Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami

České dráhy a Správa železniční dopravní cesty začínají vymýšlet, jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů. Právě tu vyčítají poslanci i vláda oběma organizacím po poslední ledovce nejvíce. Dráhy například chtějí při výpadcích proudu využívat kancelářské tabule a fixy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36e88r13o23n61i95k15a 75Š16k49v31á26r64o91v86á 5941160836496

Stačilo by, kdyby prodejci jízdenek nešli domů, ale zůstali v práci a podávaly informace. Po celonočním čekání na hlavním nádraží v Praze se mi zdá, že tabule a fixy nic nevyřeší. Prodejci šli domů a z fungujících rozhlasů se jen ozvývalo, "Vážení cestující..." A ti vážení cestující si neměli, kam sednout a nevěděli nic o tom, co se děje. Dále se v rozhlase ozývalo: "Vlak společnosti České dráhy." a "Omluvte, prosím zpoždění." takové zcela zbytečné informace, ale aby se rozhlasem vyhlásilo něco praktického, jako, že nádraží zůstane celou noc otevřeno, nebo že WC bude možné použít zdarma, to už ne, hlavně, že cestující ví, že "Vlak společnosti České dráhy má zpoždění." (To ví ibez hlášení v rozhlase.) V takové situaci je cestujícím jedno, komu vlak patří, je zajímá, co se děje, zda mají čekat na nádraží apod. A pořídit tabule, aby se na ně psalo, že vlak společnosti České dráhy... Je zcela zbytečné.

+4/−3
9.12.2014 14:31
Foto

B35r56o82n47i25s62l98a60v 59G19a60b45r96y55š 2622329721

Nechci se nikoho zastávat, ale uvědomte si, že pokladní toho mají taky plné brejle, když celý den musí poslouchat nenávistné pohledy cestujících. Někteří z nich navíc také dojíždějí. Jak byste se zachovala po takové osmi- nebo dvanáctihodinové směně? Vy byste se nechala přinutit, abyste byla déle v práci? Čest, že to někteří dokážou psychicky zvládnout.

+6/0
9.12.2014 19:08

J38i33ř46í 28E55r20b95e40n 1753674696817

Dvanáct hodin poslouchat nenávistné pohledy musí být fakt strašlivé ;-)

+1/0
9.12.2014 22:14
Foto

B11r29o18n26i16s88l64a37v 38G53a14b10r59y17š 2302539271

Dostal jste mě :-), napsal jsem to jinak, než jsem chtěl. Pokladní toho ale i tak musí vytrpět dost. Poslouchat urážky a nadávky a do toho se přesto usmívat, protože si cestující bude stěžovat, že se pokladní na něj ušklíbla. Mám na pokladně bývalou spolužačku a sděluje mi občas veselé historky z natáčení. Dostalo mě, že někteří ani nevědí, kam a kterým vlakem vůbec jedou.

+2/−1
9.12.2014 22:34

V57a86c41l55a67v 48H94a86j19e58k 3876239649

taky existuje cosi jako zákoník práce, který říká jak dlouho může být zaměstnanec souvisle v práci.

0/0
10.12.2014 8:14

F23r43a89n43t52i29š95e18k 67V12a58n31ě22k 1317134917117

Fixou se tak můžete na tabule nakreslit maximálně tak prasátka, když nikdo neví kdy co pojede či nepojede. Nikam se nedovoláte a když už jo, tak stejně nikdo nic neví.

