Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a47r74e91k 62V68y10m43a89z58a10l 5178246762370

Moc hezké vozy. Jen tak dál. R^

+1/0
22.12.2014 23:52

F51r23a48n80t49i83š85e92k 31V60a52n88ě60k 1337894217357

Při prohlídce vozu mě zaujalo, že háky pro kola jsou u dveří na straně kde je 1. tř. a číslo rezervace háku je stejné jako číslo na sezení v 1. tř.. Takže bych chápal, když má rezervaci pro kolo s místem na sezení, tak buď si budu muset koupit jízdenku do 1. tř. a nebo mi místo na sezení propadne a budu muset sedět na druhé straně vozu kde budu mít menší dohled na kolo a v horším případě, když 2. tř. bude plná, tak si budu muset sednout do jinéhop vozu a to už nebudu mít žádný dohled nad kolem. Toi nevím koho napadlo vyhradit místa pro kolo do 1. tř.8-o

0/0
19.12.2014 9:43
Foto

T64o60m52á11š 82K29i57r82o28v 1875988735357

V tomto případě bych volil variantu "ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY". V 90% procentech případů, j v rychlíku "na hlavní trati" řazen vůz, umožňující tuto službu:-P

0/0
20.12.2014 21:51

J22a49k91u74b 86Z67e38m87á46n36e19k 2544523411198

Hezké to je, ale sedět se v tom nedá... já bych si nechal líbit vagóny jezdící mezi Brnem a Ostravou, ty s tou divně tyrkysovou barvou stěn. Ze všech co ČD má mi přijdou nejpohodlnější.

+1/0
18.12.2014 22:26

V78í48t20ě10z47s73l51a62v 33B35o67c92h 6892975305946

"Pokrok" v režii ČD na EC do Brna, kterými jezdím - nové velkoprostorové vozy Bdmpee nahrazeny staršími Bpee a z některých spojů velkoprostor zmizel úplně (třeba Slovan). Díky nechci, ještě dvě cesty do Brna a končím s vámi

+1/−4
18.12.2014 22:16

T85o28m 94J48u12r96e85č45k31a 6815472285345

http://www.zelpage.cz/zpravy/9389

Příští rok se dočkáte nově rekonstruovaných vozů Bp, které budou rekonstruovány po vzoru Bdmpee. Bdmpee byly na rok staženy na linku do Německa, protože tamní vozy Bmz a spol. budou staženy na modernizaci.

+3/0
18.12.2014 22:47

M42a56t39ě87j 47P13l78u77h98a36ř 6615692854675

Na Slovanovi je to prý pouze DOČASNÝ stav a i tak tam jeden vůz velkoprosorový jezdí, sám jsem toho byl dnes svědkem. R^

+1/0
19.12.2014 22:48
Foto

B48r28o73n47i88s25l40a33v 35G57a92b16r81y62š 2732779641

Někteří ten dočasný stav chápou trochu jinak. Ale pokud se chystá vlak vyměnit za něco jiného, pochybuju, že by si jakkoliv polepšil.

+1/0
20.12.2014 22:55

O36l33d38ř89i78c38h 15J51a94n50e27č86e91k 8439776263391

nepřijde mi, že by ta první třída byla nějak zvlášť prostorná :-(

+3/0
18.12.2014 16:30

M46a27r56t44i57n 12L92ž19i30č80a94ř 9405317262144

Sedačky jako v RegionPanteru naprosto špatný, tvrdý, špatný sklon, jsou úzké, stolky jsou nízko, těžko se pod ně dostává, vadí také noha stolu

+1/−5
18.12.2014 16:01

K31a70r34e46l 57J76e68r89o68n94ý93m 6739239457436

Tohle má být po modernizaci?

+1/−3
18.12.2014 15:05

J24a24n 89J51e26m56e30l30k77a 1305440

Je to sice na pohled hezké. Ale nejsem si jistý, že to má sklápěcí sedačky. Podívejme na Leo. Všichni ho sice strašně kritizují, ale ty sedačky jsou velmi dobré. A to mi třeba chybí u Škody, minimálně v první třídě. A sedačka dělá strašně mnoho. 810ka je sice drncavý hlučný vlak, ale co jej zabíjí nejvíc jsou ty otřesné pravoúhlé eko sedačky. A rekonstrukce na Regionovu řešila spoustu kosmetických kravin (hlavně mít nový ksicht) a sedačky jsou lepší jen částečně. Kdyby místo všech těch kravin dali hodně polstrované sedačky s větším prostorem a jiným sklonem, myslím, že by 810 nikomu tolik nevadila. Otázka jestli by nebylo lepší koupit konečně nové vagóny nebo ojeté z Rakouska, než stále rekonstruovat. ČD má 36mld dluhu a co má použitelného ve své flotile. Pendolína, Railjety, Elephany, Pantery, 842. To ostatní je stejně spíš do šrotu. Nebo kdyby si jako Jančura koupili ojeté alespoň pořádné vagony pro 1. třídu. To co jezdí Ostrava Brno je... a ještě nemají asi ani na vysavač. U soukromníků naběhne na nádraží četa s vysavači (málem po každé jízdě), umyje i okna, ale u ČD to prostě nefunguje. Je to sice lepší než bylo, ale..

