Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaků na Ostravu postupně přibývá. RegioJet sehnal lokomotivy

Pět z devíti spojů v jízdním řádu ve středu obnoví soukromý železniční dopravce RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravou. Firmě se podařilo sehnat náhradní dieselové lokomotivy či vlaky od jiných dopravců. Konkurenční Leo Express musí spoléhat jen na autobusy. České dráhy vypraví dvacet vlaků tam i zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a82n 76J11í62c91h77a 8470260968801

Ze nevytahli treba parni masinu, to by teprve sotousi slintali...

+2/0
3.12.2014 15:18

R20i30c27h30a78r55d 37M40e41r97h62a34u30t 4876576127970

No mozna komousi tady na diskusi;-).Blahem jak jejich kozenky tahne neparni lokomotiva;-D

+1/−4
3.12.2014 15:35

B23o78h33u47s49l86a98v 33K94r50á36l20í95k 2881140919986

Jestli máte radši falešnou plyš než koženku, budiž vám přáno. ale šedesátá léta byla stejně vrcholem pohodlí ve veřejné dopravě - nejen v komunistických zemích. Od té doby to jde s pohodlím i s designem z kopce. Ale divím se, proč ČD nevytáhly těch několik parních lokomotiv, s kterými jinak pravidelně jezdí.

+1/0
3.12.2014 16:21

J94i92ř21í 77E97r94b68e66n 1663134166577

1) není až tolik volných strojvedoucích, kteří mají platné "kotlařské" oprávnění a zároveň mají podepsanou znalost příslušné hlavní trati.

2) není až tolik parních lokomotiv, které mají technické oprávnění na veřejnou trať a zároveň jsou schopné odtáhnout soupravu potřebnou rychlostí a silou.

3) příprava parní lokomotivy k jízdě trvá asi 12-15 hodin a než by z té Lužné u Rakovníka dorazily do Brna či Bohumína, taky by to chvíli trvalo.

+1/0
3.12.2014 16:35

B55o23h14u88s78l33a46v 73K42r69á43l27í95k 2831140109296

Když vytáhly i ten Cyklohráček, tak třeba na trati do Berouna mohly ČD pro zpestření pustit i nějakou tu páru. Jiných vlaků tam moc nejezdilo, takže by ten parní vlak ani moc nepřekážel a nevadilo by, že má kvůli těžkopádným rozjezdům dvakrát delší jízdní dobu.

0/0
3.12.2014 16:42

M44a19r57e41k 31V91y63m90a30z25a82l 5638796812820

Pane Erbene, nesnažte se nic tomu zatvrzelému rádoby obhájce pravice nic vysvětlovat, jeho chování je úplně stejné jako chování komunistů za socíku. Nejdete s námi, jdete proti nám...Nejsměšnější na tom je, že argumenty má přesně jako ti rudí...;-O. Je to zakomplexovaný člověk.Rv

+2/0
3.12.2014 17:34

B92o74h49u36s32l30a27v 64K67r28á65l35í59k 2931800249896

Vy se tady v diskusi moc neorientujete, co?

0/0
3.12.2014 18:45

M32a93r57e25k 33V31y49m97a57z18a62l 5198626862600

?;-D

0/0
5.12.2014 17:58

R33i30c44h77a77r97d 26M53e89r23h64a66u14t 4966486107920

Je jen zajimave jak zdejsi ruda sebranka zastavajici se CD ma skvele argumenty jak neco nejde. Cargo nemuze pujcit lokomotivy protoze vztah je fin, stezujte si tam a tam ale ne CD, kdyz pan Sura neco osavneho na CD napise tak se to hned zamluvi tim ze se to napsalo malym pismem aby to v zaplave RJ PR zapadlo.;-D;-D;-D;-D;-D.To je neuveritelne.Pripada mi to jak volici Ovara na hrade argumentuji tim ze priznivcu Zemana bylo ne 50 ale 150;-D;-D.Coz pochopitelne nic nemeni na tom  ze odpurcu bylo pres 10 tisic;-)

+2/−6
3.12.2014 13:50

L22u89b48o15š 49M67a12l68í63k 8446114189179

Vy jste tiskový mluvčí RJ ?? Asi nemáte nic lepšího na práci než tady srovnávat nesrovnatelné, ale b.l.b zůstane b.l.b.e.m. i když se mu to snaží vysvětlit milion lidí. Je rozdíl mezi 5 spoji RJ a 5000 spoji ČD!!!!

