Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy vad na dálnici u Ostravy mohou vyjít na více než 2,5 miliardy

Opravy vad na patnáctikilometrovém úseku dálnice D1 u Ostravy mohou vyjít na více než dvě a půl miliardy korun, spočítalo Ředitelství silnic a dálnic. Špatný stav mostů v uvedeném úseku může podle něj být v tom, že stavební firmy šetřily materiál, který avšak vyfakturovaly v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e42t49r 65J33a12s29e64k 8332898327283

koukam samý odborník...takové lidi potřebuje stát jako zaměstnance..hned by to šlo líp...doufám že se všichni přihlasí na ŘSD nebo jako stavební dozor na další stavby...no tak šup šup...:-):-):-):-)

0/0
3.12.2014 15:45

J26a88n 64V66o69t86a65v77a 3954520457309

co dělal stavební dozor? když do mostních konstrukcí dávali méně železa?

0/0
2.12.2014 15:54
Foto

O25l19d97ř41i12c20h 48V18y24k83y32d59a66l 1279511329514

Přiznejme už konečně i skutečnost, že současné nastavení výběrovek je špatné.:-/

+1/0
1.12.2014 12:26
Foto

O94l48d71ř20i97c87h 83V20y60k35y39d92a96l 1669911959284

Pokud firma použila "méně oceli"......Kde byl TDI? Mám pocit, že vina Eurovii není zas tak jednoznačná.

0/0
1.12.2014 12:24

J50i23r14k86a 61A23n50d23r14y41s 1668159100525

Vina Eurovie neni jednoznacna? Jakoze kdyz je nikdo nehlidal, tak meli pravo krast stavebni material? 8-o

0/0
1.12.2014 14:25
Foto

O44l42d35ř11i13c73h 20V26y31k23y31d51a83l 1199241269274

Materiál zřejmě nekradli. Neměli proč. Před zakrytím konstrukcí bývá zvykem jejich kontrola. A tu provádí dozor určený investorem. Takže.....neschopný dozor....podplacený....těžko určit. Ale zavinění je tedy i na straně ŘSD.

0/0
1.12.2014 15:23

J39i62r47k75a 38A28n63d42r35y30s 1958939560275

Navíc podle expertů ŘSD zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelovýchmostův rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru ŘSD obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/oprava-dalnice-u-ostravy-0xk-/eko-doprava.aspx?c=A141130_163527_eko-doprava_bse

Zrejme ruzne chapeme to, co je napsano v clanku. POkud chybi v konstrukci material, tak se tezko mohl z te konstrukce jen tak fyzicky vyparit. A oceli za 370 milionu je peknych par nakladaku oceli. 

A ja osobne nevidim rozdil mezi kradezi a) nekdo ukrade par nakladaku s oceli za 370 milionu b) nekdo vyfakturuje ocel za 370 milionu, ale nenakoupi ji a shrabne penize.

Dokonce bych rekl, ze b) obsahuje vicero deliktu nez a) coz je "jen" kradez. V tom druhem si musel dat nekdo praci s papiry, aby to nebylo do oci a vyrobit falesne faktury :-P

Je uplne jedno, ze se RSD vykaslalo na dozor, nebo nekdo podplatil dozor a RSD na to neprislo. Co mi v tom clanku skutecne chybi, je trestni oznameni a spoluprace s policii.

0/0
1.12.2014 15:47
Foto

O15l59d81ř93i60c71h 65V88y31k17y34d91a89l 1659201389414

To není jedno, že se ŘSD vykašlalo na dozor. Doplácí na to jak daňový poplatník, tak dělníci....Studénka....Vilémovice....

0/0
1.12.2014 16:17

J97i86r23k36a 51A61n76d16r24y71s 1678769520235

Firmy jako stit v podobnych pripadech pouzivaji rady nasledujici vetu: "Selhal lidsky faktor." A treba ve Studence, kterou tady uvadite, neselhal jedinec.Neselhala ani banda jedincu, kteri ted sedi u soudu a shazuji vinu jeden na druheho. Ono se tam kupila jedna chyba za druhou a nikdo nezasahl.

Selhali vsichni, kteri kazdy den v tech srackach pracuji, a tvari se, ze je vse uplne v poradku, nez se to posere uplne a dojde k nestesti. A pak se dela to, co je naprosto zbytecne. Hleda se vinik.

