Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

O šumavské lokálky bojují tři dopravci. Čtvrtý nabídl autobusy

První soutěž na provozování vlaků po dvou letech potvrdila velký zájem dopravců o byznys s dotovanou veřejnou dopravou. Do tendru na provoz vlaků v Jihočeském kraji na pošumavských lokálkách se přihlásily nakonec tři firmy. Nejnižší cenu nabídl soukromý dopravce GW Train Regio patřící pod skupinu ČSAD Jihotrans.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nevytížené šumavské lokálky? Děláte si legraci? Jako průvodčí jsem si dost užíbval na tgratích Volary- ČB, Volary-Číčenice a Volary- Strakonice....

2 0
možnosti
MM

Přiznám se, že mne čím dál víc napadá otázka:

Proč nikdo ze zodpovědných neuvažuje, po vzoru Německa či Francie (vím, že jsem četl o trati přímo u Paříže) o změně tzv. "nevytížených" železničních lokálních tratí na tratě tramvajové (respektive díky separaci od silnic/tzv. pozemních komunikací na rychlotramvajové), jejichž provoz by měl být levnější, protože jim stačí jednodušší systémy zabezpečení, nižší nosnost tratě, protože je obecně počítáno s nižší hmotností vozidel po ní jezdících?

Jistěže máme tramvaje na el. napájení a ty tratě jsou neeletrifikované, ale:

1.) eletrifikace tram. tratě je technicky jednodušší a tedy levnější než železnice

2.) el. motory bývají tišší než dieslové a tichost provozu by v oblasti cenné přírody, jako je Šumava, měla být preferovaná

3.) tramvajové tratě mohou mít větší/prudší sklon či prudší (o menších poloměrech) oblouky + mohou vést ve vozovkách a drážní/tramvajová vozidla jet mezi silničními (byť toto je, kvůli nutnému omezení rychlosti na max. 50km/h, vhodné jen na nezbytně nutnou vzdálenost) = bylo by technicky a za přiměřených finančních nákladů reálné přiblížit zastávky k obydlím či místu zaměstnání cestujících

4.) ovšem na druhou stranu by i tramvaj (jako jiné drážní, avšak nekolejové, vozidlo - trolejbus) jistě technicky mohla mít variantní pohon (zejména zálohový, ale klidně i pravidelně používaný - v určitých místech bez příslušné napájecí trakce) =dieslový agregát. Dovedu si představit, že díky nim by mohla zajíždět v konečných stanicích tratě s návazností na železniční tratě na koleje nad nimiž je železniční trolejové vedení.

5.) i na tram. trati je (jako kdysi i v ČR) technicky možné (při postavené dostatečné průjezdní šířce) provozovat nákladní dopravu s klasickými železničními vagóny, byť při omezené délce soupravy a její váhy (po právní stránce asi jako vlečkové dopravy).

2 0
možnosti
MO

vlakotramvaj muze byt i dieslova,kdyz se chce. viz tzv

modell zwikau

0 0
možnosti
Foto

J58i11ř16í 51E64r31b94e90n

3. 12. 2014 21:09

Zajímalo by mě, jestli si dopravní "esperti" pánové Baloun s Brožkem dokážou přečíst tohle: http://dopravni.net/zeleznice/16255/jak-dale-s-financovanim-dopravni-infrastruktury;-)

2 0
možnosti
JB

Co nám jako má říci obecně popsaný a navíc všeobecně známý,systém financování a správy silničních komunikací?Tam je jen omíláno to co všichni vědí a navíc nějak nechápu co to má společného s článkem?Pokud autobus,platící silniční a ostatní daně,bude jezdit po stávajících silnicích tak zkrátka výjde levněji než vlak,o tom není sporu a silnice se nestaví jen kvůli autobusům,na rozdíl od kolejí primárně určených pro vlaky.A autobus jezdící v závazku veřejné dopravy na Šumavě nepotřebuje aby se kvůli němu stavěli silnice,takže o co tedy vlastně jde?

1 1
možnosti
RP

Bohužel článek celkem opět o ničem... Víme akorát cenu, ale tím jsme skončili.. Vozový park nezazněl, další podmínky soutěže taky ne...

3 0
možnosti
JS

J75a56n 93S65ů13r81a

3. 12. 2014 23:07

Vozový park je předmětem dalších kol. Ale chápu Vaše zklamání:-)

2 0
možnosti
JB

Nejlevnější a nejlepší varianta jsou autobusy.S EURO 6 jsou ekologičtější než dieselové motorové vlaky,jsou flexibilnější a sdílejí dopravní cesty s ostatními druhy dopravy.Navíc stačí námraza nebo oprava trati a stejně to musejí odjezdit autobusy,na rozdíl od nich vlak na objížďku nemůže.Miliarda se v tom případě dá využít efektivněji než ji promrhat ve vláčkách.

1 9
možnosti
MG

Námraza na trojeji vadí hlavně dieslovým lokomotivam. Kdežto autobusům ne. :-)

6 0
možnosti

„Důvodem je vysoká kumulace rizik spojených s tímto nabídkovým řízením a následnou realizací tohoto projektu

Nj,. nějak se kraji nechce zisky outsorcovat a rizika a ztráty platit. To je ale zlý kraj ;-D

2 0
možnosti
MK

Proč tedy pan Novotný parazituje na kapacitě tratě Praha-Ostrava a nejezdí do Ostravy slavnými autobusy?! Pan Novotný a jeho odborníci asi nikdy nebyli na Šumavě. Nebo, že by dělal zeď protiželezničně laděnému současného vedení kraje, který loni zrušil provoz do Týna nad Vltavou a předtím do Netolic? Autobus na Šumavě je naprosto nevhodný. Je zajímavé, že do těchto tratí se investovaly milony a někoho vůbec napadne něco takového..Jednání pana Novotného je stejné jako v zemích bývalého SSSR, kde někeří podnikatelé koupili trolejbusové a tramvajové provozy a pak je zrušili a na lukrativnívh místech vozoven postavili developerské šílenosti.

9 0
možnosti
JF

„Na většině úseků je vlak zbytečný, jezdí tam málo lidí a stačil by autobus. Kraj by tak mohl ušetřit za celou dobu skoro miliardu korun,“ řekl Novotný. A já jsem si myslel, že v rámci tendru bude také zvýšení počtu cestujících, cestou zatraktivnění dopravy po železnici. Takže pánům jde asi jen o dotace? ;-D

13 0
možnosti

podstatný je vytřískat prachy a je jedno jak. Po nich potopa

9 0
možnosti

A54l97a23n 21Ř17e68p63k78a

3. 12. 2014 17:34

A to měl Radim vždycky plno keců, že by vzal i lokálku z Horní do Dolní s jednou babičkou a třemi slepicemi.. že je to jistější byznys než nedotovaná linka praha-ostrava ;-D

10 3
možnosti
TJ

T11o96m 66J93u91r73e27č85k62a

3. 12. 2014 18:07

Víš jak. "Nikdo vám nedá víc, než vám Jančura může slíbit." ;-D

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!