Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte část vlaků a nahraďte je autobusy, navrhuje Leo Express

Miliardu korun za 15 let. Tolik by mohl podle majitele soukromého železničního dopravce Leo Express Leoše Novotného ušetřit Jihočeský kraj, kdyby v soutěži na provoz vlaků na pošumavských lokálkách upřednostnil namísto vlaků na některých tratích autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i92ř28í 60J32o29z86a 3508153400141

At si pan Novotny da pohov. On nam na Jihu bude radit zrovna ten co do dnes nevydelal se svymi vlaky ani korunu. Pane Novotny, proc nenahradite svoji PRODELECNOU vlakovou linku take autobusy?

+2/0
7.12.2014 9:00

L57u51k86á69š 64M72a38l13í58č86e45k 3603692345597

Je to magor od samého začátku, kdy tatínek paštikář koupil chlapečkovi mašinky na hraní. Pouze ani jeden z nich nepochopil, že provozní praxe na železnici je zcela jiná, než když si chlapeček hraje s vláčky na koberci v obýváku... Takhle to vypadá, když se někdo pokouší potřebnou profesionalitu a zkušenosti nahradit výší bankovního konta a s**e se do oboru, o kterém absolutně nic netuší!

+5/−1
6.12.2014 20:23

V50l51a43s94t24i89m19i30l 17H81a52l84b41i26c85h 8743285516408

Naši pradědové tu vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Demokrati z toho dělají cyklostesky.

+4/0
5.12.2014 8:54

J37i45n83d49ř85i43c60h 72M97i92t87t41e57r 6351720783453

Ano taxík by byl často levnější.

+2/−1
4.12.2014 23:28

J16a20n 25D23v48o31ř79á86k 4213862953857

Ono to bude levnější, ale jakmile se rozbije byť jen jediný autobus, lidi nikam nepojedou a zůstanou doma... Na zálohy tento pán nehraje. Vždyť to jsou mrtvé peníze!

+11/0
4.12.2014 22:06
Foto

J71i21ř26í 19I38n96c24z66é11d57y 2614635271209

Ja myslim, ze by to chtelo ledovku aspon na tyden aby tem soukromnikum trosku zchladla hlava. ;-D

+2/−1
4.12.2014 20:18

J36a29n 49J93e58m68e47l50k68a 1185360

No je bohužel pravda, že spousta tratí je nekonkurenceschopných. Blbě řízených, blbě využívaných, jezdí po nich třeba nevhodné soupravy - neumí z nich dostat maximum. 

V ČR je opravdu jen pár hlavních elektrifikovaných tratí, které jsou trochu o něčem. Děčín, Praha, Olomouc Ostrava, Žilina. Brno Břeclav. Trochu Pardubice Brno. Břeclav Olomouc je krásná, ale nic moc tam nejezdí. A to je tak asi všechno. 

I ostatní elektrifikované jsou celkem zastaralé. Plzeň, Budějovice už jsou nic moc. Brno Ostrava mizerné.

Pak je spousta příměstských, které mají velký potenciál, ale jsou totálně zastaralé a  neelektrifikované - Kladno, Boleslav, Zlín, Frýdlant nad Ostravicí atd. A často blbě řízené. A jezdí po nich někdy i nevhodné soupravy.(pro časté příměstské zastávky) A často absence spěšných vlaků.

A pak spousta těch ostatních nižších tratí, kterých je v ČR ovšem nejvíc a jsou často nekonkurenceshopné s autem i busem závislé na dotacích. Většinou špatné rychlostní průměry.  Opět často nevyužit ani současný potenciál,  například rychlost omezena ne zakřivením kolejí, ale třeba jejich stavem nebo špatným zabezpečením. Pak třeba vlak jede po rovné koleji 50 Km/h a pod.. 

A pak jsou úplně takové ty nejmenší s nepohodlnou řadou 810. co  jezdí 3* denně a ještě nespolupracují a konkurují si s autobusy. Tady by se asi hodil možná částečně i Ficův model: -)

Protože nefunguji ty vyšší vrstvy nefungují ty spodní. Protože nefungují ty střední ty koncové pak často v úplné ..

