Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děláme maximum, tvrdí bezmocně dopravci i správce železnic

Ostřílení železničáři v oranžových vestách takovou kalamitu nepamatují. Od noci až do úterního poledne marně otloukají led na trakčním vedení, zatímco ve stanicích se bezmocně hromadí lidé a v nich kypí hněv. Správa železnic i dopravci však krčí rameny: víc jsme udělat nemohli, situace je extrémní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a17n 48C14o90n18s69t74a67n84t95i79n 1212601223960

Tak jsem se vrátil z hradu (jedno nejmenované opravdu velké nádraží ČD) a mám pro české dráhy jeden poznatek: slušně jsem přišel, slušně pozdravil, slušně se zeptal na INFORMACÍCH a na dotaz, jestli se zítra dostanu vlakem do prahy mi bylo sděleno doslovně "nejsem bůh" a pokračováno otázkami "a vy víte, jaké bude třeba v sobotu počasí,"v tom zbytku jsem se dozvěděl, že ví, že nic neví. já složitost té situace chápu, ale pokud byste potřebovali nějak pomoct s krizovou komunikací a PR obecně, v klidu se na mě obraťte. fakt si myslím, že nemůže být žádný problém co hodinu poslat mail s aktuálním vývojem na všechny informace alespoň velkých nádraží a upozornit dámy na informacích, že komunikace se zákazníkem je jednou z nejdůležitějších věcí úspěšné firmy. jen dodám, že já situaci chápu, na nic jsem si nestěžoval, jen jsem chtěl banální informaci, v kolik zhruba mám přijít zítra na nádraží, aby alespoň něco jelo. ani jsem nevyžadoval konkrétní informaci, ale slušnou odpověď.

+1/0
3.12.2014 13:06

P11e38t49r 15N29o53v26o93t78n25y 3689882729762

Nejsou schopni na elektronickou odjezdovou tabuli vyvěsit informaci, kterou 100% vědí. Přece byste po nich nechtel vědět, co bude zítra. :-)

0/0
3.12.2014 21:33

R79a49d75i52m 98D43u95d28a 3718719403940

Jestli SŽDC dělá, stejným tempem jako v průběhu roku, tak vlaky nepojedou ještě týden. U nás se platí za žel. cestu skoro nejvíce v Evropě, ale rychlost a kvalita služeb provozovatele dráhy je na úrovni Afriky. Když se musí na opravu výhybky čekat 14 dní, nebo na posečení metr a půl vysoké trávy v kolejišti měsíc, tak to o něčem svědčí.

0/0
3.12.2014 12:23

D94a32n91a 11K83o46c23i27á39n29o58v42á 2653388869948

Dnes ráno mě úplně šokovalo vyjádření ředitelů obou firem, českých drah i pražské dopravy, na ČT, že situaci zvládli!!! Za kalamitu nikdo nemůže, ale jak je možné v 21. století, že dráhy NEVĚDĚLY  že mají někde uvízlý vlak! Ředitel pražské dopravy se zase pochlubil, číslovkou, kolik mají autobusů a vzápětí, číslovkou, řekl, že NEVYJELY VŠECHNY. Proč? PROTOŽE ŘEDITELE DĚLÁ ZNÁMÝ ZNÁMÉHO A O DOPRAVU JDE AŽ NA POSLEDNÍM MÍSTĚ.

+1/0
3.12.2014 11:28

Z86d95e39n54ě16k 77Š22i29m98a70n 6847694962666

Tak je to problém ta ledová námraza to je fakt.Ale protože toho o elektřině hodně vím a také vím že elektřinou se pomoí odporového drátu ohřívají neje el.kamínka ale i další věci ,například se rozmrazovalo i zamrzlé vodovodní potrubí dokud bylo z kovu ,tak nevím proč by tolik odborníků a inženýr které máme nedokázali udělat topný drát

ochopitelně se sníženou výkoností a od rozvodny k rozvodně rozmrazovat místo otloukání kladívkem jak jsem o dnes viděl v televizi .Jenom to zorganizovt a poučit i strojvůdce nebo řidiče tranvají co mají udělat v případě těchto opatření.Pokyny se dají dát i vysílačkou nebo mobilem .Tak nevím.Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

+1/−3
2.12.2014 20:36

I41v31a43n 57H22o31l97a55s 5337667158367

> Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

No právě proto, že je fyzik(a) jen jedna, tak tenhle nápad moc fungovat nebude.