+6/−3
3.12.2014 14:10

R23i30c37h71a87r70d 28M71e94r75h57a95u84t 4156616297150

Mate pravdu ze jen blb muze byt tiskovym nmluvcim Cd tak jak to predvadite vy vcetne te Zaludovy uderky tady.A asi vam to nevymluvim protoze blb to nepochopi ze;-)Nejsem mluvci RJ. Fandim ale odvaznym podnikatelum.A to co tady predvadite vy co se tu zastavate CD to opravdu clovek hledi.Naprikla ze kdyby Jancura odesel prenechal by misto nekomu kdo by vydelal a zaplatil lidi vic.Tohle muzete vymyslet jen vy komousi.Prpc se nezastavate Cezu nebo jinych statnich podniku.To jste tady vsichni co tu minusujete spojeni s CD?Protoze si to opravdu nedokazu vysvetlit.Vsichni tu nadavaji stejne na zlodejny, vysoke ceny ale u CD mam pocit ze i kdyby se tam kradlo o sto sest coz se delo tak budou syejne u vas svatyi.Vsude i v CSA se kritizuji zlate padaky ale za Zaludu tu budete bojovat az do roztrhani klavesnice.Proc se nezastavate CSA?A tvrde nejdete proti Travell Service. Nekdy mam pocit ze se tu spis jedna o samotneho Jancuru protoze i v pripadech clanku o jeho busech ci letenkach ci taxikach se rec obrati na jeho vlaky.Takze banda propustenych kolotuku kterym pri propousteni nakecali zeto Jancura a jeho zle vlaky.A tim jste prisli o nicnedelani a rezijky.:-P

0/−6
3.12.2014 14:22

J37i88ř30í 79E15r92b53e48n 1763564556507

Nadávat umíte hezky.

Až budou mít ČD stejně vysoké provozní dotace a stejné vysoké jízdné jako dopravci na Západě, pak budete nadávat taky, že?

+7/0
3.12.2014 16:37

M47a31r59e49k 43V93y82m19a36z80a88l 5608496942720

Nevšiml jste si, že Žaluda už není nějaký delší čas ve vedení ČD? Jste tak hlo.pý, nebo jen ostatní provokujete?

+4/0
3.12.2014 17:36

M57a52r81e96k 17V44y38m73a29z85a89l 5188366832320

Pane Merhaute, ještě že máme demokracii, viďte? Ty Vaše s prominutím všeobecné slinty, co házíte kolem sebe na všechny, co s Vašimi názory nesouhlasí, asi moc demokratické není, že ano?

+1/0
3.12.2014 17:30

J21o23s71e30f 56B53a96l56o51u20n 4770196785551

Vy jste tak neskutečně hloupej,že každý koho tady napadáte musí být hrdý že takový primitiv jako vy není jeho fans!:-/

+1/0
3.12.2014 17:35

R98i68c40h19a30r94d 95M94e59r48h16a18u57t 4396626537840

Rudy kozenkar Loukota a jeho idnes trestni vybor s minusama.Jen rudy parchant muze nadavat podnikateli ktery tu plati dane a zastavat se statni diry.Pane Sura jen vic os;avnych clanku o RJ at je vic nastvete a pokud se to nekomu nelibi muze jit na rude novinky.cz

0/−4
3.12.2014 13:28

M56i35r14o69s74l87a28v 47Z28i60k95m39u85n38d 7349593274303

Ačkoli jsou všichni železniční dopravci z hlediska práva ve stejném postavení - soukromoprávní subjekty, jsou na tom reálně rozdílně.

Pan Jančura nebo pan Novotný si mohou "sehnat" jiné vozidlo na základě telefonátu nebo SMS "ano Franto, potřebuji půjčit diesela, zavolá ti dispečer, bude to za milion, dík Radim" ... generální ředitel ČD nebo jeho pověřenec to udělat nemůže, půjčit si lok za milion by mohlo být později považováno za trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, protože cena neodpovídala ceně v místě obvyklé ...

Jančura ani Novotný se nebudou zpovídat před vyšetřovatelem, protože hospodaří se svými penězi ... generální ředitel ČD bude máchán i novináři ve škopku špíny za drahý pronájem s tím, že si TO mohl najmout levněji, kdyby odpovědně hospodařil ...

