Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Služební cesty se vyplatí, stát přilepší zaměstnancům s vlastním vozem

Zaměstnanci s vlastním vozem mohou v příštím roce na služebních cestách za každých sto kilometrů vydělat až čtyřicet korun. Umožní to štědře nastavené ceny pohonných hmot v ministerské vyhlášce. Tratit však budou firmy i stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i86ř28í 17N64o88v63o57t33n49y 2748751453349

Služební cesty se soukromým vozidlem se velmi vyplatí lidem se starším vozem a pokud i přes věk má větší průběh kilometrů, tak se dostane s náklady na provoz (kupní cena, servis, pojistky atp.) do 1Kč/km. Za palivo lze ušetřit alternativou (LPG, E85. MEŘO atp.), takže náklady za palivo lze dostat do 1,30/km. Celkově je to 2,30/km a jako náhradu dostanete 6-6,50Kč/km, takže 3,70-4,20 zůstane zaměstnanci.

0/0
26.12.2014 8:52

M74a71r90e71k 87B15e17n60d78a 5464704606935

moc hvězdiček místo písmen, není ti rozumět.;-D

0/0
25.12.2014 14:19

V38á72c82l28a13v 65V70a35n88ě17k 2373393348791

Nechapu proc se do toho montuje stát. Vztah mezi delnikem a zamestnavatelem je ciste jejich věc a stanovovat arbitrarni limity je poněkud socialisticka cesta.

0/0
25.12.2014 9:53

R84a19d47e62k 76J54a72n43a68t93a 9735986134192

To je jednoduché. Náhrady na služebních cestách jsou NEZDANĚNÉ.

Pokud by neexistoval limit, tak by zaměstnavatelé platili nulovou (resp. minimálni možnou) mzdu a všechno by lidem vypláceli "na dietách". A daně z příjmu by se nevybraly.

0/0
25.12.2014 20:13

J84o18s81e46f 13T93r34ö83g49l 8309702206736

Koukám, že budu muset zzase vyjet do Ruska, tam už přes rok diety neodpovídají cenám. Pominu-li silnou cenovou disproporci mezi Moskvou a "venkovem", tak za posledních 5 let jezdím stále za stejné stravné. Přitom donedávna bylo za Euro 40 rublů (zbylo tak na suvenýry), letos už 50 (zbývalo i do rodinného rozpočtu) a teď ke konci roku je kurz i k 70. A se sazbou se nehnulo ani na letošek a ani na 2015.

0/0
25.12.2014 1:08

J98i84r64i 63A42n63d34e32r50l40e 8822930167

Copak náhrady za auto, ale zajímalo by mě, který ekonom určuje kolik se dává na cesťák...za týden na služebce v Praze doplácím cca 300,-Kč, za týden na služebce v Německu mi zbyde 50,-Euro

0/0
25.12.2014 0:43

J31o94s14e87f 54T14r61ö61g49l 8809342896356

Dispproporce mezi vnitro a mezinárodními cestami je skutečně veliká. Ty drobné na stravu u nás někdy ani nestojí za to účtovat (zejména při různých odpočtech z nižší sazby). A navíc Vám může zaměstnavatel na mezinárodní cesťák přidat ještě kapesné.

0/0
25.12.2014 1:05

R40a55d10e68k 26J91a65n80a73t57a 9145406404452

Zahraniční stravné je myslím vypočteno jako cena obvyklé snídaně (v restauraci/kavárně) obvyklého oběda a obvyklé věčeře (všechno v restauraci). Pokud byste to opravdu udělal, tak v Německu těch 45 EUR utratíte.

Samozřejmě, že český škudlil, co se nají u Turka nebo v Lidlu, přiveze spoustu eur domů.

0/0
25.12.2014 20:15

J77i86ř44í 76L97i52b96e72r 6398790610752

Článek naprosto o ničem. Tankuji naftu, ve které nejsou Babišovy "řepkové sračky", stojí mne (a tím pádem i firmu) 39,90 Kč za litr. Cenu nafty dokládám účty, podle toho je mi cena paliva proplácena. Kdyby stát zvýšil úhradu za ujetý kilometr, pak pochopím, že by měl článek smysl. Jak vidno, pan novinář vůbec neví, o co kráčí. Že to jeho nadřízenému nevadí, ve mne vyvolává údiv. Jestli toto je profesionální práce, tak jsem čínský bůh srandy. Rv

+1/0
24.12.2014 22:28

J66a58n 21S58ů14r39a 4725173333782

Pozdravujte v Číně :-)

0/0
25.12.2014 9:44

K31a80r23e90l 38P34á56n47e98k 9565235688839

V předchozí firmě jsem jezdil na služebky hodně často a i když byla možnost jet vlastním autem, vždycky jsem preferoval služební. Jak už se psalo, spotřeba se počítá dle techničáku, čili vždy tak 1-2 litry/100km méně než je skutečnost. Navíc to celá léta bylo naopak a člověk kvůli tomuto pravidlu většinou tratil ještě více.

