Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úkol pro nového ministra dopravy: vlaky na pražské letiště

Jedním z hlavních úkolů nového ministra dopravy Dana Ťoka bude propojit českou železnici s Letištěm Václava Havla. Na konferenci Zlatá koruna to ve čtvrtek uvedl vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O44n79d52r48e93j 50P63o62d76z48i52m94e18k 8533162907985

Rozhnutí o trase bude do 2018? Tzn. taxikáři si můžou mnout ruce, příštích 6 let mají živobytí zajištěné...

0/0
18.12.2014 8:22

M26a15r74e78k 27T54u78r80n29o77v82e33c 7785682220936

No správně je to intravilán, já nezačal s tím psát to blbě. :-)

0/0
6.12.2014 14:03

M44a70r38e12k 39T77u45r85n23o34v96e38c 7535282190816

Pardon, tohle mělo být zařazeno někde úplně jinde - ač jsem klikal na reakci na konkrétní příspěvek, iDnes to kdo ví proč zařadil sem...

0/0
6.12.2014 14:05

A95l13e70š 70J47a34n26k34ů 3734662748717

SUPER nápad, škoda jen, že 25 let po revoluci. To už mělo být v roce 1995. Česká klasika pozdě draho, ale předci.

0/0
5.12.2014 10:36

P79a39v96e79l 39K11u73c82h76t88a 4686471687874

Ale on je to na cca 11 mil.cestujících ročně fakt docela drahý špás.

0/0
5.12.2014 21:02
Foto

T65o92m57á49š 37T10ů68m11a 5371758968512

A tech 11. mil. je mezi letistem nebo Kladnem?

0/0
5.12.2014 21:54
Foto

J55i19ř53í 13Š38r72á13m72e15k 3838377269981

Ne. Těch 11 milionů je mezi asfaltem na letišti a vzduchem.

0/0
10.12.2014 10:52

R51a54d35e14k 17J44a33n11a59t68a 9335766334382

Mnohem důležitější je Kladno. I dnes, kdy je doprava z Kladny do Prahy mizerná (jen silnice nebo pomalý motorák), dojíždí denně Prahy do práce tisíce lidí. Všichni sice nepřejdou do vlaku, ale zase na druhou stranu celkový počet dojíždějícících stoupne, protože s dobrou dopravou více lidí bude ochotno si v Praze tu práci najít. Spočítejte si, kolik příměstských panťáků to zaplní.

+1/−1
5.12.2014 22:18

P73e13t78r 12B31r82o86ž 8552634386734

Rozhodnutí, zda bude odbočka z Jenče nebo z Hostivic, má padnout do roku 2018 8-o Takže budou ještě 4 roky mudrovat? Než se ta slavná rychlodráha postaví (mluví se o ní prý už od roku 1960), budou naše pravnoučata v důchodu:-(

+2/−1
5.12.2014 0:06

I59v94o 44P94r81o80c65h40á50z84k55a 4421962294412

To není tak hrozný o novém nádraží v Brně se diskutuje už od roku 1928 a v nedohlednu.

+2/0
5.12.2014 1:36
Foto

B73r50o94n50i30s35l14a43v 38G69a36b81r15y43š 2212959891

Letiště Václava Havla si určitě železniční napojení zaslouží víc než v Mošnově. Když jsem se díval na jízdní řád na rok 2015, je v plánu jezdit do Mošnova každé dvě hodiny. Proti železnici nic nemám, ale myslím, že ta elektrifikace na tak nízkou frekvenci je unáhlená.

U té Prahy nevím. Dálkový vlakový spoj mi přijde jako výborný nápad, odpadne přestup na hlavním nádraží, pokud bude většina cestujících z letiště jezdit na východ od Prahy. No a pro Prahu samotnou a blízké okolí by zbyly linky S.

+2/0
4.12.2014 22:47

O96t40a56k48a87r 15V76a86l67e46k 6816532285702

Ja tomu ale rozumim tak, ze napred budete muset dojet rychlodrahou na Masarykac, pak zhruba 300-400 metru soupat nohama s bagazi na Hlavak a pak teprve dalkove spoje kamkoliv.

Kde jenom soudruzi zase udelali chybu?;-)

0/−1
5.12.2014 5:14

A81n81d88r19e46j 59O23l18e47k54s60a 3165351557981

Šoupat se bude pohyblivý pás za vás :-)

0/0
5.12.2014 14:55

M59i96r38o87s64l45a65v 72Z91i84k44m28u62n62d 7889323894203

V roce 1845 když postavili dráhu z Olomouce do Prahy končící na dnešním Masarykově nádraží, dále v roce 1871, když otevřeli dráhy z (dnešních) Českých Velenic do Prahy na dnešní HLN (odbočka trati z Vídně do Chebu) ...

