Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce za stamiliony nakoupit čidla, která odhalí porouchaný vlak

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na české železnici instalaci zařízení, které by mohlo v budoucnu zabránit velkým nehodám vlaků kvůli jejich technickému stavu. Na 24 úsecích chce umístit diagnostické zařízení, které rozpozná některé závady na lokomotivách a vagónech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i70n73d13ř90i10c76h 78M15i25t76t86e81r 6551210713383

Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?

0/0
28.11.2014 18:17
Foto

J88i66ř30í 13H61a55v36e41l75k96a 3759853240254

Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.

Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.

Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.

+2/0
28.11.2014 14:59

M79i15l84o57s44l13a50v 76U19r26b92a27n 4188829230123

A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.;-D

+1/0
28.11.2014 16:35

A52n21t34o81n57i60n 58N97e68m38e97c 7168243231620

Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.

Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.

Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.

Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.

Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..

0/−3
28.11.2014 11:01

M63a35t19ú90š 38B47e52n70a93k 9298714732123

Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.

0/0
29.11.2014 18:15
Foto

M93i77r41o34s87l63a72v 93S37t63e65i80n45e55r 6588374873365

Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.

Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.

Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?

+1/−1
28.11.2014 9:45

J23o54s89e82f 35M78i45k70i40n 5573904615184

No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.

+1/0
28.11.2014 11:05

M55i65r79o65s44l49a43v 43Z30i84k98m96u53n73d 7449793194643

Kéž by bylo vymyšleno zařízení, které by za jízdy dokázalo změřit opotřebení profilu jízdní plochy dvojkolí... bohužel tohle se měří jen za klidu, když je vozidlo na "prohlídkovém kanálu"...

0/0
28.11.2014 14:22

R44a80d73k80o 89K75ř25i41v70á92n40e72k 7200843815970

Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.

Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást  infrastruktury.

Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?

(Nápověda: soustružení kol je drahé)

+5/0
28.11.2014 9:31

P85e25t11r 16N25o93v66o51t24n57y 3469192909982

Odstaví ho v nejbližší stanici? :-)

0/0
28.11.2014 13:10

R36a16d95k76o 26K79ř27i78v50á48n93e50k 7190703325450

Bingo:-)

0/0
28.11.2014 17:57

P12a11v21e37l 71S38l63a24d96o91v66n26í44k 6807843257146

Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.

0/0
28.11.2014 9:06

P64e96t62r 55N39o67v13o57t46n31y 3599952539712

Na železnici je z kovu skoro všechno. :-)

0/0
28.11.2014 13:10

P31a48v22e46l 18M46a61t44o22u18š13e20k 5100457468924

Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?

0/0
28.11.2014 8:25

L34u43b38o53š 56P25í91c77h97a 8537734162229

Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku;-€, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav!

0/0
28.11.2014 7:57

F42r20a51n75t53i53š79e35k 43M33i79c91h56a92l52i54c93a 8306208325136

Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?

0/0
28.11.2014 6:59

M91i15r49o38s78l53a50v 68Z71i12k34m29u34n69d 7429593654303

Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky  - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...

0/0
28.11.2014 14:20

S19t12a69n54i50s81l60a13v 69L96á56t87a31l 8698237161911

Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !

.

Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.

Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.

0/0
28.11.2014 6:39

J80o72s31e13f 83M17i33k19i14n 5543324235434

Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.

0/0
28.11.2014 7:34

J85a34k84u28b 49Š77a62f20a54n45d68a 7815967611471

Tak srovnávat CNC a vagon je úplně mimo. CNC jaksi stojí na místě. Jak si to u vagonu představujete? Osadíte všechna ložiska čidly, někam umístíte PC, pak s tím vlakem pojedete, přemístíte čidla na další vagon...

Tohle má výhodu že není třeba nic instalovat, nikam jezdit, nikoho to nezdržuje....

0/0
28.11.2014 8:18

K11a87r27e36l 53M96i20š56k81a 2226842922659

Jen ať se síť ASDEKů rozšíří, bude to jedině dobře.

0/0
28.11.2014 4:44
Foto

D98a28v67i26d 27K44r22á38s47e53n17s12k61ý 7557210907

Pro jízlivé a negativní diskutující: zkuste si nejprve o věci něco zjistit, než začnete blábolit. Hesla: indikátory horkoběžnosti ložisek (IHL), indikátory plochých kol (IPK), anglicky hot box detectors (HBD), wayside train monitoring systems (WTMS), německy Heißläuferorungsanlagen (HOA), Zugkontrolleinrichtingen (ZKE) aj. Ve vyspělých zemích běžná věc, např. sousední Rakousko je má na hlavních tratích rozmístěné v odstupu okolo 30 km. A jestli vám škoda za 5 mil. Kč připadá jako prkotina, přidejte riziko vykolejení, poškození vozidel i nákladu, protijedoucích vlaků, škody vzniklé zastavením provozu, případně ztráty na majetku a zdraví/životech - a jste ihned na desetinásobku. Takových nehod je bohužel spousta.