+1/−1
9.12.2014 13:25

M96a32r63t84i18n 28H74a93n91z69a30l 8138509759305

Pan Štěpán se trochu plete. Na stejném patře sedí jen provozní dispečeři SŽDC a regionální dospečeři ČD. A to jen pro oblast Praha. Siťoví dispečeři (dálkaři) sedí o patro výš. A ještě o patro výš sedí ústřední dispečer SŽDC, spravující vrcholově celou zemi. Taky by bylo dobré dodat, že po příchodu minulého (již odešlého) vedení byl jeden post v pražské oblasti zrušen a nebyl znovu obnoven, takže zatímco provozní 1 má "jen" hlavní štreku na Třebovou, provozní 2 má oblast, která začíná u Žatce a končí u Světlé nad Sázavou a má v sobě takové chuťovky, jako berounskou, benešovskou a půl Prahy (obecně od hlaváku na jih). Takže zatímco regionální ČD aparát narostl o 100% (tedy na celé 4 osoby, které nestíhají a nechtějte vědět, jak to vypadalo, když byli jen dva), provozní dispečeři pro oblast Praha (tedy od Tábora až po Náchod, od Klobuk až po Světlou nad Sázavou) jsou také jen 4. A když máte kalamitu, nebo mimořádku a ve frontě vám čeká 7 hovorů (víc už jich, tuším, zařízení neumožnilo), je to na kulku do hlavy... Obávám se, že tady se to trochu s tím propouštěním provozních zaměstnanců přehnalo...

PS: a težko určit, jaký bude zasedací pořádek v nové králíkárně na Balabence

+3/−1
9.12.2014 12:35

A46l93e10x83a14n50d48e28r 94M94a45l65ý 7386624656

No, ze to sem pletu, ale ony to nebyly jen drahy, kdo to nezvladal. Drahy sice nezvladly jak nahradni dopravu tak informovanost, ale treba prazsky DPP sice krasne nahradil tramvaje autobusama (dostal jsem se z mista kde jezdi jen tramvaje, na druhy konec Prahy, kde taky jezdi jen tramvaje, jen s 5 minutovym zpozdenim), ale nikomu nikdo nic nerekl. U nas stavel nahradni autobus, ale nikdo vubec nevedel kde presne (na zastavce tram to nebylo, ac tu po kolejich jezdit muzou) a spousta lidi ani nemela tuseni ze ty tramvaje nejezdi. Ze by treba narychlo splacali nejaky cedulky na zastavky tram, nebo alespon jednou za cas projelo nejaky auto ze kteryho by to rekli lidem osobne, o tom jsme si mohli nechat zdat... Kdo nema internet v mobilu nebo na nej nekouka kazdy den nez vyrazi z baraku, byl v haji.

0/−1
9.12.2014 11:16

M51i72r32o33s50l68a47v 69Z30i72k69m39u11n52d 7749713724113

Náhradní tabulky byly, ono taky nějakou dobu trvá, než se nafutrují do pouzder a rozvezou se po zastávkách. Tohle dělá "zastávková služba" ... Klik tam je zaměstnáno lidí a jaký mají svolávací plán pro případ mimořádností nevím ... a taky to těm lidem nějakou dobu trvá, než se dostanou na své pracoviště, zvláště, když tram nejezdí ...

Já jsem ty tabulky viděl jak v oblasti Vinohrad, tak Smíchovského nádraží, resp. počínaje Andělem ...

+2/0
9.12.2014 12:19

J73a27n 70L81a83k96o15m61ý 7661355325514

Ono tam bylo špatně to, že na každý zastávce, které se to týká je jasně uvedený, že náhradní doprava za metro. A stejně tak by mělo být i náhradní doprava za tramvaje, protože DPP ví, kde ten autobus bude zastavovat, pokud náhodou něco

0/0
9.12.2014 12:21

A76l11e70x68a29n60d64e80r 54M56a75l64ý 7976404386

Alepoň tedy že v centru něco bylo. U nás ani tam kam jsem jel se neobjevilo vůbec nic ani do 18:00 (kdy jsem se vracel). Oboje to tedy jsou místa kde nic než tramvaje nejezdí, takže tam ani žádné trvalé zastávky busu nejsou.

