Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci si vybojovali zvýšení platů. Dostanou o osm procent více

Poprvé v historii si strojvůdci vybojovali v kolektivním vyjednávání u dvou největších českých železničních dopravců vyšší růst mezd než ostatní. Jejich platy vzrostly od začátku roku až o osm procent, zatímco většině ostatních zaměstnanců na železnici o tři procenta. Strojvůdcům pomohlo, že jich je málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I52v96a61n 71M95a12r20e65k 6644438562

!!Strojvedoucí "musí" složit zkoušku u Drážního "úřadu" ? ! ? ! Tak je zvláštní že já jsem jako fíra jezdil 28 r. krom jiných na hlavní trati z Bratislavy do Žiliny  a "zkoušku" u slovutného "Drážního úřadu" jsem nepotřeboval,též jsem se nikdy nepřipletl do žádné žel.nehody! Tyto instituce darmošlapů s názvem "Drážní úřad" či "Drážní inspekce" mi připadají zhola zbytečné a železničním zaměstnancům jen ztrpčují život a navíc při jejich "radoby" různých kontrolách a šetřeních jsou jen stresujícím faktorem,k ničemu jinému nejsou vhodní! Čest práci! Rv !!

+2/−4
2.1.2015 12:54

V46i52k43t71o10r 76N38á77r78o58ž82n54ý 3169862118

Jestli to třeba nebylo tím , že dříve na klasických tratích nefungoval žádný jiný dopravce než ČSD... Takže instut zkoušek se odehrával pod hlavičkou ČSD...Dnes máme konkurenci ..na koleje může každý , kdo vyhoví daným požadavkům , tak je třeba , aby se této problematice věnoval nějaký státní vrcholový orgán.

Řidičák na auto Vám také vydá stát... Nevydávají si jej dopravci sami.

Apropo..DÚ fungoval i za komančů , ale na jiné bázi než dnes....

+6/0
2.1.2015 13:19

M20i72r38o94s31l54a19v 89Z71i27k97m55u65n12d 7239343284383

Jenže vy jste skládal tzv. "Zákonitou zkoušku" před tzv. zkušebním komisařem FMD, který zpravidla nebyl pracovníkem FMD, ale příkladně Lokomotivního depa, služby lokomotivního hospodářství příslušné Správy dráhy nebo Provozního oddílu ...

Ten měl "kulaté razítko" FMD (nebo dříve MD) .... a jednal "jménem státu" nebo státního orgánu ....protože FMD (MD) mělo funkci "drážního úřadu" řečeno dnešní terminologií ...

I za "bolševika" existovalo z hlediska zákona více dopravců, jejichž strojvedoucí museli mít zákonitou zkoušku - konkrétně se jednalo o vlečkové strojvedoucí.

Někdejší podniky SONP Kladno, OKD-Doprava, Chemopetrol Litvínov apod. Takových dopravců byla celá řada, měli je i malé podniky, např. JZD Slušovice, různé teplárny a elektrárny.

Každý strojvedoucí, třebaže jezdil "šup sem, šup tam" musel mít příslušnou zkoušku z obsluhy a řízení hnacího vozidla odpovídající konstrukce (kdysi parní, pak motorová, elektrická; u motorové trakce se kdysivá ještě rozlišoval mechanický přenos výkonu, hydraulický a elektrický, podobně elektrické lokomotivy stejnosměrné dokonce na 1 500 V a 3 000 V (i když jsou zásadně stejné, zákonitá byla samostatná), střídavinu a dvousystémovky) ...

+1/0
2.1.2015 15:40

M60a41t76ě56j 58P52l85u79h24a15ř 6855932234165

Jak souvisí mzdové vyjednávání a srážka 2 vlaků? Rv8-o

+10/0
2.1.2015 12:48

J69o42s25e78f 52B44a73l93o83u85n 4330846485981

Jde o to vzbudit závist jak ti co bourají jsou přepláceni!;-D

+5/0
2.1.2015 17:53

M22a33t35ě13j 22P16l84u24h15a51ř 6135112404925

Přesně. Pan Sůra je asi finančně podhodnocen. R^

+3/0
2.1.2015 19:25

D19a58v63i79d 88P80e41c67a 1765554931886

Matěj Pluhař....Stejně jako souvisí dva sražené kamióny a výše platů řidičů kamiónů. Zkuste se nad tím zamyslet.

