Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První přímý vlak spojil Čínu a Španělsko. Jel 21 dní a vezl hračky

Přímý nákladní vlak z Číny do Španělska ukončil svoji první jízdu, když v úterý dojel do španělského hlavního města. Spoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým železničním spojem na světě, delším než Transsibiřská magistrála či Orient Express. Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T72o40m86á85š 20H34o98l11e50c 4351602107884

Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz http://www.yachtmeni.cz/news/predjedeme-brzo-na-jachte-nejvetsi-lod-sveta-/

Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.

0/0
12.12.2014 14:02

J22i74ř21í 29K70o31c10u98r40e61k 6655184765958

Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano  vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.

Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.

Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.

0/0
12.12.2014 16:28

S91e27i53d69l 64P58e91t29r 1971571195784

Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně  vyčíslit, kolik ten 1400 tun  transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy  na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? :-)8-o Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..:-/

0/0
12.12.2014 0:35

K12o52n43r30a57d 71K52o37r49z48e25n18i36o57w34s71k40i 1563341544

dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::

loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny

vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny 

letadlo: 10 000 USD, 1 týden

vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.

0/0
12.12.2014 23:13

Z26d32e15n57ě17k 17J39a34n57o29u54t 1232715614511

Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky. :-)

0/0
11.12.2014 13:03

A97u56g95u41s17t 45F34o67r52m77á37n60e37k 6105679570676

Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.

+2/0
11.12.2014 13:09

A10l84e34x85a30n37d71r 50K64o23s13t90k28a 8702948646954

Zvedněte myš, podívejte se, co je na ní napsané. Totéž u klávesnice. Co z toho máte z Číny? Patrně oboje.

0/0
11.12.2014 13:28

J81a73n 82J60a91n47e79č96e47k 9140383780776

Made in U.S.A. ;-)

0/0
11.12.2014 13:46

K95a56r61e96l 55V70e76d27r22a36l 4678682652803

Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?:-)

0/0
11.12.2014 12:14

A20l63a61n 59Ř66e65p71k13a 4845836

Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není ;-D I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku :-)

+3/0
11.12.2014 11:52

J83i49ř91í 86K15o32c89u67r21e84k 6455174435668

Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.

0/0
12.12.2014 16:33

J73a48n 92Š29p64e60c56i91á32n 2800970869829

Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.

+1/0
11.12.2014 10:18

M51a78r21t21i33n 53H75o23u71b31a 6833401169148

??? co proc ne ??

0/0
11.12.2014 10:21

A76l10e54x95a74n56d27r 91K92o26s78t83k29a 8322368566684

Ps. lokomotiva pálí naftu, loď pálí cosi, co je v podstatě ropný odpad. Je v tom koncentrována veškerá síra, těžké kovy a podobné "lahůdky" původně obsažené v ropě. Uvádí se, že 20 největších lodí vyprodukuje tolik zplodin, jako všechna auta na světě.

0/0
11.12.2014 13:27

J15i16ř45í 17K25o41c72u33r82e89k 6895604765708

Od hranic Běloruska až do Madridu to mohla táhnout elektrická lokomotiva.

0/0
12.12.2014 16:35

P44e34t54r 52N24e31c35h12a21n35i34c86k28ý 7943546698560

To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?

0/0
11.12.2014 9:50

P89a44v73e25l 34M98a68t69o83u22š32e51k 5730377118414

Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.

0/0
11.12.2014 9:53

P48e17t48r 94N77e83c42h46a78n14i33c81k90ý 7543536388370

Je fakt, že technicky jde překládku vylepšovat mnohem jednodušeji, v ideálním případě by se šlo vejít pod hodinu.

0/0
11.12.2014 9:56

M30a43r69t42i96n 29H10o54u83b54a 6463231799688

za hodinu ani nikdo neuvolni ci neupevni vsechny kontejnery

0/0
11.12.2014 10:02

J60i95ř84í 86K55o47d31ý61d22e59k 7410770546943

na železnici jsou jiné upínací prvky než na šasi rozvozových vozidel? Nepřu se, nevím to. U vozidla je upevnění/povolení záležitost jedné ruky a dvou minut času (jeden kontejner).

