Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkratší mezinárodní letecká linka světa bude mezi Bratislavou a Vídní

Pouhých pět minut stráví ve vzduchu pasažéři, kteří se rozhodnou mezi slovenskou a rakouskou metropolí cestovat letadlem. Od dubna příštího roku se chystá vzdušné spojení mezi oběma městy spustit rakouský dopravce Fly Niki. Cena letenek by měla začínat pod třemi sty korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48d61a42m 76W64e88i14s28s 2603477339941

...jako fór je to docela dobrý...

0/0
8.12.2014 17:03

M67i54l22o77s 26H81o80n85z89i25k 9909180936102

Čas,který je zapotřebí k cestě na letiště v Bratislavě a z letiště ve Vídni,či v opačném směru a nebo sednu na kolo, tak tam budu rychleji.!!!!!!

0/0
8.12.2014 13:37

T38o90m65á81š 85H50a18t19a58n 3739463289240

Tak, tak a to ještě nepočítáš, že musíš být na letišti tuším cca hodinu před odletem.

0/0
8.12.2014 16:49

D59a34v59i69d 41B43e15n52e42š 8228260609923

To nemá cenu ani zatahovat podvozek.

0/0
8.12.2014 1:36

J66a39n 45W33a70c34l82a63v 7594225627778

... let mezi Bratislavou a Vídní neměl sloužit jen jako přestupní, počítá se i s pasažéry, kteří cestují pouze mezi těmito městy

Pěkná blbost - v Bratislavě se na letiště z centra města dostanete asi za 15 minut, ve Vídní za 25. Připočítejte odbavení, kontrolu, rolování letadla po ploše a jste na dvou hodinách. Autem to po dálnici zvládnete za 40 minut z centra do centra, vlakem za hodinu (jezdí každou hodinu - z Petržalky do centra Vídně). 

Něco jiného je, pokud ze Swechattu budete pokračovat dál, tam to dává smysl. I když je na "bratislavské" straně Vídně, malou úsporu tím lze dosáhnout. Zejména finanční, pokud to bude za 10 euro, čemuž ale nevěřím. Taxíkem dnes tak za 60 eur.

0/0
7.12.2014 9:30

R61o82m86a58n 94I47r41l97w66e31g 7608391549597

tak  z ekologickeho hlediska pecka ,Niki ty uz nevis co  bys

0/0
7.12.2014 4:56

P73a88t56r94i78k 48Š31e91b82e77s72t35a 4133212456595

největší prča bude, až letadlo vystartuje z Vídně a nad Bratislavou bude náhle hodně sněžit a letadlo přesměrují na Ostravu nebo Prahu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a zbytek vlakem...

+4/0
6.12.2014 1:11

J98a22r96o91s79l60a28v 93T46í73n84e62k 4354448780152

;-DR^;-D;-D

0/0
7.12.2014 13:48

L78u20c60i93e 17B63a43r23t55o68ň10o18v84á 5690438297615

No super, taková dražší atrakce v Prátru...

+1/0
5.12.2014 12:56

K17a32r48e42l 61V78a23c69h61u58t 9143622689663

Nejezdí už dávno mezi Blavou a Vídní dokonce i tramvaje? 8-o;-)

Vím o vlacích, jde to lodí po Dunaji... ;-D;-)R^

0/0
5.12.2014 9:39

O48l98d67ř56i91c60h 50J52a44n77e82č46e20k 8599206193751

Ne - něco jako vlakotramvaj (Lokalbahn) tam bylo za první republiky. Ta trať, po které to jezdilo, byla po 2. sv. válce na slovenském území snesena. V současnosti fungují dvě další železniční tratě.

Loď po Dunaji samozřejmě není prostředek pro standardní dopravu (do práce, školy, ... :-))

+3/0
5.12.2014 10:43

P39a65v10e28l 21K40u71n26c 9402479338548

Já chci, aby z Lužné do Rakovníka jezdilo Pendolino!

