Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy přidají zaměstnancům dvakrát více než loni

Zaměstnancům Českých drah stoupnou od ledna tarifní platy o 2,9 procenta. Vyplývá to z kolektivní smlouvy, kterou podepsaly České dráhy s desítkou odborových organizací působících u státního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u56k20á17š 34M17a15l87í22č84e11k 3953102265227

Proboha! Za co si chtějí přidávat?!

0/0
22.12.2014 7:16

P26e91t66r 59M77e53j60z24l60í48k 8248984271830

Vzhledem k tomu, že ČNB znehodnotila českou měnu o víc než 10%, se ani není proč radovat

+1/0
17.12.2014 8:52

V58a62c77l35a48v 14H80a14j71e50k 3876819719

I když se podívám úplně jinam, což je ovšem velmi hrubý odhad tak se pohybuji kolem 1% a ne kolem 2,5 jako vy.

0/0
17.12.2014 8:39

V23a32c62l83a18v 89H53a22j58e35k 3346249419

Ano já dospěl k tomu, že podíl dělá kolem 0,8% a to nejsou v tržbách tržby z IDS

0/0
17.12.2014 8:08

A41l58e68š 19C18h87a14l63o31u33p70k61a 6229402225

Mám takovej dojem že do těch 28k započítali i ten zlatej padák-ted už nevím jméno-Ritter?;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2014 21:39

V29a25c70l95a81v 46H91a97j63e16k 3186729709

To by mne zajímalo, proč se příspěvek s nejvetším počtem hodnocení nedostal mezi doporučované .

0/0
16.12.2014 16:57

M10i37r52e21k 16K81r48o54u13p40a 8796939677592

Tak si to tak neberte. Můj +6 / -1 taky ne. Asi proto, že jsem v něm kritizoval Jana Sůru

0/0
16.12.2014 20:09

V10a39c23l56a77v 22H10a38j19e62k 3286599849

Já si to tak neberu, ale příspěvek pana Vaňka vysvětluje, jak se věci s financováním veřejné dopravy mají a to se zřejmě nehodí. Já to ale vnímám jako nezbytnou osvětu.

0/0
17.12.2014 7:51

J48a60n 14S13ů10r25a 4425633933792

Jasně, program je přesně nastaven, že kdo mě kritizuje, automaticky se nikam nedostane:-)

+2/0
17.12.2014 7:54

R58a54d39e90k 66J26a83n90a11t23a 9865916674502

Mezi doporučované se dostávají jen prvotní přispěvky, ne reakce.

+1/0
17.12.2014 10:02

M59a39r59e70k 70V28y88m92a56z95a98l 5938976372790

NÁDHERNÝ TENDENČNÍ NADPIS ČLÁNKU. JÁ SI UŽ OPRAVDU PŘIPADÁM JAKO ZA SOCIALISMU, KDY SE ZÁMĚRNĚ PŘI POPISOVÁNÍ TEHDY TŘÍDNÍHO NEPŘÍTELE ČÍSLO JEDNA,USA, POUŽÍVALY TAKTO ZAVÁDĚJÍCÍ A MATOUCÍ FRÁZE, ABY SE OBECENSTVU ZELEPILA ÚSTA.VÝBORNĚ PANE SŮRO...R^ OPĚT UKÁZKA OBJEKTIVITY NOVINÁŘE...předem děkuji za negativní ohlasyR^

+20/−4
16.12.2014 15:58

J35a95n 16S58ů63r11a 4485313433222

Co je na tom matoucího? To,ze 1,4 x 2 = 2,8?

