Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy vyfoukly RegioJetu vagóny, v Rakousku koupily padesát dalších

Přesun rakouských ojetých vozů na české železnice pokračuje. České dráhy se dohodly s rakouským státním dopravcem ÖBB na nákupu celkem 50 vozů na dálkovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a21n 44P33e81r70n80i86k 8930141728906

Vlaky RailJet berou dráze to výhodu nad autobusovou dopravou. V pátek jsem jel poprvé RailJetem a kromě toho, že to dobře vypadá, to naopak přednosti dráhy před busem smazává. Stísněné a málo místa na nohy. Z mého pohledu jsou 100x lepší staré koženkové kupé, kde si můžu pohodlně natáhnout nohy.

+1/−3
22.12.2014 13:42

O36n92d58r79e32j 57K96a30l63m98a41n 1570126884132

Jo jo, ty nové standardy pro Evropského vietnamce vysokého 1,6 metru co vydrží sedět jako pravítko třeba dvě hodiny jsou prostě peklo.

+2/0
22.12.2014 23:52

J30a51n 33Č71e76k78a35l 7239615134474

Nepletete si to s Leo Expresem? Já tedy v Railjetu problém nemám, a to jsem hodně robustní postavy...

+1/−1
5.1.2015 12:50

M63i84r93o94s86l53a12v 97Z78i53k47m46u70n34d 7419423914573

Určitě nikoli. ačkoli je vůz Bmpz v Raijetu dlouhý 26,50, tedy o 10 cm delší než klasická ojetina Bmpz, tak tam má cestující méně místa ... na zjištění stačí pásmo dlouhé 2 metry nebo skládací dvoumetr.

Rovněž jsou nevýhodou miniaturní WC, asi jako v Pendolinech.

0/−1
5.1.2015 18:16

M18a23r81t57i97n 13N17o68v90o21t87n88ý 3396736841374

Jak se dalo čekat (a spousta lidí to tady předvídala), tak Jančura označil cenu nevýhodnou. Je jak malé ukřivděné děcko. Něco se mu nepovede, tak hned začne kopat okolo sebe.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancura-cd-chtely-rakouske-vagony-koupit-za-kazdou-cenu-1147760

+2/−3
22.12.2014 9:52

V70a53c27l64a30v 87H20a64j28e77k 3886199409

Nový vůz za poloviční cenu z ceny obvyklé??  Není to jen výše 1. splátky leasingu a snaha žlutého klauna o zviditelnění???:-)

+1/0
23.12.2014 7:34

M23a68t64ě52j 64P62l98u39h94a93ř 6815172974245

Ano, jelikož on brečí a hází kolem sebe hračky hystericky. Ten blbec s červeným nosem je skutečně exotický úkaz. R^

+2/0
23.12.2014 7:54

P38e22t50r 82M93a29r16e14č53e31k 1373391399348

To se to nakupuje za prachy daňových poplatníků ! Rv  A vyhazují stamiliony za marketingové "služby" firem spřízněných s vedením ČD.

+6/−11
21.12.2014 19:36

R72o26m84a44n 51P25o35l58á87č58e43k 5796139305

Nejdřív bych se uklidnil a porovnal náklady např. toho rumunského vozu vs. ojetiny z OBB.

Nový vůz "Astra" stojí cca 1 milion EUR, ČD za jednu ojetinu i s přeplacením RJ zaplatily 288 tisíc EUR za jeden vůz. Ještě nějaké dotazy?

+6/−1
21.12.2014 19:44

P72e38t88r 51M78a15r25e45č22e73k 1443861139828

Nekritizuji pořizovací cenu . Nýbrž to že předlužená firma utrácí další veřejné prostředky. A mimochodem , porovnáváte cenu "stoleté" ojetiny s novým vozem ! Nějaké dotazy ?

+2/−9
21.12.2014 20:01

R38a39d79e47k 77J64a86n79a67t33a 9285486804582

Jak už tu zaznělo, jedná se o vůz cca v polovině životnosti, po rekonstrukci, ovšem za 20% ceny nového. Tím, že koupě umožní vyřadit nejstarší vozy z DDR, klesne průměrné stáří vozidel (což je pro železničího dopravce základní výrobní přestředek), což je věc, na kterou musí průběžně dbát každá rozumná firma.

A mimochodem, ČD nejsou zadluženější, než typický český hypotékař. Poměr cizích zdrojů k aktivům je cca 50%, lidi si berou hypotéky i mnohem vyšší.