+1/0
5.12.2014 9:12

V15l39a60s85t11i61m18i26l 23H51a67l21b63i87c69h 8593245676628

Když připočtu čas z centra Blavy na letiště a čas z letiště ve Vídni do centra,tak jsem tam dřív na kole.

+8/0
5.12.2014 9:00

M59a52r81t74i96n 68R48u36z68i94c39k60a 1232278976387

;-D

0/0
5.12.2014 20:29

L48u32k59á19š 97Š11l92e62h87o96f88e63r 1333699225119

Létali by tuhle trasu stejně, pokud parkují letadla v Bratislavě... A rozhodně to nebude primární doprava do Vídně, ale hlavně k dalším spojům na vídeňském letišti. Navíc, proč mají všichni utkvělou představu, že musí být na letišti hodinu předem? Ano, pokud letím daleko a na dlouho, potřeba to je, ale při cestě na víkend kamkoliv po Evropě stačí příruční zavazadlo a příchod na letiště max. půl hodiny před odletem ;-)

+1/0
5.12.2014 8:39

P72a84v73e12l 32M63a63t27o62u34š49e30k 5820897548934

V takovém případě je to krajně nehospodárné. Nejvíce energie je třeba právě k tomu, aby se letadlo odlepilo od země a dostalo se do optimální letové hladiny. Do ní se ani zdaleka nedostane. Je to asi podobná kravina jako kdybyste se rozjel s velkým autem, po 20 metrech zastavil a přibral spolujezdce a dělal to tak několikrát denně. Asi byste brzy řekl, jestli těch 20 metrů nemůže chdit pěšky, a lidé v okolí by si asi klepali na čelo.

0/−1
5.12.2014 9:32

B65l58a30h37o64m58í63r 57S58k28o85u98p79ý 8837120978821

Pavle, prosím, angažuj se v ekologii a lobbuj za zrušení vyhlídkových letů.. Ty jsou totiž taky krajně nehospodárné... Bohužel pro tebe je lidi rádi platí.  Přeju ti hodně úspěchů.

+2/0
5.12.2014 19:00

P37a87t38r52i94k 15Š83e67b42e55s73t61a 4713782976525

Nevím o tom, že by se vyhlídkové lety dělaly v Boeingu... poučte mne? Tady jde ještě i o to, že lety se počítají na starty a přistání, což znamená, že letadlo bude muset být rychleji na kontrole a opravách, protože 15x Vídeň-New York a 15x Víděň - Bľava je pro "STK" letadla fakticky to samé...

+1/−2
6.12.2014 1:05

T94o97m73a48s 84N46o23v31o25t52n13y 3771636468789

Ale ty tvoje ekokecy nikoho nezajímají.

0/0
7.12.2014 17:49

O32l50d46ř55i11c26h 50J69a52n46e68č31e13k 8899956863491

Chápu, pokud to myslí jako přípoj, chápu, pokud chtějí něco vydělat na letech, které by tak jako tak museli vykonat - přesuny prázdných strojů tam, kde je potřebují.

I když na letiště dorazíte přesně tak, abyste u brány byl v okamžiku 'gate closing' (a započítáte nutnou rezervu na security a na to, že musíte k nejvzdálenější možné gate), tak jste z centra Vídně v centru Bratislavy dřív, než se stihnete usadit do letadla.

+1/0
5.12.2014 10:47

L87u55k84á84š 37Š59l97e90h74o17f37e52r 1113169135959

Jasně, já netvrdím že se to vyplatí pro cestování do Vídně ;-)

0/0
5.12.2014 11:19

J76a50n 21S34a33l96o36m53o37n 4319120251255

Vlakem to bude furt rychlejší, když budeme počítat i dobu potřebnou k odbavení cestujících. ;-D

+2/0
5.12.2014 8:38

P19e40t28r 64Č63e89r18n61ý 2928939904482

Nechci jim kazit radost, ale vypadá to, že mezinárodní let Ethiopian Airlines ET831 z Kinshasa do Brazzaville je kratší - jen 26 km. Ethiopian jej kupodivu létají s 787. Možná jej ale Niki zvládnou za kratší čas.