+1/−1
16.12.2014 23:37

M34a71r26e46k 97V56y91m63a52z69a64l 5718916742900

Dobrý den pane Sůro, moje odpověď na Vaši otázku je asi v tomto duchu. Čtu, opravdu čtu, spoustu Vašich příspěvků a myslím si, že tak jak prezentujete svoje názory prostřednictvím tohoto serveru, nemáte ve stejném prostředí konkurenta. Napsat článek o železnici, dálnicích a podobně, vždy s podtextem - vytočím lidi na maximum - je opravdu umnění. A mimochodem, ten nadpis je důkazem, že Vám musí vše státní a vše co se týká ČD, nebo ŘSD pěkně znepříjemňovat život....

Přeju hezký den:-)

0/0
17.12.2014 9:00

J65a97n 42S90ů72r27a 4565213323862

Vám také:)zapomněl jste v seznamu na SŽDC. A jinak, používáme slovo titulek, nadpis je spíše u slohové práce dětí na základní škole:-)Jsem rád za Váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
17.12.2014 22:56

J89a85n 19H85o57r90a 6387361576

Mistře, Vy raději moc nepitvejte co se používá a co nikoliv......;-)

0/0
18.12.2014 9:29

M92a27r76e19k 97V52y11m44a84z19a23l 5638136402660

Potěšení je na mé straně;-D

0/0
22.12.2014 23:34

R97o13m15a39n 70P94o77l59á92č58e17k 5706819775

Ono to zase taková rána není... 12 milionů... Nevyplatila se tahle částka jednomu řediteli jako odstupné za několik měsíců práce? ;-D.

Nechci prudit, ale není to náhodou vlak Slovenských drah?;-D

+6/0
16.12.2014 15:45

M93a78t36ú44š 43B81e73n88a87k 9448484702823

Nie, jednoznačne je to vlak ČD, ale fotka je značne stará.

+2/0
16.12.2014 18:11

J71a11n 19S33ů85r55a 4515863543852

Jistě, jen 2,5% tržeb z jízdného

0/0
16.12.2014 23:39

V98a65c62l25a66v 82H60a89j81e28k 3656899409

Můžete to doložit konkrétním číslem?? Ty tržby ??? Fakt je 12 mega 2,5% z 33 miliard ??  Trochu divné počty. Nebo účelově matoucí ??

0/0
17.12.2014 8:01

J86a29n 69S58ů92r19a 4245693893982

Tržby z jízdného. Ne z toho, co nasypou stát a kraje.

0/−2
17.12.2014 8:02

V22a16c58l82a35v 31H25a40j89e49k 3926369779

a máte to konkrétní číslo??

0/0
17.12.2014 8:02

J80a65n 17S15ů37r53a 4665523263812

Nebuďte tak líný, pane Hájku a najděte si ho.

0/−3
17.12.2014 8:03

J70a31n 13H26o95r58a 6777391256

Mistře Sůro, Vaše arogance je přímo úměrná Vaší hlouposti......

0/0
17.12.2014 9:15

J18a66n 50S19ů17r10a 4345683653872

Pane Horo, od Vás mě takové lichotky vždy potěší. Rád diskutuji s tak inteligentními lidmi vybavenými fakty:)

0/0
17.12.2014 9:40

M75a49r46e59k 51V87y91m85a13z86a26l 5338566952340

Pane Sůro, stát a kraje nikam nic nesypou. Stát a kraje si objednávají přepravu podla zákona o základní dopravní obslužnosti. Hradí tím propady tržeb za autobusovou a železniční dopravu.

+1/0
17.12.2014 9:04

R86a60d32e15k 28J80a21n19a76t28a 9205396564982

Seknul jste se o řád. Tržby z jízdného jsou cca 6 mld. ročně. 20 mil. tvoří 0,2%.

Tím samozřejmě netvrdím, že souhlasím s takovým odstupným pro nějakého podržtašku.

0/0
17.12.2014 9:13

J15a12n 84S10ů63r49a 4415333713612

Tak to zkusme spočítat. 28 tisíc průměrná mzda, navýšení o 2,9 = + 840 Kč měsíčně = 10 080 Kč navíc ročně na hlavu (nepočítám navýšení odvodů) krát 15 226 zaměstnanců = 153,47 milionů navíc za rok.