+5/−2
18.12.2014 15:00

M80a57r56t20i21n 72Š34p23á65d 4302189411686

810 je vůz, který je určen na krátké vzdálenosti, a k tomu ergonomické sedačky nepotřebuje. Poslední dobou už konečně začíná díky novým vozidlům jezdit na relacích, kde jezdit má.

+5/−1
18.12.2014 15:05

J62a76n 37J87e48m62e38l79k72a 1865660

Jenže on má zároveň hodně mizerné tlumení nerovností, takže potřebujete. Když ho nasazovali a dnes nasazují večer na Ostrava Frýdlant Frenštát, kdy cesta s průměrem 35km/h trvá víc než hodinu..  S lepšíma sedačkama klidně -nemusí ho nutně šrotovat, ale takto ..

+2/0
18.12.2014 15:14

M79a50r78t10i57n 10Š50p55á25d 4222959201426

Proboha, to snad ne... ani kapacitně to nemůže stačit. 810 je vhodná na tratě typu Kralupy - Velvary nebo Milotice - Vrbno.

+2/0
18.12.2014 15:28

T58o83m 30J48u98r79e22č15k82a 6315882485285

1. 810 se modernizují právě i s těmi lepšími sedadly ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_0360.jpg)

2. Budete se divit, ale ČD při výběru sedaček zkoumají, jaké sedadla lidem nejvíce vyhovují: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/testujeme-sedacky-do-dalkovych-jednotek/-5179/

+1/0
18.12.2014 15:21

M42a80r25t91i63n 17Š70p88á39d 4692939341656

Jo, tak s tím už se dá dojet z Kralup až do Slanýho. ;-)

+1/0
18.12.2014 15:29

J64a78n 61J25e55m65e65l93k38a 1645410

A kde tam je nějaké měnění sklonu. A adekvátní polstrování. Samozřejmě pokud je to myšleno pro koncovou trať na 10 minut cesty klidně. Ale jinak..

Jasně budete oponovat efektivitou - ekonomikou.

Zajimavý efekt to má třeba v drncavých busech v Malajsii. Hodně autobusů tam má u delších tras rozložení ne 2+2(jako u nás všichni včetně Jančury) ale  2+1. 

A sedačky typu Le v premium třídě. (samozřejmě v trochu jednodušším provedení a mechanické). Sklápěcí s bohatým místem na nohy, polstrované jako křeslo v obyváku. Za perfektní ceny. Neuvěřitelné..

Asi byste nevěřili, jak dokáže být autobus najednou pohodlný. 

A) Nejspíše jsou to nedotované komerční autobusy.  

B) někdy jsou dražší (30%)  - přesto jsou velmi populární u běžných lidí.

Dokonce lidi při cestě mezi městy nechají auto na terminálu a jedou busem :-)) Pravda ty busy jedou i 125km/h. 

Dokonce rozvržení 2+1 je se nejspíše tak oblíbilo, že je vnímáno ne jako luxus, ale spíše standard. A je často dokonce za běžnou cenu. 

Vezmou starší bus. Dají tam pořádné sedačky a jedem..

0/−1
18.12.2014 15:50

J88a80n 92J73e61m96e29l89k60a 1385670

Ps a to i přes to, že je benzín v Malajsii asi za 7 Kč a DPH tuším 5%.

+1/0
18.12.2014 16:11

T69o40m 33J57u87r49e52č28k23a 6365242435255

Nic vám nebrání ten starší bus koupit, narvat tam dle vás ty nej sedačky v uspořádání 2+1 a začít konkurovat těch 810kám na zapadlých lokálkách...

0/−2
18.12.2014 16:14

J43a53n 66J74e32m82e34l13k26a 1825130

A Panterem jsem sice zatím nejel, ale právě si tam tuším do 1. třídy objednali nižší řadu sedadla než LE, nesklopnou. Navíc s uspořádáním proti sobě. eee :-(

0/−1
18.12.2014 16:33

T82o24m 95J37u42r50e13č73k37a 6965192305915

Panteři mají v 1. třídě sedačky polohovatelné. Dálkoví panteři budou mít polohovatelné sedačky ve všech třídách.