+2/0
2.1.2015 19:36

M26a47t68ě24j 58C92h44l22á82d 3327346105721

Za stávající plat bych tu práci nechtěl. Spousta zodpovědnosti, buzerace ze všech stran, člověk si v klidu ani neodskočí... A ještě potkat sebevraha. To musí být zážitek na celý život.

+7/0
2.1.2015 12:17

V23i62k56t11o73r 10N41á72r63o90ž75n73ý 3309682208

A to je důvod toho , proč jich je nedostatek. Máme mraky obchodníků , kvalitářů , pojišťováků , nejrůznějších poradců , kam chce jít pracovat většina. Ale práci , kde je nějaká odpovědnost a kde skutečně díky vlastní chybě se může člověk ocitnout v kriminále ...o tu nemá nikdo zájem...

+7/0
2.1.2015 12:22

P22e80t65r 57B56e28z26s68t75a46r37o54s17t95i 2809356363391

Mne naopak pripada, ze maji platy zbytecne az moc vysoke, polovic-2/3 by jim melo stacit, celkove jsou jejich platy vzhledem k tomu co vykonavaji premrstene... Kdyz porovnam s tim, ze u ICOMu se jezdi za 14,15 cistyho za smeny pondeli az patek 4:30-19:30

+2/−13
2.1.2015 12:26

J78i25ř66í 77K20o75c81u92r57e53k 6835774475838

Asi je více řidičů autobusů než strojvedoucích. A zbytek je už zákon nabídky a poptávky.

+6/−1
2.1.2015 12:57

P72e74t11r 70B50e68z52s26t94a45r87o34s37t72i 2859646663191

Ridicu bude vice nez strojvedoucich,ale je jich silny podstav...

+2/0
2.1.2015 12:58

V50i47k90t88o93r 54N12á54r80o74ž34n67ý 3249912688

Až se bude oblast autobusové dopravy hroutit díky nedostatku řidičů , poté i jejich mzdy půjdou nahoru

+5/−1
2.1.2015 13:15

R89o70b44e30r78t 64A85k69a35i 6985715426328

Bezstarosti: stát se strojvedoucím je o mnoho náročnější, než stát se řidičem busu. Taky je to o dost náročnější. Jsou placeni spíš za to, co musí umět a znát, než za ježdění.

+1/−1
2.1.2015 16:25

J51o54s30e71f 88B26a67l96o46u80n 4850176265471

Já bych si dovolil trošku nesouhlasit.Řidič busu musí musí mimo jiné například znát mezinárodní úmluvu 561 a takzvaný AETR,než vyjedete poprvé z busem musí ze svého investovat cca80 000,-Kč a stará se o všecko sám.Nemá štiplístka,nemá nikoho kdo by mu hlídal cestu,zavíral závory,hlídal odjezdy ani koleje které by ho bezpečně vedly ale vést vozidlo musí sám,tankovat a většinou i opravovat a navíc vlak za bus nezaskočí nikdy,ale busy za vlaky jezdí běžně...atd,atd...;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

V23l71a51s70t76i72m42i68l 81P25r30a46u40s 6844610306634

Co dálkové vlaky?? Jednomužná obsluha?? Myslíte že bude vybíhat z mašiny a koukat zda se zavřeli dveře? Močí do PETky, nelze si zastavit, to nelze srovnat. Fírové si plat, mnohem vyšší zaslouží, pane.:-)

+2/0
2.1.2015 18:54

J94o81s69e32f 39B30a14l95o35u74n 4100926345621

Autobusák nemůže ani do tý petky,není tam na rozdíl od fíry sám a zastavit?Myslíte že šofér na dálkové lince může zastavit mimo vyznačenou zastávku či zastávku určenou jízdním řádem?To je pane porušení koncese a pro dopravce až mega pokuta + ztráta licence!

0/−1
2.1.2015 21:44

L44a71d48i47s56l63a57v 10H64o58l18í85k 5472562679791

Ale nepůjdou... Arriva Teplice od Nového roku snížila řidičům autobusů plošně platy o 10%, sebrala jim týden dovolené a sahalo se i do benefitů (Tuším, že se zrušily, příp. snížila hodnota stravenek.). To mělo za následek mnoho výpovědí a místo toho, aby se platy zvýšily, Arriva Morava posílá do Teplic řidiče, aby ty nové autobusy také měl kdo řídit.... Zatím jdou na 14 dnů, ale kdo ví, jak dlouho tam ve výsledku budou.