0/0
1.12.2014 16:35
Foto

O31l74d95ř26i90c12h 25V63y54k61y50d40a40l 1519451379974

Na Studénce je zajímavé, že jsem nezaznamenal obvinění koordinátora BOZP stavby.

0/0
2.12.2014 7:13
Foto

O32l96d88ř97i16c42h 89V62y97k15y86d46a10l 1969221789924

Pane Jiří, zas tak si neodporujeme, On ten dozor kontroluje nejen konstrukce, ale i fakturaci.

0/0
2.12.2014 7:10
Foto

L12u27m93í49r 28K35u26c44h42a60ř 4859204312349

tak především, co se týče stavebního dozoru, tak ten byl prováděn stejnou firmou, která pro zhotovitele dělala realizační dokumentaci, tzn. stavební dozor pracoval jak pro investora, tak pro zhotovitele, jasný střet zájmů, avšak tehdejší zákon o střetu zájmů TOTO  neřešil, takže co není zakázáno, je povoleno ... až novela zákona z roku 2011 toto zakazuje, stejně jako nové všeobecné obch. podmínky ŘSD, jinými slovy - stavební dozor si dělal, co chtěl, což mu zákon umožňoval a výsledek dnes vidíme ... do budoucna už se to sice stát nemůže, ale dnes zkrátka není koho postihovat, jediné, co lze, je dokázat, že v podloží je něco, co tam být nemá a to pak Eurovia bude muset opravit, případně řešit valorizace, což už ŘSD 2x vyhrálo, nic víc, nic míň, opravu bude muset zaplatit daňový poplatník, protože poslanci tehdejší zákon o střetu zájmů měli zkrátka trochu vágní ...!!

+2/0
1.12.2014 8:41

M69i85l73a44n 78U63ř25í24d41i15l 5627924969371

Stálo by za to zjistit, jakým majetkem disponují ti (a jejich rodina), kteří o přidělení zakázky Eurovii rozhodovali a ti, kteří na stavbu dohlíželi.

+1/−1
1.12.2014 7:40
Foto

O27l54d63ř37i61c46h 48V28y43k57y14d71a71l 1629721809144

O přidělení rozhoduje především nejnižší cena díla.

0/0
1.12.2014 12:27

J51o75s79e26f 60Š35e62m42e24l76í87k 7849871850347

Žádný problém. Prostě to opravíme!

A další zakázky Eurovii zase prostě přidělíme.

+3/0
1.12.2014 6:28

P38a87v27e87l 96S57ý58k84o85r51a 7517252407171

60 tka od Svinova je fajn, zdůvodníme to ekologií a bezpečností. ;-)

+1/0
30.11.2014 21:26

P90a61v50e60l 11S21ý26k26o20r65a 7287112947461

A komu to vadí ? Možná  jedině řidičům. [>-]

0/−1
30.11.2014 21:24

A68l59e42š 54J71a78v42ů83r45e84k 2832559920900

odmítají odstranit reklamační opravy ? Odříznout od jiných veřejných zakázek, dokud to neopraví

+4/0
30.11.2014 21:23

T92o74m18á20š 32Z35e33m24a46n 3345868744185

Zemanova dálnice D47.. co byste tak asi čekali...

+4/−2
30.11.2014 20:11
Foto

M21a77r60e69k 95B62a21š25i35s18t96a 7523602733170

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

0/0
30.11.2014 20:02
Foto

M26a65r76e55k 27B35a33š45i57s17t77a 7683232533230

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

+4/0
30.11.2014 20:02

T18o67m96á70š 31Z15e84m24a87n 3915818754665

Vsadíme se že ne?

(ne že bych z toho měl radost)

+6/0
30.11.2014 20:12
Foto

M65a20r67e70k 60B25a97š79i57s41t56a 7813872413120

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají ??

+1/0
1.12.2014 4:49
Foto

M62a27r92e96k 70B22a10š39i54s89t52a 7113402513880

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají 😃

0/0
1.12.2014 4:49

P62e45t59r 65T78i46c48h16á17n96e54k 1429592358507

Bohužel tu opět můžeme jenom cinkat klíčema a soudruzi se nám opět jenom budou smát,jak ten národ je blbější něž oni doufali.

+4/0
30.11.2014 19:57

P87e43t73r 81M60a69l98i84š14k54a 6641805231803

Co zmůže národ proti výběru firmy na stavbu dálnice?