Ale i v nejlepším  případě se ukazuje problematická konkurenceschopnost většiny diselových tratí.  Sice pojedete rychle 350 km Pendolínem, tak to pak zabije návazný 40km úsek s plečkami a rychlostním průměrem 35 Km/h. Kde strávíte třeba další hodinu. K tomu nenavazující přestup půl hodiny atd. A zvítězí auto nebo min auto na nádraží (což není vždy možné).

+4/−1
4.12.2014 20:06

J27a87n 23J14e61m73e55l63k86a 1355810

Z toho pohledu má lepší variantu Jančura, který zavádí svůj systém  návazných autobusů na své vlaky. Nedotační a funguje. Navazuje, počká atd. A jeho síť je na mapě ČR už docela velká. Zejména tam kde jsou slušné cesty pak regionální  ČD nestíhá.  Jede třeba i logičtější cestou než vlak. Případně jeho návazné taxi, které obchází často drahé neschopné tunelované a neprovázané mhd.

Blbě je podle mě jednotné republikové jízdné. Které pak neodráží místo a potřeby konkretní tratě. Bohužel nevypadá, že by současný výhled investic něco v tomto změnil. Mluví se o drahé VRT, ale podle mě je třeba spíš investovat do nižších vrstev tam, kde to má smysl a je potencionál. Pak nebude třeba tak dotovat a rušit v takovém počtu ty koncové. Investice do koridorů byly. Do těch ostatních moc ne.

+1/−1
4.12.2014 20:15

L70u32k29á38š 57Š22m43a58h57e61l 2957384942604

Zapomínáte na jednu podstatnou věc. Článek je (a podobné diskuse vždy jsou) o obsluze menších sídel. Kdežto Jančura provozuje svou dopravu sice úspěšně, ale jezdí do sídel o minimální velikosti okresního města. Tam samozřejmě lze nadirigovat s ohledem na větší a hlavně stabilní přepravní proudy dopravu výrazně snáz.

+3/−1
5.12.2014 6:52

Ř47e27h37o37ř 48V31l52a18s82á21k 2194104611496

Praha-Budějice je konkurenceschopná. Už proto, že na silnici smrti I/3 nemá každý náladu.

+2/0
4.12.2014 20:22

J82a15n 98J40e83m53e57l26k74a 1305200

Tak je pravda, že tam se investuje a zlepšuje.

+1/0
4.12.2014 22:32

L35u16k19á59š 73Š30m58a28h53e24l 2567284352474

Plzeň Budějovice také, vlak jezdí co 2 hodiny s jízdní dobou cca 1:50. Autem to při běžném provozu a dodržování rychlosti pod 2:15 nezajedete (je to cca 144 km, z toho v úseku Plzeň - Nepomuk tak třetina v obcích a zbytek v prudkých stoupáních a klesáních).

+3/0
5.12.2014 6:54

J14i39ř62í 49J18o28z56a 3598933750521

V pristim roce dojde na trati Budejce - Plzen k dalsi modernizaci teto trate a bude po cely rok prochazet rekonstrukci stanice Strakonice a Horazdovice predmesti.

+1/0
7.12.2014 9:06
Foto

K62a65r53e50l 12R30i51e16s27n23e24r 3431571189895

Tomuto muži nevyšel jeho sen o vlacích, neboť si provozování drážní dopravy představoval jako Hurvínek válku. Nyní by alespoň demagogií zrušil vlaky někomu jinému.

+9/−1
4.12.2014 18:53

I59v81a 18V35a35l86č73í91k78o24v94á 1759668121621

Mladý manažer má obvykle krátkozraké vidění, toto je jeden z nich. Navíc on vidí jen svůj zisk.

+12/−1
4.12.2014 17:12

R74a22d42k17o 20K64ř15i76v50á92n14e21k 7180343895940

Tratí, jejichž existence je již neopodstatněná, skutečně pár existuje. Je ovšem třeba objektivní individuální posouzení, jehož Leoš Novotný asi těžko bude schopen, když mu jde o jeho kšeft.

1. Částka kolem 100 Kč/vlkm je zprůměrovaná. Platí i pro soupravu elefantů s tisícem cestujících, nebo - zůstaňme v JČ - vlak mezi Zliví a ČB s davy mrkvanů (místní název).  Zde jsou náklady na cestujícícho hluboko pod autobusem. Na lokálce jsou naopak vyšší, ale zrušením levného motoráčku se nám ta průměrná cena za vlkm v kraji zvýší - úspora bude jen částečná.