+2/0
2.12.2014 20:57

J62a61r19o55s92l66a76v 67M40a76j83n44e64r 3503254231883

o elektřině toho hodně vím ;-D;-D;-D

jo a ty vodovodní trubky, jakým způsobem to probíhalo? hlavně žádné pohádky o zásuvce, v síti TN nelze! :-P

0/0
3.12.2014 7:48

V64í46t51e42k 69V32e91č11e44r93e39k 7818649963835

Nejhorší na tom celém je, že většina lidí se cítí naštvaně a zarputile hledá nějakého viníka. Ale ten není, to je příroda, byla to evidentně souhra náhod a obrovský rozsah. Buďte rádi, že nikdo neumřel, a aspoň máte co vyprávět vnoučatům za 20 let. Naučte se to hodit za hlavu a jen kroutit hlavou nad tím, co se může stát. Nějaká zlost a vztek je naprosto k ničemu.

+6/0
2.12.2014 20:07

Z31u49z72k84a 65D47o60s39t75a39l88i73k89o66v72á 7772659568393

Kdy pojedeme?

Až roztaje led na troleji!

0/0
2.12.2014 20:21

J19i76ř50í 89K21r29a49m33p11l 4656424726116

tak už vím, proč vlaky nejezdí.

Když je vše venku kromě vedení. No bez drátů to nejede :-(

+1/0
2.12.2014 17:11

R93u29d46o80l29f 75R49e14c97l97í89k 5133922912128

Vedení venku je. Ale nesmí se na něm dlouho postávat.:-)

0/0
2.12.2014 17:48

I36v53a37n 65M14a97r49e53k 6214718322

Ještě mi chybí vjádřeni vševědoucích pánů z Drážní inspekce a RBŽD  ? ? ? 8-o Rv Rv Rv

0/−4
2.12.2014 17:00
Foto

L94i54b28o21r 16V74y73k56o10u88p72i53l 9406845379637

„Znám situaci ze Slovinska, tam bývá situace podstatně horší. Slovinské železnice loni nejezdily na některých tratích dokonce několik týdnů a některé trasy byly obnoveny až na jaře,“ říká mluvčí ČD Šťáhlavský.

A co teprve v Grónsku, tam vlaky nejezdí vůbec.

+2/0
2.12.2014 16:30

R68a72d51e90k 30J26a55n40a97t38a 9875446444882

Slovinsko je 250 km od nás.

+10/0
2.12.2014 16:56

P30e95t37r 18N14o27v18o53t79n78y 3959282279552

Na jih.

+4/0
2.12.2014 17:09

J35a63n 64J22e72m23e22l89k51a 1985790

Tak tahle situace je asi vyjimečná, že včera dešťový mrak seděl přesně nad koridorem Praha Ostrava a namrzlo to v celé délce.

V 16:30 situace venku v Ostravě byla špatná, ale vlaky se tvářily, že jezdí. Sem tam klasické přidávání zpoždění po 10 minutách. Nikde žádné info nejezděte nemá to cenu. 

Na nádraží klasicky kosa. Sice máme prachy na boření funkčních nádraží, stavění nových nádraží případně drahých rekonstrukcí, ale na topení a servis dveří evidentně prachy nejsou.

Zajimavé, že ve vlaku již zasvěcení z dobře informovaného personálu ČD věděli, že se dostanou do Přerova a dál ale vlak nepojede. A že to nepůjde rozchodit nejméně do rána.  A přesně se to vyplnilo.

A ten problém musel být ještě dřív, protože předcházející spoj (odjíždějící před 2 hodinami) jsme v Přerově  dojeli. Pendolíno stálo taky zamrzlé po cestě..

Na webu sždc, však nebylo nic. Na webu ČD pokud se v tom člověk nevyzná taky. S grappu taky to nešlo moc poznat. Nikdo nenapsal hlavní stránku, sorry, není to jen Olomouc, je to Třebová, Kolín a další. Zapomeňte na vlak do Prahy. Dokonce personál tuším do 8 hodin nevěděl jestli se pojede dál.

Na nádraží v Přerově to pak v 10 hodin u čd zavánělo lehce i defenestrací:-), přeplněné nádraží, ne příliš vytopené a útulné. A to borci ještě v 11 hodin, přesto, že museli moc dobře vědět, poslali do Přerova narvaný mezinárodní vlak Polsko, Vídeň.  Taky zamrznul tam. A v Přerově nejsou ani moc hotely. V Ostravě by to problém nebyl. Nevím jak to tam dopadlo :-)

 Zabezpečení přejezdů je mizerné. Včera to byl prý nějaký uvízlý traktor na přejezdu. Příště to může být kamion na přejezdu v zatáčce. A zrušíme další soupravy za 300M plné cestujících? Vlak rozjetý na 130 s min dvojnásobnou či trojnásobnou brzdnou dráhou nestačí udělat nic - například na přejezdu u Polanky, který je v zatáčce a je vidět na poslední chvíli. Jednak SŽDC  by mělo omezovat rychlost za těchto situací třeba na 100 km/h obratovost, neobratovost.  A jsou dneska jsou ip kamery + slušné datové bezd

+2/0
2.12.2014 16:19

J14a33n 12J64e74m75e44l67k65a 1545820

bezdrátové přenosy. Co by jim udělalo, kdyby Sždc operátoři meli pohled na přejezdy. Zároveň lze detekovat něco cizího na přejezdu.  Nouzová tlačítka by taky bodla. Nebo ať jsou konečně ty mimo úrovňová křížení.

