Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči Jančurových taxíků vyhrožují stávkou. Vadí jim snížení platů

Odbory společnosti Tick Tack taxi vyhlásily stávkovou pohotovost. Pokud firma nesplní jejich požadavky, vstoupí dva dny před Štědrým dnem do stávky. Vedení firmy jejich požadavky odmítá, ale je připraveno dál jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a39r23o18s18l42a49v 19T10í79n61e31k 4514638450622

To potěší hlavně konkurenci. Tak do toho.

0/0
9.12.2014 21:12

J59a51r80o77s86l54a45v 17M76e35d11u45n74a 6612338177670

ať si hoší založí vlastní firmu Rito Taxi nebo Vober.cz a je to na nich, přeju hodně štěstí....... odmítat levné zakázky? to jako když např. bydlím na Míráku a chci na hlavák s kufry, tak to mám vzít pěšky, když mám kolečka?

+5/0
8.12.2014 23:42

R43a15d20e59k 95J39a25n56a11t52a 9115726644782

Tady nejde to to, že by chtěli odmítat levné zakázky, ale že něchtějí, aby se lukrativností zakázek řídily prémie, když ty zakázky přiděluje dispečink ...

0/0
9.12.2014 20:16

T67i64b69o57r 21N87o59v52á26k 5935150409818

tak stačí si do googlu hodit dizkuse o student agency, a tohle samé se tam taky dočtete - "Stěžují si na snížení platů, atmosféru strachu a klientelismus ve firmě".

Není náhodou, že majitelem je taktéž Vančura. Slušný podnikatel nemá s odbory vůbec žádné problémy.

+4/−2
8.12.2014 23:06

J40a13r44o48s55l54a63v 17M57e34d12u63n22a 6652308857120

dvakrát jsem s nimi jel - oproti jiné firmě byli jeho šoféři plní keců, které bych čekal od machra ze Zlaté podkovy, který ale neplatil nějakou tu ochranu magistrátu a dojezdil....

0/0
8.12.2014 23:44

T43o44m21a56s 43N79o14v13o22t28n17y 3901876258549

To komolení jmen má být jako vtipné nebo urážlivé nebo vypovídá spíš o tuposti toho, kdo jména schválně komolí?

+1/0
9.12.2014 0:08

T64i57b83o52r 66N14o55v28á11k 5705190399678

jaké komolení jmen máte konkrétně na mysli ?

0/0
9.12.2014 0:58

J93a97k31u38b 66K24o59r69f 7288340967331

Ten clovek se jmenuje Jancura.

A btw - to ze "slusny podnikatel nema s odbory problemy" je pekna hovadina. Vy jste uz nekoho nekdy zamestnaval??

+2/0
9.12.2014 11:17

M39i44r42o35s55l26a69v 19Z56i98k64m81u76n28d 7969873264203

Tomáš Baťa, majitel firmy Baťa odbory nepotřeboval, dokázal se postarat o své zaměstnance, počínaje vyřešením bytové otázky, podnikového stravování, bezpečnosti práce, slušného platu, karierního rozvoje ... organizoval ve Zlíně 1. května "Svátek práce", šels rodinou v čele "průvodu", pak z tribuny poděkoval spolupracovníkům ... na tovární zdi se skvěl nápis "Práci čest" ...

+1/0
9.12.2014 18:09

J85a34r50o45s19l23a96v 77T33í73n64e83k 4454328860292

Jančura.

0/0
9.12.2014 21:13

P37e68t22r 91M55u53r49č30e21k 3948436490

Když jsem dělal na žižkovské věži tak tam stávalo několik taxi tictac,nastartované motory třeba celou noc,odmítali brát od nás zakázky takže jezdila konkurence.Nedivím se Vančurovi že nastavil jiné ocenění práce svých zaměstnanců taxislužby.Aby platil taxikáře za odpočinek ve svých audinách tak to by musel být vůl a to určitě není.

+2/0
8.12.2014 22:57

Z61d48e26n71ě53k 18T47r71o82n92í34č28e38k 7763920943530

Nevím, co se děje v TicTacu, ale Jančura jako podnikatel mi připadá chytrý. Už je zase na prvních stránkách novin. Kdo z vás tohle dokáže?

