Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády

Vlaky i autobusy začnou od neděle jezdit podle nových jízdních řádů. Pravidelná změna přinese cestujícím v některých oblastech změny k lepšímu, jinde se naopak spojení zhorší. Za cestování si pasažéři také leckde připlatí. Využívat mohou řadu nových zastávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a73v13e55l 49S12o24u31č55e78k 5181490359

Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....

+1/0
15.12.2014 16:42

V14a83c92l40a95v 63H82a39j64e84k 3696529789

Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.

+1/0
12.12.2014 21:07

A32u83g13u27s16t 36F86o37r98m38á11n25e38k 6925969330216

S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.

+2/0
12.12.2014 15:48

M11a49r49t91i43n 22N31o34v54o90t64n14ý 3596756711794

Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.

+2/0
12.12.2014 15:55
Foto

B40r28o37n72i80s61l96a14v 55G91a24b67r70y85š 2152539571

A jak jste si to představoval?

0/0
12.12.2014 16:51

M67i13r38o84s88l71a80v 92Z60i44k32m33u48n61d 7389453974733

Jaké snížení cestovní doby si představujete na trase dlouhé 71 km. Opravdu v roce 1880 zastavovaly vlaky ve všech - dnes existujících - stanicích a zastávkách ... jízdní doba na 1 km trati se zkrátila o cca 3 minuty ... to vám nestačí ...

+7/0
12.12.2014 17:36

V68a60c39l74a13v 44H93a10j28e53k 3606479499

na 70 km bych řekl že docela dobrý ne??

+1/0
12.12.2014 20:16

P47e17t45r 55N46o86v90o68t46n44y 3229452389732

Jako vtip dobré.

+2/−1
12.12.2014 20:22

V64a92c62l78a69v 95H27a54j23e81k 3646689449

Hodně to ovlivňuje počet zastávek a těch je i u rychlíků 8, nepočítám v to výchozí Chomutov hlavní. Počítejte 1 minutu pobyt a 1 minutu na zastavení+rozjed :-(

0/0
12.12.2014 21:19

L84e69o27š 30E54x21n96e25r 1867928248512

Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? 8-o8-o8-o To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo... :-/

0/−1
12.12.2014 13:32

J53a39n 37K34o48v92á45ř 8384781109467

Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup

+1/0
12.12.2014 13:44

L49e83o63š 30E93x33n34e80r 1867128128302

Díky za "radu", leč nastavení času na přestup v případě Pardubic by mi tehdá bylo na nic, neboť čekat 2 hodiny na další bus se mi rozhodně nechtělo. Obzvláště, když jsem měl v Hradci přestupovat zase na vlak a tam jsme na to měl 2 či 3 minuty...:-/

+1/0
12.12.2014 13:57

M50i25r89o10s48l23a85v 71Z78i20k34m40u67n92d 7169303464353

Ano, v databázi vyhledávače spojení jsou zapracovány tzv. standardní doby na přestup mezi jednotlivými vlaky. Stejně tak to funguje v zahraničí. Pro přesun z jedné části nádraží k jiné mohou být stanoveny odlišné přestupní doby.

Bohužel "provozovatel dráhy" stanovící obsazení kolejí není schopen garantovat kolej na kterou bude vlak pravidelně jezdit a podle toho individuálně upravit přestupní doby (nutné doba na přesun mezi jednotlivými nástupišti)  ...

Například v MHD Praha má každý zastávkový označník svoje číslo a lze mezi nimi stanovit individuální dobu na přesun ... pokud zjistím, že někde to nehraje - je tam třeba jen minuta, ale reálná vzdálenost je delší, tak to sdělím krátkou cestou správci databáze v DPP a ten to upraví ...

Kdo stanovuje dobu na přesun mezi peronem v Pardubicích (z toho nejvzdálenějšího peronu) na autobusák v Pardubicích  nevím.

V Pardubicích je při přestupu na jednom nástupišti stanovena přestupní doba 2 minuty, mezi nástupišti 4 minuty, na nástupiště 1A 5 minut ...

