Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Staroušků“ na tratích ubylo, letos budou Dráhy po loňském hýření šetřit

České dráhy letos výrazně omezí velké nákupy nových vozidel. Vyplývá to z aktuálního investičního plánu firmy, který MF DNES získala. Loni České dráhy utratily za nové vlaky 4,8 miliardy korun, letošní plán počítá s 2,4 miliardy korun, tedy přesně s polovinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L17u90c39i39a54n 64P45a38p27a48z85i76a38n 5454987171175

:-) V loňském roce se ale o žádné hýření nejednalo. Patrně špatný text autora článku. Letos bude opět bída s nouzí, ale to jsme v Česku zvyklý, že  stále šetříme a šetříme a svět se nám jen směje a směje, jak jsme zaostalý a zaostalejší za vyspělou Evropou. Místo, abychom se jí aspoň blížili, díky devalvaci a špatné národohospodářské politice let minulých s vládou s ODS včele jen ztrácíme a ztrácíme. Je třeba změnit filozofii nazýrání a snahy o přiblížení se ke standardům Evropy nepovažovat za hýření, ale naopak za nutnost. A naopak šetření na nesprávném místě nepovažovat za cosi správného, ale naopak to pranýřovat a nedělat z nouze ctnost a chválit to za jakýsi prý šetření.

+4/0
11.1.2015 22:56

M71i22r93o42s79l10a74v 81Z33i14k33m40u13n82d 7989333974403

Jak by si pán ráčil představovat modernizaci vozidlového parku ...

Modernizaci vozidel dělají "západoevropské" železnice, po jejichž kvalitě mnozí slintají jako by měli slintavku ...

V Německu jezdí opakovaně zmodernizované vozy, jejíchž vozidlo rám a skříň pamatují presidenta JFK ... (zavražděn 22.11.1963) ...

Jiná věc je, že zmodernizované vozy jsou komfortnější než ty "nové", které dostali do svých spárů nejrůznější "desingéři" ...

+1/−1
12.1.2015 13:25

P35e85t29e52r 74K24l85e10i38n 8791205601545

Diskutovat s fanklubem ČD má asi stejný smysl jako s tvrdým jádrem fanoušků Sparty:-P

+3/−5
11.1.2015 21:47

D46a80v82i62d 60G77a15j93d95a 5960599532881

Z jakého úhlu znáte dráhy pane Kleine,když tedy máte chuť diskutovat ?

+2/0
11.1.2015 22:40

J63a15n 23H25o55r73a 6557451756

Z úhlu pohledu mistra Jana Sůry......:-)

0/−1
12.1.2015 13:23

T19o75m45a36s 73A88u15g85u88s80t93y33n 6227786571460

Opět trapný bulvární titulek. Staré vlaky pan Sůra neustále kritizuje, ale když ČD obnovují vozový park, tak podle něj hýří... Neřekl bych pane Sůra, že ČD prostopášně a rozmařile rozhazovaly. Nebo vy ano, že podle Vás hýřily?

+5/−2
11.1.2015 17:37

J27a50n 44S79ů57r80a 4355553763642

Nejsem autorem titulku, pane Augustyne. Ale nákupy v soutěžích, kde se přihlásí jediný uchazeč, za hýření každopádně považuji.

+4/−5
11.1.2015 20:15

D41a21v74i74d 96G45a98j71d35a 5460869502111

Dělal jsem u drah 7 let.A když jsem odtud odcházel,tak tam byli lidi tlačeni co se týká zakázek vždey do výběrových řízení.Úplně na koždou blbost.Výsledek ? Kvalita ny tak staršné úrovni,praktickz u všeho co přišlo do skladů,že se s tím nedalo pracovat.Věčné,nekončící reklamace bez úspěšných výsledků.Polovinu času tam ve skladech věnovali relklamacím.Je úplně špatně...jediné zaklínadlo byla cena,cena,cena.Tak to má být pane Sůro ?Možná znáte poměry z venčí,ale o tom co je uvnitř nevíte zhola nic.Eurovia a podobné firmy tady kralují všemu.Takže pokud se vedení rozhodlo vsadit na kvaliní firmu,já jim tleskám.Vy určitě ne...vždyť ta cena je to hlavní....