+1/0
24.12.2014 22:25

D74a15n13i35e47l 37K67r25a30u17s 4501353172684

Autor pan Sůra buď neví o čem mluví či píše, nebo, a to je horší, je to úmyslně senzaciózní titulek, který by byl vhodný snad do Blesku, ale na iDnes je to hanebnost. Je sice pravda, jak je konečně uvedeno i dále v článku (ale to už by nezavánělo takovou senzací), že cena paliva je počítána z průměru určitého období právě uplynulého roku a že v případě využívání ceny z vyhlášky jsou to naopak zaměstnanci, kdo tratí, pokud cena stoupá, ale přitom je používána cena dle minulého roku. Prostě jde o meziroční kompenzaci. Jo a mimochodem tak trochu stranou je tam také popsáno, jak se obě strany mohou vyhnout zvýšené finanční zátěži (schraňování a předkládáním účtenek), ale to už je pro autora evidentně přespříliš banální.

+1/0
24.12.2014 21:31

J25a52n 73S67ů33r21a 4975653623622

S ničím takovým, jako je meziroční kompenzace, vyhláška nepočítá. Ze zkušeností účetních drtivá většina lidí uplatňuje výpočet podle vyhlášky.

0/0
25.12.2014 9:43

O17n23d71r25e91j 80K14a62l96m73a45n 1520106134342

No při těch pohádkách co automobilky píší do TP o spotřebě, bude zaměstnanec rád, když mu to na ten benzín vyjde.

+16/0
24.12.2014 16:13

F78r65a62n10t73i72š65e30k 65L41o93s 2340883882566

Nadpis článku je totální nesmysl, autor neví o čem píše, je vidět, že v životě nepracoval v žádné firmě. drtivá většina firem soukromé vozy na pracovní (nikoli na služební jak píše autor!!) cesty nepovoluje. K tomu jsou ve firmě referentská vozidla a hromadná doprava. Já sám jsem raději jezdil z Ostravy do Prahy nebo Brna vlakem, je to pohodlnější, levnější a taky rychlejší. navíc v Praze i i Brně se dá hromadnou dopravou dojet kamkoliv.

+4/0
24.12.2014 15:54

D84a19n52i49e28l 34K64r51a33u49s 4131873372424

Nesmíte mít tak omezený rozhled. Není to nic neběžného.

+2/0
24.12.2014 21:33

J32o71s51e70f 43T54r55ö44g64l 8889892516926

Zas tak neobvyklé to není. Ale máte samozřejmě pravdu, že tam, kde se jezdí hodně, se vyplatí firmě služební vozidlo.

0/0
25.12.2014 1:13

J16a82n 96S55ů25r72a 4505883363982

Autor pracuje ve firmě, které se právě tato vyhláška týká. Hromadná doprava je jistě skvělá, ale ne vždy je její použití efektivni,časově i nákladově.

0/0
25.12.2014 9:46

P60a84v10e23l 23S39ý60k69o84r37a 7877422687511

Auto je dnes velmi drahý spotřebič na provoz, v Praze stejně nezaparkujete, proto to mladí ani nechtějí kupovat.

+1/−1
24.12.2014 12:50

K63a54r44e10l 50M54i63š59k75a 2406582682359

Koukám, že tiu máme bojovníka vůči automobilismu;-D

+5/0
24.12.2014 13:07

V92í87ť24a 85N53o95v72á90k 1848433405421

Nevím. Sjedu výtahem do garáže a za 10 minut parkuju před prací. Za rok spousty času a nervů z mhd ušetřeno.

+6/0
24.12.2014 13:19

P15a13v28e14l 23S14ý73k24o55r90a 7697372497481

a kde mate ten rozvoďák,  obložení, brzdy, brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu, olej, diagnostiku, záruční prohlídky placené,.....

pneu zimní, letní, přezouvání,...technickou prohlídku povinnou, pojištění zákonné,....

mytí auta, nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů,...

čištění klimatizace, opravy, pylový filtr, vzduchový filtr, .....V

???

+8/0
24.12.2014 12:45

P81a45v10e18l 68S64ý54k13o66r81a 7697512447461

brzdové kotouče,...to jsou provozní náklady, ne investiční!

+1/0
24.12.2014 12:46

J95a59n 78F20r14o67l44í50k 6456550625364

Náhrada má dvě části. Za PHM a za použití soukromého vozu. V té druhé částce jsou ty ostatní náklady na provoz.