0/0
17.12.2014 9:42

J37a14n 72H73o51r98a 6837201546

Inteligentní mistře Sůro :),navyšuje se tarif, nikoliv průměrná mzda, a ten u 99% zaměstnanců 28 000 Kč nedosahuje ani náhodou....

.......nebuďte tak líný a najděte si to, a nemaťte veřejnost počty alá Sůra:-)

+1/0
17.12.2014 9:59

J83a30n 48H12o63r47a 6167641396

á propos, 2,9% z 28000 = 812  x12 = 9 744 x15 226= 148,36mil

   což už dělá rozdíl 5,1miliónu;-)

Pro mistra  Sůru, milion sem- milion tam, jako pro Zemana kosočtverec

...mistře raději nepočítejte:-)

0/0
17.12.2014 10:18

J68a40n 40S58ů44r86a 4975843403322

100% = 28000, navýšení rovná 102,9%. váš výpočet  by byl pro snížení platu o 2,9%.

0/0
17.12.2014 10:20

J91a55n 91H63o88r70a 6767231186

100%= 28000, 1%= 280 ,102,9%=280x102,9= 28812:-P

0/0
17.12.2014 10:47

P46a66v77e43l 10D84o71s77t65á10l 7313627561841

Dobrý den.U ČD se vždy navýšení počítalo ze "základu"=tarif.Můj poslední u ČD byl v 7.třídě tuším 18 100 kč.V článku se píše mimo jiné :

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka došlo zároveň k úpravě struktury a objemu prostředků pro výpočet výkonových odměn pro provozní zaměstnance.

Takže se sebere procentní část výkonových odměn a ve finále to navýšení bude jako loni :-)))

Nezlobte se pane Sůra,ale vaše matematika je zavádějící.Nikde a nikdy se navýšení nepočítá z průměrné mzdy.Přeji hezký den.

0/0
2.1.2015 10:05

M89i96r40o72s72l18a42v 83P19a69v44l70í90č98e58k 7493960545314

Zajímavé! Mě ČD chtějí snížit třídu! ACH JO!Rv

+1/0
16.12.2014 15:44
Foto

B98r20o81n81i85s79l21a17v 68G44a38b57r66y38š 2722439881

Raději přidám jim, než rozežraným poslancům. :-)

+7/0
16.12.2014 15:34

P15a95v77e42l 82Š57í90p82e37k 2107664100900

Proč by nepřidali, když jim na to dáme!

+4/−9
16.12.2014 14:17
Foto

V87l78a76d55a 72V79a24n58e85k 9913956344258

Dobrá zpráva ! Odborářský  pelech  ČD se dostal z červených  čísel,nepotřebuje  dotace a může  zvyšovat  mzdy  ! ;-D

+3/−10
16.12.2014 14:12

K74a41r85e13l 61S35t24r59ž91a57n53o38v26s62k90ý 1988585795

Nevšiml jsem si, že by dráhy nějak výrazně víc vydělávaly.

+6/−3
16.12.2014 14:00

J54i16ř76í 55B58á80r21t65ů 7922294409293

Tak buďte všímavější.

+4/−1
16.12.2014 14:50

M14i81l17a66n 82C58o95u33f47a40l 8843407953

Proč ne, třeba 3x tolik, klidně i může sponzorovat, ale sakra za svoje! Pokud je organoizace v zisku, pak je vše v pořádku. Ale dotace od nás všech!!!!! Tak to ne!

+5/−12
16.12.2014 13:44

F31r32a27n55t27i32š58e37k 21V50a27n48ě28k 1827144917957

A kde jste na to přišel, že je to dotace? Veřejná doprava je placena jako jiná objednaná služba, takže když si domů objednáte třeba instalatéra, tak mu nezaplatíte jen materiál, ale taky práci a veškeré náklady s tím spojené. A stát nebo kraj si službu objednává a na základě smluv za tu službu platí. A toto funguje u veškeré veřejné dopravy.

