o 1.850,€ levneji.

To nemluvime o tom, ze cesky prumer vetsina uzamestmnancu nema.

Tedy - pokud chcete konkurovat v NEMECKU nemeckym firmam za ceskou mzdu, mate i pri tech 34 % odvodu obrovskou cenovou vyhodu.

Tak uz neplacte, ono se to tak v Cesku zavedlo kvuli nizkym ceskm mzdam.

Predstavte si, kde by cesky stat pri tech pausalech a odvodech z minima

bral na zdravotnictvi, kdyby i cesky podnikatel platil mene.

0/0
30.11.2014 21:13

Z48d33e23n57a 91V22á88g26n92e70r28o69v60á 5124122489912

Konečně si rozumíme!

Chyba v Matrixu.

VY jste bral status quo - tedy německou mzdu a českou mzdu.

Já počítala náklady při obou mzdách stejných.

Tedy řekněme, že by OBA (N i Č) dali řidičům jen tu minimálku, tj. 8,5 E.

V Německu vyjde Německou firmu (odvody 19,6%) menší zatížení (náklad) než Českou, která bude odvádět S+Z v ČR i z té německé mzdy.

Proto i píšu, že v takovém případě je lepší založit firmu v Německu.

+1/0
30.11.2014 21:22

Z87d79e93n59a 53V44á71g88n23e27r57o25v68á 5374532659602

Abychom si to vyjasnili (Matrix):

SA jezdí kabot Mnichov - Berlín.

Stewardka je tam 160 hodin měsíčně....

a) Status quo:

německý dopravce:8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 56 * 160 * 1,34 = 12.006 Kč

b) Po úpravě dle něm. legislativy

německý dopravce: 8,5 * 160 *1,196 = 1626,56 E cca 44.750 Kč (cca 27,5 za E)

český dopravce 8,5 * 160 * 1,34 = 1822,4 E cca 50 116 Kč

Pak se SA vyplatí udělat si firmu (dceru) v Německu a jet dle jejich legislativy (t.j. 19,6% odvody s+z místo 34% v ČR) Pokud tedy bude mzdový základ stejný VŠUDEv EU = 8,5 E, pak naše "mzdové" zatížení silně negativně ovlivní konkurenceschopnost č. firem. A o to mi šlo!

+2/0
30.11.2014 21:35

L21u11d86ě17k 80J13e35l17í53n39e14k 5857837469530

Tuším, že Reagan nechal vyházet pár tisíc stávkujících letových dispečerů a povolal vojenské, kteří je zastoupili, a od té doby mají v USA klid. :-/

0/0
1.12.2014 7:30

M48a76r66t11i71n 28N94o88v51á68k 4773932419104

tady je zase ekonomů.... vidíte v Německu narvané hospody v pátek jako u nás.?.. mají jinou mentalitu, jinou pracovitost. Pokud budeme srovnávat řidiče, budou to za chvilku chtít servírky, kuchaři a podobně. Nevím proč by jen řidiči měly mít přidáno na německou úroveň. Úmyslně to takto říkám. Důsledek toho bude jen zdražování a rovnou můžeme mít euro. Bohužel se tu brání řidiči a ekonomické vzdělání asi nemají. I když přidám servírce, tak ten hospodský asi nadále nebude vařit oběd za 85 Kč ! . Víte co je inflace? Ta vzniká i právě tímto. Mimochodem německý zaměstnanec dostane od státu příplatky přes zaměstnavatele za děti a podobně. U nás si to můžete jen dát z daní. Ten dopravce tam má zcela jistě jiné úlevy, když i dneska němec může jezdit za 90 centů. Český řidič v německé firmě dostane 45 tisíc korun komplet a je tam vkuse 14 dnů až 3 týdny. Český systém když to spočítám včetně diet (komplet) od 27 do 33 když jezdí na víkend domů a 35 když víkendy tráví venku. Ono v tom Německu je také třeba nájem za 450 euro bez energií. Narovnejme více dopravním firmám fér podmínky srovnatelné s EU a hlavně Polákama. Jenom tím co tady někteří řidiči plkají dělají ostudu jiným řidičům a podnikatelům v ČR.

+3/−1
30.11.2014 18:08

Z34d42e74n14a 98V90á10g60n84e17r75o68v51á 5984152679132

Zcela přesně jste vystihnul merito věci.

Navíc, chápu zavedení této "německé nesmyslnosti" v případě kabotáže, což by bylo i logické - chránit svůj vnitřní trh. V případě přeshraničním je to nesmysl.

Navíc - je tu spousta rozumbradů a expertů na legislativu Německa, přitom ani sami Němci zatím nemají prováděcí vyhlášku k tomuto legislativnímu předpisu!;-D

Asi nejlépe se k tomu v článku vyjádřil Česmad Bohemia.

