Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mostům na D1 u Ostravy hrozí, že se zřítí, varuje ministr

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na jejich opravu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71n29n39a 59V44e12s15e49l72á 3279100671600

Kdyby takto hospodařily domácnosti , tak náš stát by už dávno zbankrotoval . Neměl by stát dostat pokutu za špatné hospodaření ?

0/0
6.1.2015 8:25

L56u58d13ě79k 37M92u43s89e51l95í32k 3686649

Který Al Capone se teď směje?

0/0
6.1.2015 7:33

V65l73a58d61i97m15í82r 68L13o87u27l44a 2438107622701

Já nevím, ale podle mne se mostní opěry a pilíře zakládají na rostlý teren, nikoliv na zásyp. Pokud by byly na rostlém terénu, tak násyp okolo se může hýbat, ale na konstrukci mostu to vliv mít nebude.

0/0
5.1.2015 12:46
Foto

O50l94d28ř42i37c32h 82V30y60k67y10d89a21l 1299321179894

Vyloučit Eurovii ze soutěží dle současné legislativy zřejmě nelze. Ale ŘSD by určitě mohlo vyměnit TDI.

0/0
5.1.2015 9:23

J79a45n 40R89i20c28h93t83e90r 5532692853455

No jo, Eurovia, dvorní dodavatel dálničních staveb...

0/0
5.1.2015 9:11

J92a91n 80J28e11m11e13l36k36a 1435890

D47 na Polsko je  horší a horší. Jel jsem tam po delší době a nestačil jsem se divit, jak může vypadat nová dálnice po cca 5 letech provozu.. neuvěřitelné. Vyhodit do povětří, vybagrovat a postavit znovu.. Docela jsem spěchal a jedna nerovnost před mostem byla přímo nebezpečná.

Jinak v Singapuru, který se dostal z bažin za 50 let na úroveň nejlepších ekonomik tvrdili, že u nich jsou ministři pouze odborníci, jedině z oboru a s manažerskými zkušenostmi z komerční sféry. (pravý opak ČR). Ale mají pak obrovské platy.  Takže pokud by to ANO u nás zavedlo, možná by to mohlo být dobré.

Je to podle mě rozhodně lepší, než straničtí tuneláři, kteří jednou jsou ministři jedno období toho, pak nečeho jiného. A nikdy nejsou tvářemi voleb. Pak se někde objeví. Jaký byl ministr ministr dopravy za ODS.. katastrofa.

My jsme toho bohužel za 25 let proti Singapuru moc nestihli a rozdíl je taky nulová korupce a nulová tolerance korupce. A ta ČR  rozežírá. 

Jestli je pravda, že podle NKU stavíme dálnice průměrně za 1.3 násobek německé ceny (německá cena za km je jedna z nejvyšších v Evropě, Itálie je mnohem níže) - a kde je kvalita německých dálnic, italských. Kde jsou jejich platy. Něco je hodně špatně. A byl to tunel. To radši nestavět nic - navíc na dluh, tedy s úroky.  A ještě tyto šmejdy.

+1/0
5.1.2015 8:00

J37a10n 39R15i92c57h83t65e19r 5542632643315

Jenže ANO by u nás zavedlo pouze přísun "odborníků" napojených na Agrofert (jako to dělá už teď).

0/0
5.1.2015 9:09

J79i39ř75í 34K57h45e78i22l 9446254740173

Bylo vidět, že i Moravec si je vědom, že mluví s odbornikem a ne s politikem, co umí jen přehodit spinu na předchozího politika.;-)R^

0/0
5.1.2015 0:29

R19o91m27a31n 14P63o53l12á50č61e19k 5876879905

Hodnotil bych až potom co něco ukáže, ale prostě po zkušenostech co na MD bylo, moc důvěry v něj nemám...

0/0
5.1.2015 2:39

Š43t69e14f76a90n 39F36r58i48č71a 7342788773896

Stávající krok, že hodlá okamžitě odstranit vadu, je jediný správný přístup stavbaře. Vady, které vedou k destrukci mostů, je třeba okamžitě odstranit. To, jak to bude vyřešeno po právní stránce, je věc druhá. Nyní již nikdo nepochybuje o tom, že zhotovitel se skutečnému vyřešení problému účelově vyhýbá, a jen hledá cesty, jak se z toho vyvléknout.

