Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava roste. Lidí i zboží přibývá na silnici i železnici

Příznivý vývoj tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla. Podle statistik ministerstva dopravy roste velmi silně především nákladní doprava, za první tři čtvrtletí loňského roku dokonce dvojciferným tempem. Přibývá ale i lidí ve veřejné dopravě, hlavně ve vlacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74o17j53t39ě90c76h 12R25ů33ž72e58k 1937252694492

Zajímavé, vždyť podle komunistů není ani co žrát.

+2/−1
9.1.2015 0:28

T16o19m26á46š 12J10a91n43e73č89k22a 4371705166910

To bylo za minulé vlády. Teď už se daří napravovat co způsobila svými škrty.

+1/−1
9.1.2015 8:11

M88i76r13e37k 61Z82á50v16o92d27n23ý 7692307940558

Jak říká Tomáš. Vláda pouze napravuje škody způsobené vládou Kalouska. Mimochodem. To, že lidé více cestují, neznamená, že ve společnosti nejsou socialní skupiny, které nemají co "žrát".

0/0
9.1.2015 9:00

M85a54r87e76k 94Z73a91h88r22a69d81i73l 6784499775481

Takové skupiny ovšem existují v každém zřízení...

0/0
9.1.2015 10:02

J41o19s41e82f 80V89o86s17i65c65k12y 4333287876403

To bylo kecu, ze Singerova devalvace v CNB nicemu nepomuze! A uz je to tady. Ceske hospodarstvi prosperuje jako malo kde.  Evropa je v deflaci a stgnaci !

+4/−4
8.1.2015 21:19

N71i47c28o13l66e 49O92l20e28j95n86i90k67o78v18a 6706658247780

zacni makat za hrst ryze a to uvidis, jak zacnem prosperovat. Jinak co jsi dlouhodobe odkladal a po intervencich, treba na sekeru, poridil? :-)EUR^

0/−2
8.1.2015 23:01

J80a59n 88D21v73o95ř67á79k 4203392703687

Nevím jak pan Vosický (omlouvám se, jestli komolím jméno), ale já nic neodkládal. Mnoha diskutéry nepochopeným faktem však je, že naše zboží zlevnilo v cizině, tudíž se daří exportu.

Jinak intervence zdražila vesměs pouze dovozové zboží, které je v kratším časovém horizontu zbytné.

+2/0
8.1.2015 23:36

R70a33d39o20s36l60a45v 21K97l48a97u22d85a 5934978294382

To jsou kecy;-D Především by to chtělo přestat žvanit o procentech, ale začít používat konkrétní čísla. Růst máme teď vyšší než třeba Němci, jenže oni jsou o řád výš. Navíc je to způsobené jednostranným zaměřením ČR na automobilový průmysl, kterému se zrovna daří. Bez ohledu na ČNB. Evropa je v deflaci kvůli snižování cen energií, což pochopitelně není problém. Naopak lidé a firmy můžou díky tomu nakupovat třeba auta. To jsem zvědavej co budete plácat až ten zájem opadne.

+2/0
9.1.2015 5:26

J57a93n 45V18a48ň17o79u81s 2354539161987

Vedle Švýcarska, Německa a Rakouska máme nejhustější železniční síť v Evropě, takže bychom toho měli využívat a přesunout dopravu (především tu nákladní) na železnici, jak to jen jde.

+4/−1
8.1.2015 20:00

V68á81c79l56a37v 26P67o38u67s81t19k30a 3130791422

A kdo to bude platit?

+2/0
8.1.2015 20:11

P60e75t35r 78K97n47ě51b62o44r34t 3591310

Koncový zákazník.

+2/0
8.1.2015 21:06

M26i58r37o11s17l38a21v 39G65r28o64s58s77m40a90n69n 8752849254

Zatímco silniční dopravě pomůže daňový poplatník.

0/0
9.1.2015 0:10

J15i67ř73í 29P16l10a73v18s61k27ý 9290446321779

proc by to mel u fsech marxu delat ?

0/0
9.1.2015 6:04

J93i50n79d39ř79i12c90h 91F50i75a42l20a 4758112669569

Pane Poustka, až začnete platit řidičům a skladníkům platy jako v EU, v neděli se nebude pracovat, tak to poznáte, kdo to bude platit. A navíc za pár let nebude dostatek lidí za volant. EU

+1/0
9.1.2015 4:40
Foto

B81r86o59n18i54s62l51a38v 31G10a42b30r59y22š 2462829421

Přesně tak. Taky rád čtu/slyším/vidím, že veřejnou dopravu využívá více lidí. A ta nákladní by to potřebovala jako prase drbání. Nejenže jsou díky přetíženým kamionům silnice v dezolátním stavu, ale také dokážou v tomto počasí pořádně zkomplikovat dopravu.

Kdyby politici byli co k čemu, zavedou stejná opatření jako Švýcaři a za několik let se můžeme mít jako oni.