Osobně se domnívám, že jejich výklad nakonec bude v souladu s tou očekávanou prováděcí vyhláškou.

Ano, budou opět výdupy....

Bude se to totiž týkat třeba i řemeslníků.

Dopadne to u některých tak, že budou, jako v 90.letech (i když tehdy byl důvod jiný než minimální taxa), každodenně pendlovat ČR - Německo a večer zpět.:-/

0/0
30.11.2014 18:30

V39l80a13s76t91i69m51i93l 42F25i22a45l48a 1132191934

Tak je jasné proč německý soudruh šofér, řídící stejné iveco za stejnou naftu za lepší zboží co rozváží do německého obchoďáku za levnější cenu má dvojnásobnou mzdu a uživí i dopravce. Protože vážení německý soudruh šofér má vyšší produktivitu, řídí 2 kamiony současně

+3/0
30.11.2014 17:59

J16i28n95d39ř80i83c55h 53M86i90t59t34e13r 6761940823833

Nefér ochrana německých dopravců před konkurencí.

+1/−2
30.11.2014 17:52

P64a48v23e37l 33R42a71c32e19k 6667748864258

Potkal jsem kamaráda, je v německu v autoservisu. Ptám se jak je ? 

Odpověď - čéče mám prachů ! Ale ty vole tady se musí makat ! Co u nás pět lidí fláká, tu to zvládnou 2

+1/−3
30.11.2014 17:10

Z46d14e66n73a 45V80á18g37n31e54r35o59v88á 5104202269892

No jo, českej Pepík-Mládkovec, vidí jen prachy.

O práci přeci nebyla řeč!;-D

0/−2
30.11.2014 18:45

M65i30r39o61s82l63a94v 65H82ý85l 5335167719269

Že jste vy dva zaspali dobu tak o 25 let?

+1/0
30.11.2014 20:20

M79a65r71t54i55n 66P38e40c24i74n55a 4431923

Mám z Německa přesně opačnou zkušenost:-)

0/0
1.12.2014 7:25

T87o77m43á42š 61K15u29c11h54a57ř 3627621498711

Pokud má EU fungovat, už dávno měly být sednocené zákony i daně. Takhle napůl jen něco je k prdu.

+3/0
30.11.2014 17:00

P18a62v94e83l 31R59a37c54e93k 6267548644588

to bohužel bude dlouho trvat

0/0
30.11.2014 21:50

O61s34k15a64r 16B48r69u17n86a 4489530719106

Takovych "likvidacnich" opatreni byla za posledni leta cela rada. A ejhle - byznys stale vzkveta.

0/0
30.11.2014 16:34

R52o25s35t17i18s90l15a94v 30S77i29k89s34t83a 4658429836261

Až budou muset dopravci navýšit ceny a stoupne cena dováženého zboží, tak si zas diskutujte, proč je tady všechno dražší než v Německu... v Německu, které je 8x větší a má 3-3,5x větší kupní sílu, je přeci jasné, že efektivita a nákladovost zvláště fixních položek bude naprosto jiná než tady v malé zemičce s nízkou kupní sílou. Ukažte mi dopravce, kteří nějak fakt zásadně vydělávají... většina jich je ráda, že existuje, a spíš je dost těch, které neutáhnou ani současné náklady (mýto, odpisy, atd.) a podnikání radši zavírají. 

A jestli si tady pan gastarbeiter Kadlec myslí, že když si majitel spedici odpustí audi a bude jezdit oktávkou, tedy úspora pár set tisíc, tak to je v obratech spedicí asi jako plivnutí do moře.

Je jasné, že zvýšit platy by chtěly i prodavačky, zemědělci, učitelé, lékaři... jak už jsem psal jinde, jediné řešení je buď postupné !! sbližování naplánované na řadu let, což se neděje, a nebo anexe Böhmen und Möhren Německou říší, což se nestane.

+5/−1
30.11.2014 15:07

V86á96c56l66a76v 48Š92u56b24r78t 9637303238517

Jednak ty spediční firmy působí často po celé Evropě, nebo minimálně po celé střední Evropě a za druhé, ta vyšší kupní síla jaksi přímo souvisí s výší mezd. A proč se to sbližování mezd neděje? Protože řada firem skučí, že by to s o trochu vyššími mzdami musela zabalit. Včetně velkých firem s miliardovými obraty a stamilionovými zisky.

+4/0
30.11.2014 15:13

J22i30ř17í 22K28o85c17u62r58e63k 6415554855738

Mzdové náklady zaměstnavatele vs. čistá mzda. Chcete-li přidat z 20 čistého na 25 čistého, bude to zaměstnavatele stát navíc 9 tisíc Kč a nějaké drobné.