0/0
5.1.2015 7:12

O63n77d92ř84e64j 96P82o65k65o44r15n90ý 7205612807282

Ťokovi fandím R^ Snad se to pohne k lepšímu

+1/0
4.1.2015 23:51

M29a86r45t66i12n 18Š18t66ě33r44b79a 2595538551959

Podle mého názoru firma která odvádí takto"kvalitní" práci by si v budoucnu neměla v Česku ani vrznout.Proč nejde ji zcele diskvalifikovat a vyřadit z možnýdh uchazečů o zakázky

+3/0
4.1.2015 21:52

Z34b85y62n47ě71k 68B34í33l89ý 1177770131695

diskriminace :)

0/0
4.1.2015 22:39

Š70t10e29f74a77n 29F51r46i42č20a 7872558693356

To není diskriminace. Jen je potřeba neodstraněné vady vyčíslit, a jako pohledávku za stavební firmou by ji měl stát vymáhat. Ministr dopravy by si měl s ministrem financí dohodnout postup v obdobných případech. Zhotovitel by až do vypořádání svého závazku neměl obdržet žádné potvrzení od finančního úřadu, že firma nedluží státu. Bez tohoto potvrzení se nelze zúčastnit výběrového řízení.

+1/0
5.1.2015 7:18

J60o29s26e32f 21T20r47ö79g15l 8579232186586

Nechci vypadat rýpavě, ale který úsek R35 bude příští rok otevřen? Já bych řekl, že ŘSD bude rádo, když dokončí výkupy, získá stavební povolení a začne stavět mezi Opatovicemi a Ostrovem. Nebo mi něco ušlo? Nebo jde o dokončení estakády Opatovice, která je sama o sobě bez navazujícího úseku k ničemu?

+1/0
4.1.2015 21:17

D94a63v54i58d 33B14e47n94e33š 8258150819333

Myslí tím zřejmě křižovatku u Opatovic. Sice se dokončí, ale povede jen do pole.

0/0
4.1.2015 21:50

V13l59a90s74t73i91m12i42l 72S13v72o84b65o92d32a 7903948715604

Nesmysl. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:07

V68l70a56s82t87i61m63i50l 31S39v37o14b21o49d87a 7173878885394

To patřilo jinam a tam to teď nejde poslat. Takže nic.

0/0
4.1.2015 21:09

R82o31m15a26n 32P59o80l73á67č21e25k 5146389535

Takže pan ministr šíří poplašnou zprávu a nechá tam auta s naprostým klidem jezdit? Co když to opravdu spadne? Není někde něco špatně?

K tomu,že Eurovia dostává další zakázky... Jak prosté... Podívejte na strukturu firmy a hlavně fungovaní zakázek v ČR... Vyhraje Skanska, subdodavatel Eurovia a obráceně... Samozřejmě si můžete doplnit další nadnárodní stavební firmy působící na českém trhu...

+1/−1
4.1.2015 20:53
Foto

P53a23v62e55l 75P13o23k19o51r80n13ý 2456984610442

Pokud má Eurovia na papíře, že varovala, že nějaký materiál nejde na stavbu použít, má pravdu. Oni jsou odborníci a praví to i nový zákon o obchodních korporacích. Pokud ne, má smůlu.

+2/0
4.1.2015 19:40

V77l85a44s12t64i87m39i63l 54S34v32o16b86o95d38a 7163348975594

Blbost. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:09
Foto

P67a36v34e60l 21P84o26k73o78r34n23ý 2866594290392

Oni věřili, že jim to nespadne. Když vám udělám most ze shnilých prken, tak také možná pár let vydrží.

0/0
4.1.2015 21:12

V88l35a80d12i73m65í23r 59F18i31b53i96g35e22r 5224741771464

Eurovia mne tím jak postavila ten úsek štve ale není to jen její vina. Byl stavební dozor, který měl špatné postupy a šizení na materiálu odhalit a prostě stavbu nepřevzít. Půlku viny má i ten kdo tu stavbu přebíral a kontroloval.

Jinak to že firma co má problém s reklamací kterou neřeší může dostávat další zakázky mne udivuje.

+1/0
4.1.2015 19:36

P49e93t17r 52S35e32d26l47á24k 1591384412467

A ne jen mosty z D1. I samotná D1 je kolem Ostravy vlnitá jak horská dráha. A koukněte na některé lampy. Rostou tam jak stromy v lese. Tam je to ale hezké narozdíl od té hrůzy od Eurovie.

+1/0
4.1.2015 19:17

J72o85s57e17f 13Š35e32m34e93l53í76k 7269381670877

Mostům hrozí, že se zřítí, zato Eurovia - hlavní stavitel padacích mostů v ČR - fasuje dál jednu státní zakázku za druhou. A tak si tu žijem.