A ty disely. Je to zajimavé. Jsem si myslel, kolik v ČR je nadbytečných diselových loko.. Nevím, jestli nemohou vzít z Carga? Minimálně ČD mají v Ostravě brejlovce na Ostrava Frýdlant. Stejně to tam jezdí s 3 vagonky. Mohli je nouzově nahradit 810kama a poslat na Prahu.

0/−1
2.12.2014 16:26

M33i44r57o28s58l51a63v 97Z20i51k29m36u23n52d 7139333794323

Z Carga je vzít nemohou, protože strojvedoucí elektrické trakce nemusí umět příslušnou lokomotivu trakce motorové ...A odkud byste ty 810 jako náhradu brejlovců sebral ... V Ostravě nic nemají, tam je SOKV Carga. Brejlovce patří pod PJ Bohumín ...

0/0
2.12.2014 19:30

P25e16t82r 47N66o15v46o14t29n77y 3239312529812

Co mají přejezdy společného s touto kalamitou?

+5/0
2.12.2014 16:26

J86a69n 19J80e88m38e65l92k40a 1985440

Že na přejezdu včera údajně uvíznul traktor. Cokoliv na ledu  může snadněji uvíznout. A vlaky měly včera o dost horší brzdnou dráhu. A  značení max. rychlosti na trati je konstantní.. Ledovka neledovka.

0/0
2.12.2014 16:34

P81e92t81r 82N38o60v32o41t43n84y 3329672269602

Vlaku se brzdná dráha na omrzlé kolejnici výrazně nemění. Traktor zřejmě nepřizpůsobil jízdu tomu, že je ledovka. Kvůli tomu nebudem přece zpomalovat vlaky.

+2/0
2.12.2014 16:40

J19a61n 53J15e58m77e42l37k96a 1835400

Ne celkově, ale jen při takové události. Regulátor by měl v otevřeném železničním trhu regulovat, aby nedošlo ke zvýšení nehodovosti.

0/0
2.12.2014 16:46

P65e42t24r 98N42o85v50o89t17n66y 3699632219472

Tak to by mohl leda ty přejezdy zavřít pro silniční dopravu.

+3/0
2.12.2014 17:14

J94a84n 69J29e50m52e84l86k23a 1715770

??

0/0
2.12.2014 17:26

J55o40s85e93f 85B13r59o53ž84e53k 7303665982291

A co takhle zrušit železnici jako celek? Stejně nefunguje - každou chvíli  - a pořád za ně musí zaskakovat autobusy, tak což takhle jedno permanentní zaskočení - a byl by klid natrvalo.

0/−4
2.12.2014 18:28

P85e88t80r 74N70o12v94o83t50n47y 3409472529362

Nejede 500 spojů ze 7500 a autobusy nepokrejou ani to.

+1/0
2.12.2014 18:43

J63a89n 22J57e37m84e70l18k93a 1585300

Zpomalovat vlaky.. a stejně kam ty vlaky včera dojely:-) Nikam..

0/0
2.12.2014 16:49

P72e83t60r 60N92o19v40o49t62n50y 3339972969422

Vidíte, tak nebylo potřeba nic regulovat.

0/0
2.12.2014 17:14

J95a16n 53J45e11m52e47l71k22a 1115580

To asi těžko, když vlak  střihnul 130kou přejezd. Zbytečně.. 100vka by  toho včera moc víc nepokazila a bylo by to bezpečnější.

0/−1
2.12.2014 17:24

P89e40t53r 51N91o10v28o71t80n22y 3809322109892

To už není rozdíl. Ale možná by mohly vlaky jezdit krokem, ne?

0/0
2.12.2014 17:37

J85a47n 37J21e86m11e48l88k58a 1395510

A co třeba spadlé stromy, včera jich bylo taky dost. By bylo příjemné do toho vpálit 130kou?

0/0
2.12.2014 17:27

P73e11t50r 22S29c29h45ö87n 7473906602503

Jemelko, vy šíříte pesimistickou náladu ;-)

0/0
2.12.2014 17:01
Foto

P18a18v98e40l 96P78o70k25o93r71n23ý 2116624610342

Dělejte víc...

