Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát za některé rychlíky zaplatí třikrát více než dosud

Ministerstvo dopravy čeká výrazný skok v platbách za rychlíky mezi Plzní a Mostem a Pardubicemi a Libercem. Místo 56 korun za kilometr zaplatí Českým drahám 127 korun. Drahám totiž skončila pro ně nevýhodná smlouva z roku 2006, do které se samy dostaly svojí snahou zabránit vstupu konkurence na trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J15i85ř11í 94Š11r16á73m95e69k 3348827759161

Na ilustračním snímku 'rychlík' z Liberce do Ústí n.L. na Novinském viaduktu ( http://www.mosty.cz/index.asp?module=ActiveWeb&page=WebPage&DocumentID=3124 )

+1/0
27.11.2014 11:16

J15i40ř27í 77E73r96b52e55n 1733294756187

Mně to zprvu připadalo spíš jako sychrovský viadukt se spěšňákem z Pardubic do Liberce (50.6310903N, 15.0789258E), ale ten je širší a pohledové zdivo má z hladkého kamene.

0/0
27.11.2014 12:14
Foto

J16i37ř33í 44Š61r70á44m46e59k 3178417189731

Hlavní rozdíl je ale v tom, že viadukt u Sychrova je 'dvoupatrový'. Ne, že by vlaky jezdily nad sebou, ale stavebně. Na spodní sérii stlačených oblouků je mostovka, na níž stojí trojnásobně vysoké půlkruhové oblouky, nesoucí "horní" mostovku s kolejemi. Sychrovský je vyšší a prakticky dvakrát tak široký, než ten v Novině, protože původně byl plánován pro dvoukolejnou trať.

0/0
27.11.2014 12:34

J34i60ř95í 36E40r97b16e82n 1833324876167

A třeba se jí někdy dočká... za patnáct, dvacet, třicet let :-)

0/0
27.11.2014 18:12

J75o37s64e88f 40H85o19n91e88š 7721822380443

Ony platby za km připadají na první pohled vysoké,ale je třeba brát v úvahu,že vlak veze 150 cestujících.Na přepravu autobusy by bylo třeba 3 busů a dotace by musela být 50-60 Kč což je srovnatelné s ČD.Když jede málo cestujících,tak se nabízí nasadit nasadit autobusy

+2/−1
26.11.2014 19:22

R97o88m46a26n 97P73o32l52á52č22e11k 5266249755

Opět závádějící článek. Pro ovčana stěžejní info, že stát zaplatí 3x tolik "ošklivým" ČD, ale konkurence nabízela cenu pouze o 8% nižší než ČD budou jezdit nyní. Navíc smlouva je na rok.. .Co brání Arrivě se ucházet za rok? Spousta smluv i s EU shořela na špatném počtu hvezdiček v hlavičce...

 At žije vyvážené zpravodajství...

+8/−5
26.11.2014 14:49

J22a92n 34S82ů49r27a 4685333153542

Pane Poláčku, co je na textu nepravdivého? pouze osm procent je z celkové částky necelý milion. to je málo?

+2/−2
26.11.2014 14:54

R15o72m97a48n 28P11o51l31á60č37e50k 5616899835

Nepravdivého tam není nic. Nebo jsem to snad napsal?

Ale je to informace ala Blesk. Stát utratí 3x víc a pak z toho je 8%, protože konkurenční dopravce nebyl schopný udělat nabídku podle požadavků.

+3/−4
26.11.2014 15:33

J20a10n 44S62ů62r35a 4485733643722

Třikrát více, než dosud platí. To jsou fakta, ne Vaše dojmy.

+3/−1
26.11.2014 15:35

J67i16ř33í 65J69i20n92d44r40a 6525109346138

Pane Poláčku článek je v pořádku a upozorňuje na svinstvo, kterého se dopustili dráhy nabídky za podnákladovou cenu.

+3/−4
26.11.2014 16:34

R51o11m90a49n 88P73o23l32á18č24e81k 5146639165

Stejné svinsto udělal Jančura prakticky na všech autobusových linkách... A ten je pro autora článku bůh... Takže budto všem stejně a budu objektivní novinář a nebo obyčejný pisálek, který má k pravé novinařině hodně daleko.