+4/0
5.12.2014 8:26

B63l35a19h22o27m51í40r 64S35k36o48u84p61ý 8257900298401

Petře... dobrá práce...   Redaktore.. uprav článek

+3/0
5.12.2014 19:01

P57a16v56e82l 74M64a75t18o86u47š25e94k 5430827568304

Pokud tam bude létat s letadly pro více než cca 15 až 20 cestujících, pak by mu měly obě zúčastněné země napálit pořádnou ekologickou daň, daň z hluku, nějakou daň za nehospodárnost apod., aby z toho vycouval. Veřejná doprava nejsou Formule 1, kde se na podobné věci příliš nehledí, protože je to obrovský byznys. Je to úplná hovadina.

+1/−4
5.12.2014 8:25

P85a68v70e27l 41M20a79t71o60u89š82e91k 5430127478974

Autorovi minusu: chtěl byste např. v místech, kudy to bude létat, bydlet?

0/0
5.12.2014 8:41

T88o30m45a86s 43N65o87v69o42t14n40y 3131246688909

;-DA ono se tam dneska nelítá? A ekologický kraviny si nech na schůzi automatu.

+6/0
5.12.2014 9:06

P52a91v63e75l 55M29a12t98o47u36š84e31k 5840807828734

Lidi, kteří nahrazují argumentaci arogancí, přímo miluju. Ekologie není pro ekology, ale pro všechny lidi. To asi váš mozek nepobere.

0/−4
5.12.2014 9:35

T83o98m26a16s 23N47o68v86o30t80n10y 3831366788759

Arogantní jsou akorát ekologové, kteří po rouškou "lepšího světa" a svého (často zcela mylného) úsudku pořád chtějí někomu řídit život a říkat mu, co a jak má dělat. A ideálně jim to ještě platíme na dotacích...

0/0
7.12.2014 17:51

J56a90k98u40b 10F79e36i91f78a85r 7319969606579

To bych chtěl vidět toho idiota, ktery stráví kvůli pěti minutám ve vzduchu 2 hodiny na letištích, když tam může být za "pár" minut taxíkem, vlakem, snad i na kole dřív.

+1/0
5.12.2014 7:59

T43o13m87á59š 39K55n14a96i62f76l 6143320767550

tak ono to není cílené na let bts - viden ... ale na lidi, kteri z te vidne budou pokracovat dál ...

+2/0
5.12.2014 11:29

V74l29a28s71t67i60m37i40l 85T50e82n93c57e17r 4470290917490

A to letadlo budou zvedat do vzduchu a nebo bude do Vídně jenom rolovat po dálnici ? :-)

+10/0
5.12.2014 7:30

R17a38d85k76o 21S33ü96t33t70ö 8591388311365

Sak autom to dam rychlejsie - hodina check-in, 5 minut let, hodina cakanie na batozinu. Proste somarina.

+1/−3
5.12.2014 7:20
Foto

M76a12r80t26i59n 67C58u39g10e30r13e27a47n 1769457978961

Vídeň > Bratislava letecky?! Ti manažeři by se měli nechat vyšetřit... 8-o

+1/−3
5.12.2014 5:37

M58a42r84t63i24n 48H68u96d17e93c74e44k 3883769119633

cetl jste clanek?

+6/0
5.12.2014 6:43

P24e15t90r 75Č89e87r60n42ý 2208179184822

To vypadá dobře. Niki je součástí OneWorld aliance, takže to vidím jako nejlevnější způsob jak získat tier body pro British Airways status...

