Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poučili jsme se, musíme však více komunikovat, říká člen vedení Drah

Situaci s ledovkou jsme zvládli, komunikace však může být lepší. Pomoci by mělo kontaktní centrum, které je ve výstavbě. Čtenářům iDNES.cz to řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. V příštím týdnu čeká Dráhy velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvězněných v nevytápěných vlacích se diskutuje i mezi politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e38t29r 29M35e30j32z88l69í27k 8678444921320

Jo, zlatá pára

0/0
5.12.2014 9:42

J33i90ř13í 51E55r79b14e88n 1693604316717

Ta pára, které skoro každý rok zamrzalo uhlí, ze které na každém nádraží kapala rozehřátá vazelína do kolejiště a která měla nanejvýš 10% energetickou účinnost??

+3/0
5.12.2014 12:57
Foto

I66v62o 24L22a16d45e46n89b61e41r88g93e96r 3343143527896

Propouštět zaměstnance a navyšovat si manažerské platy to u ČD jde pořád dobře. A jak se něco semele, je na vině komunikace. Tomu bych uvěřil před 100 lety, dnes jenom mlží, aby si zachránili teplá místečka. Na Zemi jsou města o rozloze ČR, jezdí tam, pluje a létá kde co. Tam, kdyby přišla Česká ledovka . . . [>-]

0/−3
4.12.2014 22:29

J41i60ř31í 44E42r91b16e63n 1523944406557

Tam, kdyby přišla česká ledovka, budou stejně namydlení jako u nás. Nemyslete si, že kalamity jsou záležitostí pouze ČR - akorát že o těch zahraničních se naše média příliš neobtěžují informovat.

S tímto extrémem, který přišel poprvé za 120 let využívání elektrické trakce v české dopravě, se totiž 100% nevyrovnal žádný dopravce - stály vlaky, tramvaje i trolejbusy.

+3/0
5.12.2014 8:43

P76e68t68r 97N63i63v69n74i57c21k32ý 3962124705917

Přitom stačilo udělat málo a dojem mohl být úplně jiný. Stačilo cestujícím POSKYTOVAT INFORMACE!

0/−1
5.12.2014 9:01

J11i19ř53í 31E74r61b98e37n 1103104366337

Bylo příliš málo lidí, kteří ty informace měli a mohli je poskytovat, a bylo příliš mnoho lidí, kteří ty informace potřebovali.

A jako pardon, ale za stav o obsah návěstních tabulí na nádražích nese zodpovědnost SŽDC, která vybírá od ČD miliardy ročně za ošoupání kolejí, ale není schopná si zajistit vlastní informatiku. Tuším že v Pardubicích si ČD obstaraly vlastní tabuli a křídou na ni psaly kdy který vlak kam pojede, protože pragotrony byly totalimprdélius.

+1/0
5.12.2014 12:55

V69a18c57l62a49v 16H43a83j71e29k 3956439699

Tak jsou v ři.... stejně jako my tady.

+1/0
5.12.2014 13:40

Z44d77e42ň30k37a 33V42e71s10e14l54á 8979735647930

Tato kalamita se mě naštěstí nedotkla, ale ze svých zkušeností z cest vlakem můžu říct, že mě taky kolikrát nenaštve ani tak samotné zpoždění (navíc za takových podmínek), jako spíš ta neinformovanost. Pokud tedy ČD a SŽDC zapracují na komunikaci mezi sebou i s cestujícími, bude to jenom dobře.

A nemám ve zvyku se ČD nějak zastávat, ale v tomto případě bych řekla, že asi skutečně dělali, co mohli. Dostat se k vlaku, co může stát někde, kam se pořádně nedá dojet ani po silnici, a dostat z něj bezpečně všechny cestující, příp. dostat ten vlak nějak k nejbližší civilizaci, mohl být fakt neskutečný oříšek nejen kvůli absenci náhradních autobusů, tak strojvedoucích nebo možností, kde ty dlouhé soupravy bezpečně odstavit, aby nezavazely dalšímu provozu (ne každé nádražíčko má aspoň tři koleje a dostatečně dlouhá nástupiště...) apod.