+7/−2
21.12.2014 20:19

D19a30n19i64e40l 63N34o47v15á90k 1271650896859

to srovnání s hypotékářem je pěkná krávovina.

+2/−6
21.12.2014 21:02

J23i11ř15í 22E45r86b79e32n 1703634216787

Jasně, podle intelignetů vašeho formátu by měly dráhy jezdit se čtyřicet let starými vozy a neopovažovat se utrácet za něco moderního, dokud si na to nevydělají, že? Jenže takto to nefunguje nikde na světě.

Koupě vagonů je totiž investice, ne utrácení. To je jako kritizovat klempíře za to, že si pořídil vybavení dílny na úvěr a ne z našpórovaných peněz ;-D

+10/0
21.12.2014 21:15

R11a34d57i39m 42Š58o94l60c 1155575495954

Tak ČD měly za rok 2013 zadluženost 55,8% a např. Regiojet za totéž období 53,3%. To je teda předlužení jak hovězí...

+6/0
21.12.2014 22:10

M80i21r64o72s49l92a34v 76Z58i74k43m80u52n94d 7769263474393

Jaké veřejné prostředky ??? Akciová společnost (z právního hlediska soukromoprávní subjekt) snad disponuje s veřejnými prostředky ???

Jenže mezi "stoletou ojetinou" (starou cca 30 let a již jednou modernizovanou) a novým vozem není z hlediska užitné hodnoty rozdíl ... Nehledě na to, že ty ojetiny nejsou zatíženy paranoidními představami nějakých desingérů, kteří se potřebují prosadit a uživit, ale jsou  z hlediska cestujícího FUNKČNÍ ...

0/0
5.1.2015 18:20

J28a84n 16S10ů31r74a 4525543843692

Super metoda porovnávat cenu ojetiny a nového vozu. A co pane Poláčku porovnat cenu, za kterou kupovaly ČD naposledy z Rakouska?

+1/−1
21.12.2014 20:19

R26o92m14a11n 45P42o71l51á61č13e73k 5956299395

Hodí te ji sem? :-).

Ale když lidé nadávají na kvalitu vozů, tak mi přijde lepší koupit 4 lepší vozy po reko, než 1 fungl nový.

+4/0
22.12.2014 0:30

J36a15n 56H40o91r12a 6407201536

Mistře Sůro,přečtěte si ještě jednou(nebuďte líný ;-))na co pan Poláček reagoval,zamyslete se(pokud jste toho schopen) a možná pochopíte to srovnání(dávám tomu tak 10 %)

+1/−1
29.12.2014 12:28

J15a36n 73H53o35r36a 6947561566

Promiňte,zapomněl jsem, že procenta nejsou Vaši silnou stránkou, čili tomu, že to pochopíte nedávám velkou šanci.......:-)

0/−1
29.12.2014 12:31

J90o28s48e31f 80K95o17p13e22c38k75y 9184282445

Znate snad nejakou soukromou autobusovou nebo zeleznicni firmu, ktera provozuje sluzby objednane krajem nebo statem zdarma? ;-)

+3/0
21.12.2014 20:38

R41a10d79i42m 51Š48o77l74c 1495855245624

A ve finále, i když jezdí bez objednávky, tak i tak bere peníze daňových poplatníků za nařízené slevy. Viz další můj příspěvek.

+2/0
21.12.2014 21:50

R38a72d57i92m 38Š21o86l83c 1755435835974

A to si představte kolik rumunských vozů bude mít třeba Regiojet za peníze daňových poplatníků. Viz http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-hlidat-slevy-dopravcu-d4q-/eko-doprava.aspx?c=A140429_132653_eko-doprava_suj

+3/0
21.12.2014 21:49

R72o86m67a95n 26P38o61l41á34č30e26k 5596329835

Vždycky se mi libí tady tu diskuzi pročítat... Většina bude tu chtěla německou kvalitu, ale ovšem za české ceny... Navíc pokud se Vám nelibí co ČD provozuje, proč si nestěžujete u pravého klienta ČD, tedy na MD, krajích a nebo obcích co si vlak objednávají...

Navíc 99% zpoždění neovlivní ČD, ale opravy, které provádí SŽDC, rozkradené ZZ a samozřejmě v neposlední řady skokani a nehody na přejezdech...

+11/0
21.12.2014 18:16

P21a36t52r29i86k 79Š15e52b79e81s28t14a 4983302206215

české ceny jsou ovšem mnohdy vyšší,  než ty německé... tedy německá kvalita za německou cenu - a samo německé mzdy.

