Diskuze

Stát chce za stamiliony nakoupit čidla, která odhalí porouchaný vlak

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na české železnici instalaci zařízení, které by mohlo v budoucnu zabránit velkým nehodám vlaků kvůli jejich technickému stavu. Na 24 úsecích chce umístit diagnostické zařízení, které rozpozná některé závady na lokomotivách a vagónech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Neměla by to být věc provozovatelů těch vlaků ?

0 0
možnosti
Foto

Stát platil miliony na platech za tzv koloťuky a další miliony za lidi co denně chodili po železnici a kontrolovali ji.

Pak přišel chytrý ekonom který to uznal za pitomost shrábnul odměny a zrušil zbytečná pracovní místa. Teď za stamiliony budeme kupovat čidla která za miliardy bude někdo denodenně testovat a nastavovat.

Fakt kam pustíte českého ekonoma tam tisíc let tráva neporoste.

2 0
možnosti
MU

A dokonce někteří koloťuci si otevřeli právnickou praxi.;-D

1 0
možnosti
AN

Bylo by jednoduche udrzovat koleje a vagony. Na to vsak stat nema penize.

Zrovna tak nema stat penize na opravu silnic, tavbu npovych silnic a na opravy mostu.

Stat nema penize na platy ucitelu, na zrusene skolky a na zdravotnictvi.

Firemni dane jsou podstatne nizsi, nez v zap.Evrope.

Pokud chceme mit rovnou dan, OSVC nemusi platit dane, Svarcsystem kvete, potom je to v poradku a je nutne se smirit s tim, ze vlaky semotamo vykoleji..

0 3
možnosti
MB

M27a40t41ú82š 73B74e44n49a43k

29. 11. 2014 18:15

Ono aj keď sú vozňe a koľaje udržiavané, tak sa môže stať, že vlak musí núdzovo zabrzdiť a vzniknú návarky a plôšky na kolesách, na pohlad nemusia byť patrné, ale tieto snímače ich dokážu odhaliť. Prípadne sa zadrie ložisko, môže byť udržiavané koľko chce, a zrazu sa vlak vykoľají, to tiež vedia odhaliť tieto snímače.

0 0
možnosti
Foto

Já chodím často přes trať lokálky Březnice- Strakonice. Na mnoha místech jsem si všiml už hodně ztrouchnivělých pražců. Ta nejhorší místa se opravují, ale celkově je ta trať ve špatném stavu.

Za totáče se žilo z podstaty, ale dnes by měla být péče o trať samozřejmostí, na každém nádraží i senzory přehřátí. Kontrola ložisek a opotřebení kol je snad možná denně, třeba kamerou na průjezdu nádražím.

Zde je jenom, jako u každé státní zakázky dovolena otázka- který úředník- politik- na tom zbohatne?

1 1
možnosti
JM

J35o30s31e19f 58M66i93k80i10n

28. 11. 2014 11:05

No ale bacha, pohybovat se po kolejích je zakázáno. Je to na pokutu. Ale je to hlavně pro to aby si člověk nemohl prohlédnout stav železničního svršku.

1 0
možnosti
RK

Takvané indikátory horkoběžnosti se běžně používají v Čechách i v zahraničí od sedmdesátých let, indikátory plochých kol jen o málo kratší dobu. Zřejmě se tedy jedná o nějakou generační obměnu, financovanou z EU.

Ačkoliv z nadpisu jako bych tušil, že se jedná o něco velikého a kontroverzního, jedná se o nutnou součást  infrastruktury.

Mimosoutěžní otázka: Co se stane, když přes indikátor plochých míst na kolech přejede vlak společnosti Regiojet?

(Nápověda: soustružení kol je drahé)

5 0
možnosti
PN

Odstaví ho v nejbližší stanici? :-)

0 0
možnosti
PS

Nápad dobrý, ale na tom zařízení nesmí být nic z kovu. Jinak jsou to vyhozené peníze.

0 0
možnosti
PN

Na železnici je z kovu skoro všechno. :-)

0 0
možnosti
PM

Když už je tam fotka z Převýšova, zjistila se už příčina této nehody?

0 0
možnosti
LP

Podle ilustračního obrázku by SŽDC měla investovat především do oprav kolejišť,protože tam neby ani jeden pražec v pořádku;-€, a když chce buzerovat dopravce ať obnoví kolejové váhy,aby nedocházelo k přetěžování souprav!

0 0
možnosti
FM

Zařízení monitorující horkoběžnost ložisek na nápravách vlaků používaly ČSD již minimálně před třiceti lety. Že by od této technologie v rámci úspor upustily?

0 0
možnosti
MZ

Ne, tato zařízení fungují a občas něco zachytí, byť jde o falešný poplach. V současnosti jsou v provozu - až na výjimky historických vozidel s kluznými ložisky  - valivá ložiska, kde je riziko velmi nízké ...

0 0
možnosti
SL

Trochu mě děsí pohled na foto. Ty pražce rozhodně nevypadají zdravé !

.

Stav ložisek se dá vyhodnotit měřící aparaturou (mikrofon + PC). Tato metoda se používá běžně u CNC obráběcích strojů u motorů a převodovek. Pc vyhodnotí i stupeň důležitosti (kdy) výměny ložisek.

Nevyhodnotí prorezivělé ocelové nosníky nebo shnilé pražce, které by se měly zjistit při pravidelných kontrolách.

0 0
možnosti
JM

J66o56s11e61f 14M55i63k35i79n

28. 11. 2014 7:34

Stav ložisek, zaseknuté brzdy se dají celkem chytnout i dnes a celkem zadarmo. Stačí, aby výpravčí při průjezdu vlaku pořádně poslouchal a díval se. Nemohu pochopit jak je možné, že vlak který má zaseknuté brzdy na jednom podvozku vůbec pokračuje v cestě (hlavně osobák). Bouchá to, smrdí to, větší příkom na lokomotivě.

0 0
možnosti