Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě

Společnost Eurovia se necítí odpovědna za vady a problémy s dálničními mosty v Ostravě. Odmítá je proto na vlastní náklady opravit. V tomto duchu odpoví na dopis Ředitelství silnic a dálnic, řekl v ČT předseda představenstva Martin Borovka. Zopakoval, že příčinou problému je nevhodný materiál v okolních násypech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a73n 67J19a61r23o13š 3893526289753

vidím, že dělat něco pro stát je super kšeft

0/0
14.1.2015 11:10

P87e44t73r 93S18e11d47i15v31y 6517248435787

tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.

0/0
13.1.2015 12:28

R47a10d57i22m 39D46u24d82a 3578779753110

Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?

+2/0
12.1.2015 12:31

J22a26n 58J20e81m34e21l90k73a 1545210

Opravdu by mě zajímalo, zda se u  mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.

Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit.. 

Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení. 

Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.

Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.

Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy. 

Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.

Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu. 

Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.

A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)

Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám  obvyklou cenu  miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)

0/0
12.1.2015 11:28

J28i60ř69í 75H11o73r41á51k 9688945291

Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.

+2/0
12.1.2015 10:36

R19a13d11i73m 52P37o44l27á20š68e72k 9816903529369

Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.

Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní.  Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.

0/0
12.1.2015 10:21

V32l95a40d32i69m33í35r 81L95o52u62l44a 2508517162181

Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.

Může to nějaký odborník vysvětlit?

0/0
12.1.2015 9:54

J79a80n 13N23o57v46á38k 7967757739636

Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..." :-)

0/0
12.1.2015 9:22

J85i48ř46í 69P27r48e78s77l 8103284984702

Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.

ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.

Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???

Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.

+1/0
12.1.2015 9:19

J93a37n 16J58e20m18e86l92k20a 1115870

"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."

Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.

To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.

0/0
12.1.2015 11:40
Foto

K90a77r76e93l 89H93r98u64š58k16a 2471861458367

"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."

Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit ;-€

0/−1
12.1.2015 9:05

D34a23n65i71e50l 86N18o19v86á75k 1161980366309

studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).

0/0
12.1.2015 11:53
Foto

K19a81r62e61l 97P56l67a92c33h58ý 6836786454699

Úplně mi to přijde jako schválně a skutečný. "vývar" je až z těch právních poplatků.

+1/0
12.1.2015 8:41
Foto

K92a32r16e91l 79P33l95a52c24h52ý 6326916774149

Dobry den. Proc neni video u clanku opatreno titulky, aby osoby s postizenim sluchu vedely, co se tam rika?

Kdybych to napsal pouze tem, kteri s tim mohou neco delat, nedozvedeli by se ostatni, ze je potreba videa titulkovat. Nejen kvuli osobam s postizenim sluchu, ale take treba kvuli tem, jenz se koukaji v noci a maji vypnuty zvuk, aby nerusili okoli.

0/0
12.1.2015 8:31

M12i69c93h62a73l 88H81o94r53k49ý 9395765434119

Já nerozumím jedné věci.Jak může stát firmě se kterou je ve sporu přiklepávat další zakázky?

+1/0
12.1.2015 8:17

K64a80m92i14l 27K25r85y79b82u36s 3744393766947

Dvacet roků jsem řídil stavby. Okamžitě dejte na černou listinu českou odnož francouzké EUROVIA, ať si v ČR už ani neškrkne. Dále potrestejte odpovědné osoby, kdy právní služby pro vyřízení reklamace byly 9 x dražší, než cena vlastní dopravy. Další příklad, jak se v Praze hrabou peníze do vlastních kapes!! ;-O

+2/−1
12.1.2015 8:08

D38a39n68i29e52l 64N32o38v94á20k 1881620736489

;-D

0/0
12.1.2015 12:07

J82e75n24d46a 32K41r70á30s48a 1159766918

Na všech sporech kolem výstavby dálnic nechápu,co tam dělal stavební dozor,co kontrolovali při "Kontrolních dnech ",kdo kontroloval a schvaloval zápisy ve stavebních denících ?:-P

+9/0
12.1.2015 7:57

J33o28z43e29f 33H95l93a53v65a84c 2305864210205

Nedělali nic. Přesně tam vidím problém i já.

+3/0
12.1.2015 8:19

J72a68n 70H14a50v53l75i13n13a 9684896529973

tak to je nas vice........by me zajimal stavebni denik, to musi byt dilko na urovni bratri Grimmu

+2/0
12.1.2015 10:03

E16d73u89a34r91d 36V29o46l88n19ý 8713234943198

Pokud je chyba na straně Eurovia,nikdy by už od státu nedostala zakázku.Těčka

+1/0
12.1.2015 7:43

L18i63b61o88r 13M35o58u72č10k26a 1968607105882

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. prost eby se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:08

L29i59b52o75r 34M89o29u62č40k92a 1928667745312

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. proste by se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:09

J63o95s56e18f 41D44u21š50e23k 1646634928344

Vůbec bych to neřešil - vyřadil bych Eurovii ze státních zakázek,Metrostav taktéž ( Trojský most a celá Blanka ) atd.V soukromé sféře to jaksi takto funguje. Problematický dodavatel - již není dodavatel.

