Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě

Společnost Eurovia se necítí odpovědna za vady a problémy s dálničními mosty v Ostravě. Odmítá je proto na vlastní náklady opravit. V tomto duchu odpoví na dopis Ředitelství silnic a dálnic, řekl v ČT předseda představenstva Martin Borovka. Zopakoval, že příčinou problému je nevhodný materiál v okolních násypech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J58a22n 42J18a63r51o85š

14. 1. 2015 11:10

vidím, že dělat něco pro stát je super kšeft

0 0
možnosti
PS

P77e53t60r 38S52e15d80i74v41y

13. 1. 2015 12:28

tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.

0 0
možnosti
RD

R16a14d41i63m 19D51u30d59a

12. 1. 2015 12:31

Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?

2 0
možnosti
JJ

J51a59n 66J54e18m73e66l79k27a

12. 1. 2015 11:28

Opravdu by mě zajímalo, zda se u  mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.

Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit.. 

Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení. 

Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.

Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.

Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy. 

Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.

Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu. 

Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.

A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)

Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám  obvyklou cenu  miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)

0 0
možnosti
JH

J60i46ř60í 71H30o95r71á93k

12. 1. 2015 10:36

Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.

2 0
možnosti
RP

Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.

Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní.  Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.

0 0
možnosti
VL

Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.

Může to nějaký odborník vysvětlit?

0 0
možnosti
JN

J57a35n 53N44o24v69á85k

12. 1. 2015 9:22

Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..." :-)

0 0
možnosti
JP

J17i69ř68í 29P19r98e83s88l

12. 1. 2015 9:19

Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.

ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.

Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???

Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.

1 0
možnosti
JJ

J42a28n 51J61e67m66e21l96k98a

12. 1. 2015 11:40

"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."

Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.

To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.

0 0
možnosti
Foto

"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."

Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit ;-€

0 1
možnosti
DN

studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!