Takže když by vlaky jezdili "dokola", tj, z Masaryčky na HLN (a někam dál) přes Letiště a Zličín (MHD Sídliště Řepy), Smíchov, problém by byl vyřešen ...

0/0
5.12.2014 16:04

R98a53d10e25k 33J74a46n76a88t91a 9115866814792

Výhledově by měla trať z Negrelliho viaduktu vést do podzemního patra Hlavního nádraží, tzv. stanice "Opera", "Nové spojení II".

0/0
5.12.2014 19:03

M31i87r17o49s53l64a62v 35Z25i18k96m33u11n41d 7599543574323

To jsou pouze úvahy do dalšího století ... možná stejně reálné jako  tunel do Berouna pro rychlost 300 km/h, aniž by bylo doloženo, že se vlak na tuhle rychlost dokáže na tak krátké dráze rozjet ...

0/0
6.12.2014 18:11

M70a94r36e11k 98H43r72u63b50y 6877552731718

To ma SZDC tak malo lidi, ze se to musi stavet postupne? To jako ze jedna parta bude stavet celou trasu?8-o A co kdyby - pozor, revolucni myslenka - najali vic lidi? ;-):-P

0/0
4.12.2014 22:23

R13a64d95e73k 54J49a78n34a57t73a 9385906284982

SŽDC to stavět určitě nebude. Železnice staví a opravují stavební firmy.

Na etapy se to dělá většinou proto, že se stavbou je spousta administrativních (a konkrétně u této trati i politických) průtahů. Než byste to měl projednané celé, tak byste zešedivěl.

+4/0
4.12.2014 22:56

M72a15r26t43i44n 77H26o85u52b29a 6883731759888

si hloupej az to boli

+1/−1
5.12.2014 12:56

V23a74c78l51a45v 91H30a46j44e85k 3106189539

Naopak. Má pravdu předsedo :-):-)

0/−1
5.12.2014 20:36

J45a47r62o72s17l24a73v 89M45e70d22u39n93a 6862268217760

to je dobrý úkol - otázka je, zda se toho dožiju....

0/0
4.12.2014 21:53

L84u79k72á88š 20Š81l93e85h55o35f77e36r 1703409435359

Ono to ani s tím vlakem není nijak jednoduché. Ano, trať na Kladno vede kousek od letiště, ale při detailnějším pohledu na mapu zjistíte, že vede z úplně opačné strany, než je potřeba. Takže se bude muset buď proplétat kolem dálnice nebo celé letiště objet velkým obloukem...

+1/0
4.12.2014 17:53

R33a80d47e89k 55J81a59n12a98t77a 9145656224512

Je zpracováno několik variant, s tunelem pod runwayemi i bez.

+2/0
4.12.2014 18:45

O14l13d35ř66i10c29h 44S64l34á65d67e85k 4602872941636

Ona je legrace v tom, že málokdo ví, že už dnes vedou na letiště koleje a jezdí tam jeden vlak za druhým. Ale s palivem JAT A-1 a ze Středokluk :-)

+2/0
4.12.2014 19:06

M74i39r77o13s69l16a78v 30Z30i12k30m70u88n42d 7779383734133

Na letiště v Brně taky vede vlečka, který by při relativně minimální úpravě mohla sloužit k osobní dopravě ...

+3/0
4.12.2014 19:34

R31a73d11e13k 40J24a90n68a55t81a 9325686304702

V Praze by tu "úpravy" byly více než minimální. Ta nákladní trať vede k letišti ze zcela špatné strany, ze druhé straně, než jsou terminály, ze druhé straně než je město ...

+2/0
4.12.2014 19:36

M16a45r13t74i86n 18R81u97z34i14c46k97a 1972728746917

to je torzo puvodni trati Stredokluky-Hostivice... kvuli letisti byla prelozena pres Jenec a Dobroviz...

0/0
7.12.2014 22:43

J86i39ř22í 57P66r30a61ž70á97k 9630222101592

„Budeme postupovat po jednotlivých úsecích, aby se Kladno dočkalo konečně dvojkolejné elektrifikované trati,“ dodal Ptačinský.

LINIOVÉ STAVBY SE OBVYKLE STAVÍ SOUČASNĚ NA VÍCE ÚSECÍCH.