0/0
11.12.2014 10:25

Z44d86e92n67ě77k 23W45e17r67n71h15a20r28t 6937325102868

Ano, dvou minut na jeden kontejner. A těch kontejnerů je na jednom vlaku pravděpodobně mnohem víc, než třicet. Navíc ten vlak musí přitahovat pod jeřábem a podobně. Jde to rychle, ale buďme reální, nějaká hodina na to padne.

0/0
11.12.2014 10:29

J98i65ř33í 64K30o93d69ý66d81e89k 7970810566823

kontejnery se většinou jeřábem nedávají, alespoň jsem jich na překladištích moc neviděl. A štekrem to jde fakt rychle, ti kluci umí.

0/0
11.12.2014 10:43

J64o50s54e58f 49K67o53m54e11n54d25a 3889279244497

A čím to překládají? Něčím jako Kalmar?

0/0
11.12.2014 10:50

J36i12ř66í 89K59o54d77ý87d70e78k 7650970966203

http://en.wikipedia.org/wiki/Reach_stacker

+2/0
11.12.2014 11:01

J40o54s18e84f 24K32o54m76e48n72d59a 3299549204317

Díky

0/0
11.12.2014 11:37

M19a15t15ú52š 52B42e63n95a25k 9668324192713

Samozrejme, že seriózne prekladiská prekladajú primárne portálovými žeriavmi, zvyčajne 3-4 za sebou. Jedno prekladisko je napr tu https://www.google.sk/maps/@50.0384292,14.5807773,274m/data=!3m1!1e3

0/0
11.12.2014 18:13

J66i87ř69í 11K55o57c90u24r69e80k 6415984265808

Když to nebude dělat jeden člověk s jedním jeřábem, ale mostové jeřáby budou tři, ke každému jeřábu pomocník na uvolnění a druhý na upevnění kontejneru k vagonu, a bude se to přehazovat na vedlejší kolej rovnou na prázné vagony, tak za do hodiny bude těch 60 kontejnerů přeloženo.

0/0
12.12.2014 16:46

Z34d27e26n98ě35k 33W76e49r69n60h92a54r67t 6977905212698

Ale ty systémy změny rozchodu existují a klidně se dají namontovat i na nákladní vagon. Jenže je to drahé a komplikované - tedy méně spolehlivé, vyžadující náročnější servis, kontroly atd.. V systému, kdy se vozí kontejnery, není důvod se patlat se složitými podvozky, když se jednoduše přeloží kontejner na jiný vagon.

0/0
11.12.2014 9:58

M57a98r44t14i81n 84H89o28u98b62a 6403941459338

navic do toho jeste vstupuje potreba schvaleni vozu k provozu na konkretni trati ci na uzemi statu. takovy vuz, ktery by byl schvaleny ve vsech statech od spanelska po cinu zrejme ani neexisutje a pokud by existoval, tak by byl neakceptovatelne drahy

0/0
11.12.2014 10:04

M20i52r25o81s70l96a49v 33Z83i48k88m48u10n49d 7629123324253

Kdepak, existují mezinárodní technické standardy - pro osobní dopravu RIC, pro nákladní dopravu RIV. Sovětské vagony, které jezdily i za socíku do Vídně nikdo ve Vídni neschvaloval, podobně v Československu nikdo neschvaloval dánské vagony jezdící z Kodaně do Prahy, resp. v Norsku nikdo neschvaloval vozy ČSD, které se tam dostaly po pádu železné opony v rámci zájezdů ...

Za dodržování tzv. režimu RIC nebo RIV odpovídá zařaditel (vlastník) vozu ...

+2/0
11.12.2014 14:41

J77a68n 71Š51p27e45c29i45á41n 2190160339239

V Libereckem tramvajovem depu maji zuzujici kolejnici. Nektere tramvaje tu jsou variabilni.

0/0
11.12.2014 10:20

M18a73t25ú68š 44B25e82n19a49k 9718174752603

ktoré? Pokiaľ viem tak Liberec majú deriváty T3 a tím sa musí previazať celý podvozok.

0/0
11.12.2014 18:21

J65á91n 46K88o77t46ú60č 2186794668646

Za vyše sto rokov používania áut ešte nikto nevyvinul skladacie auto, ktoré sa po zaparkovaní poskladá na veľkost kreditnej karty... a samozrejme s cenou pod 100 000 Kč.

