- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Služební cesty se soukromým vozidlem se velmi vyplatí lidem se starším vozem a pokud i přes věk má větší průběh kilometrů, tak se dostane s náklady na provoz (kupní cena, servis, pojistky atp.) do 1Kč/km. Za palivo lze ušetřit alternativou (LPG, E85. MEŘO atp.), takže náklady za palivo lze dostat do 1,30/km. Celkově je to 2,30/km a jako náhradu dostanete 6-6,50Kč/km, takže 3,70-4,20 zůstane zaměstnanci.
moc hvězdiček místo písmen, není ti rozumět.
Nechapu proc se do toho montuje stát. Vztah mezi delnikem a zamestnavatelem je ciste jejich věc a stanovovat arbitrarni limity je poněkud socialisticka cesta.
To je jednoduché. Náhrady na služebních cestách jsou NEZDANĚNÉ.
Pokud by neexistoval limit, tak by zaměstnavatelé platili nulovou (resp. minimálni možnou) mzdu a všechno by lidem vypláceli "na dietách". A daně z příjmu by se nevybraly.
Koukám, že budu muset zzase vyjet do Ruska, tam už přes rok diety neodpovídají cenám. Pominu-li silnou cenovou disproporci mezi Moskvou a "venkovem", tak za posledních 5 let jezdím stále za stejné stravné. Přitom donedávna bylo za Euro 40 rublů (zbylo tak na suvenýry), letos už 50 (zbývalo i do rodinného rozpočtu) a teď ke konci roku je kurz i k 70. A se sazbou se nehnulo ani na letošek a ani na 2015.
Copak náhrady za auto, ale zajímalo by mě, který ekonom určuje kolik se dává na cesťák...za týden na služebce v Praze doplácím cca 300,-Kč, za týden na služebce v Německu mi zbyde 50,-Euro
Dispproporce mezi vnitro a mezinárodními cestami je skutečně veliká. Ty drobné na stravu u nás někdy ani nestojí za to účtovat (zejména při různých odpočtech z nižší sazby). A navíc Vám může zaměstnavatel na mezinárodní cesťák přidat ještě kapesné.
Článek naprosto o ničem. Tankuji naftu, ve které nejsou Babišovy "řepkové sračky", stojí mne (a tím pádem i firmu) 39,90 Kč za litr. Cenu nafty dokládám účty, podle toho je mi cena paliva proplácena. Kdyby stát zvýšil úhradu za ujetý kilometr, pak pochopím, že by měl článek smysl. Jak vidno, pan novinář vůbec neví, o co kráčí. Že to jeho nadřízenému nevadí, ve mne vyvolává údiv. Jestli toto je profesionální práce, tak jsem čínský bůh srandy.
V předchozí firmě jsem jezdil na služebky hodně často a i když byla možnost jet vlastním autem, vždycky jsem preferoval služební. Jak už se psalo, spotřeba se počítá dle techničáku, čili vždy tak 1-2 litry/100km méně než je skutečnost. Navíc to celá léta bylo naopak a člověk kvůli tomuto pravidlu většinou tratil ještě více.
Autor pan Sůra buď neví o čem mluví či píše, nebo, a to je horší, je to úmyslně senzaciózní titulek, který by byl vhodný snad do Blesku, ale na iDnes je to hanebnost. Je sice pravda, jak je konečně uvedeno i dále v článku (ale to už by nezavánělo takovou senzací), že cena paliva je počítána z průměru určitého období právě uplynulého roku a že v případě využívání ceny z vyhlášky jsou to naopak zaměstnanci, kdo tratí, pokud cena stoupá, ale přitom je používána cena dle minulého roku. Prostě jde o meziroční kompenzaci. Jo a mimochodem tak trochu stranou je tam také popsáno, jak se obě strany mohou vyhnout zvýšené finanční zátěži (schraňování a předkládáním účtenek), ale to už je pro autora evidentně přespříliš banální.
S ničím takovým, jako je meziroční kompenzace, vyhláška nepočítá. Ze zkušeností účetních drtivá většina lidí uplatňuje výpočet podle vyhlášky.
No při těch pohádkách co automobilky píší do TP o spotřebě, bude zaměstnanec rád, když mu to na ten benzín vyjde.
Nadpis článku je totální nesmysl, autor neví o čem píše, je vidět, že v životě nepracoval v žádné firmě. drtivá většina firem soukromé vozy na pracovní (nikoli na služební jak píše autor!!) cesty nepovoluje. K tomu jsou ve firmě referentská vozidla a hromadná doprava. Já sám jsem raději jezdil z Ostravy do Prahy nebo Brna vlakem, je to pohodlnější, levnější a taky rychlejší. navíc v Praze i i Brně se dá hromadnou dopravou dojet kamkoliv.
Nesmíte mít tak omezený rozhled. Není to nic neběžného.