+5/−2
12.1.2015 7:26

V16a57c92l72a90v 47M98e85d45e42k 5461332755555

U trojského mostu zadání změnil magistrát, ne Metrostav. S Blankou je to složitější, tam je to půl na půl, ale velkou část navýšení ceny má na svědomí také to, že jednotlivé městské části požadovaly provedení stavby jinak, než bylo v původním projektu.

+1/0
12.1.2015 9:56
Foto

O76l70d67ř31i38c14h 94V75y52k17y64d25a88l 1479151939884

Pan Borůvka argumentoval dobře, takže mám pocit, že ŘSD vyhodilo peníze za právníky zbytečně....

0/0
12.1.2015 6:53

M81i98c83h70a69l 67R11i55m67b87a85u30e58r 4329425853677

Jak to říkali mafiáni z klanu Gambino? Že stavebnictví je prostě nejlepší? :-P

+2/0
12.1.2015 1:15

K50a81r90e36l 59F97u58k62s49a 3374560110983

Vysvětlení Eurovie je logické - počkáme na vyjádření ŘSD. Nesmíme ale přehlédnout daleko důležitější průser - ty právní náklady. Absolutně nemorální (a samozřejmě že i netržní)...

+4/0
12.1.2015 0:03

A92l91e55x60a46n49d14r 84K18o68s22t63k49a 8282748276304

Vysvětlení. U takto velké stavby to přece nefunguje tak, že by Jarda s tartrovkou dojel na skládku, nechal si nasypat plnou korbu a odvezl to do základů. Někde musí být papír, kdo to podepsal a schválil, Logika mi říká, že patrně už v dokumentaci použité jako základ pro veřejnou soutěž bude položka: zhotovení náspů z materiálu XXX v objemu XXY metrů krychlových. Eurovia je sice firma pěkných vykuků, ale jestli to udělali dle požadavků zákazníka (což je možné) tak vcelku chápu, že se jim to nechce uznat jako záruční opravu.

+4/0
12.1.2015 5:52

L74i78b57o47r 65F24o66l38t83ý50n30e31k 2426215107554

Teď budu vařit z vody, ale pokud jako zákazník budu chtít postavit dům z kartonu a firma takovou zakázku přijme a barák při prvním dešti spadne, tak snad bude problém té firmy, že akceptovala materiál a neupozornila mě, že buď nesmí pršet nebo to z toho udělat neumí?

Stejně tady, pokud zákazník něco chce, tak buď to tak udělat umím nebo ho upozorním na to, že to je špatný nápad a nechám si podepsat, že zákazník ví o možných problémech a pokud to zákazník podepsat nechce, nejdu do toho.

Ale nejsem právník ani stavař a navíc jsme c ČR, takže kdo ví...

+5/0
12.1.2015 7:08

J73a94r39o68m21í81r 37K11r58á80l 4690379864419

Tak.  Jak tu čtu, tak v Eurovii věděli, co se tam vozí a že je to experiment a mohli vznést námitky.

0/0
12.1.2015 7:22

M32a40r41t73i58n 98K62a43r78e35š 2276760948282

ten experiment stál původně 20korun za tunu. V době stavby dálnice se cena zvedla na 200kč/t...a další

+1/0
12.1.2015 7:38

J82a52r96o68m65í88r 54K87r15á15l 4480469764979

A to na tom něco mění ?

0/0
12.1.2015 8:35

M66a95r85t79i96n 60K20a88r56e82š 2216460228942

jistě, pro někoho výdělek ;-D

0/0
12.1.2015 8:53

A69l22e91x25a62n54d58r 60K22o13s47t42k52a 8262358926364

Mám pocit, že se to o tom materiálu nevědělo. Akorát je to úchylka celé naší společnosti. Produkují se tuny a tuny zbytečného odpadu, vzniklého při výrobě zbytečného spotřebního zboží. A aby to nevypadalo tak blbě, tak je pak třeba do základů cpán odpad místo štěrku. A bum, ono to nefunguje.

+1/−1
12.1.2015 7:42

L80i10b95o47r 91M54o29u25č84k39a 1358687845322

mohu vedet, co delate, poro koho pracujete? treba jste na tom prodeji toho zbytecneho spotrebniho zbozi tak zainterecovany, ze to ani netusite ... ;-)

0/0
12.1.2015 8:15

J53a92r83o75m22í88r 84K91r28á47l 4540919474479

A záleží na tom ?  Pokud si máme udržet aspoň trochu zdravé životní prostředí, pak je ten příspěvek zcela na místě.  Teď mám před sebou SD kartu v plastovém obalu cca 12x12 cm.  A ten obal je větší problém, než SD karta.

+1/0
12.1.2015 8:39

J54i44ř83í 94P29r12e21s49l 8733124254912

Řeknu ti to přesně. Když si necháš postavit dům z kartonu někde z ulice, tak ti není pomoci.