Žádné zvýšení platů se nekonalo.

+1/0
2.1.2015 20:10

V37l21a83s60t32i21m43i77l 90P41r31a66u80s 6474670676884

Pane, řidič busu a strojvedoucí je úúúúúplně něco jiného, jiná liga. Strojvedoucí musí ovládat od návěstních předpisů D1, Dx... až po nevím co, a to perfektně!!!!

0/0
2.1.2015 18:50

D89a67v12i67d 45P24e73c98a 1465804151726

Bezstarosti...myslím, že jak fíra, tak autobusák mají ten svůj chléb svým způsobem tvrdý. Co mi chybí, je trocha tolerance a chuti uznat pravdu druhého.  Když má firma dost peněz pro své zaměstnance, tak je to snad dobře, ne? Vždyť ti lidé ty peníze zde utratí a vytvoří práci pro někoho jiného.Tak snad alespoň vyhrajem dnes ten hokej.

+3/0
2.1.2015 20:01

L69a86d32i73s61l72a27v 20H86o10l41í79k 5722932179501

ICOM je kategorie sama pro sebe. Určí se průměrná spotřeba a pak se vezme 10 řidičů s nejhorší spotřebou (Že je průměr stanoven třeba na 22l/100km a "nejhorší" řidič má spotřebu 21,9l/100km se už neřeší. Také se neřeší, že 1 jezdí linky po rovině a 2. v kopcích.) a ti nedostanou prémie.

Ale když jsme u toho - Mně připadá, že teplota v autobusech je v zimě až moc vysoká. Když se u Icomu řidičům doporučuje, aby netopili a pokud si někdo přijde stěžovat, má se mu odpovědět, že je topení rozbité...

Mohlo by se to začít praktikovat i u jiných firem. ;-)

+1/0
2.1.2015 20:06

P45e43t31r 39B55e81z80s78t49a92r27o31s43t47i 2539936873371

No ted momentalne je narizeni, ze bufik musi byt v poloze Automatika, takze by mel jet porad pokud to je treba a se spotrebou to je volnejsi, o neco sel zaklad nahoru ,ale premie o to dolu, protoze jsou oblasti, kde se jezdi na hrane, predpisu, protoze opravdu je podstav... A spotreba kam klesla, tam klesla, za to mohou idioti z let minulych, ze predvadeli, ze ono to zajede i za 19/100 ,ale za jakou cenu (zniceni motoru,ale to se neresi, spotreba byla hezka), tudiz kvuli temto idiotum jsou normy tak nizko jak jsou, vyrobce uvadi na Intouro papirovou 30/100...

0/0
2.1.2015 23:29

R48a36d73e10k 15S95a81d14í37l74e38k 9767772352221

Plat strojvedoucího v ČR je cca 1,23 násobek průměrného platu a Německu je to 0,97 násobek průměrného platu. Tak nechápu, proč si strojvedoucí stále dokola stěžují.

+4/−4
2.1.2015 11:30

J94i82r68k22a 22H69o92n41c23ů 2124514871788

A kde je nějaká souvislost?

+1/−1
2.1.2015 11:54

V80i48k56t86o18r 52N41á57r39o22ž53n53ý 3149292408

Víte , ono je to o nabídce a poptávce.

Pokud jich bude na trhu práce přebytek , poté tomu budou odpovídat i mzdy... Je to stejné jako u jakékoliv jiné profese....

+1/−1
2.1.2015 12:14

J47a69n 38P61i94r38k81l 2823518114594

Pane Sadílek, chtělo by to zjistit průměrný plat v Německu a u nás a pak neplácat nesmysly.

+2/−2
2.1.2015 12:33

V51á77c42l96a19v 64M35á49c27h19a 1412843169497

a to já jsem si trošku započítal. jestliže 1400 kč je zhruba osm procent, tak maji kluci strojvedoucí asi 17500 měsíčně. a to je podle mě krapet málo, a vaše srovnání s průměrným platem moc neobstojí.

+2/−1
2.1.2015 12:35

V49á56c50l63a19v 55M70á92c14h84a 1472843749597

beru zpět, už jsem si to přečetl znovu a pořádně...