2. Vlak vrací peníze státu ve vysokém poplatku za dopravní cestu i na nejposlednější lokálce. Regionální bus neplatí silniční daň a po dálnici nejede, spotřební daň z nafty platí vlak i bus.

Otázka A: Pokud po okresce pojede denně 10 busů tam a zpět navíc, ročně jsou to tisíce jízd. Projeví se to v opotřebení silnice, potřebě jejího rozšíření... a pokud ano, nezaplatí to NÁÁÁHODOU KRAJ?

Otázka B: Pokud kraj neobjedná na některé trati dopravu, z čeho bude stát platit její údržbu? Z občasného vlaku se dřevem či turistického vláčku to neufinancuje, tedy se ztráta přenese z kraje na stát. Řešení: buď udržovat v provozu i s osobní dopravou, nebo zrušit úplně až na věky, popř. prodat, bude-li komu.

3. Pan inženýr Kvizda je spíše než autorita konjunkturalista, ventilující populistická témata. Je dobré brát jeho názory v úvahu, ale ne jako ty jediné správné. Jeho stať o tunelu do Berouna, v níž semlel koněspřežku i kruhové objezdy, ale žádné proveditelné řešení dopravy pro příslušný region nenavrhl, dodnes slouží pro pobavení části odborné veřejnosti. Chruščov bez domyšlení souvislostí tlačil kukuřici, Ing. Kvizda zase redukci železnic. Přání je otcem myšlenky:-)

+24/−1
4.12.2014 11:59

B14o40h27u67s74l50a67v 50K65r87á73l73í36k 2171540849146

Docela vtipná úvaha, že zrušením neefektivních vlaků a ponecháním těch efektivních se cena za vlkm zvýší. Jistě je nesmyslné uvádět výkony ve vlkm bez ohledu na velikost vlaku, ale mluvíme-li o celém dopravním systému v té oblasti, pak musíte do výsledku započítat i ty autobusy. 

Z čeho bude stát platit údržbu svých tratí, pokud si na nich kraj neobjedná dopravu, to je jistě systémová otázka. Stejně jako to, jestli stát nebo kraj se má snažit z nějakého důvodu (památkářského, strategického apod.) nerentabilní tratě uchovat, popřípadě jejich rentabilitu hodnotit jinou metodikou a ekonomické vztahy nastavit tak, aby náklady na uchování těchto technických památek nešly z peněz určených na dopravní obslužnost. Lokální význam železnic je dnes úplně jiný než ve druhé polovině 19. století, kdy silniční motorizovaná doprava prakticky neexistovala. A zase ještě železnice nejsou tak velkou raritou, aby se uživily jen jako turistické atrakce.

+1/−1
4.12.2014 14:59

R63a47d11k10o 50K96ř35i54v14á66n42e30k 7740643665880

Když budu mít - pro zjednodušení -  u motoráčku náklady třeba 50 Kč/km a u kapacitního příměstského vlaku třeba 150 Kč/km a oba ujedou stejně, tak to bude v průměru 100 Kč/km. Motoráček zruším bez náhrady a bude to v průměru 150 Kč/km.

Když sečtu hrušky s jablky, kapacitní vlak za 150 zůstane a motoráček nahradí autobus za 35 Kč/km,  jsem na pseudoukazateli 92,50 Kč/km. Takže jako kraj ušetřím 7,50 Kč/km, ale "nenávratně" přijdu o státem financovanou infrastrukturu.

Omlouvám se za zjednodušení, ale často zneužívané tvrzení, že motoráček jezdí za stovku je mnohem nebezpečnější zjednodušení.

+9/0
4.12.2014 15:42

J28a90n 44S48a43l86o34m54o91n 4519320901405

My jsme si tak zvykli řešit jen ekonomické faktory, že úplně zapomínáme na faktory sociální a socioekonomické.

+12/0
4.12.2014 11:23

J50a43n 47S29t16o53d86o87l93a 7621420913230

Místní těmi vlaky nejezdí - jsou pomalé, místní nemají čas trávit několik hodin denně cestou do práce. 

Pár místních je tam zaměstnáno. Jenže ti by se zaměstnali těmi autobusy a prací kolem toho. 

Efektivnější doprava by přilákala více návštěvníků - plus pro místní.

Místní by konečně mohli jezdit do práce hromadnou dopravou. Budy by mohly jezdit častěji, neboť jejich provoz je výrazně levnější. Při zachování stejné sumy dotací, by mohly jezdit dvakrát až třikrát častěji.