+20/−1
3.12.2014 11:53

R27a58d98o16s87l36a25v 63K33l24a48u95d66a 5924968344312

Proč by si ČD nemohlo půjčit lokomotivy od ČD Cargo?  8-o Je to dceřiná společnost.

+1/0
3.12.2014 12:05

J82a74n 85S34a80l21o70m11o44n 4989640721195

Protože vztah mezi dceřinou a mateřskou společností je jen a pouze finanční a to od ceřinky směrem k matce, nikoli opačně. Majetkové vztahy, vedení a vůbec celkové obchodní postavení mezi nimi jsou stejné jako mezi kterýmikoli jinými firmami. :-)

+7/0
3.12.2014 12:22

M80i57r40o19s45l93a85v 49Z47i76k53m20u64n14d 7989323934123

Ale ČD Cargo ty vlaky vozilo, fotek co to dokazují je dost, jen chtít. Jenže Cargo nemá lokomotivy s topným alternátorem, resp. několik jich má, ale ... ten alternátor se nepoužívá, tudíž může být elektricky odpojen ... takže se používají lok řad 731, 742...

Na rozdíl od ostatních diskutujících mám k dispozici oběhy a personální turnusy Carga, takže si mohu udělat představu, co bylo a nebylo možné ...

Ono je taky třeba vzít na vědomí, že o tom, který vlak pojede nerozhoduje DOPRAVCE, např. ČD, ale PROVOZOVATEL DRÁHY = SŽDC. Pomocná lokomotiva na trať jet pro "uvázlý" vlak třeba jet nemohla, protože tam byl prohlídkový vůz pro údržbu trakčního vedení zjišťující stav TV a provádějící případné opravy ...

Vlak 144 se za jistých dopravních okolností mohl vrátit do stanice Hranice na Moravě, ale co by tam dělal ? Víte jak vypadá čekárna v Hranicích na Moravě ? Vešlo by se tam osazenstvo vlaku 144 ? Komfort vozů vlaku 144 byl na mnohem vyšší úrovni než komfort čekárny v Hranicích ... asi tak, jako byste někoho přesunuli z "ojetého" Mercedesu do "novoučké" limuzíny TRABANT ...

A vůbec - nemluví se o tom, v jakém stavu byly výhybky. Trať z Břeclavi až do Bohumína je řízena dálkově z CDP Přerov, mimo tzv. odbočné stanice ve stanici NIKDO není (bezobslužná stanice), pokud dojde k závadě na výhybce - taky zamrzne, nemá-li ohřev nebo dojde ke snížení izolačního odporu a zasáhne ochrana, tak se s výhybkou nedá hýbat, výpravčí může "ztratit" nad výhybkou kontrolu, pak zabezpečovací zařízení nedovolí jízdu vlaku (splní to, k čemu je určeno). Je tam třeba poslat někoho z pohotovostní údržby. Obvody poruchových pohotovostí jsou rozsáhlé, je třeba jet autem, pokud není vozovka sjízdná (náledí, spadlé stromy), tak se tam poruchová pohotovost nedostane ...

0/0
4.12.2014 11:54

J42a61n 17S50a84l40o94m45o47n 4379140531365

No a to je bordel v tom, že se musí dohodnou navzájem TŘI různé firmy každá s jiným vedením a prioritama. Takže ČD a ČD Cargo se dohodnou a blokne jim to SŽDC a podobně. Navíc můj příspěvek spíš reagoval na to jak mezi sebou ty tři firmy jednají a na to že když je někdo dceřinkou někoho, neznamená to že tu "matku" poslouchá na slovo. :-)

0/0
4.12.2014 12:32

V59i90k23t42o89r 65N56á56r12o48ž80n45ý 3969422248

A proč by jim mělo Cargo nějaké lokomotivy půjčovat ?

Smyslem podnikání Carga je nákladní přeprava a troufnu si říci , že má také problém uspokojovat zakázky od svých zákazníků.

+2/0
3.12.2014 14:00

J26i16ř71í 78K49o95c32u21r12e40k 6725984245108

Smyslem podnikání Carga je vydělat prachy. Tedy aspoň u normálních poslečností to tak bývá. Takže pokud by si chtěli něco přivydělat bokem, stačilo vzít telefon...