+28/−2
16.12.2014 14:08

K42a94r28e71l 53N71a30s59t78o42u12p35i41l 3230311450581

To ale místní hňupové nepochopí....:-P

+18/0
16.12.2014 14:42

2575934208753

ano, kraj a stat si sluzbu objedna, ale za nehorentni sumy z duvodu neadekvatni konkurence, resp. monopolu, ktery si CD drzi jen proto, aby si mohla diktovat ceny. dotace tak trosku jinak, ale porad dotace ....

+2/−13
16.12.2014 15:31

F95r80a90n91t40i89š27e63k 75V90a41n51ě97k 1887224337777

A myslíte si, že soukromník nebude chtít žádný zisk a bude provozovat veřejnou dopravu jen čistě za náklady? A každý dopravce se stane na veřejné lince monopolem nebo snad na lokálce třeba z Peček do Kouřimy objedná kraj 3 dopravce a každou hodinu pojede někdo jiný a budou si konkurovat u spojů kde bude reálná tržba za jeden spoj do stovky a ještě bez odečtení DPH? Těžko. Navíc hodně diskutujících by chtělo spičkové západoevropské služby, ale za výchoevropské ceny. To opravdu nejde dohromady.

+14/0
16.12.2014 16:23

M60i95r94o47s89l56a11v 79Z37i95k12m68u55n55d 7969843664983

A co takhle MHD, tam je vždy monopol a žádná konkurence ?

V "západní" Evropě je model financování veřejné dopravy v podstatě stejný, vlaky tam jezdí na základě objednávky "státu nebo regionů", v zásadě mnohem častěji než v tuzemsku a např. v Německu až na nepatrné výjimky platí u všech dopravců "dálkový tarif DB", v jednotlivých částech spolkových zemí se jezdí za tarify dopravních svazů, ale platí tam i jízdenky DB ...

Obdobné to je ve Švýcarsku, kde si dopravu objednávají kantony, ale zase je to provázané jak tarifně, tak organizačně a jeden vlak obsluhuje více kantonů ...

+6/0
16.12.2014 17:46

L46i79b60o40r 40B41e25n65á21t92s88k25ý 3422338357581

Sorry, ale asi jsem blbý já, nebo diskutéři, kteří neví co je dotace. Zrušme všechny dotace, pak bude následovat výrazné snížení daní. A pak plaťme skutečné jízdné. To pak bude zajímavé!!!!

0/0
16.12.2014 22:15

2965964248383

ideální stav

0/0
17.12.2014 9:26

R16a34d89e22k 13J92a24n94a29t44a 9435656414892

Ty sumy nejsou nijak vysoké (asi jste chtěl říci "horentní", ne?).

Stačí se podívat na podobné úhrady v sousedních zemích. Jsou vyšší ...

Nebo na nedávnou pseudosoutěž Plzen-Most. Konkurenční nabídka byla podobná ...

Ony totiž ČD mají výhodu v množství starších vozidel a když kraje mají málo peněz (a lidé nejsou ochotn ípltit vyšší jízdné) tak jakž takž podobnou nabídku může připravit akorát někdo, kdo má taky staré vozy (třeba Arriva ty odepsané z Německa).

0/0
17.12.2014 9:18

T74o52m26a29s 65A62u31g33u45s18t89y21n 6637786431950

no jasný, ti průvodčí můžou za to, jak vedení hospodaří...

+5/0
16.12.2014 15:28

M58a10r70e37k 91V22y89m47a37z46a26l 5308456752580

Nezlobte se na mně, pane Coufale, ale železnice není nikde na světě v zisku. A jestli jim to malé přidání, které pan autor Sůra záměrně ve svém nadpise zdůrazňuje, závidíte,tak k nim dejte a budete mít také přidáno....;-D

+13/0
16.12.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.