Diskuze
Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády
Děkujeme za pochopení.
P24a39v96e83l 55S37o15u89č79e37k
Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....
V54a76c76l32a37v 11H49a73j81e34k
Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.
A83u83g60u53s23t 90F77o33r62m24á48n89e42k
S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.
M79a58r66t12i39n 85N61o47v71o11t70n58ý
Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.
L56e70o26š 49E26x77n50e36r
Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo...
J14a51n 40K77o53v69á63ř
Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup
M58a81r36e65k 87X63a43r96a 72Q69u97a19r87d30a
To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.
P86a22v82e89l 94M66a29t61o82u45š45e97k
Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.
J63o37s37e28f 88T58r69ö31g12l
Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.
Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.
Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.
M64a44r44t81i93n 22Š73p52á79d
Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede.
B28r67o62n16i27s38l57a86v 58G13a43b96r97y89š
Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?
M29a89r10t16i68n 54Š79p48á49d
Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.
M65a28r31t77i47n 18Š10p54á55d
Taky mi přijde škoda, že se v článku nezmínilo výrazné zlepšení grafikonu v úseku Plzeň - Cheb. Takhle to akorát vypadá (jak uvádí pan Kamler), že z východu se lidi do Plzně vlakem prakticky nestanou...
M18a13r27t77i44n 57Š20p97á70d
(nová zastávka Podbaba) "Ta nahradí i současné zastavování v Bubenči." ... trochu mimo. V Bubenči se (bohužel) dojezdilo 28. srpna. Den nato vznikla nová zastávka Praha-Podbaba, takže v provozu je už víc než čtvrt roku. Na Podbabě se mění dvě věci, to je pravda, nicméně text v článku je nesmyslný.
P12a10v66e86l 14M66a53t25o90u92š16e14k
Nehledě k tomu, že nejde o náhradu. Každá z obou zastávek by měla svůj význam a svůj okruh cestujících.
Z97u98z78a28n95a 86Č94e60k19a77l57o57v87á
Tak když se v Praze na hlaváku postavila ta spousta obchodů s nepotřebným harampádím, tak tam ty cestující potřebujeme na tu hodinku zdržet, kdo jiný by v těch obchodech nakupoval, kdyby si každý jen přijel, přesedl na peroně do protějšího vlaku a zas hned odjel:)
M87a93r72t51i54n 52Š94p69á82d
Přesně tak. Chybí čekárna, restaurace (Trefená husa je šílená), ale hlavně že je tam padesát obchodů. A WC za dvacku. Na potřeby cestujících se myslí míň než dřív a míň, než by se mělo.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!