+1/−1
11.1.2015 22:38

D69a67v31i17d 54G67a10j81d20a 5880129752251

omlouvám se za překlepy

0/0
11.1.2015 22:39

J18a27n 34S74ů95r86a 4545483433372

Bavíme se o nákupu vozidel, kde je v Evropě několik výrobců. Nevím, proč do toho montujete Eurovii. Jestli jsou pro vás například Regionovy důkazem kvalitního nákupu, tak si zatleskejte rovnou dvakrát:-)(ty se nesoutěžily, ty se zadaly napřímo Parsu, takže přesně podle vaší logiky)

0/−1
11.1.2015 22:51

T30o56m 69J28u58r25e43č58k73a 6915132575385

Myslíte to neexistující VŘ na modernizaci vozů 810 na RegioNovy, které ČD vyhlásily 6.10.2004? :-P

0/0
12.1.2015 1:21

J56a21n 66S33ů69r20a 4735213923632

Myslím třeba toto: http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Form/Display/152700

0/0
12.1.2015 7:30

T18o42m 33J56u26r29e61č75k14a 6815232825725

Doporučuji si napřed sehnat zadání toho prvního VŘ. ;-)

0/0
12.1.2015 17:26

J27a46n 52S21ů91r40a 4865413663432

Obhajovat zlodějiny vám příliš nejde:-)Objednání jedné série nijak neospravedlňuje zadávat dál salámovou metodou další zakázky stejnému výrobci. Chápu, že podle Vás jsou Regionovy skvělý nákup, podle mého názoru je to vyhozených několik miliard korun.

+1/0
12.1.2015 21:49

T34o31m 26J67u39r42e80č19k66a 6205822575345

Zkuste si napřed najít to původní VŘ, než tady budete psát o zlodějnách. Možná že zjistíte že to má souvislost s tím vašim odkazem. Zkuste se pak zamyslet (až to původní najdete), proč původní VŘ bylo na 1 ks prototypu + 99 sériových kusů + 30 ks opce a proč pak byl vyroben 1 prototyp + 67 kusů a dalších 62 bylo vyrobeno s konstrukčními změnami na snížení hluku apod.  Ale chápu, pomlouvat bez důkazů je jednodušší. :-P

0/0
13.1.2015 18:44

J93a17n 11S34ů27r75a 4835953613522

To nic nemění na faktu,že se přihlásil jediný dodavatel vykazující marži přes 20 procent čistého? náhoda?

0/−1
13.1.2015 18:51

T38o53m 50J95u91r36e68č80k71a 6775552905885

Našel jste si konečně to zadání a výsledek toho prvního VŘ z roku 2004?

Btw jistě víte, co znamená pojem marže. ;-)

0/0
13.1.2015 21:09

J81a93n 39S58ů46r51a 4795113623592

My se ale nebavíme o VŘ z roku 2004. To byly drobné. Vaše logika, že se v roce 2004 vysoutěží jedno vozidlo a pak na základě toho salámovou metodou bez soutěže vysoutěží postupně stovky dalších, je úsměvná. Bavíme se o těch miliardách z let 2009 a 2010. Zadání nemám, ČD ho snad zveřejnily někde online? Vy jistě máte někde odkaz, tak ho jistě rád ukážete. Jinak k marži: máte pravdu, správně jde o rentabilitu tržeb. Jistě mi najdete jiného výrobce kolejových vozidel na světě s čistou rentabilitou tržeb nad 20%.Zvláště pak firmu, která není schopna prakticky dodávat nikomu jinému, než státní firmě:-)

+1/0
13.1.2015 21:46

T35o68m 62J66u45r78e40č41k25a 6585472305155

Škoda, že jste nepochopil. Opravdu si najděte to zadání, bylo to rozebíráno třeba i v ŽM. ČD vysoutěžily v tom roce 2004 natvrdo 100 souprav (prototyp + 99 dalších - tedy žádná soutěž na  1 kus, jak se snažíte podsouvat) a k tomu 30 ks opci. V průběhu výroby se ukázaly dětské nemoci a nedostatky (například hlučnost). Proto bylo přistoupeno k tomu, že se první smlouva ukončila po 68 vyrobených kusech (na což PARS nemusel přistoupit, protože měl smlouvu na 100 ks a mohl na ni trvat), načež se podepsala smlouva na 62 ks (tedy s využitím dřívější opce celkem 130 ks), ale s tím, že další stroje dostanou konstrukční změny (lepší odhlučnění, jiná konstrukce mezivozového spřáhla,...), tedy ČD dostaly cca polovinu souprav již se změnami, které by jinak musely nechávat předělávat dodatečně a dráž. Ale chápu, že pro "novináře" je lepší pomlouvat, kopírovat tiskovky, hlavně se nenamáhat. A přitom se stačí zajímat... (a k tomu motat dohromady různé vaci. Hodinky, holínky....vždyť to je jedno...obojí se natahuje....)