0/0
3.12.2014 16:57

J56a58r45o93s50l93a29v 50H71o18r65á46k 5553392236350

Na stranu druhou, kdyz bude Jancura nebo Novotny krachovat, tak nikdo nehne ani brvou, natoz aby do jejich firmy cpal miliardy. V pripade CD tohle nehrozi. Takze je to nco za neco. Jako vzdy.

+2/−1
3.12.2014 12:06

R15o87m97a80n 29P40o65l35á13č39e37k 5786219125

Až by Vám nepřijel "S" vlak a nebo rychlík do Budějovic, Děčína a nebo Brna, tak byste asi hodně nadával, proč je nechali krachnout...

+3/0
3.12.2014 12:32

T27o65m41a56s 55N88o45v51o56t47n93y 3741446628229

Proč? Odjezdil by to někdo jiný. A nemuselo by to být ani vlakem.

+1/0
3.12.2014 16:17

R13i50c91h97a76r35d 84M11e43r79h25a92u20t 4906206657490

A proc tu melete porad o tom co CD muze nebo nemuze. Koho to zajima.Yellow forreverR^

0/−6
3.12.2014 13:29

B39o69h89u98s14l97a82v 33K89r63á40l59í85k 2531940129226

Pan Zikmund se nám tu snaží vysvětlit, že státní železniční podniky jsou z principu nekonkurenceschopné. V tom s ním snad můžete souhlasit, ne? Však kvůli tomu už projely soutěž o krnovské rychlíky.

+1/−1
3.12.2014 16:27

M98a87r44t80i44n 75N42o64v97o76t40n95ý 3356596451814

"projely soutěž o krnovské rychlíky" ... ale nepovídejte, jste trochu mimo obraz.

0/0
3.12.2014 16:34

B53o45h74u71s22l97a52v 19K73r85á70l53í50k 2561350299896

Projely - v tom smyslu, že se nestačily ani přihlásit. To, že ta soutěž později byla z úplně jiných důvodů zrušena a nový ministr zahrál do autu i přímou zakázku nejúspěšnějšímu uchazeči, je už jiná věc.

0/0
3.12.2014 16:37

M96a90r31t31i68n 94N92o57v44o16t31n52ý 3366646131934

Takže neprojely.

0/0
3.12.2014 20:19
Foto

R77a41d17e30k 39P98o11l45i34c16k57ý 6151883241514

Vy jste nějak mimo-právě ČD sehnaly lokomotivy jako první už včera-mimo jiné od ČD Cargo.

Právě ČD byly ti co reagovali první

+4/0
3.12.2014 13:37

J50i20ř15í 37E68r23b59e84n 1503814246777

Jenže se jednalo o stav nouze a ohrožení zdraví stovek pasažérů v každém vlaku. Takové trestní oznámení by každý vyšetřovatel nebo státí zástupce odložil s poznámkou, že se trestný čin nestal.

0/−1
3.12.2014 13:41

J90o31s66e46f 31B67a58l72o24u27n 4980606975881

Ještě by to chtělo poopravit tu reklamu na:VLAKY STOJÍ,AUTOBUSY A KAMIONY JEDOU! I ZA NÁS!!;-D

0/−7
3.12.2014 11:34

J85a95n61a 47P87i67n29t64r79o41v31á 5366440792280

S těmi kamiony bych si nebyla tak jista - ti spíše komplikují dopravu!

+9/−1
3.12.2014 12:02

J56o66s47e25f 31B19a23l67o68u35n 4460396515361

Dopravu komplikují zbytečně jedoucí osobní vozy vezoucí zpravidla 1 osobu línou jet do práce hromadnou dopravou nebo rodinku na výlet.Kamiony vozí lidem jídlo a práci.P.S:Nejsem řidič kamionu,jsem spíše ta překážka v osobáku,ale nejsem sobec ;-)

+1/0
3.12.2014 17:32

J32o21s54e39f 78B37a62l33o13u93n 4550576365501

Možná aby ten článek opět nevyzněl jako laciná reklama pro Regio Jet na úkor ČD,ale jako objektivní zpravodajství,měl by pan autor napsat že R.J.sice zajistil 5 spojů,ale pouze na 2 linkách do Ostravy a na Slovensko,ale ČD x stovek spojů po celé zemi na x stovkách linek.Pak by možná nikdo opravdu nemohl říci že jste jen mluvčí pana Jančury v dresu idnes ;-)

+26/−1
3.12.2014 11:03

J34a25n 93S33ů77r54a 4675603603452

O nasazení vlaků na jiných tratich je x jinych textů zde.

