Diskuze
První přímý vlak spojil Čínu a Španělsko. Jel 21 dní a vezl hračky
Děkujeme za pochopení.
T19o93m78á33š 64H64o31l13e80c
Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz http://www.yachtmeni.cz/news/predjedeme-brzo-na-jachte-nejvetsi-lod-sveta-/
Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.
J84i78ř95í 78K26o85c76u16r84e62k
Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.
Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.
Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.
S81e44i25d78l 29P65e16t52r
Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně vyčíslit, kolik ten 1400 tun transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..
K19o30n31r44a63d 19K86o56r90z56e55n77i57o12w30s62k97i
dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::
loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny
vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny
letadlo: 10 000 USD, 1 týden
vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.
Z58d77e98n13ě54k 38J94a70n28o21u44t
Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky.
A17u85g45u65s95t 38F58o63r57m61á25n16e97k
Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.
K29a25r38e16l 44V41e79d24r62a79l
Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?
A16l48a63n 90Ř35e72p44k97a
Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku
J49i15ř21í 89K80o29c52u65r15e46k
Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.
J42a70n 10Š83p39e10c88i36á86n
Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.
P31e88t79r 18N55e79c19h26a25n62i22c36k58ý
To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?
P43a37v27e15l 63M33a90t45o45u57š66e32k
Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.
K93a10r46e21l 90R39y57s
To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.
M92a82r57t62i61n 54H14o29u83b73a
samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni- jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :)
i presto je to podle clanku nejrychlejsi
J73a14n 70J96a70n45e60č83e34k
"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."
...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty
P70a81v84e52l 32M51a32t84o19u78š13e71k
Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".
P65e73t85r 74N64ě60m59e14c
Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.
P16a71v71e82l 62M61a95t38o11u60š17e14k
Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...