+3/0
4.1.2015 19:02

P90e60t66r 59F44r49a20n35c 9317451108578

350000,- To Eurovia asi nevydycha. Do vyreseni zaruky neumoznit ucast v zadne soutezi, vypisovane statem. To mozna zabere.

+12/0
4.1.2015 18:32

Š50t62e30f75a83n 80F20r76i15č18a 7492548213556

Eurovia hraje vabank. Své má doma, a na její straně stojí vysoká pravděpodobnost, že stát v případné arbitráži nebude zcela úspěšný. Ovšem postup ministra je správný, závadu odstranit, byť i nakonec k tíži státu, a vymáhání pohledávky dořešit právní cestou. 

Na druhé straně jsem ovšem přesvědčen, že i jen částečně neodstraněné reklamační vady jsou jasným nevypořádaným závazkem vůči státu. Podle toho by s ní až do vyřešení záležitosti jako s dlužníkem mělo být zacházeno. To znamená nepřipustit ji k žádné veřejné soutěži.

+5/0
4.1.2015 18:08

T49o53m85á76š 23S54l57a20v89í37č64e84k 6903194136911

Skanska podvadi taky!!!!!!!!

0/0
4.1.2015 17:39

T61o42m18á44š 68S15l68a96v74í43č61e98k 6833894296641

Ani jsem nemusel otevrit clanek, abych si spravne tipnul, ze jde o Eurovii. Tahle firma je banda grazlu, ktera ma uz svych pruseru dost. Katastrofa, co se v tomhle state deje.

+1/0
4.1.2015 17:36

R15a69d65m67i26l71a 20S51i47m82č24á61k35o17v32á 5605233935455

no, už dlouho čtu o tom, že přes ty mosty mají kamiony zákaz, ale co tam jedu, tak jich tam je plno 8-o

0/0
4.1.2015 17:22

D78a34n 80M74a28l30ý 5841179806162

...pokládám si otázku, zda bude Eurovia... i nadále získávat státní zakázky... hmm, za sebe mohu říct, že pokud by mi např. stolař zmrvil kuchyňskou linku, či jí odmítal opravit,  tak bych u něj už nikdy nic neobjednával... uvažuje stejně i stát ??

+10/0
4.1.2015 17:01

R86a26d92o47s39l77a26v 85K20l44a70u96d92a 5314328534452

Stolař zmrví kuchyňskou linku kterou vy jste objednal pro tchyni k ní domů. Ona jí platí... Vám ale dal provizi 20.000 Kč. :-P     A hned to vypadá úplně jinak:-)

+6/0
4.1.2015 17:12

D49a36n 39M48a70l95ý 5821859946332

...bohužel to tak chodí :-/

+3/0
4.1.2015 17:36
Foto

P93a47v47e41l 63P38o45k60o65r31n23ý 2946384160732

Stát se musí řídit zákony, které schválili vámi zvolení poslanci.  A v zákonu se nic nehovoří a probíhajících reklamacích. Vy ale se tímto zákonem při objednání řídit nemusíte. Navštivte svého poslance, ten je správný adresát.

0/0
4.1.2015 19:38

T13o59m74á80š 41B59o51r74o83v44i80č51k67a 9269303208611

A pak má občan něčemu věřit, když vidí, že beztrestně lze odfláknout prakticky cokoliv a nic se neděje. Skončí pouze u "plácání do vody" a celá věc akorát tak vyšumí. Nevěřím tady už ničemu ...

+2/0
4.1.2015 17:01

J43i54ř31í 48G71a12l16a68m56b70o66š 8328326533962

Pokud bude u nás cokoliv budovat společnost Eurovia půjde vše jen ke zlému.

Důkazů je již dost.

+1/0
4.1.2015 16:28

M33a73r66t45i18n 15K63u72ř52í71t62k96a 6827856778435

Dnešní Eurovia je nástupnická organizace Dopravních staveb ODS, kterým pár let zpátky spadl most ve Studénce.

Obávám se, že dokud nějaký ten most nespadne, tak se to bude zametat pod koberec.

+2/0
4.1.2015 16:38

J44o21s61e61f 83Š83e35m40e56l67í22k 7839881840527

Sběrači už na těch mostech intenzivně pracují. Nebude to trvat dlouho.