0/0
30.11.2014 20:42

T18o24m67á38š 68V77y21b32í31r61a65l 4248209848982

Já bych Eurovii vyloučil z jakékoliv možnosti získat další státní zakázku a oni by si možná rozmysleli, jestli to opraví nebo ne...

+12/0
30.11.2014 19:51

A26d78o50l13f 14R12o19z37b57o89ř28i63l 5608540217

To už mělo přijít dávno. V podstatě IHNED po odhalení problémů !!Jenže kolik v tom asi jede lidí a za jaké peníze a na jakých postech :-/ Ono na Mírov se nikomu nebude chtít !

+9/0
30.11.2014 20:11

M24a64t35ú35š 98B82e86n13a90k 9568384642213

Vylúčime Eurovia CZ, a prihlási sa Eurovia SK/DE/PL(...), ktorá to aj tak dá urobi svojej miestnej sestre. Ono vylúči z tendrov najväčšiu europsku stavebnú firmu (Vinci) neni tak jednoduché.

+3/0
30.11.2014 20:38

R21o26m46a58n 23P84o86l74á24č77e18k 5776989855

Asi tak...

0/0
30.11.2014 20:50

J19i48ř49í 24H60o76d19a47n 6104877843850

když se chce všechno jde

0/0
1.12.2014 7:18

Z26d38e75n59ě55k 74O46r96š26u40l52í69k 1505740677462

skvěle.už od svinova do Bohumína se jede 60 km za hoďku.nějak to postupuje směrem na olmik.

0/0
30.11.2014 19:50

D98a86n26i56e98l 95K76r64o50n42e77r 7864114726267

Byla uz nekdy v historii postavena vubec horsi dalnice nez je D47 nebo je to na zapis do Guinessovy knihy?

+5/0
30.11.2014 19:33

K57a73t36e68ř58i98n64a 32S43l40a12v69í78k94o79v73á 6843195720483

2,5 miliardy na 15 km...To budou dělat tu dálnici novou ? 8-o

+6/0
30.11.2014 18:52

J23i71ř37í 85H29o61d20a18n 6234967583940

Jj

+1/0
30.11.2014 19:07

T53o23m93á95š 23Z16e18m47a44n 3645818254965

Defacto ano, ušetří se jen za výkup pozemků a část zemních prací.

+4/0
30.11.2014 20:13
Foto

P36e97t68r 70P67r91o77c38h34á13z85k45a 3502496962874

Mě jen zajímá kdo to nakonec zaplatí.Zda dodavatel,nebo my všichni.On totiž někdo na té stavbě dělal stavební dozor,někdo ji přebíral ,někdo schválil ,co se může použít a tak dál.Tak,že nakonec léta sporů a platit budeme všichni.Rv

+25/0
30.11.2014 18:24

Z55d18e46n81a 16V26á64g11n82e60r78o10v35á 5134572889212

Přesně tak!

TDI snad stavbu dozoroval, fakturované rozpočtové položky musí odpovídat stav. deníku, nákladovým listům a vážním listům atd.

+6/0
30.11.2014 18:52

M87i92r62o51s47l54a14v 80Z65i28k20m18u59n71d 7669213594873

Já bych tipoval, že to nakonec zaplatí stavební firma. Alibismus v podobě odkazu na  dozor apod. u arbitráže asi neuspěje ...

0/0
30.11.2014 19:51
Foto

P55e45t43r 90P20r43o67c86h17á22z76k13a 3302546952344

Skoro se mi chce říct "vsaďme se",ale já se nesázím.Stavební firma bude mít tolik argumentů,soud se potáhne a nakonec aby se po tom mohlo jezdit tak se to opraví za naše peníze a vše vyšumí.Jde o moc velké prachy a je tam moc různých vazeb.Tak že jako vždy.....

+4/0
30.11.2014 20:14

A61d56o43l45f 18R63o41z10b49o96ř53i91l 5338870227

Je opravdu potřeba se podívat, kdo za jednotlivostmi nesl odpovědnost. Klasický "stavební deník", stavební dozor, nákupy materiálů dle projektu, případné změny a jejich odsouhlasení a povolení (nejen co do kvality, ale i v závislosti na ceně). Samotné převzetí stavby, kdy byly předchozí kroky odsouhlaseny a podepsány, je v ten moment pouhá formalita. Ovšem u takových staveb probíhají tzv. kontrolní dny. Z těchto jednání se pořizují zápisy, řeší se problémy, navrhuje a přikazuje se řešení). Dělal toto někdo :-/?A při klasickém čecháčkovském "podnikání" vzejde dotaz: kdo za ten šlendrián inkasoval, kdy a kolik ? A jsem u jadérka problému !Smočil si kde kdo a muselo se jednat o opravdu obrovské peníze ;-O