+2/0
24.12.2014 12:48

I83l54o79n12a 27E86r46n14e24s37t90o75v74á 7743869115450

§1

Sazba základní náhrady za používání silničních motorových vozidel

Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u

a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,00 Kč,

b)

osobních silničních motorových vozidel 3,70 Kč.

0/0
25.12.2014 14:12

P46a43v71e69l 36S27ý94k22o58r32a 7807132407981

Zaměstnanec nevydělá, zaměstnanec dostává cestovní náhrady. V

+5/0
24.12.2014 12:11

J53a54n 42F79r10o32l64í63k 6826140395324

Zaměstnanec dostává při použití vlastního vozu finanční náhradu, která nemá nic společného s cestovným.  Tratit ovšem bude jen stát. Soukromí vlastníci si lehce spočítají jestli se jim vyplatí použít vozidlo zaměstnance, taxík, leasing, nebo auto v majetku firmy a podle toho se zařídí. Státní úředníci budou dojit stát, protože nikoho nezajímá ekonomika státní firmy.

+3/0
24.12.2014 12:46

P68e68t12r 45S39k80o42k15a98n 3219909653569

Prestante uz blbnout lidi a napiste jim kolik celkove stat zdanuje zamestnance =  kolik odvadi zamestnavatel za zamestnance. Ze z kazde 100 kterou clovek vydela tak 50 jde rovnou statu a z toho co pak clovek dostane tak odvede dalsich 20-30% na spotrebnich danich, DPH apod. Stat je nejvetsi zlodej.

+12/0
24.12.2014 12:09

P36e84t88r 67S63k64o11k82a37n 3469309423939

To jen k nadpisu typu "stat nekomu prilepsi"

+4/0
24.12.2014 12:11

P86a78v79e81l 60S66ý39k14o58r35a 7197232927101

vy jste škaredý, na Ježíška

+1/0
24.12.2014 12:12

P69a35v10e42l 63S75ý32k72o47r75a 7947282497381

výměna oleje Ford 3200,- Kč

0/0
24.12.2014 12:07

P48a41v31e80l 13S44ý92k63o34r26a 7597342367521

Stejně dnes není kde zaparkovat. :-P

0/0
24.12.2014 12:04

P77e58t78r 54S70k64o40k56a36n 3149669663709

No trochu zavadejici clanek , protoze pokud si nekdo bude uctovat tzv. normovanou spotrebu z TP, tak tak je vetsinou o dost nizsi nez skutecna spotreba. A vyjde to nula od nuly pojde.

+11/0
24.12.2014 12:01

P23a41v14e85l 42S27ý11k65o26r14a 7387192587161

článek má asi za úkol rozeštvat lidi. Máte pravdu. [>-]

Rozdíl spotřeby je 30procent, plánuje se, že do  roku 2020 má být 50 procent.

+2/0
24.12.2014 12:04

J16i11n83d81ř38i48c79h 94Š87k95o49p57e83k 4965901150275

tak jinou než dle TP účtovat nemůžeš

+2/0
24.12.2014 12:27

J23a46n 72S79ů31r29a 4405273173352

Tak zalujte výrobce vozu o vzniklé naklady v rozdilu skutečné a normované spotřeby. Jak by se mela spotřeba tedy podle vás počítat?

0/0
25.12.2014 9:48

J85i60ř54í 50N45o21v58o33t55n52y 2318371273909

Je zajímavé, že u většiny starších vozidel je spotřeba dle TP vcelku reálná. Pak už jen záleží na stavu auta a stylu jízdy řidiče. Je třeba rozdíl jet sám nezatíženým autem na obchodní jednání a nebo ještě pobrat 3-4 kolegy, za auto přívěs a hurá na stavbu. Poměrně dost  zaměstnanců jezdí na LPG, ale nechávají si účtovat benzín + náhrady 3,70, popř. starší  diesel provozují na meřo či řepku a nechávají si účtovat naftu.

0/0
26.12.2014 8:39

P27a52v18e45l 83S42ý13k73o21r85a 7247722847351

spojka dnes již nestojí 6000 Kč, ale 30 000,- Kč.

Evropská norma životnosti auta je 160 000 km. K tomu si připočtěte  4 mm zimní pneu, Olej, placené záruční servisní prohlídky cca 12 000,- Kč, Olej vám za 1000 Kč taky nikdo nevymění,...

Taková výměna kotoučů na Sharanu, i když bylo v záruce, stála před 10 lety 40 000,. Kč,....[>-]

Auto žere mnohem více, než jen benzín. [>-]Ale ůředník od stolu to možná neví.

+4/0
24.12.2014 11:56

P83a80v52e63l 31S23ý93k43o42r55a 7147452357721

rozvoďák,......auto je vůbec děláno tak, aby se vydělalo na servisu.