0/0
9.12.2014 13:09

P78a74v26e31l 77M73a82t53o65u60š88e15k 5960117978914

Jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů? Jednoduše. Povolat stovky úředníků do terénu. Např. v Praze nebo v Kolíně byla informovanost cestujících naprosto děsivá. Pořád dokola opakovaná namluvená hlášení o tom, jak má ten a ten vlak zpoždění 240 minut, které se může změnit, že se České dráhy za zpoždění vlaku omlouvají a další nesmyslné bláboly (byť určitě vše podle předpisů). Místo toho, aby vzal někdo do ruky "nepředpisově" mikrofon nebo tlampač a hlásil, co jede, nikoli co nejede. Takhle lidi čekali v hale, byli nuceni poslouchat pořád dokola ty nesmysly a mezitím jim třeba ujel právě ten jediný vlak za odpoledne, na který čekali. Katastrofa. Jedna věc je kalamita a druhá věc je lidská blbost, která každou kalamitu bohatě přetrumfne. Ale třeba v Nymburce naopak stále někdo chodil, informoval cestující o aktuálním stavu a dokonce jim nosil čaj nebo kafe. Jde to, jen to chce chtít a občas používat mozek.

+8/−2
9.12.2014 9:03

J46i97ř61í 53J19u73r30á97š28e94k 8187135420887

V Kolíně je to katastrofa. Už několikrát jsem tam měl problém. Jednou otočili pendl Ústí - Kolín před cílovou stanicí Kolín. Lidi tam stáli na nástupišti jak troubové a nikomu nikdo nic neřekl, že se spoj úplně zrušil a odjel z jiné stanice.

Teď v neděli nebyli schopni operativně pořešit problém na koleji pár set metrů před nádražím. Ex144 Landek stál skoro hodinu a půl před poškozenou kolejí než někoho napadlo vlakem kousek couvnou a přejet na druhou neblokovanou kolej. Prostě děs.

+1/−4
9.12.2014 9:13

J91a16r67o75s37l86a82v 81K66o90m86o95ň 1730674304681

vlak není auto a nemůže jen tam couvnout. To musí povolit dispečer a uvolnit i vedlejší kolej na kterou poté vjel. Provoz kolem Kolína není místní cesta IV. kategorie

+5/0
9.12.2014 9:48

J28i81ř92í 13J66u89r76á42š19e83k 8667225870877

To je mi jasné, jen na tu myšlenku přišli trošku pozdě. Jde mi o reakceschopnost. Navíc pokud je to kousek od nádraží a dispečeři mají o všem přehled. Nechat stát mezinárodní rychlík jen tak, navíc bez řádné informovanosti, mi příjde v tomto století a roce tragikomické. Po vedlejší koleji v protisměru za tu dobu projely vlaky 2, pokud jsem dobře počítal. Zkuste jezdit na té trase každý týden a určitě si jako v roce 2014, skoro 2015 připadat nebudete.

0/−3
9.12.2014 9:56

J81a76r84o88s32l11a32v 24K43o17m14o49ň 1330934324501

nevím, nejsem z stř. čech, ale kolínem vede trať na moravu,ne? Tak předpokládám, že je tam docela provoz. Pokud tam byl problém s kolejí tak tam byly asi i další technici apod aby se na problém koukli. Opravdu těžko posoudit co všechno se děje, ale určitě nikdo neměl zájem ho tam nechat stát déle než je nutné, protože brzdí další vlaky za ním. Ikdyž tedy nevím kolik toho jelo za ním. Nechce se mi to hledat v jř. Informaci o délce čekání vám v moment zařátku mimořádnosti nedá nikdo, podle vývoje stavu a jeho řešení. Ale nebyl jsem ve vlaku a lisdi budou říkat všechn aby on ibyly ti nejlepší a zaměstnanci dráhy jak oti největší blbci.už jsem to nejednou zažil jak si ženská do telefonu vymýšlělela jen aby se ukázala jaká je frajerka a průvodčí debil. Prostě lidi ...