+4/−11
4.12.2014 11:28

P70a82v35e29l 89M33a16t84o17u25š19e45k 5690767238564

Provoz autobusů nemůže být z technického hlediska levnější.

+8/−3
4.12.2014 11:32

J98a74n 44S24t62o33d93o11l68a 7211780103330

Je. Cena busu vs. vlaku - vlak se dělá na zakázku, busy jsou velké série. Vlak vydrží déle, ale má nákladnou a častou údržbu.

Po kolejích jezdí jen vlak. Po silnici spoustu jiné dopravy. Náklady na silnici se rozloží na více uživatelů. 

Kolem drážních budov se motá hodně zaměstnanců, opět náklad na provoz vlaku.

Těmi konkrétními spoji nejezdí skoro nikdo, protože jsou pomalé. Flexibilnějš a rychlejší autobusy by přilákaly více platících cestujících.

+2/−9
4.12.2014 11:45

L37u11k56á30š 26Š50m28a72h61e98l 2837554432274

Jak rychlejší autobusy? Znáte to tam? Já ano, bydlím tu a vlakem jezdím 2-4x denně. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, navíc některými těmi místy prostě ani neprojedou. Těžko se někde vezme posila, nepřepraví nárazově skupiny škol ani turistů, které s vlaky jezdí, kola, lyže... Nemají síťový efekt na přestupy. Na autobusové zastávce nemáte šanci zjistit, jestli nemá bus zpoždění, jestli vůbec přijede (nedávno jsme měli poruchu a zůstali stát s busem mezi poli), nemáte ani ve městě o víkendu nebo večer možnost se schovat před mrazem a deštěm při čekání... Nejsou síťové a hromadné jízdenky. Koho ty autobusy mají nalákat???

+13/−1
4.12.2014 11:49

O38n82d45r76e73j 41P85o63d67z56i98m18e59k 8413272317215

TO co píšete, pane, není z větší části pravda.

+1/−11
4.12.2014 11:52

L47u73k43á98š 30Š18m89a85h54e40l 2867564702604

To by mne zajímalo, co na tom není pravda, konkrétně prosím.

+10/0
4.12.2014 12:34

J39i30ř92í 95H26o11v13o50r25k90a 8957406882545

Dovolím si reagovat příkladem - IDS JMK. Zpoždění nyní zjistíte on-line (aplikace Poseidon), u ohlášených skupin se posilují spoje, všechny autobusy mají prostory na kočárky, vybrané linky přepravují kola

Kde se schováte před mrazem na "opuštěném" nádraží/zastávce?

0/−2
4.12.2014 18:41

L75u98k97á76š 31Š25m45a23h73e88l 2287514812514

No, jenže článek je a já mluvím o jižních Čechách. Nedovedu si představit, jak zde něco někdo takového zavádí. IDS JMK je skutečně prakticky jediný - 1 ze 14 krajů. (Omezeně nějaká informovanost funguje i v PID, ale tam to není systémové a týká se to jen některých spojů a některých zastávek). Stejně tak na trati 197 jsou tři otevřené čekárny u vlaků + většina zbytku má aspoň přístřešek. Zato u busů je otevřený autobusák jen a pouze v Prachaticích a ještě jen v pracovní dny, na leckterých zastávkách pak není ani ten přístřešek (nejvíc v tomto vyčnívá Bavorov, který je dokonce městem, ale na autobus se zde neschováte).

+2/0
5.12.2014 6:57

O89n17d88r13e96j 67P74o44d34z35i27m14e64k 8953572527135

Pardon, překlikl jsem, se, tento komentář patřil k jinému příspěvku.

0/0
5.12.2014 8:04
Foto

B89r28o45n20i54s41l20a34v 54G24a25b55r14y76š 2742289611

Zpochybňujete osobní zkušenosti?

0/0
4.12.2014 13:59

B59o18h11u92s42l30a78v 40K74r71á58l27í60k 2481650309856

Co se týče síťového efektu (návaznosti, tarif) i co se týče informací v reálném čase, to je věc tradic, která se dá změnit prakticky z roku na rok.Pokud síťovým efektem myslíte lavinovité šíření zpoždění, zejména na jednokolejkách, tam mají autobusy naopak výhodu, že těmito efekty trpí o trochu méně. Sledování autobusů přes GPS se v civilizovanějších oblastech stává standardem a pak už záleží jen na investicích do přijímačů a zobrazovačů, kde budou ty informace dostupné - na telefonu by je mohl mít každý skoro zadarmo. 