+1/0
12.12.2014 17:46
Foto

B89r43o47n30i42s65l33a26v 72G89a16b15r22y49š 2322879211

Dobu pěší chůze lze provést několika způsoby: výpočtem, odhadem nebo pozorováním. Výpočet svede každý, je možné si z map natrasovat celou cestu a vydělit průměrou rychlostí chůze, která je cca 4 km/h. Odhad nedoporučuju. Od pozorování už je to blízko k osobní zkušenosti, takže je možné požádat někoho, kdo tu trasu projde pěšky a do času zahrne i čekání na přechodu.

0/0
12.12.2014 18:03

M43i47r54o31s52l16a31v 36Z25i53k95m37u86n13d 7869543964673

Tohle by měl udělat DPP, bohužel to místo nich dělá "šotouš" mající jakousi znalost o umístění zastávek, resp. označníků a nějak se mu to nezdá.

Například přestup z metra se musí vzít od nejvzdálenějších dveří vlaku, započítat jízdu po eskalátoru, pak třeba přirážku na orientaci - on je rozdíl tam, kde jezdíte denně a když tam jedete jednou nebo poprvé ...k tomu třeba jeden nebo dva přechody na světlech ...

0/0
12.12.2014 19:49
Foto

B64r10o18n59i65s83l74a33v 79G66a66b70r11y51š 2562589681

Já jsem se ve své diplomce zabýval synchronizací linek v přestupních uzlech. Společně s kolegou jsme vytvořili matematický model založený na časových ztrátách všech kategorií cestujících. Model počítal s pravděpodobností zpoždění, s docházkovou vzdáleností mezi místy přestupu, s podílem přestupujících, tranzitujících a nastupujících cestujících. Výsledky byly vynikající, ale nevím, jestli se uchytí do praxe.

0/0
12.12.2014 19:56

M74i24r82o82s22l21a14v 87Z69i95k39m68u12n60d 7189533844323

A to jste dělal(-i) pro konkrétní stanice nebo ¨nějaký obecný vzorec ...

V Německu je výhoda, že ve vyhledávači spojení HAFAS (off-line) se uvádí zpravidla i číslo koleje, takže se můžete orientovat, pokud máte cestovní itinerář s sebou. Koleje se až na výjimky (mimořádnosti) ortodoxně dodržují, takže když je příslušná kolej obsazena zpožděným vlakem, tak se vlaky kategorie ICE / EC / IC nevezmou na jinou volnou kolej, jak to udělá výpravčí v Česku & Slovensku, ale nechá se stát u vjezdu nebo cesťáku a bere se plánovanou kolej, i když se tím zpozdí ...

U uzlů München Hbf, FFM, Nürnberg Hbf, Berlin apod. jsou ty přestupní časy docela dlouhé ...

0/0
13.12.2014 18:10
Foto

B78r61o77n63i78s97l72a49v 63G64a23b11r49y78š 2282389721

No jistě, čím větší nádraží, tím delší čas na překonání vzdálenosti. Lidi nemůžete donutit, aby běhali rychleji. :-)

Ne, odzkoušeno to bylo na nádraží MHD Fügnerova v Liberci, samozřejmě jen v rámci teoretického výpočtu. Jinak by se musely změnit jízdní řády a vše ostatní, což by byl trochu nákladný experiment. Je to obecný matematický model, který lze aplikovat i na železnici, můžete používat jakýkoliv interval ve stejných časových jednotkách. Má to jen to omezení, že je zbytečné jej uplatňovat u tranzitních linek.

0/0
13.12.2014 21:35

M71a23r54e52k 95X29a88r69a 53Q15u30a28r57d22a 9849788729935

To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.

+3/−8
12.12.2014 10:24

P79a15v95e25l 19M43a57t55o90u86š30e26k 5210407398874

Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.

+7/−1
12.12.2014 10:42

A94u97g41u36s59t 71F18o19r72m77á53n91e51k 6785449380546

To se vám jen zdá, protože snížili počet vagonů a ty jsou nyní obsazenější.