To jsou pálky.  Jen diagnostika elektroniky, aby vám řekli, co mu je, 700,. Kč Ford. EU

+1/−1
24.12.2014 12:00

P45a62v95e84l 29S81ý61k77o21r93a 7437732317221

výfuk, katalyzátor,....

A hlavně parkování. To je dnes pálka. Nezaparkujete. [>-]

+1/0
24.12.2014 12:02

V49í68ť35a 72K36r32u49t73i98š 1660164135957

A proto taky dnes dostáváte dle spotřeby okolo 6 Kč/km celkem. A to, že někoho necháváte vydělávat na servise je jen váš problém, mimo autorizak jsou ceny běžně o 30-60 procent nižší, a to při použití origo dílů.

+3/0
24.12.2014 13:58

J19a13n33a 70B62o38u78l25o84v77á 7670586621941

A co amortizace auta, to je jako zadarmo? Každý autoopravář vám potvrdí, že ty tabulkové náhrady jsou podhodnocené, že na tom vydělá maximálně tak stát, protože skutečné nákady jsou vyšší.

+2/0
24.12.2014 16:14

M66a90r82t90i77n 95K29a32r57á43s14e50k 9468583218248

U auta s porizovackou 300k to focela odpovida....

0/0
25.12.2014 3:00

4880459428983

Velká auta vyráběná v malých sériích a dieselové motory mají dražší servis. Mně stojí spojková sada 3 tisíce na zážehový dvoulitr. Jinak kotouče na záruku nikdo nevymění, možná není od věci zajet s tímto do neautorizovaného servisu.

+2/0
24.12.2014 12:53

P38a14v16e66l 94S61ý58k37o27r94a 7477212947351

2 hmotová spojka, cpou to dnes všude

sada může stát málo, ale musíte vyhodit motor

+1/0
24.12.2014 12:55

D89á10š97a 13D94o32s22t85á54l89o66v22á 1909303140692

Zaměstnanec vydělá mnohem více. Není to tak dávno, co jsem jakožto obchodní zástupce také využívala své soukromé auto ke služebním účelům. Při nájezdu okolo 4000 km měsíčně dělají náhrady okolo 15.000,- Kč měsíčně. Za rok tedy 180.000 Kč. Náklady na běžný servis dělaly cca 20.000 Kč, takže 160.000 zbylo a já si klidně mohla jít koupit jiné vozidlo. To jsem však neudělala, jelikož původní bylo i přes nárůst km o 50.000 stále v pořádku. Vydrželo jezdit ještě další rok (dalších 160tis+ na náhradách), než jsem ho ještě relativně slušně prodala a za ušetřené peníze pořídila nové. Takže neveřte pohádkám, že se to nevyplatí. Možná pokud jezdíte v novém BMW, tak vám náhrady sotvba pokryjí servis, ale jinak ? Kdybych měla služební auto od firmy, tak ho každý měsíc musím danit a ve výsledku tedy nikoliv že obdržím peníze, ale naopak ještě musím vydat své. A nemám možnost ovlivnit, čím budu jezdit.

+6/−2
24.12.2014 11:08

B88e32n 25P63a65v62k84a 1267943267461

Jsem si tady málem poprskal kávou monitor. No ještě že děláte obchoďáka a ekonomiku dělá někdo jiný. Tak hlavně, že jste byla spokojená :)

+7/−1
24.12.2014 11:12

J90i14ř62í 95U91č55í21k 2682208261858

Ale já dělám ekonomiku, mimo jiné i cestovní příkazy. Tak si klidně kávou poprskejte monitor, ale paní má pravdu.

+4/−3
24.12.2014 11:22

H49a20n86a 51P59i25s10a81r69č38í33k57o16v24á 4945406681361

Hmm, tak měla štěstí na servis (pokud se obě sady pneu, výměny oleje - tak 4x za rok, stěrače, a další vešlo do 20 tis, tak zřejmě auto nemělo jedinou poruchu), to už se příští rok opakovat nemusí. Ale že to auto koupila (musela do něj investovat peníze) a tím nájezdem ztratilo slušnou část hodnoty, na to asi zapomněla, že? :-P

+5/0
24.12.2014 11:29

J24i81ř17í 78U84č30í81k 2912928731668

Ale tady se bavíme o částce přes 100.000,- Kč ročně, které při množství pracovních cest, které paní uvedla, přinesou velmi zajímavé nezdaněné příjmy. A zažil jsem hodně cestující zaměstnance, kteří měli na cesťácích vyplaceno přes 400.000,- ročně (samozřejmě, část z toho dělalo stravné). Takže vím velmi dobře, o čem mluvím. Proč by měl někdo do Prahy jet s SA za 320,- Kč, když může jet svým vozem za částku kolem 1.000,- Kč, že?

+3/−1
24.12.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.