Diskuze

O šumavské lokálky bojují tři dopravci. Čtvrtý nabídl autobusy

První soutěž na provozování vlaků po dvou letech potvrdila velký zájem dopravců o byznys s dotovanou veřejnou dopravou. Do tendru na provoz vlaků v Jihočeském kraji na pošumavských lokálkách se přihlásily nakonec tři firmy. Nejnižší cenu nabídl soukromý dopravce GW Train Regio patřící pod skupinu ČSAD Jihotrans.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nevytížené šumavské lokálky? Děláte si legraci? Jako průvodčí jsem si dost užíbval na tgratích Volary- ČB, Volary-Číčenice a Volary- Strakonice....

2 0
možnosti
MM

Přiznám se, že mne čím dál víc napadá otázka:

Proč nikdo ze zodpovědných neuvažuje, po vzoru Německa či Francie (vím, že jsem četl o trati přímo u Paříže) o změně tzv. "nevytížených" železničních lokálních tratí na tratě tramvajové (respektive díky separaci od silnic/tzv. pozemních komunikací na rychlotramvajové), jejichž provoz by měl být levnější, protože jim stačí jednodušší systémy zabezpečení, nižší nosnost tratě, protože je obecně počítáno s nižší hmotností vozidel po ní jezdících?

Jistěže máme tramvaje na el. napájení a ty tratě jsou neeletrifikované, ale:

1.) eletrifikace tram. tratě je technicky jednodušší a tedy levnější než železnice

2.) el. motory bývají tišší než dieslové a tichost provozu by v oblasti cenné přírody, jako je Šumava, měla být preferovaná

3.) tramvajové tratě mohou mít větší/prudší sklon či prudší (o menších poloměrech) oblouky + mohou vést ve vozovkách a drážní/tramvajová vozidla jet mezi silničními (byť toto je, kvůli nutnému omezení rychlosti na max. 50km/h, vhodné jen na nezbytně nutnou vzdálenost) = bylo by technicky a za přiměřených finančních nákladů reálné přiblížit zastávky k obydlím či místu zaměstnání cestujících

4.) ovšem na druhou stranu by i tramvaj (jako jiné drážní, avšak nekolejové, vozidlo - trolejbus) jistě technicky mohla mít variantní pohon (zejména zálohový, ale klidně i pravidelně používaný - v určitých místech bez příslušné napájecí trakce) =dieslový agregát. Dovedu si představit, že díky nim by mohla zajíždět v konečných stanicích tratě s návazností na železniční tratě na koleje nad nimiž je železniční trolejové vedení.

5.) i na tram. trati je (jako kdysi i v ČR) technicky možné (při postavené dostatečné průjezdní šířce) provozovat nákladní dopravu s klasickými železničními vagóny, byť při omezené délce soupravy a její váhy (po právní stránce asi jako vlečkové dopravy).

2 0
možnosti
MO

vlakotramvaj muze byt i dieslova,kdyz se chce. viz tzv

modell zwikau

0 0
možnosti
Foto

J36i18ř46í 73E20r39b73e10n

3. 12. 2014 21:09

Zajímalo by mě, jestli si dopravní "esperti" pánové Baloun s Brožkem dokážou přečíst tohle: http://dopravni.net/zeleznice/16255/jak-dale-s-financovanim-dopravni-infrastruktury;-)

2 0
možnosti
JB

Co nám jako má říci obecně popsaný a navíc všeobecně známý,systém financování a správy silničních komunikací?Tam je jen omíláno to co všichni vědí a navíc nějak nechápu co to má společného s článkem?Pokud autobus,platící silniční a ostatní daně,bude jezdit po stávajících silnicích tak zkrátka výjde levněji než vlak,o tom není sporu a silnice se nestaví jen kvůli autobusům,na rozdíl od kolejí primárně určených pro vlaky.A autobus jezdící v závazku veřejné dopravy na Šumavě nepotřebuje aby se kvůli němu stavěli silnice,takže o co tedy vlastně jde?

1 1
možnosti
RP

Bohužel článek celkem opět o ničem... Víme akorát cenu, ale tím jsme skončili.. Vozový park nezazněl, další podmínky soutěže taky ne...

3 0
možnosti
JS

J70a20n 54S46ů20r40a

3. 12. 2014 23:07

Vozový park je předmětem dalších kol. Ale chápu Vaše zklamání:-)

2 0
možnosti
JB

Nejlevnější a nejlepší varianta jsou autobusy.S EURO 6 jsou ekologičtější než dieselové motorové vlaky,jsou flexibilnější a sdílejí dopravní cesty s ostatními druhy dopravy.Navíc stačí námraza nebo oprava trati a stejně to musejí odjezdit autobusy,na rozdíl od nich vlak na objížďku nemůže.Miliarda se v tom případě dá využít efektivněji než ji promrhat ve vláčkách.

1 9
možnosti
MG

Námraza na trojeji vadí hlavně dieslovým lokomotivam. Kdežto autobusům ne. :-)

6 0
možnosti

„Důvodem je vysoká kumulace rizik spojených s tímto nabídkovým řízením a následnou realizací tohoto projektu

Nj,. nějak se kraji nechce zisky outsorcovat a rizika a ztráty platit. To je ale zlý kraj ;-D

2 0
možnosti
MK

Proč tedy pan Novotný parazituje na kapacitě tratě Praha-Ostrava a nejezdí do Ostravy slavnými autobusy?! Pan Novotný a jeho odborníci asi nikdy nebyli na Šumavě. Nebo, že by dělal zeď protiželezničně laděnému současného vedení kraje, který loni zrušil provoz do Týna nad Vltavou a předtím do Netolic? Autobus na Šumavě je naprosto nevhodný. Je zajímavé, že do těchto tratí se investovaly milony a někoho vůbec napadne něco takového..Jednání pana Novotného je stejné jako v zemích bývalého SSSR, kde někeří podnikatelé koupili trolejbusové a tramvajové provozy a pak je zrušili a na lukrativnívh místech vozoven postavili developerské šílenosti.

9 0
možnosti
JF

„Na většině úseků je vlak zbytečný, jezdí tam málo lidí a stačil by autobus. Kraj by tak mohl ušetřit za celou dobu skoro miliardu korun,“ řekl Novotný. A já jsem si myslel, že v rámci tendru bude také zvýšení počtu cestujících, cestou zatraktivnění dopravy po železnici. Takže pánům jde asi jen o dotace? ;-D

13 0
možnosti

podstatný je vytřískat prachy a je jedno jak. Po nich potopa

9 0
možnosti

A47l38a96n 50Ř86e24p58k91a

3. 12. 2014 17:34

A to měl Radim vždycky plno keců, že by vzal i lokálku z Horní do Dolní s jednou babičkou a třemi slepicemi.. že je to jistější byznys než nedotovaná linka praha-ostrava ;-D

10 3
možnosti
TJ

T43o54m 51J16u45r61e93č57k71a

3. 12. 2014 18:07

Víš jak. "Nikdo vám nedá víc, než vám Jančura může slíbit." ;-D

9 0
možnosti