+3/−4
26.11.2014 17:59

J96a66n 79S50ů10r80a 4805223763842

Na všech? prosím důkaz. ÚOHS potrestal a pokutoval SA za chování na lince Praha - Brno, jaké jsou další? Prosím odkazy na konkrétní rozhodnutí soudu či ÚOHS, jinak musím vaše příspěvky považovat za lživé.

+3/−2
26.11.2014 21:04

A61n49d43r16e30j 47O83l84e96k92s61a 3705851587101

Jančura hradil ale ztráty na podnákladové lince ze svého. České Dráhy ze státního. ČD se chovají jako typický monopol, který nepřipustí konkurenta. Tady selhává antimonopolní úřad a stát, zcela jasně.

+1/−3
26.11.2014 21:42

M50a49r17t52i33n 29N12o62v23o36t63n89ý 3516286521894

Nevymýšlejte si. ČD hradí ztráty taky ze svého. Nikdo jim na to žádné peníze navíc nedá.

+2/−1
27.11.2014 18:15

A73n26d38r98e55j 66O92l83e33k38s84a 3205121447211

Jestliže jsou ČD státu, tak jsou jejich peníze také státu. Kde je pro Vás logický problém? Je směsné, jak hájíte státní monopol před konkurencí. Nebýt té konkurence, tak už je polovina tratí rozkradena a zrušena, protože jediný státní dopravce na nich zrušil provoz.:-P

0/0
29.11.2014 9:24

R17a79d98e59k 73J37a87n57a82t97a 9365176524392

Nikoliv. Majetek i hospodaření každé a.s. (i pokud je akcionářem stát) je od státního rozpočtu odděleno. Jsou na to zákony i nařízení EU.

Pokud vám to připadá divné, tak si představete, že si koupíte akcie (dejme tomu) Pražské plynárenské. I když tato firma bude ve ztrátě, k vám domů exekutor rozhodně nepřijde.

0/0
29.11.2014 12:16

M95a65r42t16i28n 45Š42t85r13o43s 4569657820248

Jelikož jsou dráhy státní, není to nakonec jedno?

+1/−3
26.11.2014 14:40

A48n18d98r28e11j 28O83l89e90k53s25a 3125261427401

Není. Stát nechce, aby nadále byly veškeré dráhy státní. Tyto ovšem udělaly opatření, aby tak zůstalo - proti státu, proti majiteli. Takhle to ČD dělají dlouhodobě a státu - majiteli, to ne a ne dojít.

0/−1
26.11.2014 21:36

M71a47r24t62i87n 67N95o78v91o66t12n35ý 3146466521934

To, co jste napsal, nemá ani hlavu, ani patu. Můžete to napsat srozumitelně?

0/−1
27.11.2014 18:22

A90n22d49r48e82j 79O35l88e68k48s14a 3225271137121

Je vidět, ze jste porozuměl dobře:-)

0/0
29.11.2014 9:31

J12a12n 23B64u28b92i77k 9252281682267

Jinými slovy, ten, kdo nabídl státu provoz za dumpingové ceny, poškodil České dráhy. Dráhy jsou (státní) akciová společnost, takže poškodil stát, jako 100% vlastníka. Stát ovšem na tom vydělal, protože o to platil jím vlastněnému podniku méně na platbě za objednané spoje.

Státní kocourkov....... ;-D

+3/0
26.11.2014 13:57

M42a25r75t23i47n 47H95o62r12ň61á76k 7591591462

tenhle viadukt mám rád, jó to tenkrát ještě bejvaly zimy se sněhem

+3/0
26.11.2014 12:32

R58a55d23i82m 54Š78o74l89c 1645105215484

Můžete mi prosím říct pane redaktore, kde jsou zveřejněny ty smlouvy? Zatím jsem tam našel jen Oznámení o přímém zadání. http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/

0/0
26.11.2014 12:27

J27a58n 26S74ů93r79a 4325493633592

Smlouvy nejsou. Nicméně MD na moji žádost poslalo klíčová data ze smluv, tedy cena a počet objednaných km.

0/0
26.11.2014 12:45

R74a30d11i18m 59Š24o51l34c 1515515765164

JJ, to tam zveřejněné mají v tom oznámení.