+4/0
4.12.2014 21:48

P77e41t68r 96N36o39v98o66t98n57y 3819902689862

Z 500 dieselovych lokomotiv jen 30? A to je jako meli stáhnout z tratí a vlaků, kde normalne slouží?

0/0
4.12.2014 20:25

J30i80ř23í 20E60r40b82e65n 1163714766937

A to jich ještě nemají 500 jak tvrdí novináři, ale ve skutečnosti jenom 216.

500 jich mohlo být tak před 15-20 lety, kdy stály houfy nevyužívaných, porouchaných a odstavených (ale účetně existujících) pilštyků, bardotek či hektorů v kopřivách kdesi na odstavných nádražích. Když se jelo z Turnova na Prahu, stávalo tam na pohřebišti dobře deset strojů.

+3/0
5.12.2014 8:46

J61a69n 13K13a63d75l50e48c 7157395606979

Furt se píše o vlacích českých drah. Jančura stál taky?

0/0
4.12.2014 19:58

M16a39r45t20i42n 72N55o42v72o84t78n32ý 3416876221344

Ten nejezdil vůbec.

+2/0
4.12.2014 21:50
Foto

B20r21o35n95i30s42l77a38v 62G94a92b15r50y29š 2802909301

A paštikář jakbysmet.

+1/0
4.12.2014 22:50

M24i13l31o93š 71S33a43l25o44š30e75k 7904803711743

500 dieselových lokomotiv a kde? Konkrétně v Olomouci se vlaky rušily a nebyla vidět nějaká záloha v akci pro uvízlé vlaky a víte proč? Protože není!

0/0
4.12.2014 19:53

K63a25r37e92l 14S63e77i73d60l 8160578467787

Nejlepší byl s.Stanjura jak apeloval na vládu ohledně státních železnic, a jak nechali cestující ve studených stanicích. On se měl obrátit spíš na na svoje stranické kolegy, ti přivedli dráhu tam kde je. Počínaje Stráským až po něj. Tak dlouho snižovali stavy zaměstnanců na minimum, rušila se mechanizace a vše centralizovali do Prahy, až se dospělo k současnému stavu, kdy nikdo nic není schopen udělat. A to ještě nejsou sněhové závěje. Ušetřilo se, to ano, v době kdy není žádná mimořádnost to funguje, ale při kalamitě, nelze nic udělat.

+2/−2
4.12.2014 19:41

P49e90t53r 13N87i12v26n84i90c39k47ý 3872904805857

Co bys dělal jako manažér, který se řádně stará o firmu? Držel naděrné zaměstnanecké stavy a udržoval nevyužívanou mechanizaci pro případ, který se stává jednou za 100 let a trvá dva dny?

+2/0
5.12.2014 9:03

M12a47r80c33e27l 51B34í90l87ý 2853652452399

"Kontaktní centrum" - kolikpak zase bude stát tahle sranda, když ČD furt dotujeme... :-/

+1/−4
4.12.2014 17:29

A69l87e24x85a63n74d52r 76K72o12s78t54k89a 8722848886144

Přijde mi, že ČD pochybily hlavně v jednom: neobtěžovaly se komunikovat s vlastními průvodčími v těch uvězněných vlacích a ti pak říkali cestujícím úplné blbiny. A přitom toto by spravilo odhadem 100 smsek, jeden by připravil text a seznam čísel, druhý by je ctrl c, ctrl v kopíroval na sms bránu operátora. Práce pro dva lidi možná na hodinu.

0/−3
4.12.2014 17:24

J22i82ř91í 60E58r67b75e23n 1613974666617

GŘ ČD sám přiznává, že právě přetíženost dispečinlů a kontaktních center, které musely zvládat stovky až tisíce dotazů za hodinu, se ukázala jako největší slabina při podobné kalamitě. Více než 90 % vlaků bylo odtaženo zpět do tří hodin od uvíznutí, ale o tom se moc neví...

Onen nejvíce omílaný "17 hodin stojící" vlak přitom stál ve stanici a topil i svítil, z tratí se přednostně stahovaly ty netopící a nesvítící soupravy, ale i když se jednalo jen cca o deset spojů (ani ne 0,1 % toho, co ČD denně vypraví), bude to nejvděčnějším soustem pro média.