Nicméně faktem je, že na místních silničkách autobusy opravdu nijak závratných rychlostí nemohou dosahovat a jízdní doby jsou nastaveny na ty nejhorší zimní podmínky, takže se autobusy většinou nehorázně šourají. A i po letošní ledovkové kalamitě bych řekl, že železniční doprava je na počasí závislá přece jen o trochu méně než silniční.

+2/0
4.12.2014 15:11

P37a32v45e40l 45M75a78t78o52u52š59e87k 5290587528844

Vlak se dělá na zakázku? Takové trendy dnes možná jsou, ale rozhodně nejsou nezbytné. Navíc se obvykle jedná o interiér, zabezpečení apod., nikoli o vlastní stavbu vozidla. Lokomotivy ze 60. a 70. let jezdí dodnes po celé síti bývalé ČSSR a ve velké části bývalého SSSR. Kolik se za tu dobu vystřídalo generací nákladních aut a autobusů! Autobus nemá častou údržbu? Pokud ne, tak je to dost smutné. Nehod autobusů je ostatně poměrně dost. Náklady na silnici jsou především de facto rozprostřeny na všechny obyvatele bez ohledu na to, jak často je využívají. Zaměstnanců kolem drážních budov se možná motá dost, ale obvykle jde o pomocný personál, částečně se tím řeší zaměstnanost. Vlaky lze jinak řídit z jednoho místa klidně v celé ČR. Nehledě k tomu, kolik lidí se motá kolem silnic, počínaje třeba policajty! Na 20 náklaďáků nebo autobusů potřebujete 20 řidičů, na 20 nákladních vagonů v jednom vlaku jediného strojvedoucího. Pomalé vlaky - jak jsem tu psal jinde, v Německu jezdí vlaky po šumavských a krušnohorských lokálkách rychleji než auta po silnicích. Vše je věcí stavu tratí. Ale za ten nemohou vlaky, ale naše skvělé hospodářství.

+6/0
4.12.2014 12:26

O12n46d49r50e19j 57P97o66d78z79i68m60e17k 8923752597345

Proč by lehčí autobus s úspornějším motorem bez další čety obslužného personálu nemohl být levnější? Uvědomte si, že vozový park ČD je pořád velmi zastaralý oproti mmoderním autobusům splňujícím EURO 5 a 6.

+1/−5
4.12.2014 11:51

P28a48v51e81l 31M24a41t32o24u89š76e29k 5510547238164

Právě proto, že ten vlak má neporovnatelně nižší jízdní odpory než jakékoli silniční vozidlo. Kdyby byl elektrický, mohl by ještě navíc při brždění vracet proud do sítě (v mnoha zemích běžná věc).

+3/0
4.12.2014 12:51

B42o58h12u25s79l75a79v 34K78r61á64l17í28k 2711580769986

Ještě vynalézt rekuperaci nafty ;-D

0/0
4.12.2014 15:13

O63n11d20r10e12j 80P31o17d28z94i67m30e46k 8363342547535

Zřejmě ta ekonomika provozu nezávisí jen jízdních odporech...

0/0
5.12.2014 8:00

J73a44n 73S43a54l51o67m27o13n 4689590341145

Nové vlakové soupravy také splňují emisní normy EURO :-).

+2/0
4.12.2014 12:56

P51a40v10e29l 87M53a12t15o39u77š79e18k 5600797218134

Na nějaké normy se můžu vyprdnout. Dnešní auta splňují tisíce norem, ale smog a hluk z nich je stále větší, protože jich stále přibývá. Když už normy, tak na prvním místě by měly být takové, které omezují zneužívání technických vymožeností.

+1/0
4.12.2014 16:11

O41n34d39r61e73j 96P24o12d64z18i58m51e82k 8983212717815

No ale motorové jednotky Regionova je opravdu nesplňují...