0/−1
4.1.2015 19:03

D61a89n82i28e92l 58N83o12v56á78k 1801770756199

popleto,dnešní Eurovia.cz je součástí celosvětově působícího koncernu Eurovia Vinci se sídlem v Paříži. Eurovia.cz koupila především SSŽ (Stavby silnic a železnic) a krom jiných i  také zmiňované Dopravní stavby ODS.

0/0
4.1.2015 21:42

V15l33a81d78a36n 31Č21e69r91n22o48h48o35r87s49k92ý 2797835671296

To uz je slusna komedie v podani nasich zakonodarcu. Eurovia na co v poslednich letech sahla, s tim jsou problemy. Ale neustale vesele stavi a opravuje a ryzuje. V drtive vetsine statni zakazky. Takze kde to jsme?! Ano, v Ceske republice. Zde je mozne totalne vsechno...

+7/0
4.1.2015 16:20

A10l16e98š 67P83e83c60h18á15č81e13k 1152582317517

vím dobře jak z jaký bandy tenhle pán přitáhnul.....

+2/0
4.1.2015 16:19

J44a39n 14H62l62e41d91í97k 4709792548332

paneŤUKO, vážený ministře, měl byste snížit stavy úředníků a inženýrů, sociologů, manažérů, Slováků, politologů a všech spolužáků  a jejich známých z golfu, tenisu atpod.  tak o 20.000 a navýšit počty dělníků z dnešních 25 na asi 250

+1/0
4.1.2015 16:14

J95o61s63e98f 96M20i55k18i98n 5333234945514

Problém je nevhodné uložení mostovky,  jehož oprava by stála zlomek toho za kolk by se to muselo zbourat a znovu posavit.

0/0
4.1.2015 16:08

J70i12r64i 19R19u42s88n14o45k 4145622747313

Me uz by vlastne jen zajimalo, kdo za to vlastne muze. Jestli stat, lepe receno nekdo, kdo si vyminil nesmyslny nasep, nebo Eurovia, ktera to udelala sama od sebe, aby okradla stat.

A pokud by to byl privni pripad, tak by me zajimalo, jestli asspon informovali prislusneho urednika, ze to je z praktickeho hlediska nesmysl a ze to muze udelat problem.

Celkem pochybuju, ze se doziju toho, ze by se situace vyjasnila.

+5/0
4.1.2015 16:03

I14v87a18n 17M38a87n39t60a63s 8559514810151

no, kradlo se tam, a to ve velkém, firmy, které  to stavěl, ODS-DS. Tchas byly napojené na naše politiky a už zkrachovaly, a že se ojebával materiál vám řekne každý mistr,či řidič, který tam jezdil...

0/0
4.1.2015 16:21

B12o22ř52e20k 25Ž19a20n91d38a 1360886609466

Když je stav tak vážný, ať tam zakážou provoz úplně a postaví zátarasy.

0/0
4.1.2015 15:34

I64v28a59n 57M10a34n75t16a66s 8109904940351

odkud jste, vážený??

0/0
4.1.2015 16:19

A90n16n55a 23Č36e13r48m85á91k92o93v46á 1645205216584

a kdyby se to teď zřítilo a bylo x mrtvých, tak budou všichni říkat, proč tam nechali provoz?:-P

+4/0
4.1.2015 16:39

B80o27ř76e51k 73Ž41a13n97d50a 1560396879446

Poblíž. Ale je pravda, že po dálnici do Polska ani jinam.

0/0
4.1.2015 16:56

J21i60ř24í 89H53o29r85á82k 6234614563976

A) Zákaz nezákaz, kamiony tam jezdí dál. A nikdo to nekontroluje.

B) BESIP je pěkné heslo. A toť vše. To co dělají je, že se stále soustřeďují na spoustu nepodstatných věcí. Nějakou dobu to dokonce procházelo. Ale možná se už ucho utrhlo ... Vzpomínáte, jak "zpřísnili" předpisy a testy veledůležitými kravinami a potom si to chtěl ministr vyzkoušet a dávat na odiv, jak je to nenáročné - a neudělal. No bodejť by znal takové kraviny, na kterých se bazírovalo. Chcete příklad? - zrovna teď: lékárničky. Kolikpak asi životů zachrání, když se budou používat "neprošlé" obvazy místo prošlých? Chtěl bych vidět toho borce, který to vyčíslí. Ale na otázku, kolik se vybere na pokutách za "prošlou" lékárničku dokáže koncem roku odpovědět kdejaký blbec. I od policie. (do konce roku bude třeba počkat, aby to mohli pěkně sčítnout za celý rok)

+15/−2
4.1.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.