0/−2
12.12.2014 15:50
Foto

B98r22o41n56i61s79l95a96v 14G42a68b52r42y74š 2892399611

Na kterých vlacích nebo relacích byl snížen počet vozů?

+1/0
12.12.2014 16:44

R23a53d52e23k 32J71a94n32a47t65a 9505166754552

Ne, celkový počet cestujících na železanici i počet oskm roste stabilně cca posledních 5-6 let. Je to patrné ze statistik Ministerstva dopravy i Eurostatu.

0/0
14.12.2014 0:28

P57e75t27r 97S98c81h36w25a12r44z 7318269133641

Osobních vlaků jezdí vic a kvalitnější, pokud jezdí v rozumném taktu, jsou i slušně obsazené (nejen na dálkových tratích ale i na regionálních). Tím pádem už tam ale zase nenacpete tolik nákladů.

+1/0
12.12.2014 11:45
Foto

B75r97o86n24i39s37l35a91v 25G32a36b26r18y19š 2952389891

Železničář neželezničář - až pochopíte definici železnice a vlaku, pak pochopíte, k čemu je železnice jako taková.

Z analýzy mám takové výsledky, že se železniční doprava zkvalitňuje a zavádí se více spojů, není tedy pravdou, že cestujících ubývá. A trať mezi Opavou a Ostravou není hlavní tah.

To, že jezdí po silnicích více kamionů, je bohužel problém. Poplatky za využití železniční dopravní cesty jsou vysoké a dnešním speditérům jde především o peníze.

A má to i jiné výhody - na železnici nejsou kolony, pracují na ní jen kvalifikovaní lidé (tím myslím, že řídit lokomotivu nemůže každý tak jako auto), nejsou tam takové průšvihy jako u pozemních komunikací (výmoly, díry, špatně postavená cesta) a je to na ní mnohem bezpečnější než na silnici. Podle dr. Čočka ze SFDI má SŽDC velmi kvalitně připravené podklady pro stavbu, rekonstrukci a modernizaci železniční tratě, než je tomu u projektů ŘSD.

0/0
12.12.2014 12:18

J30i58ř83í 92K35o43c74u17r13e46k 6215194315958

Ad nákladní doprava: Když není volný slot, tak vlak stojí a pouští osobáky. Když vlak stojí, nevydělává. Když vlak prostojí 4 hodiny na cestě přes ČR, je pomalejší než kamion a se čtyřhodinovým zpožděním už je maličko problém, pokud překladiště nejede 24/7. To se bavíme o soukromníkovi v dálkové dopravě.

Proč nejsou volné sloty? Inu na koridorech je velice živo a taky několik úzkých hrdel, kudyma projet je jako ruleta. Informace o tom, že když je D1 (=koridor) ucpaná, že můžete využít prázdnou II/152 (=lokálka) je k ničemu.

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

B29r17o29n34i59s50l21a77v 50G63a42b53r90y80š 2892729391

Že je nákladní doprava pomalejší, o tom není sporu, ale tam se využívá tzv. nočního skoku. Když píšete, že je na koridorech živo, nekoliduje to s tvrzením, že cestující vlaky opouštějí do autobusů a do aut?

Jinak by mě zajímalo, kolik kamionů by nahradil vlak s uhlím, který vyjíždí z mostecké pánve. Zajímalo by mě, jestli byste kamiony vůbec na mosteckou pánev pustil. Tamní elektrické vlaky si vedou velmi dobře.

+1/0
12.12.2014 13:11

M86i21r23o71s42l19a38v 41Z32i78k21m92u26n25d 7699283124293

Kdysi byl standard Pn vlaku 65 km/n, NEx měly 100, v současné době jezdí nákladní vlaky běžně rychlostí 100 km/h, některé vlaky mohou jezdit vyšší rychlostí ...

Volné sloty nejsou i důsledku modernizace, při které se prodloužily prostorové oddíly, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde méně vlaků ... Chyba je i v pomalých výhybkách na zhlaví, vlak musí ze 160 brzdit na rychlost 50 pak se znovu rozjíždí .... Kdyby tam byla štíhlá výhybka na 120, tak bude snížení minimální ... Štíhlá výhybka je ale "drahá" a musí se šetřit ....