Jinak ano, Pars vůbec nedodával dopravním podnikům, nebo třeba ADY a jiným firmám. Ale to bych po vás chtěl asi moc že? :-P

0/0
14.1.2015 2:27

J86a14n 37S68ů69r27a 4555883523312

Pane Jurečko, soutěž na uvedeném odkazu není  JŘBÚ, ale otevřené řízení. Což zcele Vaše konstrukce o tom, proč se měly Regionovy kupovat bez soutěže, ruší:-)To, že to ve skutečnosti nebyla soutěž, ale šaškárna šitá na míru Pars nova alias Škodě Transportation, na situaci ale nic nemění. Jinak nevím, co myslíte zkratkou ADY:)a ještě jeden dotaz: vy jste nějak napojen na ČD či firmy kolem ŠT? hodně by mi to vysvětlovalo:)

0/0
14.1.2015 9:10

T38o54m 43J38u92r89e65č13k16a 6855732495435

Začnu od konce:

Na otázku co dělám, jsem vám už odpovídal minule, pamatujete? A klidně vám to zopakuji - nepracuji ani pro ČD ani pro ŠT...

ADY - vidíte, napřed tady argumentujete, že Pars dodával jen ČD a když vám tady napíšu jednoho ze zákazníků, tak ho ani neznáte a ani si ho neumíte vygooglit. To je pak s vámi veškerá diskuze marná, protože to obracíte do argumentů "neznám to, takže to neexistuje" ;-)

A k tomu JŘBÚ atd..opravdu si zkuste sehnat to VŘ z roku 2004* a dejte si to do souvislostí s tím, co vám tady píšu.

*I když musím poznamenat, že od doby co IS VZ přešel od ČP pod nového správce, tak jim z té databáze vypadl archiv starších zakázek. Ale dost najdete v odborné literatuře z té doby. :-) (Zkuste třeba ŽM z let 2003-2005...tam je informací dost.

0/0
14.1.2015 15:36

J42a11n 98S27ů14r41a 4755603563652

googlit umím, nicméně na kombinaci ADY a Pars nova mi to opravdu nic nenachází. 

jinak se opravdu asi neshodneme. bavíme se o otevřeném řízení z roku 2010 a vy taháte furt VŘ z roku 2004.

0/0
14.1.2015 15:39

T44o91m 38J40u64r75e73č93k89a 6175222735235

No já vám to z 2010 myslím dostatečně zdůvodnil, pokud si to neumíte nají a dát do souvislosti s tím z 2004, tak za to já dost nemůžu.

ADY - zkuste tam zahrnout i Vrútky. Pars byl z velké šásti jako subka, však Bbdgmee pro ČD taky oficiálně nedělal Pars, ani MOVO. ;-)

0/0
15.1.2015 16:58

T24o50m84á97š 86F65u57k 2640121806277

Ne náhoda,v jákési snad dozorčí radě seděl pan Martin Roman a kyperská spol.škoda má pak zakázky jisté.To soutěže nevyřeší,jsou tu jiné zájmy....

0/0
21.1.2015 20:47

J62a29n 36S84ů54r88a 4345263963782

To jsou všechno náhody:)

0/0
21.1.2015 21:01

R82a81d36e54k 72J73a74n31a97t74a 9485516924862

Regionovy byl kvalitní nákup z toho pohledu, že splnil požadavky krajů, aby byla rychle nízkopodlažnost a obousměrnost a to hlavně levně.

Tehdy PESA levná a kvalitní vozidla neměla a motoráky ze Západu by stály několikanásobek té rekonstrukce.

0/0
12.1.2015 2:06

J53a90n 27S35ů74r57a 4785783443732

Požadavek krajů poté, co na deset let zabetonovaly soutěže. Nezlobte se na mě, ale Regionova opravdu není výhodný nákup, především z pohledu ceny a kvality a užitných vlastností, zejména u první série.

