Diskuze
Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě
Děkujeme za pochopení.
P77e53t60r 38S52e15d80i74v41y
tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.
R16a14d41i63m 19D51u30d59a
Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?
J51a59n 66J54e18m73e66l79k27a
Opravdu by mě zajímalo, zda se u mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.
Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit..
Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení.
Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.
Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.
Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy.
Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.
Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu.
Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.
A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)
Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám obvyklou cenu miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)
J60i46ř60í 71H30o95r71á93k
Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.
R42a31d74i62m 26P47o13l56á15š98e68k
Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.
Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní. Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.
V29l60a17d90i82m65í14r 84L41o69u78l92a
Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.
Může to nějaký odborník vysvětlit?
J57a35n 53N44o24v69á85k
Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..."
J17i69ř68í 29P19r98e83s88l
Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.
ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.
Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???
Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.
J42a28n 51J61e67m66e21l96k98a
"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."
Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.
To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.
K39a68r88e63l 91H85r62u30š62k37a
"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."
Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit
D26a36n72i12e87l 85N29o91v97á59k
studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...