+1/0
18.12.2014 16:46

J97a77n 25J50e19m50e14l73k46a 1765400

http://www.busonlineticket.com/bus/five-stars-express-penang

http://www.myexpressbus.com/nice-express-bus.html

www.nice-coaches.com.my

atd. atd.

+1/0
18.12.2014 16:03

M17i39r53o66s77l13a63v 53Z56i29k73m73u53n24d 7859713324503

Spíše teoreticky zkoumají ... suprové jsou například jedničkové sedačky v řídících vozech 80-29 22x. srovnatelné s jedničkovými sedačkami, které jsou ve slovenských jedničkách nasazených na EC / IC vlaky.

Nesporně pohodlnější než ty, co jsou v Pendolinech, Raijetech, resp. ty, které ve vozech Ampz (od Siemense) nahrazují původní hezké pestrobarevné sedačky ...  Dobře se sedí v i "modrých" jedničkových sedačkách, co jsou v ešusech ...

+1/−1
18.12.2014 17:49

J16i27r33k32a 73D76v54o66ř82á92k 4745770383468

To o uklízení u soukromníků je sice hezké, a ČD v tom má ještě co vylepšovat, ale co si rozhodně nemůže dovolit je tak obrovská účetní ztráta v poměru k výkonům jako mají právě ti opěvovaní soukromníci...

0/−4
18.12.2014 16:55

M46i64r30o12s96l46a94v 33Z42i65k72m71u33n13d 7719363334773

Představte si, že vozy soukromníka ČD a jiných soukromníků uklízejí pouze a jedině jiní soukromníci (ČD žádné uklízeče vozů nemají), někdy dokonce jedni a titíž ...

+5/0
18.12.2014 17:33

V81l33a40s59t16i84m64i76l 22K21o30c70u77r78e90k 4376373870934

Souhlasím, zvažovat více nákup novách vagónů, nebo budeme dalších 50 let jezdit v těch nepovedench rekonstrukcích, každý výrobek má přeci svou životnost, a nelze ji donekonečna prodlužovat.

0/0
18.12.2014 21:36
Foto

T83o74m85á54š 81K83i67r58o12v 1525518935567

Něco na tom je. Stejně se mi ale nejlépe sedělo na sedačkách (či spíše lavicích) ve "starém šukafonu". Samosebou, že na nějaké delší vyjížďky nebyl ani on;-)

0/0
20.12.2014 21:55

M69i96r95e14k 15Z86á57v44o46d29n33ý 7832137710868

Aha, takže Bee/Bpee jdou na rychlíky Praha - Plzeň - někam, vozy ABpee jdou rychlíky Praha - Plzeň - někam a ty vylepšený Bdt jdou také na rychlíky Praha - Plzeň - někam. A mezi Olomoucí a Brnem jezdí pár desetiletí neopravovaná koženka.

+1/0
18.12.2014 14:17

Z93d80e94n75ě82k 41J48o12n94á78š 9571749476350

Tak to co jezdilo teď na Plzeň a dál byla fakt dost hrůza.

+3/0
18.12.2014 14:26

M62i33r70e26k 72Z10á79v81o85d32n50ý 7402597460558

Věřím. Jen mi nepřijde správné, že tam nyní přesunou všechny modernizované vozy. Na většině tratí jezdí alespoň humanizované béčka (nové polstrování, takže sedadla nevržou a nepíchají pružiny do zadnice). U nás ale jezdí skutečně ty největší křápy.

+2/0
18.12.2014 14:36

M69a78r22t80i63n 30Š57p75á20d 4242309931116

Co bych za to dal, kdyby ty křápy nahradily žabotlamy Pha - Kralupy.

0/0
18.12.2014 14:48

M35i56r22e19k 18Z83á95v62o67d39n70ý 7172227930728

To ještě jezdí? Já myslel, že kolem Prahy už jenom s Ešusy.

0/0
18.12.2014 14:49

M35a52r81t12i56n 42Š19p78á61d 4662719411756

Jako vtip dobré. Od prosince 2014 turnusuje posledních 5 ks (realita).