+1/−4
21.12.2014 19:52

P87e75t87r 81N88o29v46o71t86n23y 3619122709372

Německé mzdy nikoho nezajímají, většina nákladů ČD je za ty samé ceny jako v Německu.

+1/0
22.12.2014 2:30

J92a81n 66Š39p13e58c82i85á20n 2930540829679

Tak v nemecku je bez slevy vlak o trosicku drazsi nez cesta vlastnim osobnim autem. Takze ty vyse zminene dobytcaky proste odpovidaji cenove poptavce.

0/0
21.12.2014 21:49

M74i15r26o72s65l45a47v 36Z39i85k21m47u97n73d 7509573594863

No  jo, jenže jak dlouho pojedete třeba z Berlína do Hamburgu vlakem (centrum > centrum) a autem nebo z FFM do Hamburgu .... Osobní vlaky Nürnberg - Ingolstadt jedou cca 45 minut rychlostí 200 km/h. Za jak dlouho tam budete autem. Podobně ICE FFM - Köln 1.10 rychlostí až 300 km/h ...

0/0
5.1.2015 18:29
Foto

P33a84v49e77l 68M31a23k20o25v65e14c 8178225751

Česká republika aspiruje na titul "Největší smetiště Evropy"...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

+2/−6
21.12.2014 17:30

H71a55n79a 35V48l85a31d25í58k88o94v17á 8260803535716

České dráhy mají co dohánět. Co se týká služeb a servisu, tak je pan Jančura hodně předběhl. U ČD není nikdo schopný vymyslet něco nového.

+2/−12
21.12.2014 14:35

D58a10n69i25e84l 61K54r63o88n60e67r 7584334706637

Jako co noveho? Aby ty vlaky letaly?

+6/−1
21.12.2014 15:04

H82a15n85a 97V21l52a34d97í69k91o25v67á 8680343965716

velmi vtipné, nějaké nové služby pro zákazníky

+2/0
21.12.2014 15:05

T22o50m 10J79u52r62e58č86k21a 6865312125775

Myslíte služby jako  "sanitky až k vlaku, protože nám už týden nefunguje klima a serem na údržbu" jak předváděl RegioJet nejen v loni, až se o to začala zajímat drážní inspekce, nebo vzor Slovensko, kdy s velkou slávou přijel první vlak RegioJetu  z Košic do Bratislavy téměř načas? ;-D

+4/−2
21.12.2014 15:14

H31a47n20a 72V90l82a64d91í82k83o79v43á 8410113905876

chápu Vaše útoky na Regiojet. Já zase nemám ráda ČD.

+3/−7
21.12.2014 15:17

T89o41m 23J88u79r25e95č73k83a 6525952835825

Jaké útoky? Píšu jen to, co se stalo a psalo se o tom i zde na idnesu ;-)

"Já zase nemám ráda ČD"

Jasně, to vysvětluje váš první post - žádný argument, žádný konstruktivní nápad, jen takové nicneříkající plácnutí, jen abyste si kopla. ;-D

+9/−1
21.12.2014 15:27

J30a88n 14S24ů34r77a 4185593753842

Pan Jurečka myslel služby 17 hodin v Landeku:-)

+1/−9
21.12.2014 17:59

T50o27m 37J80u48r18e91č61k30a 6445962415715

Nevšiml jsem si, že by v době kdy jezdila jedna sanitka za druhou pro kolabující cestující RJ díky nefunkční klimě a v Bezpráví dokonce i vrtulník, že by byla nějaká kalamita. ;-)

+7/0
21.12.2014 18:19

M35a37t92ě78j 51P35l88u69h93a60ř 6775572154705

Možná měl na mysli pan Jurečka služby "30 hodin nevypravit ani jediný vlak" jak tu předvedli vámi opěvovaní soukromí dopravci, zvláště pak LE.

R^

+7/−1
21.12.2014 19:12

P82e65t25r 49N70o61v60o73t79n86y 3629742399862

Kdo nic nedělá, nic nezkazí. ;-D

0/0
22.12.2014 14:39

D20a33n58i55e37l 20K61r87o45n18e24r 7984974376447

no ale co byste tam chtela vymyslet? Mi bude stacit, kdyz budou vlaky ciste a pohodlne, budou jezdit na cas a bude tam wifi. Nic dalsiho ve vlaku proste neni treba.