Ale k té SMS... ta má maximálně 5×160 znaků, kolik podrobností o jednotlivých vlacích se do toho vejde? ;-)

+8/0
4.12.2014 17:42

A11l45e80x55a30n51d33r 12K37o15s42t44k39a 8452128776374

Kolik znaků má text: Franto, stojíte, určitě se během příští hodiny nebo dvou nehnete. ?

0/−3
4.12.2014 18:05

T78o48m 12J82u73r82e52č77k21a 6305472715125

SMS servis funguje už nějakou dobu. Ale rozhodně to nikdo nedatluje do počítače ručně. Při počtu událostí i těch SMS by to nestíhal člověk ani při běžném provozu.

0/−1
4.12.2014 18:22

M76i84r25o57s10l43a73v 44Z51i43k65m12u83n77d 7589253294313

Na to nepotřebuji jako štiplístek SMS, na to stačí prostý rozum.

0/0
4.12.2014 20:08

T72o45m 33J29u27r59e41č37k62a 6385762195305

Průvodčí sice mají u sebe telefony s aplikací Můj Vlak, kde se jim to všecho zobrazuje, co ale mají dělat, když SŽDC dodá informace pozdě nebo nepřesné? Taky všichni víme, jak to je s kvalitním pokrytím GSM kolem našich tratí. To pak můžte SMSek posílat kolik chcete a je vám to prd platné...

+4/0
4.12.2014 18:17

M84i39r34o37s56l29a80v 44Z68i14k92m36u15n45d 7809883144923

A co by jako těm cestujícím napsali ? Vlak nejede protože není napětí v troleji, protože SŽDC zastavila provoz, aby nedošlo k poškození TV ? A nevíme, jak tam dlouho budete stát ...

Na tuhle informaci nepotřebuji ani dispečera, ani průvodčího. Na to stačí prostý rozum, s nímž se člověk rodí ...  Až to pojede, tak to pojede ...

Navíc existuje síťový dispečink pro dálkovou dopravu a oblastní pro regionální dopravu ...

Po bitvě je každý generál, každý ví, jak se to mělo udělat ...

+6/0
4.12.2014 20:07

P61e91t97r 74N36i77v57n67i65c26k72ý 3792444665427

Mnohem lepší je neúplná nebo neurčitá zpráva než ŽÁDNÁ zpráva. Alespoň by bylo jasné, že se o nich ví, a že někdo něco dělá.

+1/0
5.12.2014 9:05

V23a79c72l58a49v 12H95a47j86e14k 3416409919

Jenomže ti dispečeři měli v prvé řadě na starosti zorganizovat dopravu a na to informování jim jaksi moc nezbývá čas. Vy si to vůbec nedovedete představit, ale tak jednoduché jak píšete to není a ani to posílání SMS tisícovce průvodčích a další tisícovce pokladníků, o stojvedoucích ani nemluvím. když stejné informace jsou je jen pro 4-5 z nich.

+2/0
4.12.2014 20:28

P22e23t59r 47N57i44v25n26i31c20k12ý 3562794885637

Výmluva. Zákazníci jsou vždy na prvním místě. Informovat je je priorita. Kdo kašle na zákazníky, dojede na to. (No možná v případě státních drah to tak úplně neplatí.)

0/0
5.12.2014 9:06
Foto

M64a71r87t68i35n 92R91a65u17š 4391639900651

ASEK by měl kontrasign​ovat parlament http://iuhli.cz/asek-by-mel-kontrasignovat-parlament/

0/0
4.12.2014 16:11

F54i21l69i94p 46T64ř55e51b65a 6353320988516

Dráhy pochybily v jediném případě, a to v případě stržené troleje.

V první řadě strojvůdce, který zůstal stát kvůli námraze na troleji zůstal stát, ale měl elektřinu na topení a světlo, neměl riskovat životy cestujících při pokusech s mechanickou odolností trakčního vedení. Situace je to nemilá, ale je výrazně lepší, než co následovalo.

Za druhé, v případě jakéhokoliv poškození VN vedení MUSÍ být hlavní prioritou SŽDC, posádky vlaku i záchranných sborů bezpečnost cestujících, a to znamená minimálně bezpečné vypnutí.