0/0
8.1.2015 20:44

V79á83c88l21a39v 94P81o34u22s27t97k85a 3940331722

To je nesmysl. Paletová železniční doprava je neefektivní, drahá a pomalá. Navíc pohybu kamionů zabrání minimálně.

+1/0
8.1.2015 21:29

V50l14a44d42i84m23í32r 40F98i50b18i79g69e69r 5414381391594

Ale ono to nejde. Na koridorech je přes den plno a po vedlejších tratích by to bylo zdlouhavé a navíc jsou ty tratě zanedbané a velká provoz by nezvládly. Nejdříve by se musely koridory zkapacitnit udělat 4kolejnou trať

+1/0
8.1.2015 21:01

V77á95c27l77a45v 51P90o77u83s41t45k53a 3520361762

I kdyby měly koridory deset kolejí, pořád bude přeprava po nich drahá a pomalá.

+2/0
8.1.2015 21:30
Foto

B68r78o54n76i14s96l28a56v 52G89a69b31r25y22š 2632809881

Vždyť to píšu, nemusela by být drahá, pokud by byli politici trochu přemýšleli. Zlevní poplatky na železnici a zavedou mýto na silnici - přesně v duchu Švýcarska, tak jak si to lidé odhlasovali v referendech. A ty peníze pak šly na modernizaci železnice. A víte, jak moc se odrazila cena výrobků? Zvýšila se o 0,11 %. Jen díky politice to u nás nejde a ve Švýcarsku ano.

+2/0
8.1.2015 21:49

V67á36c27l37a55v 72P68o91u50s17t39k90a 3940551972

To je pohádka. I po Švýcarsku běžně jezdí kamiony. Posílat klasické paletové zboží vlakem je prakticky nemožné i v rámci Evropy, natož v ČR.

+1/0
8.1.2015 21:53
Foto

B80r12o10n89i85s60l35a61v 58G48a73b87r74y30š 2752649291

To ano, ale v minimální míře. Na našich silnicích jezdí i jiné náklady než jen palety.

0/0
8.1.2015 22:33

V60á55c84l25a18v 48P23o16u85s83t63k89a 3880651572

O to je to horší, kusová doprava, nebo sypké hmoty se nevyplatí už vůbec.

+1/0
8.1.2015 22:41

T43o71m49á22š 21Z73e93m37a42n 3745688884805

Až se nějak rozumě vyřeší doprava středních nákladů - cca 1-2 kamiony tak, aby překládání bylo rychlé, spolehlivé a levné, tak možná...

Ale zatím není železnice schopná reagovat na dopravu kterou je potřeba od objednávky vyřešit do 8-12 hodin.

Poslat ekvivalent jednoho kamionu po ČR železnicí v podstatě nejde. A pokud, tak organizace trvá třeba týden či dva (u věci která kamionem dorazí za 6 hodin od vzniku objednáky).

+1/0
8.1.2015 21:44
Foto

D84a92v71i73d 51J20a40n48i70k 5816726625854

To je utopie, az na hlavni koridory, je zeleznicni sit v havarijnim stavu. Pred par mesici to bylo videt na nehode nakladniho vlaku jak vykolejil. Prazce, koleje a vyhybky na vedlejsich tratich by narust kapacity podle me nezvladly. A to se uz ani nebavim o cene a rychlosti takove prepravy. Vzpomnel jsem si jak mi znamy nedavno vykladal, ze normalne vozi zbozi z Plzne do Bratislavy kamionem, ale jednou zkusili zeleznici a misto par dni to trvalo nekolik dni a vyslo to draze nez kamionem.

0/0
8.1.2015 22:31
Foto

D83a10v75i70d 70J68a81n25i53k 5136806635534

par hodin:)

0/0
8.1.2015 22:33

M55i66c28h51a50l 49P59a41v31l92á22t 9883483774359

Kdyz pominu technicke a organizacni "detaily", ktere tomu brani, tak tohle by znamenalo jen dalsi tunel ala solarni elektrarny. Fakt byste tu srandu chtel platit (stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi, dotovat CD techniku a lidi; drahou dopravu zbozi by zaplatil koncovy spotrebitel)?

0/0
9.1.2015 13:01

J19i72ř88í 76E58r34b88e92n 1603704136987

"stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi" - proč by musel dobudovávat nádraží, která už byla před sto, sto padesáti lety stavěna právě na příjem a výdej kusových i objemných zásilek? Pomalu v každé druhé obci na trati bývá výhybna, rampa a skladiště...

Jo aha, už to chápu. On totiž stát coby vlastník na svůj majetek desítky let kašlala a tak než by svůj majetek poměrně snadno opravil (u těch skladišť to může být levná synergie s obcí, městem, místními podnikateli), má ho raději dohuntovat až na základy, jen aby ho to proboha nic nestálo, to jste chtěl říct?

0/0
9.1.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.