JINÝMI SLOVY: JE TO OPĚT POUZE FORMÁLNÍ PROKLAMACE. TAXIKÁŘSKÁ A DEVELOPERSKÁ LOBBY ZASE BRZDÍ REALIZACI ZE VŠECH SIL. 

Tak a za jak dlouho to censor smaže?

+2/−4
4.12.2014 17:15

J95i97n60d81ř59i63c52h 38M13i50t64t31e32r 6491950663413

Taky si myslím, že taxikáři tomu moc nepřejí. Proč už tam dávno nejezdí metro ? To by bylo nejlepší ne ?

0/0
4.12.2014 23:34

D25a27v92i63d 94Z92a56j72d13á85k 8825412750321

V tom titulku by spis melo byt Stale se opakujici ukol pro dalsi noveho ministra.Sliboval to snad kazdej,kterej tam byl.

+3/0
4.12.2014 15:59

E95v80ž48e38n 15P84o26l47á18k 3318628831873

Hlavním problémem navrhovaných variant je především finanční stránka a i přesto ignorují fakt, že na Nádraží Veleslavín pojede ani ne za půl roku metro. V první fázi je tedy podle mě klíčové řešit právě úsek od Veleslavína dál; jeden a navíc bezbariérový přestup snad ničemu nevadí. Poté už bude dost času šetřit na zbytek úseku a přemýšlet, kde to v Dejvicích a Holešovicích zahloubit nebo vést povrchově.

+6/−1
4.12.2014 14:52

M56a36r43t80i65n 14T66e48s94a16ř 2949113153143

Pro mimopražské jsou to minimálně dva přestupy. Vlak - metro - vlak nebo autobus - metro - vlak.

+2/0
4.12.2014 15:19

R55a77d69o95s37l27a68v 49K83l20a89u81d25a 5764188704112

A to vadí? 8-o

+2/0
4.12.2014 16:30

R20a14d98e46k 69J15a27n37a19t83a 9115736524362

Ano. Kolejové napojení letišť se dělá většinou tak, aby bylo přestupů co nejméně. Ideálně tak, aby tam jezdily i dálkové vlaky - viz FRA, CDG, VIE, CGN, AMS, LYS, ZRH, ...

+2/−2
4.12.2014 18:42

J10a79r17o91s40l61a65v 56M69e87d85u59n69a 6742328507700

vy přestupujete např. na CDG přímo na terminál?

0/0
4.12.2014 21:54

R85a44d93e89k 10J14a71n85a72t51a 9685276434662

Já ne, ale Francouzi ano.

Přímo na letišti je zastávka TGV a dá se jet bez přestupu do Lille, Lyonu, Marseille, Montpellieru, Bruselu, Strasbourgu, Mulhouse, Nantes, Bordeaux, ....

0/0
4.12.2014 22:10

J74o41z83e89f11a 18N84o77v19a44k63o43v21a 7596205440524

No tak jeste lepsi by bylo opravdu protahnout trasu A z Motola pres Repy na Zlicin a ze Zlicina to pak stridat, jednou by tam jela zluta souprava a jednou zelena..

+1/−3
4.12.2014 15:25

J15o67s22e25f 39B57r46o10ž75e45k 7153665202961

Zapomínáte, že na Zličín už dnes jezdí trasa B. Protáhnout trasu B (klidně z větší části i po povrchu tak jak to je u Černého mostu nebo na Lužinách) by vyšlo samozřejmě nejlevněji. To je ovšem asi kámen úrazu.

+2/−1
4.12.2014 15:31

J38o36z31e21f27a 85N84o31v42a85k18o35v58a 7356655920224

Tak ja jsem myslela na to, ze by sidliste Luziny, Stodulky a spol tim zaroven ziskaly rychly spoj metrem do Nemocnice Motol. (Na Zlicin, tam vystoupit a jen pockat na druhe strane na linku A) Stejne jako v Anglii nemusi na jedne stanici stat jenom jedna linka..

+1/0
4.12.2014 15:34

J75o37z98e63f59a 30N51o45v82a46k89o34v72a 7786205980474

a to same napriklad spoj 179 s Butovic do Petrin by nemusel byt. Cim mene autobusove dopravy, tim lepsi vzduch :-)

0/−1
4.12.2014 15:51

R35a17d89o47s91l58a67v 82K35l36a17u13d98a 5204438824332

No vy jste geniální. To jste si nevšimla že ani tramvaje z centra nezmizely? Stanice metra jsou od sebe poměrně daleko.