Ale pokud si necháš postavit dům z kartonu, který někdo vyrábí pro účel stavby domu, má jej certifikován pro jeho vlastnosti a garantuje ti, že ti ten materiál 20 let vydží, tak proč ne.

Pokud ti ten dům po 5 letech spadne, tak budeš muset absolvovat to stejné martyrium jako tyhle mosty.

0/0
12.1.2015 9:25

J76a39n 33J28e88m74e88l58k53a 1575750

Tak jestli je ta dálnice za cca 16 miliard a třeba se  bude muset jednou vybagrovat.. tak mi to nepříjde tak moc. Spíš mě klasicky překvapilo, že protistrana má náklady cca 25 milionů :-) Úředníci :-)

0/0
12.1.2015 11:43

J13a45n 18N44o61v61á51k 7545534178747

kdyby místo lití peněz advokátům to rovnou opravili tak už by bylo po problému.

+3/0
11.1.2015 23:53

F79r10a43n16t65i73š82e78k 90H68a83n45o58u61s73e39k 2717644438

Eurovia je autorizovaná firma a nemůže se vymlouvat na investora.Z titulu autorizace měla jednoznačně odmítnout nevhodný materiál a do vyřešení,přerušit veškeré práce..Za ty pohádky ,které dnes šíří a způsobené škody odejmout autorizaci a jednoznačně odsoudit k náhradě způsobených škod.Dle zápisů ještě posoudit vinu technického dozoru.Požádal někdo ze stran o závazné stanovisko stavební komory,která ze zákonu garantuje činnost autorizovaných osob?

+12/0
11.1.2015 23:35

J92o88s77e40f 48L86e84b49d58u97š29k58a 4172273953385

Najděte si co znamená to via. Prostě napříč politickým spektrem, takže stát, tedy daňový poplatník, má smůlu.

0/0
12.1.2015 0:15

F88r21a33n11t16i78š62e88k 91K67u85l55d70a32n 5896857214594

Já tomuhle nějak nerozumím. Eurovia neplní smlouvu ? Tak si u nás nic nepostaví. Co je na tom tak složitého ? Metrostav v Troji tak nějak postavil jiný most ? Samozřejmě 3x dražší.. To je reklama jak hrom. Kdo chce ještě firmu, která staví něco jiného než se po něm chce ? Kdo chce firmu, která neplní reklamační podmínky. Kdybych to platil já ze své kapsy tak už si neškrtnou...

+3/0
11.1.2015 23:04

A27n95n49a 61V55e31s25e24l83á 3599410601650

Problém bude ve stavebním dozoru z ŘSD a jejich schválení veškerých věcí . Eurovia je určitě z obliga. Jde o korupci v ŘSD, kterou zaplatila Eurovia.

+1/0
11.1.2015 23:20

J48a29r71o61m15í70r 58K63r40á10l 4840719624419

Pokud někdo staví něco, o čem si není jistý, že vydrží, neměl by stavět.  Anebo si to aspoň právně ošetřit s ŘSD.

+2/0
12.1.2015 7:25

M23a27r68t21i17n 97K89a30r56e76š 2426890178862

nemůže být určitě s obliga, protže s převzetím firmy ODS, převzala i záruky, pokud to nemají pořešeno jinak. což asi ne, jinak by to bylo zveřejněno. O tom,že tam byla korupce svědčí ceny vstupních materiálů, který byly navýšeny před stavbou, stejně jako cena samotné dálnice, která byla vyšší než jinde v česku

0/0
12.1.2015 9:27

L31u28k30á37š 36H29o65f82m18a26n 1293374562296

Počkejte, a jak chcete Eurovii bránit v tom, aby si nic nepostavila? Tím říkáte, že má stát záměrně porušovat zákon o veřejných zakázek. A i kdyby bylo možné podle zákona ji vylučovat z řízení, tak co byste dělal v případě, kdyby se v arbitráži ukázalo, že má pravdu? Souhlasil byste s tím, aby soud pak odškodnil majitele?

0/0
11.1.2015 23:42

J27o21s76e98f 24L17e97b54d72u52š43k70a 4452913523395

A nějaký zákon nařizuje, že dodavatelm musí být ten, kdo dodává zmetky? Postačí dát do podmínek výběrového řízení cosi o zkušenostech, referencích a vyrovnání se se státem.

+2/0
12.1.2015 0:17

J71i97n83d36ř44i19c71h 58Š52k95o57p15e10k 4495831600775

reference můžeš chtít max. 3 za posledních 5 let a prohlášení do smlouvy v duchu, že ochazeč prohlašuje, že nemá vůči zadavateli pohledávky, nevyřízené reklamace a pod. je protiprávní

0/0
12.1.2015 6:33

J71a19r79o77m27í81r 18K41r58á75l 4860669894379

Jednoduše.  Nikdo jí nevyloučí, ale tu veřejnou zakázku holt nedostane. ;-D

+1/0
12.1.2015 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.