+2/0
9.12.2014 10:05

J54i47ř14í 24J38u27r35á98š78e18k 8497545860497

Jak říkám, informovanost nulová, neschopnost dispečerů, průvodčích. Žádné info ve vlaku, až asi po 40 minutách pustili hlášení. Prvně mělo být zpoždění malé, potom postupně po 10 minutách přidávali. Až to skončilo na 90. Na příjezdu před Kolínem jsme jich měli 15. Museli jsme se sami ptát na přípoje, zda budou v Kolíně čekat a kolik. Průvodčí prvně na vyžádání řekne, že přípoj ten a ten čekat bude, ale potom, když vlaky z nádraží odjedou, neřekne nic. V jiných vlacích a nádražích to funguje jinak. Třeba v SC. Tam před cílovou stanicí Ostrava  při zpoždění průvodčí hlásí, který vlak čeká a když nečeká, kudy kam se dostat.

Už dnes je to na trase Praha Ostrava šílené a bude hůř. A vůbec se tomu nedivím, když návrháři jízdního řádu nepočítají s celoročními výlukami při rekonstrukcích kolejí a nádraží.

0/−1
9.12.2014 10:25

M15a16r96t76i67n 84N72o59v33o23t63n77ý 3576986801264

"Návrháři" jízdního řádu při jeho návrhu samozřejmě počítají s plánovanými výlukami, nevymýšlejte si.

+2/0
9.12.2014 11:13

J44i39ř38í 94J55u48r86á88š18e73k 8367395120827

Tak asi ne všude a vždy. V roce 2012 jízda SC Ostrava Svinov - Praha hl.n. trvala podle jízdního řádu 3 hod 2 minuty. Dnes, v době několika reko nádraží a kolejí ta stejná jízda ve stejném čase podle jízdního řádu 2 hod 59 min. Tak si nevymýšlejte Vy.

0/0
9.12.2014 19:01

J95a26r27o66s48l28a76v 73K69o18m85o75ň 1890154434211

no pokud stojíte a nevíte jak dlouho, totéž neví ani dispečer, tak se nečeká, pokud se ví kdy dorazíte, žádná očekáváné zdržení není v plánu a tak se ví co počká a co ne. Ale pokud stojíte a nehýbete se a neví se kdy se to zprovozní tak volat na čekání dispečerovi je marné. Obzvlášť pokud se jen přidává zpoždění. Co odjelo se mohla průvodčí dovědět z aplikace Můj vlak,stejně jako cestující. Předpokládám, že net v mobilu má kde kdo a pokud je ve zmiňovaném vlaku wi-fi tak skoro každý si to může najít. I mě se stalo, že mi dispečer řekně, že se čekat bude a pak vlaky tam nejsou. Aniž by mi to zpětně sdělil. Navíc SC je extrém, na který čeká skoro kde co. Byť v Ostravě je takt co hodinu, takže tam se mnohdy moc nečeká s přípoji, když do hodiny jede další, někdy i v kratším intervalu.

+1/0
9.12.2014 11:15

P81a95v70e83l 62M11a67t97o40u41š78e66k 5740847888564

Vlak sice auto není, ale podobná situace se mi jednou stala v Německu (Eberswalde, nedaleko Berlína) a vyřešili to celkem rychle a operativně. Zezadu na nás najel diesel, který někde narychlo sehnali, a odtáhl nás do stanice. A to se říká, že tam neumějí řešit nečekané situace. V Kolíně také nemají jen jedinou kolej. Pravda je, že tam asi musí sloužit blbci, protože jsou tam alespoň nějaké drobné komplikace skoro na denním pořádku, ani nemusí sněžit a mrznout.

0/−1
9.12.2014 10:15

J42i65ř74í 45J11u83r38á71š39e68k 8487325610437

Tady se čekalo na posunovače. Museli ho tam dostat z nádraží. Vysílačkou potom dával strojvedoucímu hlášení. Ale všechno trvalo strašně dlouho. Díky této neschopnosti  jsem dojel do cílové stanice o 4 hodiny později.