+2/−1
21.12.2014 15:16

K55a53r24e33l 67Ř30e98h69á70č26e53k 9182590971162

Je to vlak, dopravní prostředek, tak požadujete za služby. Nějaké být mohou, ale důležité je aby doprava byla rychlá, bezpečná, pohodlná a vlak jel pokud možno co nejpřesněji. To ostatní je jen pozlátko, ale s dopravou toho nemá moc společného. K čemu je káva zdarma, když načas dojede regiojetu jeden vlak z pěti. V tomhle nabízejí dráhy mnohem lepší službu. Jezdím všemi dopravci a každý má něco.

+5/0
21.12.2014 16:58

J67i27ř76í 43E42r82b97e88n 1223964566837

Nové služby pro zákazníky? Jako že by průvodčí začali třeba ještě prodávat prací prášky a životní pojištění, jako to museli dělat chudáci pošťáci? ;-D

+1/0
22.12.2014 16:12

A66l86a15n 25Ř17e45p49k21a 4665636

Chápu, chybí Vám u drah kávička zdarma a dortík za 9,-Kč ;-D JLV jakožto soukromá společnost provozující cateringové služby ve vlacích ČD těžko může prodávat občerstvení za takové nízké ceny, by byli v hluboké ztrátě a ceny teplých jídel jsou srovnatelné s běžnou restaurací.

k službám dále- zásuvky a WiFi mají dráhy taky, dokonce lépe funguje než u žlutých, noviny zdarma taky dostanete.

+1/0
21.12.2014 15:49

M14a68t69ě66j 25P97l57u31h51a43ř 6205112744405

A co nového? Navrhněte alespoň jednu věc.

+1/0
21.12.2014 19:11

J10i19ř25í 47P97r69ů57š45a 7625152905349

Mohl by nám všem pan Sůra vysvětli jak on sám chápe význam slova "dráhy" ? Jednou ho používá pro označení všeho kolem kolejí,ale dopravce RJ a Leo,jmenuje zvlášť, pak toto označení použije pouze v případě že píše o SŽDC a dnes zase píše pod slovem dráhy pouze a jenom ČD. Děkuji

+4/−2
21.12.2014 11:15

M30i14r86o54s55l38a45v 11G12r78o85s21s41m63a77n20n 8312269834

Já to chápu. To máte jako Hrad.

0/0
21.12.2014 12:27

M57i71r66o26s47l87a14v 57Z61i71k78m48u64n78d 7709513284843

Hrad je jeden, stejně jako Kreml a Bílý dům ..., případně jako Kyjev ...  tahle terminologie je zaběhlá jak v médiích, tak politické hantýrce ...

Bohužel v případě "české železnice" je průřezově "odbornost" novinářů v terminologickém označování jednotlivých subjektů  na velice nízké úrovni (například SŽDC je podle některých slovně Správa železniční a dopravní cesty !!!!), za zpoždění vlivem výlukové činnosti při opravách, modernizaci tratí prováděných SŽDC, odpovídají podle autorky reportáže v ČT České dráhy ...

Když jsem jí tento nedostatek napsal, odpověděla, že cestujícímu je jedno, zda je výluka věcí SŽDC nebo ČD ...

+4/0
21.12.2014 14:58

J50a41n 41S25ů62r97a 4455403143262

Dráhy = České dráhy. Myslím, že 99,99% čtenářů rozumí, ale chápu, že pro Vás je to podstatný problém k řešení:-)

+4/−4
21.12.2014 15:02

M81i85r98o73s95l87a53v 46Z25i55k35m81u75n89d 7799313414363

Co kdybyste si jako o železnici píšící novinář přečetl zákon číslo 266/1995 Sb., o dráhách v aktuálním znění ... dozvíte se tam, že existuje také dráha trolejbusová nebo speciální ...

Vizitkou novináře je také to, že píše srozumitelně.

Nechápu, proč používáte podivné významové "zkratky" -  dráhy = České dráhy (asi podle vzoru "říkáme Klaus, müslíme ODS, ... říkáme ODS, müslíme Klaus") , když si práci můžete ulehčit použitím iniciálové zkratky a místo dráhy napsat rovnou ČD ...

+2/0
21.12.2014 15:18

J66a36n 90S32ů46r94a 4675273473272

Titulek vždy zkracuje obsah informace. Slovo České dráhy je hned v druhé větě pod titulkem a hned na úvod je tak čtenáři zřejmé, o čem text je.

0/−1
21.12.2014 15:27

D66a50v44i61d 87Č39e61r72n27o42h32o18r53s87k75ý 1376144286106

a tak co misto drahy napsat CD ... hmmm .... kdyz uz jste takovy ,,odbornik´´ na dopravu tak by jste opravdu mohl rozlisovat mezi pojmem drahy a ceske drahy ....

+1/0
21.12.2014 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.