+2/−1
8.12.2014 21:04

J71a62n 41S93t57e90h38l74i33k 9635427846291

http://www.denik.cz/ekonomika/nizozemsky-soud-zakazal-uberu-sluzbu-spolujizdy-uberpop-20141208.html

0/0
8.12.2014 19:41

R34o24b79e56r26t 84H57o92m40o36l84k24a 2460432442931

Jste trochu (= dost) mimo. :-D

0/0
8.12.2014 22:53

L63a77d60i53s75l48a41v 12M55á14l56e87k 7963307531158

Trochu = dost? Máte zajímavé vnímání pojmů :-)

0/0
9.12.2014 0:04

M86a62t67ě20j 48P80l60u18h47a60ř 6415352564785

Jančůra je jakožto zaměstnavatel gauner a nikdo mi ten názor nevymluví. Raději bych dělal pod KFC / McD než pod tímhle vydřiduchem.

Kéž by odešel nadobro podnikat na Slovensko a přestal by obtěžovat v ČR. [>-]

+8/−16
8.12.2014 19:11

L20e57o 92V80a68n85ě81k 6403527853818

Jestli je tvůj potenciál na úrovni zaměstnance KFC nebo McDonalds, tak mi není jasné proč se mícháš do lidí, kteří dokážou zaměstnat stovky lidí. Nechceš jít makat na Slovensko?

+12/−5
8.12.2014 19:40

J76a11r22o37s68l94a19v 81M78e37d82u74n34a 6542818277520

tak např. koncept busů na lince Praha-Liberec je fajn... to, že svého času napomohl (anti)monopolní úřad, je jiná věc

0/0
8.12.2014 23:44

T16o25m16á16š 54N75o92v98o93t26n61ý 8679331

Pluhaři, stále se opakujete, zatím jste, mimo keců, dokázal velké hov...

0/0
9.12.2014 14:23

J55a19n 81B37e70n79h47á79k 6774643312521

K tomu mám pár rad: 

1) Buďto nechť se vyprdnou na provizní systém, zvýší pevnou mzdu na vyšší než ochotné, tím mohou začít přijímat i někoho jiného než študáky, aby i řidiči měli úroveň blížící se A6, a řidiči pak bude jedno, kolik a jakých zakázek pojede. Firma pak může/musí lépe zajistit předrezervace, aby se nestalo, že v 7 ráno zjistí, že nemá volné auto. Od toho měl být TickTack zaměstnanecký, neprovizní a lépe centrálně řízen. Navíc dohazování dlouhých zakázek kámošovi dispečera by se dělo třeba jen pro lepší svezení a ne finanční nadržování. Prémie by mohly chodit třeba za kladná hodnocení od zákazníků. Ale mám neodborné přesvědčení, že to je ekonomická sebevražda.

2) Provizní systém má své výhody, vznikne sýto, které vyřadí neschopné řidiče, kteří se jen zašívají. Na druhou stranu se TT více přiblíží klasickým taxislužbám, kde mezi řidiči vznikne klasická soutěž o co nejvíc nejlepších zakázek. Dispečink musí rovnoměrně rozhodit řidičům zakázky, nesmí existovat nadržování (=utopie). To má minimálně dvě nevýhody: TT si nemůže přisvojit autoritu, kterou přikazuje řidiči čekat hodinu na předrezervaci za kilo, a tím těžko zajistí předrezervace ve špičce. Druhá nevýhoda je v tom, že mezi dispečerem a některými řidiči existuje těžko potíratelný systém nadržování, díky kterému budou poctiví snaživci vždycky nas*aní.  Výhoda centrálního řízení v zaměstnaneckém systému je tady v pdachu. Každý řidič bude v provizním systému bojovat za svou kapsu.

+8/0
8.12.2014 16:35

M76a51r36i81a68n35a 85K68r39á34s37n78á 7750327357291

sytý syn syrový sýto;-D;-D

+3/0
8.12.2014 17:35

J38a74n 78B57e24n55h80á73k 6924953822121

Jééžižmarjáá, já su vocas! :D

+7/0
8.12.2014 17:37

M78a71r37i60a83n63a 77K33r65á27s34n89á 7740987927311

Tak hrozné to není, mně to spíš připomnělo vyjmenovaná slova po d: dýdžej, dyskotéka, dylina...;-D

+4/0
8.12.2014 17:43

J81i12ř61í 48L54i28b51e12r 6848730370302

Tak zlé to není, ale Vaše reakce je krásná! ;-D

+6/0
8.12.2014 19:40

M70a62r87k 72P51o83k88o66r95n76y 8934228537113

chybi vam tam samyce

0/0
8.12.2014 21:32

J62a20n 50L88a82k25o61m58ý 7911895445444

Já si myslím, že

1) taxikáři jsou o dost tvrdší kluci, než ti, který SA používá místo toaleťáku v autobusech a vlacích a prostě si jen tak něco líbit nenechají

2) v Praze jsou nenávidění a může se najít někdo, kdo tam nastrčí pár lidí, kterejm dá slušný prachy za to, aby TT škodili

