- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč je Uber tak nenáviděný taxikáři a politiky celého světa? No přece proto, že přináší lidem svobodu a nezávislost. Dva lidé se domluví, jeden vezme druhého autem a ten druhý prvnímu přispěje na benzín. Při tom se zjistí, že k tomu nepotřebují ani zákon o silniční dopravě, ani licence, ani vyhrazená stání Fair place, ani ošmelený taxametr, ani inspektory magistrátu...atd. Jak k tomu státní správa přijde, že se ukáže, že je zbytečná? O taxikářské mafii ani nemluvě.. A na tom, že počítač automaticky upravuje ceny tak, aby vyrovnal nabídku a poptávku, nic špatného nevidím..
Pro mě to jsou podobné služby k ničemu jako Jančura a ten jeho vlakový servis. Slouží to pro pár studentů, kteří jezdí do školy pravidelně, ale když sem tuhle chtěl jet do Ostravy z hodiny na hodinu tak paštikář měl dvě místa s odjezdem v poledne a u žlutých to bylo podobný. Volné byly jako u Uberu jen ty nejdražší lístky. Takže platit vlaky, kam v případě potřeby nenastoupí paní s dítětem nebo někdo potřebuje jet a Jančura s paštikářem ti řeknou..hele ty tam tak nepotřebuješ, kdyby jsme vzali o vagon vic tak na tom nevyděláme, ..tak si tam přijeď místo ráno večer, je to tvoje starost. Tak za mě zas říkám kluci starejte se o ty svý firmy, svoji úlohu na trhu hrajete, ale služba lidem ve smyslu seriozní služby jako má deutsche bahn nebo české dráhy, kam se narvu vždycky, tak tuto službu bohužel neumíte.
To o ČD a jejich „seriózních službách“ je myšleno jako vtip? :)
Motycko: o celem pripadu v Sydney vis velke houbelec a jenom kecas.
Neprilis inteligentne.
Proč tenhle článek nenajdu, když dám hledat články Uber? Je příliš nový a není ještě v search enginu?
staci googlovat "uber Sydney hostage crisis"
uverejneno 15/12
nebo novejsi
Někdo tady píš, že Uber zareagoval na poptávku a zvýšil ceny a jsou to hyeny, jenže tak to není. V Uberu nikdo nezareagoval a nikdo nezvýšil ceny - tedy žádný člověk. Udělal to počítač, který je prostě tak nastaven - mám hodně poptávek a málo taxikářů - zvyšuju ceny, tím přilákám více taxiků do služby a odradím některé z poptávajících a samozřejmě na tom vydělám. Ale počítač nesleduje, proč je poptávka vyšší, jestli je to kvůli silvestru, sportovnímu utkání, koncertu nebo teroristickému útoku.
Nastavení cenového stropu u jakéhokoliv zboží vede nakonec vždy k tomu, že je toto zboží nedostatkové, vznikají pořadníky, pokud to trvá déle tak protekce, korupce a nakonec černý trh.
Typická je situace na Silvestra - všichni chtějí po půlnoci domů a na taxík čekáte hodinu i více.
Uber je založen na levárně a nedodržování resp. obcházení platných zákonů. Stačilo se podívat na rozhovor s jejich šéfem pro východní Evropu, kdy jakmile po něm chtěl redaktor odpověď na něco, na co nechtěl odpovědět, tak okamžitě začal mluvit obecnými frázemi a na otázky typu licencí, daní, zaměstnávání řidičů nebo vydávání dokladů vůbec neodpovídal. A něco takového, co samo není schopno fungovat v rámci zákonů dané země, chce kultivovat taxikářský trh? To asi těžko.
Takhle nejspíš funguje algoritmus té aplikace. Akorát pseudosociální média z toho udělala kauzu.
Kdy uz konecne idnes napise, ze v drtive vetsine zemi UBER nepracuje s taxiky, kteri plati licence a vztahuji se na ne dalsi administrativni omezeni a povinosti, jako napriklad pevna cena taximetru ( ve vetsine zapadnich zemi jezdi v jednom meste vsechny taxi za jednotnou cenu, kterou urcuje policejni prefektura ), ale se soukromymi prepravci, kteri kolikrat nemaji ani profesionalni pojisteni?
Ale tohle není článek o uberu, ale jeho pseudokauze v Austrálii..
O tom, co píšeš, vyšlo nanidnesu clanku bezpočet...
a jaký je pak rozdíl mezi jimi a těmi, koho sami kritizovali za vysoké ceny? nejsou o nic lepší
A kde je problém? Zvýšila se poptávka, zvedla se cena. To už dnes nesmí trh reagovat přirozeně?
Uber nemá nikde na světě monopol, naopak se tradiční taxikáři proti němu bouří. Teď měli jedinečnou šanci mu zavařit, klidně mohli jezdit ještě se slevou...