+1/0
4.12.2014 16:34

D39a39v20i42d 78Z16a78j75d44á48k 8945952680161

Jenze na povrchu je to o vykupu pozemku.A vite jak to u nas funguje.

0/0
4.12.2014 15:51

J96o36z21e10f58a 13N73o83v77a40k79o33v93a 7446415830364

ano, tento argument chapu, nicmene to same plati pro vlak.. A jinak bych rekla, ze ze Zlicina to neni moc dlouhy usek, a jeste muze byt cast podel dalnice..

0/−1
4.12.2014 15:54

D55a51v49i49d 80Z87a14j55d11á20k 8715572200721

Ja v tom taky nevidim problem.Nehlede na to,ze ten vlak tam jezdi uz ted pomerne blizko.Takze bu to bylo o odbocce.Ja myslim,ze ve stavajici situaci by byli lidi radsi i za tu lokalku nez cekat na dvou kolejnou elektrifikovanou trat.

0/0
4.12.2014 15:57

J86o65z29e19f76a 86N19o83v79a59k55o60v79a 7626555210444

No to souhlasim, z Hostivic to do Letiste neni opravdu daleko. Stacilo by to protahnout a mame tu spoj na Smichovske nadrazi, nebo Masaricku.

0/0
4.12.2014 16:11

A43n60d22r48e54j 29O66l26e47k16s53a 3575911117361

Proboha Mlho! Vždyť už tady o tom celou dobu hovoříme...!;-D

+1/0
4.12.2014 21:26

J67i67ř92í 66P73r34a64ž95á26k 9710712891932

Z VĚTŠÍHO KOLÁČE JE VÍCE DROBEČKŮ. TEDY SE BUDOU TUNELY STAVĚT I POD LOUKAMI, POLI,..... A´T TO STOJÍ CO TO STOJÍ.

0/0
4.12.2014 17:17

R29a17d51e10k 88J75a38n95a96t34a 9425466614922

Naopak. Finance problém nejsou vůbec. V evropském OP Doprava je peněz dost a zrovna tohle je dokonce přímo požadek EU. Problém jsou politické čachry, nepřipravenost, nekompetence.

0/0
4.12.2014 18:49

M38i80r65o36s86l57a29v 92Z22i68k87m47u19n77d 7639953764823

To je dávno vyřešeno, dejvické nádraží by mělo být v podzemí, jenže : zatunelování je drahé, vést po povrchu nechce radnice Prahy 6, navíc udělat dvojkolejku přes Ořechovku znamená výrazný zásah do pozemků a celkem do toho, jak lokalita vypadá ... asi nucené výkupy vilek ..., celkově pozemky i vilky klesnou na ceně a trolejové vedení bude vypadat "hnusně" ...  

Navíc se neřeší problém stoupání až 26 promile ...

Metro na Veleslavíně neřeší nic. Je třeba si uvědomit, že ne všichni cestující touží po centru města, co by tam dělali když bydlí na jihu nebo západě ...

Takže jedna kolejová větev by měla vést z Masarykova nádraží, druhá ze Smíchova ... ta by přivedla vlaky na hlavní nádraží. Přitom se může jednat o týž vlak, který pak pojede třeba směr Milovice ...  Cesta z Letiště na Masarykovo nádraží vlakem bude tak na 25 minut a pěší přesun z "osmé nebo deváté" koleje na hlavní nádraží je na cca 15 - 20 minut. Tram z Havlíčkovy ulice do Bolzanovy moc času neušetří, takže pěšky to vyjde nastejno, celkem tam na 40 - 45 minut.

Elektrický vlak jedoucí z Letiště do Zličína a po "semmeringu" na hlavní to sjede zhruba za 35 minut a je to bez přestupu ...

Podobně nic neřeší cesta vlakem do Buben a tady přestup na metro "C" novým (severním) vestibulem stanice Vltavská ... Zase přestup ...

+1/0
4.12.2014 19:50

E39v72ž95e40n 63P52o68l26á71k 3398698431603

Tak jistě, že to je tak jak popisujete rozhodně nejlepší varianta. Já chtěl jen naznačit, že se to nemusí hned stavět celé naráz a že od Veleslavína dál by to mohlo mít prioritu, pokud by se tato část otevřela alespoň o něco dříve než zbytek. Ten zbytek se zároveň tak trochu stane další linkou metra. Každopádně škoda, že Masarykovo a Hlavní nádraží nejdou přímo propojit.

0/0
5.12.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.