3) řidič taxi a zaměstnanec, to v Praze prostě nemůže klapnout s odvodama, který u nás zaměstnanci mají, když všude jinde jezdí jako OSVČ

+5/0
8.12.2014 17:57

J56a59n 30B35e74n20h35á56k 6614133382611

Souhlasím, proto by se TT mělo soustředit na lepší zajišťování předrezervací (páč hodně zákazníků jim už odešlo), moc neprovokovat staré špatné firmy v centru (případně si jezdit jen své štafly), no a když už jsou to zaměstnanci, TT by se mělo víc orientovat na centrální řízení dispečinkem. Ne jezdit ad hoc od zakázky k zakázce jako OSVČ, který jede jen pro svou peněženku a dispo platí, aby mu dohazovalo zakázky.

+2/0
8.12.2014 18:55

P47a89v19e36l 34Z14d18r49a93z52i65l 8408615959909

Konkurence nespí.... nasadila odbory :-)

+6/−5
8.12.2014 16:00

J22a68n 21Z69b97o37ř17i37l 3399457709

Zase odbory :-/ Komu se to nelíbí tak ať jde jezdit pro konkurenci. Taxislužby nabírají pořád protože jen málo lidí chce dělat tuhle docela těžkou práci.

+7/−7
8.12.2014 15:45

V12a83c85l96a48v 58H81a88j50e91k 3166359339

Ale ne, naopak je to dobrá zpráva.

0/0
8.12.2014 15:54

J86i81ř94í 49E13r93b89e72n 1773284226877

Aha, a když se někdo zaměstnanců zastane, tak je to špatně? Neprotiřečíte si?

+3/−1
8.12.2014 18:00

V49a42c40l33a39v 62H79a89j63e12k 3336629959

asi se nerozumíme. Myslel jsem tím, že ja dobrou zprávou že u Jančury začínají fungovat odbory.

+1/0
8.12.2014 21:35

J13i17ř57í 72E55r97b16e42n 1863824256417

Já nereagoval na Vás, ale na kolegu Zbořila :-)

0/0
8.12.2014 21:39

V67l33a44d55i96m33í64r 72F19i98b25i51g64e20r 5394351451694

Kdyby to tam bylo ťip ťop tak tam odbory nevzniknou. Zažil jsem pár změn výkonového odměňování k "lepšímu" Ano prezentovali to tak že je to lepší než předtím a ti co makají dobře si vydělají, ale když se to promyslelo byla to vždy změna k horšímu byť nádherně prezentovaná. Já tedy nestávkoval já jsem ihned potom co mi nenechali stávající podmínky ihned skončil.

+1/0
8.12.2014 20:04

J83i58ř42í 52B98á86r41t10ů 7322294169543

Horší bude až budou stávkovat Babišovi novináři,potom tu nebude zdroj jedinných a pravdivých informací.

+7/−4
8.12.2014 15:39

N61i59k24o91l71a 38Č44e43c65h 9771689886

Takhle se to dělá. A já blbec si na ty dva dny před Vánocema vzal regulérní dovolenou. ;-D

+6/0
8.12.2014 15:30

F86r14a90n16t18i44s68e79k 96M27r97z66e98n24a 3345575238969

Znamej tam jezdil (není profesi drockar), vydrzel to necele dva mesice. Z vypraveni chápu, ze tohle remeslo chce hodne drsnou naturu a uz je mi jasne proc jsou drockari povětšinou takova paka - normalni clovek ten povl ozralej vozit nemůže.

Jinak Jancura zrovna TicTak pod kontrolou moc nemá, v dispecinku se mu to bratrickuje s nekterymi sofery, kteří pak dostavaji same lahůdky (strizlive Karlovy Vary a pdobne) a ty speky si vyžerou chudaci na nocni. Sice se tam snazil delat cistky, ale do toho dispecinku moc "rezat" nemůže. 

Nakonec ta uroven opet klesne na uroven ostatnich taxislužeb.

+13/0
8.12.2014 15:14

J11i44r66k64a 46A65n36d71r48y11s 1908119140155

Tak taxisluzba je specificky obor a uvidime, jak se s tim Jancura popasuje.

+2/0
8.12.2014 16:11

L88u52k65a93s 95N35o91v87a60k 4359579443608

Ma tri moznosti.

Proda to nebo to necha padnout( otazka zda mu to dovoli jeho ego).

Bude to dal dotovat.

Zrusi zamestnanecke pomery, prejde na OSVČ, vozy pronajme řidičum - v tu chcili z toho ovšem vznikne klasicky dispecink...

Jinak, pokud budu jezdit kratky zskszky, zvladnu jich vic, nez za jednu dlouhou, ovsem je to pidmineny mnozstvim prace co je schopen zajistit.