0/−1
11.12.2014 10:39

M48i10r97o45s51l61a18v 24Z76i25k75m39u36n34d 7929673174413

Pak taky existuje možnost "převázání" podvozků. Tohle se dělá třeba v Maťovcích na vozech do jedou "z Velké země" a pokračují po Evropě ...

Na "polské" hranici se navíc musí provést celní odbavení ... Nicméně do Španělska se dá dojet po "normálním" rozchodu 1435 mm, jsou tam už cca 2 000 km tohoto rozchodu ...

0/0
11.12.2014 12:02

K68a28r98e43l 50R84y63s 9533939290389

To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.

0/0
11.12.2014 9:50

M86a62r10t93i57n 14H94o24u84b73a 6973201989608

samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni-  jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :) 

i presto je to podle clanku nejrychlejsi

0/0
11.12.2014 10:01

Z82d50e26n16ě62k 53W52e91r10n47h97a45r48t 6667565592868

Je to nákladní vlak, tudíž pravděpodobně velkou část času čeká na vyhybnách a ranžírech, než projedou vlaky s vyšší prioritou, tedy osobní.

+1/0
11.12.2014 10:05

T17o23m94á48š 37Z22e39m41a76n 3885718914555

To je obvyklá rychlost transportu po železnici i v rámci ČR.

0/0
11.12.2014 14:40

J93i30ř87í 43K89o12c23u36r87e66k 6845444695988

Po rozbitých v ex SSSR kolejích se jezdí pomalu. Omezení na 30 km/h v délce 100 km apod. není "v pohraničí" nic vyjímečného.

0/0
12.12.2014 16:57

J55a58n 67J56a56n38e23č21e12k 9850653430226

"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."

...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty ;-D

+7/0
11.12.2014 9:47

P13a76v30e75l 62M30a17t91o13u25š59e32k 5650577728804

Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".

+1/0
11.12.2014 9:52

M35a37r63t92i52n 39H85o27u31b25a 6453271809198

skodlive hracky z ciny a skodlive jidlo z polska :)

+1/0
11.12.2014 10:20

J85i57ř34í 67K11o33c20u45r18e80k 6495904635548

Metanolu prostý CZ alkohol :D

0/0
12.12.2014 16:41

P52e95t33r 72N65ě47m31e59c 4370793290607

Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.

+7/−2
11.12.2014 8:54

P46a44v58e41l 15M71a73t32o16u73š74e41k 5880717568244

Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.

+9/0
11.12.2014 9:01

P90e54t21r 13N48ě31m71e78c 4280213540257

jo, to jo, jen mi to už nepřijde jako přímé spojení. Jinak sám jsem měl tu čest z Číny objednal zboží, které šlo po moři a trvalo to asi 6 týdnů, než to dorazilo do Prahy. Jestli pak jdou sledovat i vlaky, stejně jako letadla a lodě skrz jejich odpovídače?

+1/0
11.12.2014 9:43

P70a63v96e95l 87M81a72t73o11u58š49e43k 5280887328454

To netuším, ale pohyb vlaku lze již se samotného z principu, že jede po trati, sledovat daleko snáze než pohyb jiného dopravního prostředku. Není vyloučeno, že je ten vlak za celou cestu řízen postupně jen ze tří nebo ze čtyř dispečinků, aniž by ho někdo musel fyzicky vidět.

0/0
11.12.2014 9:49

P32e58t40r 75N74ě73m45e45c 4350173560967

to jo, já myslím veřejně, přes internet

0/0
11.12.2014 10:17

Z22d86e62n85ě60k 29W17e44r19n76h45a11r89t 6837505882948

Pokud to provozovatel té železniční sítě zveřejní, tak ano. U nás to do značné míry je, ale jak je to někde v číně nebo v rusku, nemám tušení.

0/0
11.12.2014 10:19

M71a68r29t42i48n 42H95o61u23b48a 6953881619598

jestli je nekde videt pohyb nakladnich vlaku, tak sem s tim. to bych chtel.

0/0
11.12.2014 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.