0/−1
18.12.2014 14:50

M94i16r58e79k 84Z80á60v74o37d30n50ý 7612587980128

A zrovna k Vám? Tak to je mi líto :/ Nikdy jsem jim tedy nejel, ale ani jsem po tom netoužil. I když ono to bude asi obdobné, jako staré B či Bdt :/

0/0
18.12.2014 14:54

M49a50r72t51i36n 83Š50p66á42d 4272479671256

Tak to si dejte, budete mít jízdu historickým vozidlem za běžné jízdné. V JŘ na 091 (poznáte dle ikonek) ve špičkách (lépe proti proudu) čtyřvozové a na ML v pracovní den výhradně žáby (třívozové). Nám, kdo tím jezdíme denně do práce, nezbývá než si povzdechnout a doufat. ;-)

0/0
18.12.2014 15:09

M77a59r51t46i51n 29F67r61y80š90č31o41k 7433973967326

Rději žabotlam než Honeckerovu pomstu, která jezdí na spěšňácích... :-P

+1/0
18.12.2014 15:10

M41a50r96t43i17n 39Š20p93á30d 4152909541486

To je co? S žábami se dají srovnat snad už jen dobytčí patráky (Kolín - Žďár, občas na Pacifiku aj.).

0/0
18.12.2014 15:32

D25a62v47i22d 44Č96e77r77n13o19h39o40r50s67k59ý 1506194926856

Honecker - Bdmtee, podle stareho Bym

0/0
18.12.2014 16:30

J52i44ř11í 76K49o34š18e47k 5483573267464

Tak já jsem samozřejmě spokojen, že k nám do Plzně jezdí teď novější vozy, ABpee vypadají slušně. Na druhou stranu ty opěvované (ale neklimatizované) Bdtee zas takový zázrak nejsou. Na rychlíky se to moc nehodí, spíše na osobáky nebo spěšňáky (na 4ce je docela málo místa, takže něco přes hodinu se to dá vydržet, delší trasa je už horší). Ale zase na trať Plzeň - Železná Ruda dobrý, tam rychlík stejně staví skoro všude jako osobák.

+2/0
18.12.2014 14:56

M37a23r22t64i37n 83Š29p97á10d 4282539371406

Tak hlavně Praha - Plzeň by na všem mělo jezdit celé áčko!

0/−2
18.12.2014 15:10

L67a12d66i70s60l52a20v 22K15v11a14s24n84i97č86k35a 1583397303865

To zase bude zpoždění, spousta lidí si nebude umět ty dveře tlačítky otevřít a bude zdržovat A zase se bude nadávat, jak tohle není ono, takové, makové, dřív to bylo lepší. A kdo za všechno bude moct ?

+1/−1
18.12.2014 14:10

J72i11ř27í 37E13r31b66e89n 1933844346897

No přeci Klaus, Kalousek, Zeman, Babiš a dnes připomínaný zesnulý Havel! ;-D

0/0
18.12.2014 14:18

R72a46d81e32k 51J75a87n15a16t33a 9325226184492

Právě naopak. Zpoždění způsobují staré dveře - jdou špatně otevřít, takže pokud je první vystupující slabá žena, někdy to nezvládne a musí to udělat nějaký chlap. A nezavírají se automaticky, takže pokud je nezavřou cestující sami (to dělá jen málokdo) musí to udělat průvodčí a obejtí kvůlit tomu celiu soupravu.

+3/0
18.12.2014 20:12

Z52d85e41n71ě51k 88J33o50n66á65š 9841389676380

Spíše by mě zajímalo, kde byl problém u drážního úřadu. Pokud to byl problém na straně PESY, je to ok, ale pokud to bylo, že se jenom drážní úřad neuměl rozhoupat a výrobce díky tomu tratí, přijde mi to jako zlý signál. Nevíte někdo něco bližšího?

0/0
18.12.2014 13:56

T84o29m 27J29u75r24e51č48k26a 6645822815515

PESA použila jiný postup pro modernizaci podvozků, než je v CZ schválená úprava pro podvozky GP200. Při zkouškách na okruhu se potom zjistilo, že podvozky se musí zesílit víc, než PESA původně provedla. Úpravy tedy zpozdily celou dodávku a PESA k tomu dlouhou dobu nebyla DÚ schopna dodat požadovanou dokumentaci k té modifikaci podvozů, proto DÚ vydal souhlas se zkušebním provozem a následné schválení tak pozdě.

+4/0
18.12.2014 14:14

Z79d48e78n15ě28k 62J78o80n57á32š 9431459656320

Super, to jsem chtěl vědět. Díky.

0/0
18.12.2014 14:26

J78a25r46o23s18l58a29v 86V16o12j45t93ě97c14k69ý 4763878684476

Zakázka za několik mld. a mají jeden vagón zdarma, téééda to je marketing ;-D

+1/−27
18.12.2014 13:29

J18a69n 28Č86e79k19a14l 7599135704944

Buďme přesní - zakázka za 190 milionů. 

A sleva 1/15 mi také nepřijde úplně zanedbatelná...

+20/0
18.12.2014 13:31

J85i40ř57í 28E68r10b27e69n 1723914946927

Pardon, omylem jsem kliknul na plus ;-)

0/0
18.12.2014 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.