0/0
5.12.2014 5:32

M59a73r56t60i34n 72H11u94d45e71c61e63k 3213289529733

to pochybuji, jestli se tam zapocitavaji letecke mile tak dostanete tak 3 :)

+1/0
5.12.2014 6:42

O82l94d20ř52i11c62h 33J70a53n31e16č70e80k 8519526173401

mám pocit že u Niki je minimum 125 za let - teda alespoň na stávajících linkách bylo :-)

0/0
5.12.2014 7:22

P85e47t42r 46Č23e20r25n75ý 2158279514522

Nikoliv, systém BA funguje trochu jinak. Tier body s oneworld partnery se přiděluji jen podle toho, zda jde o let do 2000 mil nebo delší než 2000. Jak už se začalo touhle dobou probírat na Flyertalku, může to být zajímavé.

0/0
5.12.2014 7:22

M37i64c71h45a86l 59M25i96l64l80e96r 9506852179122

Se divim, ze jim vubec za to stoji letat!

0/0
5.12.2014 5:04

O66t40a24k93a28r 54V33a35l80e19k 6376682835932

Tak to holky na palube budou mit celkem frmol, aby od lidi vzaly nejake ty objednavky na Duty Free. ;-)

+2/0
5.12.2014 4:58

M75a95r44t80i27n 26K66l44u34v93á91n37e19k 9742148493913

To je choré...Autobus ide z letiska na letisko 1:35 za 7.70€ a jazdí to každú hodinu.

Keď idete z mesta tak je to len za hodinu. Pri prestupe na iné lietadlo- budiž, ale nie pri cesta BA-VIE. Keď s anamotáte v BA do lietadla a vymotáte vo VIE tak je autobus už dávno tam.

 :-D

+2/0
5.12.2014 2:48

S59t16a17n58i45s90l33a33v 97A14u39g90u36s58t89i40n 2136884842610

Z části souhlasím - ale - za 10e bych se tím svezl jen pro ten pocit. Nejlíp v létě na sedadle u okýnka.

+5/0
5.12.2014 5:30

K68a68r89e45l 31F15a29j11t 5908452571303

Při přestupu je to ještě horší pokud to nebude létat co cca 1,5 - 2 hodiny. letět v osm ráno z Blavy do Vídně, abych pokračoval hodinu po obědě dál je blbost ...

0/0
5.12.2014 9:18

P40a26v76e62l 76M44o40r15a21v57e29c 1214375534977

Tak asi je pro ty airolinky lepší ty letadla přesunout alespoň s některými pasažéri, ale fakt nechápu kdo by tam takto letěl, vlakem, autem i autobusem to bude rychlejší, myslím že aji kdybych měl soukromé letadlo tak bych využil spíše pozemní dopravu. Prostě z pohledu času se to vůbec nevyplatí.

+1/0
5.12.2014 1:20

O44n12d95ř15e85j 29M86a33l90ý 3254713373403

Než mě odbaví, tak bych tam byl rychleji autem...

0/0
5.12.2014 0:39

J70a31n 41J61e55m18e59l19k81a 1375630

Neměli by lepší se dohodnout radši na pořádné vlakové trati ovšem s rozumnou cenou?

Teď to brzdí nepřehledné drahé mezinárodní vlakové tarify státních dopravců, zákaznické kartičky. Nic moc jízdní čas. A trať na Bratislavu je asi docela opomíjena. Je nesmyls jezdit z Prahy zvlášť do Bratislavy (Nic moc tam nejezdí) a Vídně (Railjet) a mít tam 2 pomalé tratě, když Vídeň a Bratislava jsou tak blízko u sebe a ještě je mezi nimi velké evropské mezinárodní letiště.   Navíc jsou tam určitě zákazníci ve všech směrech. 

Kdyby tam byla pořádná trať Vídeň Bratislava a následně návazné tratě na Brno a Žilinu, Ostravu, mohla by tam jezdit IC soukromých dopravců levně s častým taktem, (jako Praha Pardubice) vlaky by byly zaplněné (protože by tam byli zákaznicí současně na Vídeň, Slovensko i letiště - tedy bez potřebných ČD dotací na Břeclav) a všichni by byli happy. Přesně na to by se měly používat evropské peníze..