Za třetí, pokud se začnou zastavovat vlaky po celé republice, pokud je jasné, že nikam nepojedou, a že existuje riziko poškození, nemají dráhy důvod udržovat tratě pod proudem.

Zkrátka by si lidi vystoupili, aniž by byli ohrožování na životech, a dopravili by se jinak. Stát 17 hodin někde v polích, protože nikdo není schopen říct, jestli je bezpečné šlápnout na zem, to asi není úplně to pravé ořechové...

Že mohly, nebo nemohly jezdit dieselové lokomotivy, je zcela irelevantní. Věšteckou koulí u nás zatím nikdo nevládne, a po bitvě (kalamitě) je generál každý...

+1/−1
4.12.2014 15:46

B26o90h69u69s12l69a22v 41K81r24á25l71í14k 2981300569526

Zkrátka pro jistotu byste býval doporučil vypnout elektřinu už tři dny předem a schovat se do krytů. A pak by třeba žádná námraza ani nepřišla a nějací filipové by byli chytří jak rádio.

+1/−1
4.12.2014 16:21

M17i92r53o58s71l20a50v 17Z19i25k43m21u98n45d 7659683834763

Který vlak, resp. jeho strojvedoucí způsobil zastavením stržení troleje ... stojící vlak nedokáže strhnout trolej ... to si poněkud odporuje.

Pokud dojde k závadě na TV (spadlá nebo stržená trolej), zpravidla následuje zkrat a vypnutí napájení TV následuje. K tomu jsou tam ochrany, funkčně podobné těm, co máte doma ...

Stojí-li vlak ve stanici nebo na trati a TV je pod napětím, protože mu - krom námrazy nic není, takže je možné napájet průběžný kabel topení a osvětlení, tak není důvod napájení TV vypínat, nikdo není ohrožen ... který vlak stál 17 hodin v polích s rizikem nebezpečí stoupnout na zem ...

Vlak 144 stál ve stanici DRAHOTUŠE, topící, svítící ... podle vás by ti lidé měli mrznout buď ve vlaku nebo na peroně ...

+1/0
4.12.2014 20:22

P11e95t47r 37N93o77v34o71t95n53y 3329412649352

Stojící vlak prepalil pri pokusu o rozjezd trolej.

0/0
4.12.2014 20:31

P94e23t27r 38N55o91v53o79t29n61y 3929542789292

A že strzenou trolej vypne ochrana, na to bych moc nespolehal.

0/0
4.12.2014 20:40

M81a78r59t12i30n 32M29u60s14i79l 4980741343981

Koukám citovaný Jindra Be. je jednou v novinách dopravním specialistou ČD, jindy jako třeba dnes, místopředsedou nějakého spolku. Jen si říkám, "Jindro, proč si nebyl slyšet se svými radami, když se kalila ocel a elektřičky stály?"

0/0
4.12.2014 15:41

J23i95ř83í 76E59r17b26e85n 1273364236907

JB se k železnici vyjadřuje už dobře patnáct let od doby, co byl výpravčím v Jablonci nad Nisou a co se tehdejší management ČD rozhodl nesmyslně odepsat jizerskohorské tratě. Že to nevíte, je Váš nedostatek. A to, jak je titulován, závisí spíš na momentální náladě žurnalisty...

+1/0
4.12.2014 15:46

M32a30r76t84i44n 49M98u14s89i27l 4920291213421

Tohle jste myslím netrefil. JB znám právě od té doby a Římanových "posledních jízd na zubačce", které jak se naštěstí ukázalo poslední nebyly. Ale o to nejde. Když pominu Jindrovu titulaturu patrně opravdu odvislou od novinářovy nálady, na své otázce trvám. Nikde, včetně profilu JB na Fb nevidím jedinou aktuální radu v době ledovky. Ale třeba jsem jen špatně hledal.

+1/0
4.12.2014 15:59

J16i43ř18í 47E39r79b67e53n 1663324776257

Aha, tak v tom případě jsem špatně pochopil otázku :-)

+1/0
4.12.2014 16:57

M94i70r12o95s60l33a88v 38Z98i98k83m29u45n58d 7759293194953

JB slouží v Liberci, tam dráty nejsou ...