0/0
2.12.2014 16:06

J83i89ř70í 88K91o64c91u61r58e53k 6695394985618

Tomu úředníčkovi, který zablokoval kácení stromů podél tratí, bych přál, aby nesl následky svého rozhodnutí a zůstal tak dvě, tři hodinky viset na půl cesty. 

http://ekonomika.idnes.cz/sprave-zeleznic-hrozi-dvoumilionova-pokuta-za-kaceni-stromu-pts-/eko-doprava.aspx?c=A141104_093915_eko-doprava_fih

+6/−1
2.12.2014 15:59

P12e64t12r 47N55o76v70o78t91n48y 3579602609802

Tomu úředníčkovi bych klidně přál i něco horšího. Ale teď je problém trochu jinde.

0/0
2.12.2014 16:03

M57i17r78o97s28l66a82v 62F63r11i88d61r25i53c16h 1785486340109

V operativním přehledu závad na železnici je v čase od 13:00 hod (1.12.) do rána do 4:00 uvedeno 27 závad a poruch způsobených spadlým stromem nebo větvemi stromů znemožňující jízdu vlaků

+2/0
2.12.2014 16:15
Foto

D84a93v19i21d 45K60r23á78s17e29n91s95k52ý 7167400117

Dvě, tři hodinky?? Půl dne a hezky přes noc, jak to bylo v pondělí s EC 102 Polonia!! (Stál víc jak sedm hodin před Hulínem, a to NA TRATI, nebylo nikoho, kdo by ho JAKOUKOLI lokomotivou stáhl do stanice. Nakonec se dostal z našeho území do Polska se zpožděním asi 13 hodin.)

0/0
4.12.2014 11:44

V76l94a61d60i10m43í44r 80F48i83b53i86g18e62r 5474411781224

Ráno jsem jel vlakem kupodivu načas, jen  při dojezdu bylo 10min zpoždění, protože jsme na 1kolejné trati museli čekat na vlak z protisměru a domů jse, jel hodinu zpožděným vlakem (ten můj byl zrušen) Takže taky relativně načas. Z HK do Pardubic tahají Regopantery dieslové žehličky:-)

0/0
2.12.2014 15:44

Z35d79e71n22ě68k 86Z81a16b68a83v55a 1812964646724

Mr. Stropnický, Bursík & Liška - jakže byl to heslo? Vlaky stojí, auta jedou? ;-)

+1/0
2.12.2014 15:31

M47a74r77t71i38n 47Š34p92á75d 4752639211396

Vlaky stojí, internetové diskuse jedou. (citace iDnesu);-)

+4/0
2.12.2014 15:32

H34a29n20a 39F58i20n36k28o74v95á 1326495914236

Auta stojí, vlaky taky :-)

+1/0
2.12.2014 15:55

M60a38r21t63i37n 71N89o53v89o10t65n11ý 3496966411474

8-o A co s tím sloganem mají společného ti jmenovaní pánové?

+2/0
2.12.2014 15:56

M29a92r21t27i93n 39Š59p36á71d 4672169611216

Vůbec nic. Jen je to takový zdejší podivuhodný kolorit, hodit všechno na nějakého mně neoblíbeného politika.;-)

0/0
2.12.2014 16:40
Foto

L56u12k74a16s 97Z42m79i24z47i51k 8562113610388

miluju lidi, co neustále pěkně z domova kritizují práci druhých, ačkoli by o tom všem měli jakékoli odborné povědomí.... klidně se místo žvanění můžete přidat a jít pomoct oklepávat ty namrzlé dráty sami

+13/0
2.12.2014 15:24

P66e48t58r 54R35u77m77p63l84i30k 4979127439433

jančura zná co je pán cestujícíR^ čd by k němu měli jít na školení.

0/−10
2.12.2014 15:22

Z81d14e11n10ě32k 46L37i88p19s97k74ý 1907437149482

a Jančura snad jezdí, když je kalamita ? Ten nemá ani ty motoráky !

+8/0
2.12.2014 15:34

V77l72a75d47i38m96í96r 15F28i57b17i84g77e34r 5204301771434

jo měli by taky zrušit všechny spoje ať se každý postará.

+1/0
2.12.2014 15:42

P77e80t14r 69N52o98v61o16t29n21y 3699442369132

Jančura nejezdí vůbec. ;-D

+7/0
2.12.2014 15:43

M86a30r79t80i30n 38N66o95v52o17t14n93ý 3146886301134

Jančurovy vlaky ani nevyjely ze stanice ;-D

+5/0
2.12.2014 15:57

V41l72a63d69i64m70í70r 96F68i15b93i39g44e90r 5844161871714

Jeden se 2 vagony vyjel píšou:-)

+2/0
2.12.2014 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.