+5/0
5.12.2014 0:39

O67l58d79ř50i21c49h 77J17a76n16e83č97e93k 8399716103521

Nesmysl - myslím, že nevíte, o čem píšete. Jezdit z Břeclavi do Bratislavy přes Vídeň nebo do Vídně přes Bratislavu je dost velká oklika - to by dávalo smysl leda v případě, že by se mezi Vídní a Bratislavou plus po jedné trati z Břeclavi na jih jezdilo aspoň 200 km/h a ta druhá zůstala v současném stavu.

Ano současné železnice mezi Vídní a Bratislavou nejsou nic moc, ale pro dojíždění mezi těmito dvěma městy jsou dostačující - vlak je asi nejrychlejší spojení, z Vídně jezdí v hodinovém taktu jak přes Marchegg na BA-hl.st., tak přes Bruck an der Leitha na Petržalku. Dálnice vede oklikou a kolem vídeňského letiště bývá věčně ucpaná. Krom toho existuje ještě třetí trať - bývalá "tramvaj" po jižním břehu Dunaje přes vídeňské letiště - ta ale nyní končí na hranicích.

Musíte si uvědomit, že rozvoj železniční infrastruktury je běh na dlouhou trať, přitom opravdu vysoké přepravní výkony mezi Vídní a Bratislavou jsou nejspíš teprve otázkou posledních pár let. S výraznou modernizací trati přes Marchegg se počítá - elektrizace a asi i zdvojkolejnění - ale to ještě pár let potrvá.

Za současného stavu jsou dálkové vlaky v této relaci nereálné - přes Marchegg není elektřina a přes Bruck železnice není napojena na slovenskou síť, končí v Petržalce (pokud tam napojení přeci jen je, tak jen složitými nákladními vlečkami). A ani nedává smysl - nějaký zásadní potenciál takového spojení nevidím.

0/0
5.12.2014 7:54

P92a84v46e14l 17M98a43t88o25u66š65e28k 5920887628744

Obě města by se hlavně měla dohodnout na společných tarifních zónách, podobně jako to mají třeba Lipsko a Halle v Německu. Pak by stačilo koupit si pásmovou jízdenku a jet na ni čímkoli v okolí obou měst i v nich samotných. Možná to zní vzhledem k rozdílným platům a od nich se odvíjejícího jízdného v Rakousku a na Slovensku jako utopie, ale není to až tak pravda. Dopravní spolky v západní Evropě mají ceny vcelku srovnatelné s těmi východoevropskými.

0/0
5.12.2014 8:20

O42l46d36ř49i46c22h 51J47a63n59e33č85e33k 8479326833181

Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Nehledě na to, že netuším, jakou má Váš příspěvek souvislost s tím, na co reagujete - ale budiž.

Převážná část obou železnic mezi oběma městy vede po rakouském území a tam je plně integrována v systému "VOR".

Existují speciální zvýhodněné jízdenky mezi Bratislavou a Vídní i některými dalšími stanicemi cestou. A to jak jednorázové zpáteční, tak pendlerské časové. Jízdenka z Rakouska do Bratislavy platí i v bratislavské MHD, tu z Bratislavy do Vídně lze zakoupit (s příplatkem) včetně denní jízdenky na vídeňskou MHD. Cestujícím, kteří nyní mají časovou jízdenku na vlak a k tomu i bratislavskou a/nebo vídeňskou tramvajenku, by to jistě pomohlo. Ale Slováci, kteří nejezdí denně do Rakouska, by to vůbec neocenili. Říkejte si, co chcete - ale nejprv si zjistěte fakta - jízdné v Rakousku je výrazně dražší než na Slovensku. Neznám slovenské ceny (myslím, že jednorázová jízdenka v Bratislavě stojí asi 90 centů), ale i na západoevropské poměry levná Vídeň stojí pořád více než dvojnásobek toho, co na československé poměry drahá Praha.

+1/0
5.12.2014 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.