+1/0
2.1.2015 12:39

M67i90r26o66s61l40a72v 31Z86i56k93m47u47n83d 7809923384373

Tak nějak jste si odpověděl na otázku, proč stávkují strojvedoucí v Německu ... Protože jejich práce je stejně náročná jako u těch českých, dokonce lze říci, že někteří čeští strojvedoucí jsou na tom, z hlediska zabezpečovacího zařízení na tratích, dokonce lépe než ti (nejen) němečtí ... a navíc mají ti němečtí delší pracovní dobu ....

Jinak - jak se vám jede rychlostí "jen 120" pod dálnici za úplné mlhy s viditelností "nula metrů" ?  Asi zastavíte, čekáte a doufáte, že do vás nějaký šílenec nevrazí ... vidíte, strojvedoucí za této situace zastavit nemůže a musí jet proti "zdi" určenou rychlostí i když zhola nic nevidí ... v listopadu 1989 takhle jeden z nich (a nebyl první) přišel o život ... za nehodovou událost byl vinen ... i když nic neviděl ...

+5/−1
2.1.2015 15:47

V52i55k54t87o35r 42N87á91r13o79ž83n37ý 3229702798

Já bych nesrovnával mlhu na silnici a železnici.

Řidič kamionu nemusí být zaškolen na tu kterou silnici narozdíl od strojvedoucího a řidič kamionu má mnohem více vlivů , které mohou představovat riziko nehody.

+2/0
2.1.2015 15:58

V60l88a59s27t25i27m54i19l 76P34r62a16u24s 6184330196334

Fíra má v kabině "semafor". Ví co bude na skutečném svítit, s předstihem. Tedy zjednodušeně řečeno. Tak až na slepo nejede. Samozřejmě neovlivní jedince méně inteligentní, kteří vjedou mezi závory za signalizace přejezdu červenými světly.

0/0
2.1.2015 19:21

J90i19ř57í 31P14r22ů12š89a 7345722485689

Návěstní opakovač ale funguje cca 16% tratí.

+1/0
2.1.2015 19:44

R50a12d29e80k 75J66a32n91a43t20a 9225356104452

Jede naslepo v tom ohledu že nedohlédne na zábrzdnou vzdálenost. Řídí podle přístrojů, ne podle rozhledu. V tomto ohledu se práce strojvůdce více podobá práci pilota dopravního letadla, než řidiče kamionu.

Nesrovnatelné jsou taky jazykové dovednosti při jízde za hranice. Kamioňák nemusí umět ani německy ani kváknout. Strojvedoucí musí v němčině složit odborné zkoušky a komunikovat s dispečerem v němčině.

+2/0
2.1.2015 19:56

A21l10e78š 81N76o94v56á73k 4145302619316

Tak tahle trdla dostanou přidáno... ty to opravdu potřebují... jakmile slyším slovo České dráhy, tak se mi otevírá kudla v kapse... je to tam stejné jaké před 30 lety, všichni tam jen brečej jak mají málo, skoro nic nedělají, mají všude bordel, ale protože mají výsostné postavení, tak si ty platy prostě vyřvou vždy... hnus, že jim není hanba, slovo přesčas v životě neslyšeli, ale výhod nespočet!!!

+3/−20
2.1.2015 11:28

V39i83k46t25o34r 91N80á69r17o83ž59n85ý 3429412658

Když je to tam tak špičkové , proč tam již nepracujete ?

+6/−1
2.1.2015 12:15
Foto

B86r41o57n97i45s95l13a75v 90G89a55b89r71y72š 2932379241

Trdla?? Vedení firmy a řadový zaměstnanec je ale něco jiného. Ti nemůžou za to, jak to tam nahoře vypadá. Zřejmě netušíte, co pozice strojvedoucího obnáší.

+11/0
2.1.2015 12:18

J60a24n 44P91i17r95k94l 2863428284754

Nováku, tak se tam přihlaste. Nevíte o čem vůbec kecáte.

+6/0
2.1.2015 12:34

M13a26t28ě95j 43P63l90u86h71a72ř 6625852434805

Soutěž o Darwinovu cenu (nebo o Nejdebilnější příspěvek) byste z flesku vyhrál. R^

+3/0
2.1.2015 12:49

J69i34ř44í 46K90o97c44u88r31e70k 6815264305938

Toho Darwina raději ne - na střece by jako fíra mohl vzít někoho s sebou.