+15/0
28.11.2014 1:36

F34i50l46i15p 44N90e76s10p34o12r 6867147218982

Myslim ze kdybychom tyto penize vyuzili na opravu ci rozsireni dalnic a ci silnic, tak to budou lepe vynalozeny penize. Tento system na kontrolu stejne nebude nikdy fungovat, bude se stale predelavat a opravovat ci neco podobneho. Viz registr aut apod...

0/−20
27.11.2014 23:46

K34a83r77e43l 51Ř37e28h33á69č68e23k 9932930851652

Aha, a proto už podobná zařízení dávno fungují a o tom, že by se stále předělávali jsem neslyšel. Jen se počet těchto zařízení rozšíří na víc míst a nejspíš budou tyto nové modernější.

+6/0
28.11.2014 6:19

J80i41ř16í 85L15i45n16h50a11r87t 3975924651396

Vypí(nací)čidla za stamiliony místo koloťuků pod penzí snad už projdou cenzůrou iDEGENES..

0/−6
27.11.2014 23:40

J22i32ř22í 13L63i74n73h60a34r36t 3865314651376

Cenzůra iDEGENES je prostě úžasná, ale dá se přelstít..

Jakobybylopřed89.rokem .. 25 let po pořád někdo votravuje s cenzúrou..

iDEGENES je zář ČR společnosti..

0/−2
27.11.2014 23:46

V51r21a58t35i95s67l28a26v 80C68h15a58r33v95á78t 4491852962163

Uvědomte si, že každá zakázka placená z dotací EU je tunel, neboť z našich daní se tam musí posílat do centrály nemalé peníze. Ani nejmodernější a sebechytřejší technika nezabrání lidskému selhání a mamonu.

+3/−7
27.11.2014 22:56

T10o56m64á59š 28K30n34a40i53f53l 6843290777920

Jakej tunel? Vis vubec, co to znamená tunel?

+1/0
27.11.2014 23:41

A94n90t75o91n39í74n 48Z57e53l27e62n79ý 2674953331736

Tunel to je díra v zemi, ten vám nemůžou vzít.

+4/0
28.11.2014 8:44

J36a30r86o73m10í76r 32K90r33á93l 4510249434959

R^;-D;-D

0/0
28.11.2014 9:03

D13a74v19i67d 56G13a48j74d47a 5480619822931

Člověk vždy žasne,kolik se na všechno vyrojí odborníků.Kdyby se stala tato událost při průjezdu kolem nástupiště ....

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/293184-v-ostrave-vykolejil-vlak-poskodil-pres-kilometr-trati/

Zahynuli lidé...titíž odborníci by volali po hlavách viníků.Vážně musí do všeho kafrat i v dané oblasti ignorant ?

+8/0
27.11.2014 22:52

V84í91t32ě95z60s14l33a66v 20K28l10o69z14í67k 3801499254407

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srazce treba s rychlikem je smrtici, viz napriklad Studenka, to bylo neco podobneho jen ze ten Comenius mel 600 tun a napalil most v 90 kmh. Pokud naklad 2000 tun vyleti ve stovce tak bych nechtel videt ty nasledky. A presne tomu dokaze nekdy tahle diagnostika zabranit.

+12/−1
27.11.2014 22:21

F51i54l77i18p 94N32e63s56p57o36r 6867677148782

Stacilo by, kdyby zamestnanci nadrazi obcas vylezli z tech svych der, a sli to zkontrolovat pred kazdou jizdou. Popr. jim koupit nejake rucni zarizeni za par tisic ktere to zkontroluje. Myslite si ze nas stat je tak bohaty ze muze v klidu vyhazovat penize za nejake automaticke blbosti ktere nikdy nebudou fungovat?

0/−15
27.11.2014 23:50

P24e84t98r 93P71r88u28s 7567325769132

To jo, muzou otocit vagonky vzhuru nohama koukat jestli se tocej kolecka. ;-D

+7/−1
28.11.2014 0:00

P15a15v98e75l 62N33o44c94a93r 6839739986625

Ty blbe,víš vůbec něco o železnici?Stav zaměstnanců na nádražích které se zavíraj atd?Ty svoje komenty si příště piš do mateřídoušky.;-€

+4/0
28.11.2014 0:30

F37i75l48i34p 27N64e62s41p14o24r 6697207948902

No vim jen ze to tam smrdi, potuluji se tam bezdomovci, jezdi tam stary precpany vlaky ktere maji vzdycky zpozdeni. Nehlede na to ze vetsinou jizdenka na autobus je levnejsi nez na vlak. Takze co třeba nejdříve začít u zakladnich hodnot, napr. cistota, a nevymyslet nejake automaticke systemy. Jinak mas pravdu o zeleznicich moc nevim.