Od zacatku sem rikal, ze nema sanci byt v plusu, a ma slova se jen a jen potvrzuji....

+4/0
8.12.2014 18:55

K57a92r57e14l 85J29e68r76o33n32ý32m 6679349787456

Tick-Tack je super nápad, ale když místo do ČT na Kavčí hory pošle auto podle googlu někam na Prahu 5 a náhradní vám pošlou za 45 minut, s tím, že taxi, které má dorazit za 25 minut přijede za 55, tak s tím to brzy začne lidi pěkně štvát...

+3/0
8.12.2014 15:09

M95a66r88t95i23n 92P76i55t58u39c61h87a 8142238823405

Tak taxikáři ve světě obvykle bývají ti nejchudší - pákistánci apod.

Jen tady u nás a rusku se zvykli považovat se za honoraci a pokles na světovou úroveň se jim moc nelíbí.

+23/0
8.12.2014 15:09

M16i11l15a78n 78K90r96á14l 8803448381651

Pokud je to tvůj pohled na taxikáře tak ti ho neberu, můj pohled na ně je opačný

0/−4
8.12.2014 15:32

F30i42l36i70p 55S56i91r92o46t60e31k 9672809462971

Opačný pohled, jakože to bývají ti nejbohatší? To platilo u nás do roku 89, kdy kombinace taxikář-vexlák byla opravdu zlatý důl Jinak je to přesně tak, jak se píše v tom prvním příspěvku a je to logické. Řídit auto umí skoro každý, proti jakékoliv jiné profesi v tom není prakticky žádná další dovednost navíc, takže proč by to měli být milionáři. Že se s tím někteří dodnes nechtějí smířit, je věc jiná.

+18/0
8.12.2014 15:58

M74i34l41a63n 62K49r90á25l 8653288101661

Asi jsem se špatně vyjádřil ale takto jak jste to napsal jsem to myslel...

+2/0
8.12.2014 16:37

L15u69k83a25s 77N63o21v34a25k 4129899413578

Bezte si to zkusit, tak na tri mesice a uvidime jak budete mluvit.

Taxikare muze delat vcelku kazdy, ale musite mit na to i naturu, neni to zas takova legrace jak si predstavujete...

+3/0
8.12.2014 18:58

J31a88r92o55s79l47a96v 41M91e32d79u48n79a 6742258387270

no, ono jít hloub už je dost těžké, takže to až tolik sebepřesvědčování nevyžaduje....

0/0
8.12.2014 23:47

D69a51v55i88d 85P33o62l 3458524130695

Jaká je prosím Vaše představa o platu taxikáře? Děkuji

0/0
8.12.2014 23:59

D22a82v71i43d 10R16y41c60h96e69t84s80k12ý 9346221470140

Pak odborář vypadá na levicově zapálenou osobu s totálně zamlženou představou o pracovním -a zřejmě i jakémkoliv jiném- právu. Typický vohnout, nedivím se, že s ním nelze jednat. Řidiče Tick Tack nikdo nenutí makat za almužnu, můžou být z fleku OSVČ.

+7/−1
8.12.2014 15:06

J75i96ř87í 94E95r97b41e48n 1843674446657

Ano? Jestliže je variabilní složka mzdy vázána na výnos, ale ten výnos je přímo ovlivněn tím, jakou práci zaměstnavatel přidělí, tak to silně zavání porušováním Zákoníku práce a zásady "za práci srovnatelné hodnoty srovnatelná odměna".

Pokud ti bude zaměstnavatel přidělovat nevýhodné štace a pak ti nepřizná pohyblivou složku mzdy za to, že jsi nevydělal, tak to je jeho jasná chyba - protože ti nedovolí ovlivnit pracovní výkon! Je to, jako kdyby byli průvodčí ČD odměňování za to, kolik lidí jezdí na jejich trase, ale přitom jim centrála na některých linkách zrušila tržby!

+8/0
8.12.2014 18:05
Foto

Š40t19ě37p43á37n 29B19i59n45k48o 3736424643416

Hele a snížilo se jim těch ofiko 12 tisíc ve mzdě nebo ten zbytek, co jako řidiči berou na dohodu o provedení práce za to, že auta čistí? ;-)

Jinak v tomhle Jančuru chápu. Jsou to zaměstnanci a když jim dispečink přikáže, aby dojeli na konkrétní stanoviště, mají tam bez keců dojet. Jestli se chtějí chovat jako klasičtí taxikáři, nikdo jim nebrání. Ale ve svém autě, na své riziko a za své peníze....

+32/−1
8.12.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.