0/0
4.12.2014 20:09

D12a64v64i26d 11M82a77t79ě95j43ů 2335782627538

CD zrejme vubec netusi, co to je krizovy plan. A nebo tusi, mozna ho i maji, ale nejsou schopni podle nej fungovat.

0/−8
4.12.2014 15:11

M17i28r53e37k 12Z92á66v68o40d82n43ý 7172587880128

Plán by třeba i byl. Ale zkuste v noci sehnat lokomitivu, strojvedoucího, strojvedoucího dostat k lokomotivě a s lokomotivou poodtahovat všechny vlaky blízkosti a to vše ještě pokud možno za pár minut, aby věčně nespokojení lidé náhodou nebrblali.

+13/−1
4.12.2014 15:19

D80a13v47i43d 70M30a22t59ě77j68ů 2295282797378

Krizovy plan ma zacinat tim, jak dostat do bezpeci lidi, a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku. Proto tvrdim, ze CD bud krizovy plan nema, nebo ho ma spatnej, a nebo ho ma dobrej, ale neumi podle nej fungovat.

0/−3
4.12.2014 15:29

J55i14ř29í 45E40r21b26e14n 1483274266387

DOstat lidi do bezpečí šlo třeba tak, že se vlak dotáhl do stanice nebo z ní vůbec nevyjel. Jenže to zase tady lidi pyskují, že jim ČD nezajistilo zbytování a čekárny a kdesi cosi, v té soupravě se většinou aspoň svítilo a topilo.

+5/0
4.12.2014 15:32

F42i34l81i82p 93T33ř87e77b25a 6393840458916

Většinou, to je ten problém...

+1/−1
4.12.2014 15:48

D33a93v68i75d 67M81a74t85ě41j83ů 2775232707288

Dostat lidi ze stojiciho a promrzleho vlaku po mnoha hodinach vam doufam neprijde jako dobre zvladnuti krizove situace?

0/−4
4.12.2014 15:49

J76i84ř75í 63E30r27b41e86n 1873764946737

Co to je "mnoho hodin"? Českým drahám uvízlo přibližně 130 vlaků najednou v průběhu necelých dvou hodin, přičemž nějakých 120 z nich dokázaly nejpozději do 180 minut odtáhnout/odtlačit do nejbližší stanice i přes obrovské logistické problémy a jízdu na hranici bezpečnostních předpisů.

Situace u těch přibližně deseti zbylých vlaků byla zjevně extrémní a nezvládl byste ji ani Vy, ani já - jak byste se popasoval například s přepálenou a spadlou trolejí, když nevíte, jestli ještě je nebo už není pod napětím, když se nemůžete spojit s přetíženými spojovatelkami (kdyby každá měla na hovor dvě minuty, je to pořád jen 30 odbavených hovorů za hodinu)¨a když třeba vysílačka nemá signál?

+4/0
4.12.2014 17:03

D94a39v12i22d 25M29a83t53ě17j27ů 2575382797448

Diky za detailni popis a cisla. I tak mam ale za to, ze zejmena evakuaci lidi z tech vlaku stojicich mimo stanice CD nezvladly, mozna mely alespon u tech nekolika nejvice postizenych (bez proudu a tedy bez topeni) vyuzit IZS.

0/0
4.12.2014 19:31

M50i52r11e49k 14Z68á33v15o21d91n49ý 7742647270598

No, tak pokud uvízne vlak uprostřed polí, můžu Vám garantovat, že jediný krizový plán je zásah složek záchranného systému.

+4/0
4.12.2014 16:20

J45i15ř90í 80B92á86r45t83ů 7282674589393

Ty určitě nemají na starosti nic jiného než lidi co jsou v teple a světle ve stojícím vlaku,hlavně v době kalamity.

0/0
4.12.2014 18:18

I27v20a59n 37H46o83l85a76s 5887857488727

>  a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku

Ta evakuace se v podobných situacích dělá tak, že se ten vlak i s lidmi odtáhne do stanice. Je to nejefektivnější a nejbezpečnější řešení.

0/0
5.12.2014 9:04
Foto

B35r50o89n27i19s72l50a64v 66G92a70b21r65y57š 2862579141

...jenže tohle není modelová železnice.

+2/0
4.12.2014 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.