0/0
26.11.2014 13:10

P72a78v93e69l 49O93b35d77r25ž63á74l29e88k 6796864178812

Diletantismus světu vládne. Formální nedostatky nabídky :-(

To mi připomíná výběrko na IT - požadavek byl na 36 měsíců záruky na všechny komponenty. Sekretářka, která to asi psala, zapoměla při kopírování části asi z jiného dokumentu u jedné položky číslo 24. Takže nabídka se musela odmítnout pro nezpůsobilost a vyhrála jiná, dražší o 15% :-/

0/0
26.11.2014 12:27

P54a19v94e85l 82K34r22á74l 5940639334648

Tak si to po sobě má sekretářka přečíst ještě jednou. Zákazník něco požadoval, poskytovatel mu to nenabídl, tak zakázku nezískal. Bohužel.

0/−1
27.11.2014 8:10

J22a57n 44K41r54i78e31g15l54e85r 4951717485946

takze doted jezdily za dumpingove ceny, aby zabranily vstupu jinym na trh?

+5/0
26.11.2014 12:05

R10a11d21k37o 71K17ř69i79v42á56n89e33k 7470663295740

Ano. Na některých tratích. A jinde to holt dorovnaly. Obojí je špatně, ale v průměru je to dobře.:-) Ale obojí se kritizuje, neboť noviny, které nekritizují oblíbené veřejné nepřátele a nechválí veřejně oblíbené tlučhuby - jako by nebyly.

+9/−1
26.11.2014 12:12

R85o70m70a64n 66S29t42o74n20e58k 1819623949571

hlavně je to nezákonné ! protože ČD jsou dominantní dopravce

+3/−2
26.11.2014 12:32

R46a55d89k81o 33K11ř46i33v55á63n84e79k 7110533185160

A dominantní ženská? ... :-)Je zákonná?

+1/0
26.11.2014 12:38

J22a11n 39K67r25i35e16g81l75e67r 4351117785886

Ja se nepru o to, jestli je to dobre nebo spatne. Ja rikam, ze je popsan dumping a ten je sam o sobe nezakonny.

0/0
26.11.2014 12:37

F53r73a31n94t10i10š50e23k 65V81a50n39ě17k 1847844647757

Nejnižší cena neznamená vždy kvalitu. Buď se ušetří na bezpečnosti a nebo údržbě vozidla a nebo na personálu.

+8/0
26.11.2014 12:02

P33a67v97e56l 51D93v79o31ř39á73k 3249244976982

Vyjádření ČD a že Arriva nesplnila ministerské podmínky se do článku nehodilo?

+2/0
26.11.2014 11:50

J67a43n 11S88ů63r83a 4115523673912

Hodilo, doplníme. Ale není to podstatné sdělení textu:)

0/−2
26.11.2014 11:58

M56a28r88t38i17n 50K31o26p98ř43i66v13a 2314470590928

O co podstatnější je částka 3,4 mil,? Navíc za vlaky Ariva občan nebude platit 2x ? Tedy za lístek a za dotaci nebo jak ? :D Co to je za vyjádření ? :D To je jak ředitel Škody transportation, kterej dodnes nepochopil proč ČD koupili railjety :D

+3/−2
26.11.2014 12:17

J98a64n 35S85ů35r25a 4655243173372

Hezký den, pane Kopřivo.

+1/−1
26.11.2014 12:43

R27a31d11e63k 32J65a74n51a37t62a 9655716804182

Hlavne je zajimave, jak reditel Arrivy prisel na to ze s nim cestujici usetri. Pravdepodobne myslel ze by meli o neco nizsi "obycejne" jizdne. Ale vetsina cestujicich jezdi bud na nekterou slevu CD nebo za tarif IDS.

+4/0
26.11.2014 18:16

M57a24r79t40i95n 45N94o51v95o63t28n74ý 3666416761894

Co se nehodí do Janem Sůrou pracně budovaného mediálního obrazu ČD, je označeno za "nepodstatné sdělení". ;-D

+1/−1
27.11.2014 18:26

J14a80n 10S89ů28r30a 4615763773912

Podstatná jsou fakta, ne vaše nenávist vůči mně :-)

+1/−1
27.11.2014 18:50

L61u93c83i92a30n 28P56a77p70a55z84i68a77n 5214847301675

Mnoho povyku pro nic. Tak se zaplatí násobně více. Chceme přece kapitalismus a kavlita není zadarmo.

+4/−4
26.11.2014 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.