Cca před měsícem se Landeku pokazila lokomotiva. Prvně hlásili menší zpoždění. Nakonec opět, než sehnali náhradní, hodina fuč.

0/−1
9.12.2014 10:29

J65i89ř27í 34E21r35b71e13n 1513634466597

"Jednou se mi stala podobná situace v Německu" není zrovna moc  srovnatelná situace s desítkami zablokovaných vlaků na koridorech... Navíc u nás ty diesely stahovali z normálních výkonů i z dep a připravovali je na kalamitu už od pondělního odpoledne, ze 130 uvízlých vlaků se jich 120 podařilo dopravit do stanic během dvou až tří hodin po uvíznutí, což je při přeplněném grafikonu českých hlavních tratí a disfunkčním zabezpečovacím zařízením obdivuhodný výkon, ne-li přímo malý zázrak.

0/0
9.12.2014 22:22

R91a62d38k30a 41T13a43u50c74h15m75a70n81o23v56á 4479324280444

Souhlasím v Kolíně je to katastrofa. No a co se týká minulého týdne? Nějaký nádražák který nás informoval o tom co se děje a kdy co pojede nám pouze zdělil že je na nádráží od 22 hodin a je unavenej. A ve finále aby se nás asi zbavil ! tak nás poslal na vlak který pojede do Prahy přez Nymburk tak jsme se do něho naskládali a těsně před odjezdem nám oznámila průvodčí že jede do Chlumce nad Cidlinou a ne do Prahy - takže jsme zase vystoupili a toho nádražáka už jsme nenašli. Do toho neustále přijížděly další a další vlaky z okolních vedlejších tratí. V pokladně se vesele prodávaly lístky na vlaky které nejednou a pokud si člověk požádal o zpožděnku tak ještě dostal vynadáno protože je to moc obtěžovalo. ..

A to že nás každý den posílají na nástupiště ze kterého má odjet vlak a 5 minut před odjezdem ho mění to už je vrchol neschopnosti - ano může se to stát jednou za čas ale nesmí to být pravidelně každý den.

0/−1
9.12.2014 9:50

J76i79ř16í 30J53u94r70á42š35e19k 8817735210167

Koukám, že jsme se shodli i na první větě. Ty lidi bych tam povyhazoval. :-)

0/−1
9.12.2014 10:01

M79i51r35o38s88l92a42v 56Z89i60k51m43u78n11d 7919893934333

No jo, ale to by ti úředníci museli mít jednak tzv. placenou domácí pohotovost, jednak byste musel ty úředníky dopravit nějak na ta místa. Oni totiž bydlí kolem Prahy a do práce jezdí vlakem (který nejede) , resp. na pražských sídlištích, kam jezdí tramvaj (která taky nejede).

Mikrofon nebo tlampač vám je k ničemu, když nevíte co pojede. Co pojede se objeví na INFOPANELU ...

Doba, kdy byl v každé stanici náčelník / přednosta, výpravčí, staniční dělník, pokladní je dávnou minulostí.

Přednosta stanice šéfuje x počtu stanic v okruhu třeba 50 km, ve stanici je pouze výpravčí nebo taky nikdo - bezobslužná stanice řízená dálkově odněkud, pokladní tam není nebo funguje pouze omezeně ... Pokud nikdo ve stanici není, tak se tam můžete spoléhat pouze na "dálkové hlášení" pouštěné odněkud z počítačového programu ... tam  kde jsou lidi a hlavně "logistické zázemí", třeba i na ten čaj, tak tam se to dá zařídit ....

Prostě daň technickému pokroku ...

Řekl bych, že nemáte zkušenosti ze zahraničí, například při zastavení provozu v Německu, protože při nějakém kutání v zemi se našla letecká puma -  nabourá to dopravu "v polovině Německa" a nikdo vám nic neřekne, protože nádraží je na dvě ulice kolem obšancováno a jakýsi infomátor posílal akorát "někam na náměstí" odkud jely busy do nejbližší zastávky. Nikdo se neobtěžoval napsat na kus papíru kam který bus jede, v kolik pojede ... Na první zastávce se cestující vysypali, pak přijela elektrická jednotka, na níž je pouze strojvedoucí. Informace absolutně žádné ...  