0/−13
28.11.2014 0:46

K31a68r17e74l 50Ř72e12h94á55č10e32k 9232400911832

Bezdomovci bohužel problém jsou, ale když policie nemá žádné pravomoci, tak těžko něco udělá. A přesto to neni tak,že bezdomovce potkáváte často. Vlakem jezdím často a bezdomovců na nádražích moc nepotkám a ve vlaku už vůbec. A to ostatní jsou nesmysly, které si vymýšlíte. Bud vlakem nejezdíte a jen jste si chtěl kopnout, nebo jezdíte a pak lžete.

+4/0
28.11.2014 6:14

L39u79b61o56š 33D54e47j71m62e92k 2902721875441

vy jste asi hodně dlouho nejel vlakem, co?:-)

+3/0
28.11.2014 8:15

I94v14a83n 41N63a36h30o52d20i71l 7130168378521

Dokáže někdy.co to je za argument?

0/0
28.11.2014 5:52

V35í92t34ě80z33s60l51a66v 46K64l57o29z67í75k 3261119624387

Tahle diagnostika neni nic noveho pod sluncem a uvedomte si kazde i drobne vykolejeni muze skoncit obrovskou nehodou s mnoha obetmi. Dnes i nakladni vlaky jezdi 100kmh a energie tohoto vlaku pri srszce trebas rychlikem je ssmrtici, viz ztrba Studenka, to bylo neco podobneho....

+2/0
27.11.2014 22:17

J17o89s71e68f 68P85i20š49v72e67j75c 4542290790296

To by mne zajímalo, jestli by se o takovém nákupu uvažovalo, kdyby to neplatila EU.

Já o tom dost pochybuji. Ale dotace jsou dotace a ty se musí utratit za každou cenu:-/

+3/−1
27.11.2014 22:12

M53i46l80a68n 39M31u30s96i39l 4563641722875

Když se peníze z dotací nevyužijou - remcá se. Když ano - remcá se taky.

+3/0
27.11.2014 22:16

O20n28d89ř81e63j 22S44e67m83e48c81k84ý 8181656848955

To není žádná novinka, čidla horkoběžnosti na tratích ČSD instalovala od konce šedesátých let minulého století (dodnes jsou některá v provozu) a digitální síť diagnostických bodů se buduje od roku 1999.

+11/0
27.11.2014 22:07

P47e66t45r 13M81o86t16y85č79k41a 1404771433164

A propustí ČD současně tu armádu odborářů, kteří by tohle měli v rámci svých pracovních povinností kontrolovat? Nebo to máme chápat tak, že tohle celou dobu nikdo nehlídá? Není schopen uhlídat?

+8/−11
27.11.2014 22:03

T95o79m74á91š 58V89e13s62e20l60ý 6949798708617

oni se snaží být neviditelní a nevylézat z teplíčka dílny nebo bývalých výtopen...:-)

0/−1
27.11.2014 22:10

K72a12r54e34l 82M40a93t52o82u85š81e34k 2473585513

ČD nemá s řízením a kontrolou provozu na tratích SŽDC nic společného. Takže by to propouštění by bylo zbytečné ...

+11/0
27.11.2014 23:06

T84o78m38á71š 14K73n89a36i27f61l 6313850867700

Hmm... On kolotuk kolem vlaku chodí i za jízdy?

0/−1
27.11.2014 23:42

J65i42n29d23ř13i40c55h 57Š10k83o89p32e20k 4975501530985

na každém vagonu sedí zaměstanec ČD a kontroluje průběžně jeho stav ? ;-D

0/0
28.11.2014 7:11

M48a28r83t81i87n 90V16e79j34m54o50l33a 1473951683378

Jednou za rok se stane nehoda za 5 000 000 a kvůli tomu vyhodíme půl miliardy + roční provozní náklady - klasickej tunel.

+7/−17
27.11.2014 22:01

J20a62k71u77b 92M91a10t50o11u88š 3155612152323

Tak ne vždy konči poškození vykolejením vlaku, ona každé brzké objevení poškození, sníží náklady na opravu. Takže by se to mohlo TEORETICKY zaplatit.

+6/−1
27.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.