+1/−1
3.12.2014 11:16

J75o78s71e37f 91B21a50l37o77u37n 4570296765961

Já vím,v kontextu by R.J.zapadl a jeho zásluhy by tak nevyzněli,že?On titulek České Dráhy zvládají zajistit na x stech linkách x set spojů  ale i soukromá společnost Regio Jet dokázala zajistit 5 spojů díky dieselovým lokomotivám,nevyzní tak bombasticky ve prospěch R.J.a v neprospěch ČD jako:

RegioJet sehnal lokomotivy, vypraví více vlaků do Ostravy než Dráhy ,že?:-/

+17/0
3.12.2014 11:22

V64l52a64d32i63m53í68r 72F82i72b43i53g40e23r 5614961671714

Víc spojů zní bombastičtěji. Ona není jen trasa Praha Ostrava ale i desítky jiných, kde se lidé taky potřebují dostat domů. Včera mezi HK a Pardubicemi tahali Regiopantery také dieslové mašiny.

+10/0
3.12.2014 11:24
Foto

J59i19ř62í 98Š64r34á40m90e52k 3278787979911

Tady u nás je to normálka :-). Ani to jinak být nemůže, když máme z Liberce k nejbližší elektrifikované trati zhruba 100km.

+3/0
3.12.2014 11:30

B15o48h96u67s34l88a45v 96K17r75á13l95í98k 2931480809376

Titulek naopak RJ lživě poškozuje. V článku se píše o pěti párech spojů, v titulku jen o pěti spojích. Zda je to zlý úmysl, nebo negramotnost titulkáře, to si netroufám odhadovat.

0/0
3.12.2014 16:31

J75i80ř68í 85K68o66c44u64r87e39k 6905714105508

Pokud bychom měli být objektivní, tak bychom u ČD měli brát v úvahu pouze elektrifikované tratě. Na neelektrifikovaných tratích problém s námrazou nenastal.

+1/0
3.12.2014 17:01

R92a83d79i38m 14Š43o54l36c 1175325735524

Z jakého důvodu píšete Dráhy a ne České dráhy. Dráha je slovo obecné a a existují další společnosti, které toto slovo mají v názvu a může to být matoucí. Nebo začala jezdit na této lince nějaká nová společnost s tímto jménem?

+11/−2
3.12.2014 10:21

J42a59n 13S64ů40r91a 4205253513972

Pravidla českého jazyka to umožňují.

+4/−8
3.12.2014 10:23

R38a16d45i80m 61Š12o45l59c 1535345175354

No podle Ústavu pro jazyk český při AV ČR se toto používá třeba v angličtině, ale u nás by se používat nemělo. "Pro češtinu, na rozdíl třeba od angličtiny, však není charakteristické, aby se velká písmena psala na začátku výrazů, které chceme zdůraznit." Dráhy podle češtiny je chápáno tak, že se jedná o název společnosti Dráha.

+6/−2
3.12.2014 10:32

B19o21h28u65s44l46a82v 48K72r46á21l26í34k 2841610339986

Cituji z Akademických pravidel českého pravopisu: "Ojediněle se také užívá zástupných jednoslovných podob souslovných vlastních jmen. Velkým písmenem se pak vyjádří, že se v daném případě míní určitý, čtenáři známý jev: křižovatka před Muzeem, nebo že se odkazuje k úplnému názvu, který byl již v textu uveden."

0/0
3.12.2014 16:50

R98a60d83i98m 94Š54o73l91c 1325805515894

Bylo to v nadpisu, tak čitatel nemohl tušit o jaké d(D)ráhy se jedná.

0/0
3.12.2014 18:29

B57o78h49u44s16l49a90v 45K73r56á72l42í12k 2341910939286

Tak to zase nepřehánějte, tušit určitě mohl, že v tomhle případě nejde ani o ty německé, ani o ty jindřichohradecké.

0/0
3.12.2014 18:47

R55a76d50i22m 60Š53o72l32c 1365245665544

No křišťálové lupě by se to asi stávat nemělo ;-)

0/0
3.12.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.