Nebo taková stávka ve Francii či Itálii. Italové alespoň ohlásí, že se stávkuje od 8,00 do 16,00 nebo od 21,00 do následujících 21,00, ale Frantík prodlužoval stávku salámovou metodou, takže cesta do Francie byla taková loterie ... večer ve 20,00 byl na infopanelu ohlášen "jeden ze dvou vlaků jedoucích z A do B za celý den", druhý den ráno v 8,00 už tam nebyl ... další spojení až odpoledne ...

O nějakém občerstvení nebo odškodném si můžete nechat jen zdát ... ale všichni

+2/0
9.12.2014 12:36

M45i42r92o63s30l30a12v 21Z58i38k31m43u93n63d 7509413924303

budou tvrdit, že tohle by se v Německu nemohlo stát.  Zažil jsem mimořádnost ve Švýcarsku, kde jsem se začal řídit vlastním rozumem, na rozdíl od domorodců, kteří se řídili pokyny zaměstnanců - ty se ovšem měnily pomalu každých 5 minut ....

0/0
9.12.2014 12:39

P23a90v41e67l 91M43a11t14o38u62š11e47k 5960917258284

1) Před týdnem se na našich tratích ani nenašla nevybouchlá puma, ani nestávkovali železničáři (alespoň ne oficiálně, ve skutečnosti to stávku trochu připomínalo). Možná mám se zahraničními železnicemi menší zkušenosti než vy (mj. nejsem držitelem volných jízdenek a netrávím víkendy bezdůvodným cestováním napříč Evropou). Připouštím, že ani tam není vše v pořádku, ale obvykle se tam člověk setkává přece jen s větší ochotou a profesionalitou. U nás železnice funguje dost mizerně bohužel i mimo kalamitní situace. Z každodenního dojíždění do zaměstnání vím, o čem mluvím. Ale netvrdím, že problémy má jen železnice, problémy má celá naše společnost.

2) Stanice, o nichž jsem psal (Praha hl. n., Kolín), určitě nepatří mezi ty, v nichž není žádný personál.

3) Do obou jmenovaných stanic by nebyl technický problém dopravit několik desítek informátorů z budovy na pražském nábřeží.

4) Když po obhlídce peronů zjistím já, který vlak je cca za jak dlouho schopen odjezdu, měl by podle mého soudu být téhož schopen každý zaměstnanec ředitelství ČD, snad včetně uklízeček. To, jestli má vlak mašinu a četu a jestli vůbec stojí u perónu, poznám, a zaměstnanec ČD by to měl poznat taky.

5) Nic o skutečných aktuálních odjezdech vlaků na odjezdových tabulích obou zmíněných stanic nebylo. Ty byly zcela zaplněny vlaky se zpožděním 180 až 240 minut, z nichž většina ve skutečně ani nikdy neodjela. Kdyby tam byly pravdivé a hlavně potřebné informace, nepsal bych tu o tom.

+1/−1
9.12.2014 13:54

R53a90d13i68m 92Š95o16l54c 1985785165574

Jestli spíš nezkoordinovat činnost dispečerů SŽDC a ČD? Zrovna ČD mají svoje zařízení on-line (kasy a posky). V kasách proud šel a posky mají své baterie a povětšinou i SIMkartu, tedy on-line připojení. Hlavní problém je tedy v podání informací těch nejkompetentnějších k těm, co musí být ve styku ze zákazníkem.