+1/0
30.11.2014 20:09
Foto

P88e74t25r 12P52r76o96c82h29á82z59k47a 3912146622974

Přesně tak.Nakonec se zjistí,že změny odsouhlasil nějaký úředník s ŘSD a ten nemá hmotnou odpovědnost a nakonmec se to smete ze stolu.Všichni budou žasnout a nadávat a někteří se budou smát.A nejspíš to nakonec za další peníze opraví ta samá firma,která to zmurvila a znovu se na tom napakuje.

+4/0
30.11.2014 20:17

Z64d22e35n20a 20V76á23g78n91e14r43o50v22á 5884752639282

Hledala jsem to v VeVeZa, ale nemůžu to nějak dohledat:

"Že ono jim TDI dělal sám zhotovitel stavby?";-D

Jak mnohdy na stavbách bývá zvykem...

0/0
30.11.2014 21:06
Foto

P10e86t37r 14P52r52o56c63h73á24z62k57a 3262496942864

Docela pravděpodobné.

0/0
1.12.2014 17:12

Z97d88e79n96a 76V12á21g61n46e20r48o42v56á 5694392179952

No, nakonec ještě přijdou na to, že ve ZL mají přešvihlé vícenákladové položky nad limit povolený ZoVZ a měla být vypsána nová nadlimitka!

Taky můžou mít ZL a změny projektu papírově v cajku, akorát použili fyzicky i papírově horší (levnější) materiál právě proto, aby se vlezli do limitu vícenákladů.

PS: Pro laiky - vícenáklady jsou vše, co je jinak než v původním rozpočtovém výkazu výměr VŘ. Nikoliv tedy prosté "prodražení stavby", jak se laikové mylně domnívají ;-)

0/0
30.11.2014 21:13

M28i91r27o34s92l22a68v 77Z55i46k62m60u30n75d 7649483634233

Já nejsem stavař, nicméně tuhle profesi beru, protože je za ní vidět hotová práce ... ale jak se vede stavební deník.

Co se do něj musí psát ? Musí tam být podrobně popsáno, kdo co dělal, kde  a v jakém čase ?  Je tam podrobně popsáno, jaký se do toho a toho metru dával materiál ???

Asi ne ... vzpomeňme  na "kauzu most Studénka" ... tam se taky (ne)vedla dokumentace tak, že nikdo není schopen pořádně zjistit, kdo za co odpovídal .... most spadl ... Pak je takový stavební deník celkem k ničemu ...

Silniční most u Vilémova ... most spadl, pracovalo tam více firem najednou bez řádné koordinace - alespoň tohle je zatím zjevné z toho, co prošlo médii ...

Tím spíše, že na mostě jsou závady, žalovaný by měl závady odstranit v rámci záruky nebo dokázat, že to není jeho vina ...

Stavební dozor, jaké jsou jeho pravomoce (je to nadřízený dělníků firmy x, stavbyvedoucího apod. - patrně nikoli), kolik lidí ten dozor dělá, jakou musí mít kvalifikaci ...

0/0
1.12.2014 8:01

F10r94a65n50t96i75š74e67k 41V14a24n17ě13k 1837544617967

Jednoduché řešení. Opravu zaplatit na náklady firmy a vyloučit tuto firmu automaticky ze všech státních zakázek.

+11/−1
30.11.2014 18:14
Foto

P57e77t61r 14P75r20o29c31h65á57z11k25a 3442826932914

Ono to zase tak jednoduché nebude.To se zdá jen nám laikům.

+2/0
30.11.2014 18:25

Z55d39e22n39ě76k 93O50r58š35u79l64í63k 1485420777152

kristepane jaké jednoduché či složité,mě jako řidiči je to šumák kdo to opraví.platím za něco co nemohu užívat.

+1/0
30.11.2014 19:51
Foto

P68e77t17r 70P12r19o33c84h46á29z41k27a 3732526962304

To máte pravdu a nejspíš zaplatíte stejně jako my ostatní znovu a když se to podaří tak to snad jednou budeme moc opravdu užívat.Mezitím se na tom spousta lidí napakuje.

+1/0
30.11.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.