+1/0
12.12.2014 17:54

P96e83t58r 55N27o21v78o93t50n49y 3449622849432

120 je trochu extrém. Stačilo by mit vsude aspoň 80.

0/0
12.12.2014 20:26

J72o59s98e94f 58T63r19ö77g86l 8119792386276

Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.

Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.

Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.

+8/0
12.12.2014 9:54

M61a34r92t23i50n 70Š83p15á24d 4822699981446

Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede. ;-)

+3/0
12.12.2014 10:03

M76i90l69a93n 78Š47t44ě47p43á26n30e21k 8646922505208

Tak pokud jede za hodinu další vlak, tak je lepší 10 min přestup, který může a nemusí ujet (tzn. 70 min čekání na další), než každý týden čekat hodinu. Sám to znám (teď už to tak naštěstí nemám) a je to fakt na palici, když čekáte na osobák, koukáte jak kolem projíždí "váš" rychlík, abyste se za 10 min dostal na nádraží, kde čekáte hodinu na další rychlík. Pokud to tak máte každý týden, tak se stáváte nebezpečným sobě i okolí:).

+2/0
12.12.2014 10:10

M82i77r26o98s59l53a11v 37Z98i72k78m79u29n89d 7899103594803

Proč končí vlak v Břeclavi - zeptejte se ve Vídni. Rakouští "hófráti" ho zkrátka nechtějí ... Pro vídeňské úředníky není asi 11,00 pozdě.

Já těch 11,00 považuji taky za blbost, pamatuji Sanssousi, který jel sice kolem 3,00, ale byl kolem 8,00 ve Vídni - to se ještě jezdilo přes Vysočinu a dělaly se hraniční kontroly ...

Koncepci tuzemské dálkové dopravy dělá ministerstvo dopravy, které dálkové vlaky objednává a platí ... Bohužel zájmy úředníků, kteří vlaky objednávají a zájmy cestujících, kteří těmi vlaky jezdí jsou odlišné ... to se týká i krajských vlaků a úředníků ...

+2/0
12.12.2014 18:00

J71i49ř82í 17J63o45z90a 3838453140811

V soucastnosti jeste jezdi jeden par vlaku v trase Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Usti nad Labem - Praha - Pardubice - Olomouc - Zilina ;-)

0/0
12.12.2014 19:22

J58o57s29e72f 32T46r66ö69g49l 8899752636706

Poud myslíte noční Excelsior, tak ten jezdí přes Ostravu a až do Košic, toho bude také škoda, alespoň, že zůstanou přímé ubytovací vozy z Podkrušnohoří. Ale já měl na mysli denní spoje.

+1/0
12.12.2014 19:50
Foto

B31r10o67n25i57s53l26a69v 39G91a52b67r12y29š 2422359241

Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?

+3/−1
12.12.2014 9:54

M23a49r28t77i50n 52Š15p57á81d 4322299591696

Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.

+3/−1
12.12.2014 9:57

M15a18r77t61i16n 94Š29p43á40d 4292439521656

V Praze se o vlakové dopravě na letiště 20 let akorát plká - aniž se koplo do země. Přitom to letiště je mnohem blíž než v Ostravě!

0/0
12.12.2014 9:59

T14o61m69a12s 14A41u55g35u49s57t84y29n 6777936201430

S panem Sůrou v máločem souhlasím, ale tady se jej musím zastat:

1. Ostrava-Mošnov sice není oficiální název, ale je to velmi zažité spojení

2. vlak je tam i dle mě nesmysl (jinak vlaky podporuji snad všude, kde se dá), s takovou nízkou vytížeností letiště to nemá význam

+3/0
12.12.2014 10:12

M34a33r65t10i34n 83Š74p16á95d 4332229911836

Třeba se časem ukáže, že máte pravdu. Ale teď to nevíme. Článek se týkal změny jízdních řádů a on jednoznačně setřel něco, co se rozjede až v dubnu. To mi přijde docela neprofesionální.