+2/0
9.12.2014 9:01

J67a31r29o87s68l33a97v 60K31o40m14o40ň 1620824324201

asi myslíte POPky. Ty jsou on-line každých 15 minut na stažení informací o mimořádnostech apod. Jinak by baterka nevydržela ani pár nodin. A na mimořádnostech bylo jen uvedeno totéž co na webu ČD, mimořádná událost s trolejemi, a že náhradní busy nelze a že se shání mot. hnací vozidla. Víc si může zavolat dispečerovi,ale kdyžtam bude volat tolik uváznutých vlaků je prostě problém, v krátké době moc mimořádností, ale mohli už informovat SMSkama jiné aby cestující varovali před další jízdou, že jsou problémy v provozu. Protože mimořádnost nijak neomezuje prodej z POPky. Sám jsem jezdil v pondělí na ostravsku a tam problém nebyl, a žádná oficilání informace nepřišla. Jen koukat na mimořádnosti,ale to je jen info a rozsah opravdu člověk nevím zda něco jezdí či ne. Tady na severu takový problém prostě nebyl jako na olomoucku a jinde

+1/0
9.12.2014 9:54

R94a40d84i40m 39Š34o69l53c 1355475305444

Omlouvám se, to na bankovní karty jsem opravdu nemyslel.

0/0
9.12.2014 10:26

M84i83r10e69k 23H22r44o14c63h 3499254650875

Zase vymýšlíme vymyšlené. Co kdyby byl prostě ve stanicích normální mikrofon do rozhlasu a místo té umělé baby či chlapa si tam sedl někdo, kdo ví co se děje a aktuálně informoval. ano, nebude to školeným hlasem, předpokládám, že v Praze bude mít vytýkanou melodiku, v Holomócu zas hanácké přízvuk, ale furt mi je to milejší, když se něco dozvím, než když mi školená mašina neřekne nic.Mimochodem, na hlášení z Mohelnice osmdesátých let "....předpokládaná doba zpoždění se může měnit a taky se změní tak prosíme v hospodě plaťte předem" mě nepřestává fascinovat svou genialitou a předvídavostí. ;-D

+7/−2
9.12.2014 7:35

R83a64d69o67s92l72a62v 20K75l25a73u19d61a 5324298104842

On tam je normální mikrofon a dá se to na něj přepnout. Tady řešili co v případě že vypnou proud.

+6/−1
9.12.2014 7:38

P13e84t33r 37N46e19c95h98a75n22i67c66k31ý 7203746258720

U rozhlasu je šance, že to dost lidí neuslyší nebo tomu nebude rozumnět

0/−4
9.12.2014 8:16

P45a60v17e43l 58M32a56t35o33u61š79e69k 5380197588804

To je pravda. Zatímco ta blbá namluvená hlášení sice možná každý slyší, ale nic kloudného se z nich nedozví.

+1/−1
9.12.2014 9:06

P36a13v16e69l 87M18a51t12o11u71š61e86k 5940137788224

Přesně tak.

0/−1
9.12.2014 9:05

M11i27r72o96s53l59a78v 33Z53i67k18m98u46n28d 7499193604963

sedl někdo kdo ví, jenže nebyl ten KDO VÍ .... 

To je furt jedno a totéž, když mi řeknou, že vlak nejede nebo má zpoždění, tak nejede nebo má zpoždění ... Je mi celkem jedno proč nejede nebo má zpoždění, protože to stejně neovlivním. Až něco přijede, tak to přijede ... Rozčilovat se kvůli tomu, nadávat místním zaměstnancům je projev ubohosti - ti lidé to nezavinili, nemohou s tím nic dělat - pracují s informacemi, které mají, případně si jít někam stěžovat nemá cenu ...

0/0
9.12.2014 12:44

R42a12d32o22s70l73a98v 30K48l55a53u43d33a 5154878824252

Na každý stanici metra mají tabuli a křídy. Když je nějaký problém, fláknou jí ke vstupu. Fixy nejsou nejlepším řešením, když je člověk nejvíc potřebuje, tak zjistí že vyschly.

+8/0
9.12.2014 7:33

O77n39d35ř36e68j 93M16y32š69k67a 3424504149388

Jenže k čemu ty cedule v metru jsou, když tam jsou informace minimální (pouze ve stylu nejezdí tram, nic víc) a neaktuální - stav minulý týden při té kalamitě.