0/0
5.12.2014 7:59

J24a52n 37S29a27l48o80m51o47n 4449650931355

Regionova je nepřiliš povedená rekonstrukce motorové jednotky 810 s jedním připojeným vagonkem. :-) Jsou to prostě staré stroje v novém kabátě. :-)

+1/0
5.12.2014 8:03

L92u71k56á23š 70Š44m29a72h39e54l 2257974642794

??? Mně trvá cesta do práce vlakem 13-14 minut, autem 12-15 minut a busem 12-19 minut. Jezdím po trati 197.

+7/0
4.12.2014 11:35

J93a60n 32S40t65o17d35o46l36a 7831830243850

o.k., tu trať  rozhodně nerušit. V případě Strakonice-Volary je to úplně jiné.

+1/−2
4.12.2014 11:49

M58a19t35ě62j 57V18o38n24d86ř94i69č38k75a 4524190838976

Autobusy by jen těžko přilákaly více návštěvníků- postrádají celorepublikovou síťovost, nemají místa pro jízdní kola a také by jen minimálně zvýšili rychlost.

+7/0
4.12.2014 11:37

L21u31k61á68š 85Š90m25a14h98e85l 2107564442714

Prachatice - Vodňany jezdí bus 35 minut, vlak 35 minut, zastávky jsou ve srovnatelných bodech... jen vlak má v Číčenicích přípoj na Plzeň i na Budějovice, autobus ne.

+6/0
4.12.2014 11:42

J39a55n 58S70t63o14d91o66l88a 7351640173650

V tom případě trať nerušit, když je efektivní. Ale Strakonice-Volary vede skoro pořád podél silnice, a vlak se neuvěřitelně vleče. Nejde o to, že by se rušily všechny vlaky, ale jen ty, které namají smysl.

0/−5
4.12.2014 11:49

J62a11n 89S64a26l62o38m72o61n 4629270711275

Vleče se to kvůli stavu trati. Po rekonstrukci by klidně mohl jet 110km/h a bylo by to v pohodě. Tady se až do rekonstrukce taky vlekly vlaky 80 km/h a míň a po rekonstrukci jezdí těch 110 km/h. :-)

+4/−1
4.12.2014 12:57

J19a57n 58S32t38o67d52o32l40a 7821270803550

Síť autobusů nahrazujících vlaky by navazovala na efektivní a provozovanou vlakovou síť, v tom není problém. Autobus před nádražím, přestup stejný jako z vlaku do vlaku.

Na kola a kočárky autobusy existují a jezdí.

Rychlost by zvýšily výrazně. Na lokálkách jezdí obbvykle Helena Vondráčková a ta se fakt nehne. Krom toho je v ní děsnej hluk.

0/−2
4.12.2014 11:52

J79a15n 53S41a36l13o78m35o62n 4129190301825

Problém všech těhle tratí je to, že aby to mělo nějakou konkureční smyslupnost ohledně rychlosti a kvality cestování muselo by se do toho začít investovat. Ono je to dáno třeba tím, že na tyhle lokální tratě víc jak 50 let nikdo pořádně nešáhl a podle toho taky vypadají. A to nemluvím o těch opravdu zastaralých (a už tehdy spíš nouzových, protože byly návrhy na mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější) jednotkách typu 810.

+4/−1
4.12.2014 13:01

T92o15m98á76š 91S41k98á45l93a 6438187

kdyby stacilo investovat byl by to mensi problem. Jenze drazsi trat stoji vic i na udrzbe, aby si tu povolenou rychlost zachovala. To je to co je na vlacich drahe. Ne ujety km, ale udrzba site. Kdyz jednim mistem projedou 3 vlaky denne, tak tam ta kolej vubec nema byt. To je jako zavadet tramvaj na vesnici.

0/0
9.12.2014 14:56

P66a96v95e63l 42M32a28t71o82u70š82e32k 5290307368234

Pomalost vlaků, resp. tratí, je českou specialitou, není to axiom. V Německu se na podobných tratích jezdí rychleji než po silnicích.

+3/0
4.12.2014 11:37

L40u83k47á46š 22Š20m82a79h56e65l 2277174522474

No, ono leckdy i v ČR, když se vezme síťový efekt. Proč třeba nejezdí žádný autobus mezi Plzní a Budějovicemi? Nemají oproti jízdní době vlaku pod dvě hodiny absolutně šanci. Díky tomu je rychlejší i cesta od nás do Plzně i přes přestup v Číčenicích a nutnost jet do Číčenic po té údajně "strašně pomalé lokálce".

+5/0
4.12.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.