+1/0
2.1.2015 12:59

M34i60r13o57s62l83a10v 86P72a36v93l37í19č12e50k 7523870605584

Slovo přesčas vživotě neslyšely.... hmm dobré, no. AŽ NA TO ŽE PŘESČASY DĚLAT NESMÍME!!

0/0
2.1.2015 21:20

M58a35r35e69k 52Š95i37m77o68n 2364957348608

Tady není otázka, jestli to potřebují nebo ne. Tady jde o to, zda jich má dopravce tolik, kolik jich potřebuje. Pokud jich dost nemá, tak jim prostě musí nabídnout víc, aby je do práce přilákal.

Strojvůdce přesčasy dělat nesmí, protože nesmí být unavený. Jeho chyba stojí životy. Nevím, co děláte vy, ale váš zmetek zachytí kontrola kvality, za strojvedoucím nebo pilotem už není nikdo.

0/0
6.1.2015 0:01

M46i70l91a47n 21B58r38e79j95c69h46a 3700198964691

Jó strojvedoucí, ten těžký chleba má ;-D;-D;-D

+1/−1
2.1.2015 10:46

L34u86k80á28š 93Š64m71a45h97e35l 2427144662564

...musí znát volant, brzdy, spojku a plyn,

válce, písty, a rychlostní skříň. 

chladič, čerpadlo, diferenciál,

sytič, karburátor, rozdělovač, kondenzátor, 

hlavu, ventil, baterie, stěrače, 

duše, pneumatiky, pera, tlumiče, 

šasi, svíčky, hřídel a blok,

ložiska, poloosy, lanka, ojnice,

trysky, přerušovač... ??8-o8-o

+1/0
2.1.2015 12:04

P31e28t46r 40B69o76c72e41k 7576142750123

Ten Gross je klikař !!!!!! NEjdřív takovou manželku sežene, lid si ho pak vybere do takových funkcí, pak se mu podaří tak dobře investovat a teď tohle ;-D;-D;-D

+3/0
2.1.2015 9:57

E29l77i39š65k33a 81K85a40ň17o44v49s25k15á 2667800985567

Gratuluji. Jen bezmozci a ohlí hřbeti, kteří si myslí, že je normální mít 30ti procentní mzdu ve srovnání s Německem, přestože dosahujeme produktivity práce 80%, vám budou závidět.R^

+9/−8
2.1.2015 9:31

J48a85k25u33b 23K49o47s 3286332780374

Mila pani, to je normalni u vetsiny povolani v CR. Jestli chcete srovnavat, tak se Slovenskem, Polskem nebo Madarskem.

+8/0
2.1.2015 9:56

P92a61v55e32l 24H27o62r51á66k 8681693195322

Ano, přesně tak si to kolonialisté přejí.

+4/−1
2.1.2015 11:39

P79e26t24r 83B96o24c63e20k 7906422110643

Naše produktivita je skutečně poloviční a není to dané tím, že bychom míň pracovali, jako spíš tím, že oni ty samé firmy provozují v podstatně větším (s ohledem na velikost businessu, počet klientů atd). Pro laika, když náš farmář jel s traktorem tak nněměc jel s několikrát větším a na šířku oral dvakrát tak na široko. Oba makali stejně ale němec byl dvakrát produktivnější :-/:-/:-/ O tom, že jejich firmy mají investováno masivně i v zahraničí a tyto investice jim také vydělávají ani neluvím...

+5/−3
2.1.2015 10:01

V89l85a94s64t88i27m14i57l 17F12i24a81l92a 1912901484

A strojvedouci tahne 2xdelsi vlak?Ridic kamionu ridi 2, nebo ho ma 2x prelozenej??prodavacka obslouzi 2 pasy? Nene az takhle jednoduche to neni

+6/−2
2.1.2015 11:17

J27i56ř88í 79K26o15c11u42r33e33k 6445364635728

U toho vlaku ano... Protože co vídám nákladní vlaky, tak vepředu lokomotiva, vzadu lokomotiva. A jsem si jist že řada 180 a řada 130 nemají dálkové řízení, takže jsou na vlaku strojvedoucí dva.

Výše uvedený německý strojvedoucí má lokomotivu, která zastane práci za dvě české a ještě pojede znatelně rychleji, takže za směnu otočí více km.

Ne jak v ČR, kdy nákladní vlak pročeká několik hodin než přejede republiku. A hádejte co? Běží hodiny a stojící vlak nevydělává.

+3/−1
2.1.2015 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.