Druhou stranou mince je poptávka po práci. Je-li vysoká, klesají v dotčeném odvětví mzdy.

+4/0
30.11.2014 15:27

Z81d64e14n73a 13V31á65g74n53e84r47o86v24á 5614762369402

Vyšší mzdy a zároveň vyšší cena zboží = inflace;-)

+1/0
30.11.2014 16:01

M98a63r76t77i13n 75P53e24t96r 6183342488929

Samozřejmě, ale pak se můžeme bavit, co je lepší. Zda to, aby platy zůstaly podobné, koruna posilovala a zboží mírně zlevňovalo... To chtěl trh, ale ČNB bojuje proti... Nebo to, aby platy rostly, kurz koruny byl na nějaké v podstatě fixní úrovni a zboží mírně zdražovalo. To by se líbilo ČNB, ale nějak na to neslyší trh... Takže tu máme třetí variantu, pro běžné zaměstnance tu nejhorší, kdy platy příliš nerostou, koruna je v podstatě (nepřliš přiměřeně) zafixována a zboží zdražuje...

+3/0
30.11.2014 16:22

M35a30r61t28i74n 59P74e89t26r 6913842468759

Nebo to napíšu trochu jednodušeji... Přibližovat se k vyspělejším ekonomikám můžeme buď tak, že mzdy budou na podobné úrovni, ale koruna bude posilovat, nebo tak, že kurz koruny bude v podstatě neměnný, ale platy porostou (rychleji než ve vyspělých ekonomikách). Ovšem i tím, že na to má ČNB a trhy rozdílné názory, se neděje ani jedno z toho a žádné přibližování se nekoná, spíš naopak...

+4/0
30.11.2014 16:39

Z32d73e41n71a 55V85á31g32n41e90r18o95v77á 5874592599162

Máte plnou pravdu...

Jenže....

Musíme si uvědomit i opačnou stranu mince, tedy důvod vzrůstající ceny zboží.

A tím je neustále se zvyšující daňové zatížení produkce - tedy mám na mysli to "sekundární" zatížení. Není to (zvýšení cen) primárně o ziskuchtivosti (tam to reguluje trh a poptávka vs nabídka), ale o nepřímých daních na vstupu.

Ať už je to zdanění na straně PHM nebo, a to je výraznější, odvody za zaměstnance na straně zaměstnavatelů.

Takže zvýšení mezd, při zachování status quo systému odvodů a zatížení u mezd, jen dále roztáčí spirálu, ale NIC neřeší.

TJ. zvednou se mzdy, zvýší se ale i navíc daňové zatížení s těmito mzdami související a to se promítne do kalkulované ceny výrobku a služeb.

Zisk berme konstantní a v reálné (nikoliv procentální) hodnotě.

Neptejte se mne, jak z toho ven! Nevím a ani si nemyslím, že je to tak jednoduché. Ono totiž snížit mandatorní výdaje (když klesnou mandatorní příjmy) se hezky říká, ale hůře realizuje (politicky i prakticky). Viz situace v Řecku.

A jet na dluh se dlouhodobě nedá - opět viz Řecko.

0/0
30.11.2014 17:03

A22n41t36o60n58i27n 34N94e86m27e61c 7508823711910

To se tedy nestane, ono staci byvala NDR, stala uz stovky miliard Euro.

Nakonec - Nemecko prispiva i na stavbu silnic v Cesku, proc by melo chtit zabirat dalsi republiku, snad aby zde lide platili dane jako v Nemecku?

To by se zde lidem nelibilo, tam totiz neznaji slovo pausal, vsechnio se zdani.

0/0
30.11.2014 18:50

V40á37c53l79a81v 34Š62u47b26r69t 9927383538317

Toho bohdá nebude, aby Čech, třebaže kvalifikovaný, dostal německou minimální mzdu. Holota jedna. Dostane půlku za dvojnásobnou pracovní dobu a bude rád!:-P

+1/0
30.11.2014 15:06

M96a70r24t40i20n 78P53e20c24i72n56a 4161763

Nesmíte volit levičáky;-)

0/0
1.12.2014 7:37

J67i67ř69í 80S58v29a26š65e49k 9434798763809

Oni řidiči v Německu berou minimální mzdu? To bych se divil... takže nikoli stejně jako německým řidičům. Samozřejmě je pochopitelné, že platy jako v Německu si asi v ČR dovolit nemůžeme, ale tady mi připadá, že je ten strach neoprávněný.

+4/0
30.11.2014 14:28

J58i92ř19í 89K64ř87e80l72i89n55a 9479206719919

Je to přesně rok co sem odešel z SA a když vidím tenhle článek, tak si fakt nedokážu představit, jak Jančura dává 8,5E na hodinu svým zaměstnancům :D to si stewka před Německem spíš vystoupí :D

+1/−3
30.11.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.