0/0
12.12.2014 10:15

J93a16n 75S22ů46r90a 4445543773902

Pane Špáde, není třeba mít věšteckou kouli, aby bylo jasné, že fiasko to bude. Ale hlavně, že se utratilo x set milionů z OPD. K zásadnímu rozvoji letiště nepomohl ani příchod korejských investorů do okolí letiště, proč by tedy měl najednou počet cestujících růst? Zvláště, když jsou Katowice i Krakov s mnohonásobně větší nabídkou letů blízko?

+1/0
12.12.2014 10:33

M73a33r29t56i33n 58Š82p22á84d 4852189161626

Pokud navíc přispěla Unie, vítám každou modernizaci infrastruktury. Existují mnohem, mnohem spornější projekty.

0/0
12.12.2014 11:05

J43a27n 81S38ů55r73a 4785903493702

Jistě existují. Ale myslím, že tento je rozhodně v TOP5 nesmyslech OPD. A jinak, na rozpočet EU přispíváte také.

+1/0
12.12.2014 11:07

J40i43ř80í 71K81o86c58u64r64e42k 6595414795768

Bohužel, máte pravdu. Našlo by se hned několik užitečnějších staveb, už jen v MSK.

0/0
12.12.2014 13:06

M60a25r32t83i47n 36Š82p76á41d 4722579401176

V tom s Vámi souhlasím. Nakonec, v dopravních programech je užitečnost obecně na dobré úrovni. Jinde jde o zcela pochybné projekty, třeba tady: http://cestovani.idnes.cz/absurdni-rozhledny-bilych-karpat-dqs-/tipy-na-vylet.aspx?c=A120412_110820_igsvet_tom

Mně se nelíbil spíše ten příkrý okamžitý odsudek dopředu, přičemž článek měl být především informací o změnách - nikoli o podsouvání osobního hodnocení.

0/0
12.12.2014 14:07

M44i70r74o85s51l12a92v 84Z74i60k75m95u62n30d 7309753564303

Jenže je jednodušší  postavit jednokolejnou odbočku z trati Studénka - Veřovice a provést elektrifikaci než postavit v podstatě novou trať, navíc v zastavěném území. Takže je tu spor mezi tunelovou a povrchovou variantou ... a hlavně tím, kdo to zaplatí ...

Nicméně je tu klíčová otázka, kdo těmi vlaky do Mošnova bude jezdit ...

Porovnejte si letový řád s jízdním řádem ... Po většinu dnů v týdnu vám na spočítání příletů nebo odletů stačí prsty jedné ruky ....

0/0
12.12.2014 18:14

P62e50t30r 23F32r89a40n64c 9657931988708

Stačí jedná ruka a ještě může být velmi nešikovného stolaře.

0/0
15.12.2014 19:48
Foto

B33r41o73n51i87s88l78a89v 56G48a94b11r10y48š 2352309271

Jak jsem se koukal, bude se tam jezdit každé dvě hodiny. I když někteří zfanatizovaní šotouši elektřinu do Mošnova uvítají, člověk by měl být tak trochu ekonom a stačily by tam třeba RegioSharky. Jenže bychom mohli být i trochu prozíravější, může se stát, že tímto spojením si letiště v Mošnově získá na popularitě. Ale to je jen domněnka, budoucnost nikdo nezaručí.

+1/−1
12.12.2014 10:04

M15a17r29t20i20n 17Š19p93á21d 4792439311846

Nestačí tam šárky, protože musíte uvažovat i frekvenci (Bílovec)/ Studénka - Ostrava, příp. pokud bude přípoj od Suchdola nebo Kopřivnice, tak i tu.

+1/0
12.12.2014 10:11
Foto

B17r92o23n51i28s12l53a73v 40G51a84b98r81y66š 2482309731

To byl jen takový nápad, neznám to tam. :-) Po důkladnějším prozkoumání bych mluvil jinak.

0/0
12.12.2014 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.