0/0
9.12.2014 10:42

J59o63s81e41f 14V23o80l78f26í53k 4198355739443

... Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice...

Ne trošku, ale hodně. Celý ten nápad s rozdělením je krystalická blbost. ČD má třeba ještě nádraží, SŽDC koleje. Vlak přijede na první kolej, sníh odklízí bába od ČD. Vlak přijede na třetí kolej, sníh odklízí dědek od SŽDC. A tak dále.

+7/−1
9.12.2014 7:22

P70e51t39r 68N20e90c79h24a53n73i72c43k89ý 7703666458490

Hlavně to masivní propouštění s tím spojené pociťujeme každou zimu. Pak pokladní z jedné vesnice chodí uklízet koleje i do dvou sousedních stanic.

+2/0
9.12.2014 7:29

V65a65c24l48a30v 52H35a71j38e16k 3526659909

No to ale přišlo z EU. Až předají ČD budovy SŽDC tek se celý úklid přesune problém vymizí.  Uklizeno nebude ani na tom peronu u budovy. Probléme jsou ty informační toky při mimořádnostech a tam jsou tabule k ničemu, pokud se k lidem co na ně mají psát ty informace nedostanou. Co se pokladník nedozví z počítače to na tabuli nenapíše. A ve velkých stanicích ví jeno to co vidí cestující na "PRAGOTRONU".  TO JE KLASIKA. pO BITVĚ JE ZASE KAŽDEJ GENERÁL.

+3/0
9.12.2014 8:31

S65t26a64n47i21s77l87a27v 95T39v64r25z 4736207733679

Viz DB.

0/0
9.12.2014 9:08

V73í24t 22K11a14p88o82u47n 7717418450869

Krok s rozdělením železnice je důležitý pro liberalizaci železnice. Pokud by ČD zůstaly nádraží a cesty, těžko by po nich mohl jezdit jiný dopravce. 

Když infrastrukturu vlastní, alespoň opticky, jiná firma, je možné zde vytvořit prostředí pro konkurenci.

+2/0
9.12.2014 9:03

V13a29c35l62a59v 16H61a93j55e71k 3746379809

To ano. Ale důsledkem je významnesložitější řešení jakékoliv mimořádnosti a předávání informací.

+1/0
9.12.2014 10:09

P33e91t55r 50M80e56j38z22l70í34k 8278684271280

A kdy se rozdělí třeba pražské tramvaje? Koleje můžou zůstat městu a co linka, to jiný dopravce. Jízdenky by si samozřejmě vzájemně neuznávali. Že na to ještě nikdo nepřišel, když to tak nádherně funguje?

+1/−1
9.12.2014 10:10

J34a80n 76S43u91c52h34ý 6670894768

Bohužel železnice jako taková chtě nechtě je státní služba (proto je také dotována přes ztrátovost). Liberalizací se akorát dosáhne toho, že konkurence si pobere výdělečné trasy a stát bude platit víc, než předtím.

takhle stejně nejde převést do soukromých rukou např pošta. Přesto, že v malých obcích jsou pobočky ztrátové je zájmem státu, aby existovaly - např pro výplatu dávek, informovanost občanů atd.

0/0
9.12.2014 11:38

P69e68t11r 45M45e86j49z32l66í59k 8338414541350

Pro cestující je to krystalická blbost, pro manažerské iniciátory celé té akce náramně chytrá záležitost, protože se mohly naodklánět miliardy, jen to hvízdalo.

0/−1
9.12.2014 10:07

K11a16r27e27l 85C11h11r80a82s72t69i51n31a 4143834590205

..tabule s fixy..., nikoliv s fixami.

+4/−10
9.12.2014 7:09

R64a89d19o14s92l16a15v 55K20l11a84u24d91a 5264278634582

Fixa je podle vzoru žena:-P

+2/−2
9.12.2014 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.