+1/−1
12.1.2015 7:28

J38a82n 57V20a74l62o32u66c83h 6872967528160

Ano, nízkopodlažnost tam, kde stejně nejsou vhodná nástupiště (do staré 810 s úzkými dveřmi s madly na obou stranách se z kolejiště nastupuje rozhodně lépe, než do "nízké podlahy", kde sice nejsou dva schody, ale při tom největším se není kde chytit). Obousměrnost, kvůli které se na hodně spojích tahá řídící vůz naprosto zbytečně (a jen to zhoršuje při jedné hnané nápravě adhezi). A jízdní vlastnosti chromého osla (byť to je z 810 zděděné).

+1/0
12.1.2015 10:15

M25i15r38o12s90l37a16v 94Z63i53k87m42u61n12d 7809353794523

A jak by to pán ráčil udělat. Vozidla jsou potřeba, nikdo další  se nepřihlásí ... jak chcete donutit výrobce, aby se do soutěže přihlásil, když ta zakázka není z jeho pohledu buď zajímavá nebo ví, že nemá potřebnou výrobní kapacitu ...

Výroba kolejových vozidel není pásová výroba, ale v podstatě rukodělná práce ... na pomyslné lince je sice několik vozidel současně v různé fázi výroby, ale kapacita je dána počtem stání, resp. vozidel, která lze současně montovat ... Navíc jsou potřeba lidí s odpovídající kvalifikací ...

+1/0
12.1.2015 13:32

J17a33n 57S75ů38r10a 4465483493642

Nediskriminačními podmínkami.

0/0
12.1.2015 14:20

T72o88m70a29s 69A12u30g82u67s41t72y49n 6417816101760

nedavno jste u sveho clanku titulek urputne hajil, ted radsi srabsky reknete, ze neni od vas? a na druhou stranu s nim stejne souhlasite... logika ale pomocna skola...

+1/−1
12.1.2015 14:22

J62a55n 31S74ů88r15a 4805173703722

Není. jde o text, který vyšel v úterý v novinách, tam je titulek z mé hlavy.

0/0
12.1.2015 14:24

T63o17m80a80s 36A61u37g68u55s24t88y24n 6537906821200

bylo to u tohoto článku:http://ekonomika.idnes.cz/zmeny-jizdnich-radu-04h-/eko-doprava.aspx?c=A141211_234132_eko-doprava_jj

tištěné noviny nečtu

0/0
13.1.2015 10:15

J33a58n 69S49ů90r83a 4355953273462

A co jste chtěl tímto sdělit?

0/0
13.1.2015 10:23

T71o85m18a51s 23A80u24g87u93s58t19y13n 6337916681150

to už jsem napsal, číst umíte ne?

0/0
14.1.2015 9:51

J30a71n 17S16ů41r42a 4605443233972

Neumím číst nesmysly a bláboly:)

0/0
14.1.2015 13:59

L95u47d23ě92k 67Š89i95š10á65k 3207328839374

Trochu nerozumím tomu, proč by modernizace měla snížit průměrné stáří vagonů na železnici. Přece starý modernizovaný vagon je pořád starý i když má hodně věcí vyměněných, tak je vyrobený za krále Klacka a ne nový?!?

+3/−5
11.1.2015 15:09

R79a71d40e19k 67J32a38n10a59t45a 9665916664902

U totálních rekonstrukcí (z vozu zůstane jenom skříň, vyměněné je všechno) se někdy počítá, že jde o nový vůz. Myslím, že se ani nejedná o výmysl ČD, ale o nějaká účetní pravidla.

Ale především, řada vozidel byla dodána zcela nová (především railjety, ale i desítky motoráků od firmy Pesa a panťáků od Škodovky) a staré voz naopak vyřazeny.

+6/−1
11.1.2015 15:20

L96u73d63ě78k 76Š19i61š46á10k 3887978209954

s Railjety a dalšími novými vozy zcela souhlasím, ale nazývat modernizovaný vůz novým, nevím, nevím. Dám příklad např. u automobilů - když si zmodernizujete Škodu Favorit a vyměníte tedy vše, necháte jen tu kastli a tu samozřejmě vyvaříte/opravíte, dáte nový motor a vše další. Poté co dokončíte modernizaci se rozhodnete vůz nabídnout k prodeji. Budete tedy inzerovat, že prodáváte vůz Škoda Favorit vyrobený v roce 2015, nebo vyrobený v 198-9x a zmodernizovaný v roce 2015?

+1/0
11.1.2015 19:51

M20i65r11o71s15l63a61v 84Z32i13k61m88u14n13d 7399733194223

Podstatné je datum na "výrobním štítku" ... i v zahraničí je tam výrobní štítek s rokem modernizace, jen tu a tam najdete ten původní, třeba z roku 1960 ...

0/0
12.1.2015 13:37

J42a31n 32H14o42r74a 6227571306

Mistře Sůro, pokuste si nastudovat význam slova "hýřit" a zamyslete se nad tím jakou kravinu jste opět vytvořil.......

+6/−3
11.1.2015 12:54

R57o13m62a77n 72K67a42c39h88l63í35ř 7103891931850

U nás se taky modernizovalo, vlakem nejezdím, pouze čekám na přejezdech, ruční pohony nahrazeny elektronikou, kde se dříve čekalo pár minut se čeká nyní několikanásobně déle a když po těch X minutách očekáváte minimálně TGV tak se docourá stará kačena...ale sem optimista...třeba si v důchodu sednu do něčeho lepšího, až se jim ty čerepy úplně rozpadnou;-D

+1/−1
11.1.2015 9:36

M42a22t78ú56š 72B56e72n41a95k 9598334112823

Čakacie doby sú nastavené na maximálnu tratovú rýchlosť v danom úseku, keď ide niečo pomalšie tak sa proste čaká dlhšie

+6/0
11.1.2015 12:44

J76i44ř78í 67F71r88o48l36e12c 7555584352357

No ty nove vagony jsou sice hezci a ciste ale v kupeckovych neni regulator teploty (!) coz ve spojeni s malym okenkem vede k tomu ze je tam v ted v zimne pretopeno. A v tech nekupeckovych jsou vsechny sedadla proti sobe po ctvericich a je tam vzdy tak malo mista ze se budete s protejskem otirat koleny. Mozna nejsou vsechny takove,ale ty kteryma jsem jel ano.

+2/−2
11.1.2015 8:57

M40a71t41ú78š 33B77e94n31a23k 9488874792443

za a) regulátor teploty tam je - nad dverami

za b) tie okná sa nemajú otvárať !!!!

+9/0
11.1.2015 12:27

J50i10ř40í 15F15r40o70l82e15c 7875804582657

Za a) nene -v tom vagonu opravdu nebyl ani nad tema dverma,vim ze tam byva ale tady nebyl!!! B) laskave mi vysvetlete co mam delat kdyz je tam horko a regulator teploty tam neni

0/0
11.1.2015 22:21

M20i36r23e52k 72D51o54r27n97a46k 4161652865911

"Starousku" je na tratich porad dost, treba 50+ let stare pantografy obsluhuji na nekterych tratich az ctvrtinu spoju. A technicky stav techto kusu srotu je zalostny - kazdou chvili se tomu prehrivaji brzdy a obcas se to ani nechce rozjet :-( komfort vem cert, hlavne by clovek chtel dojet a to alespon trochu dle jizdniho radu :-)

+5/0
11.1.2015 3:04

R31a58d97e48k 57J53a33n10a68t91a 9605546284302

Pokud myslíte žabotlamy okolo Prahy, tak myslím, že už ve jedné směně jezdí jenom 4, jen v pracovní dny, a jezdí hlavně proto, že si ROPID v posledních letech přál krátké intervaly (30 minut místo hodiny resp. 15 minut místo 30 minut) a vymyslel si linku Roztoky-Libeň. Pokud by byly jízdní řády jako dříve, jezdit by už nemusely. A teď můžete přemýšlet, co je lepší, žádný vlak, nebo žabotlam?

+2/0
11.1.2015 15:24

J29a98r11e57k 72K44a95l46i64v12o21d74a 7366703981556

Řady 460 jsme si na severu moravy už užili taky dost a mohly by zmizet.

+1/0
11.1.2015 16:15

T23o17m68a34s 14A94u23g66u32s59t26y62n 6817896521140

ČR není jen Praha a okolí ;-)

+3/0
11.1.2015 17:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.