Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55a59d21i40m 59P25o47l16á17š71e61k 9766563139819

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0/0
15.1.2015 15:16

J30a40n 20V78a61n41í52č15e30k 1334115801208

A proč tam nepoužijí třeba toto?

http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/71.php

0/0
15.1.2015 3:12

P10e94t42r 84V96e46s93e12l54ý 2809648353976

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0/0
3.2.2015 11:04

R97o97m72a94n 75H87o56r61n22í93k 2685272414961

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

+1/0
14.1.2015 15:52

P13e53t90r 16S58u43c36h15ý 1228389764786

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

+1/−1
14.1.2015 14:49

P19a19v78e75l 58O55d53r63a43z53i42l 6344579227340

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

+3/0
14.1.2015 15:50

R58o87m10a73n 67H65o48r90n58í62k 2745152904701

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

+1/0
14.1.2015 14:40

M91a85r43t28i95n 77K47o81m46i44n22e73k 5770637581212

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

+3/0
14.1.2015 11:32

T65o58m46á19š 77B27l21a64h19o23š 6696287305220

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0/−1
14.1.2015 10:52

M83i49c61h91a51l 67T97o16m60i43n85s76k51ý 9651605927864

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

+1/0
14.1.2015 9:26

P84e41t47r 95V25e68s81e91l73ý 2739788193816

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0/0
3.2.2015 11:05

M18a29r60e33k 60B71e22n84d21a 5904234596975

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

+2/0
14.1.2015 8:27

D12a32v11i75d 55H13a25m36b84á85l82e25k 4672790780104

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

+1/0
13.1.2015 21:22

J76i93ř28í 95K77o35c66u25r27e14k 6875804125728

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0/0
13.1.2015 21:48

M50i33c46h27a65l 58T90o96m27i74n92s55k32ý 9421775177924

Ztráta akumulátoru po několikaletém provozu tuto ztrátu mnohonásobně vynahradí :-P

+1/0
14.1.2015 9:23

P91a42v84e43l 95K93u62č29e76r65a 9852585508249

Po praze jezdila před 50 lety posunovací lokomotiva na baterie a nikdo z toho  senzaci  nedělal.

+4/0
13.1.2015 19:55

M44a33r21t45i58n 78K49o23m30i18n79e75k 5520137311122

A jeste drive jezdili akumulatorovy posunovacky na paru nebo stlaceny vzduch. To jen pro novinare je to novinka :)

+1/0
14.1.2015 11:16

J33o47s19e21f 95Z48a27h38á53l39k82a 4963889918156

Ne že bych chtěl nějak stranit plzeňské Škodě, ale ... Tramvajím Inekon se od dob rozchodu se Škodovkou prakticky nezměnil design ani skelet článků. A to je už tařka 15 let. Ze stránek Inekonu lze přečíst, že prodali všehovšudy 15ks tramvají v letech 2004-2005 (po třech do Ostravy, Olomouce, Seattlu, Portlandu a Washingtonu. Jinak ani ťuk. Nezdá se mě, že by do toho vývoje zase tolik dávali.

Pojíždění na baterky není žádná novinka (z hlediska patentovatelnosti). Použití mimo depa, tedy dojezd v řádech kilometrů je jen otázkou velikosti a váhy článků. Musí se vejít do kontejneru na střechu mezi ostatní trakční výzbroj a střechu (tramvaj) při tom nepřetěžovat.

+2/0
13.1.2015 18:12

M48a75r60t58i32n 21V96o28k38o52u77n 9218753633306

Diesel bude do center měst jistě lepší řešení než nudná baterie která nevypouští žádné výfukové plyny a jedy, to jste uhodil hřebíček na hlavičku

+3/−1
13.1.2015 14:01

M50a59r97t74i42n 47V48o39k27o94u16n 9818903283956

Dobré řešení do center měst

+3/0
13.1.2015 13:59

E51v34ž37e13n 40P98o91l53á98k 3898358281803

Možná jednou bude existovat opravdu ekonomická metoda skladování elektrické energie, ale do té doby by už vyšlo levněji instalovat tramvajím dieslový pohon.

+2/−7
13.1.2015 13:55

Z67b28y36n50ě74k 33P88r33o98c23h59á66z98k46a 8425623253396

Do historických center raději elektrobusy než je zaneřádit kolejemi.

+3/−2
13.1.2015 12:52

E16v98ž42e10n 52P83o71l32á30k 3578158981843

Můžete je Američanům financovat, jistě budou mít radost.

+1/−1
13.1.2015 13:49

J17i29ř67í 70K98o68c64u17r66e39k 6725524205778

Žejo, neměly by se v Praze vytrhat? A co elektrické osvětlení? Že by nebylo dostatečně historické? (je cca téhož data jako tramvaje). A když jsme u toho, nemělo by se z hitorického centra vyházet také zaneřádění hliníkem? Není tím pádem dostatečně historický. Mno a ještě toto: Beton, natož asfalt rozhodně není dostatečně historický, takže Estakádu nové skopejní odstřelit a postavit znova z kamene. Ikdyž ani ta železnice by se tak blízko hitorického centra vyskytovat neměla. A pak taky auta. Ty musí pryč, jediná přípustná doprava bude povoz. Totéž platí pro bicykly, jsou jen o 12 let starší nežli pražské tramvaje.

+1/0
13.1.2015 21:46

P46a41v62e59l 90Ř82a60p29e29k 7482676759525

Ekonomická šílenost. Ale co, daňový poplatník, zejména ten ještě nenarozený, to určitě rád zacvaká...

+1/−3
13.1.2015 12:29
Foto

J78a51n 12Č40e27r10m38á52k 4469418745437

spletli si titulek. ČÍNSKÁ !!! tramvaj na baterky...  ;-D;-D;-D

+1/−4
13.1.2015 12:28

M93i59c31h48a68l 69K57o41z15d35e90r67k96a 4240255331

To není ekolobby, tomu se říká Greenwashing. Když se někdo chlubí ekologií a ve skutečnosti znečišťuje úplně stejně jako ostatní.

Jinak ale vážně... Tramvaje nejsou o ekologii a nikdy nebyly. Prostě mají jiné vlastnosti než autobusy nebo metro a někde se prostě vyplatí.

+6/0
13.1.2015 12:07

M86i10c28h13a32l 26K85o65z64d98e54r51k81a 4350985981

Kur....  Zase příspěvek jinde než měl být.

+1/0
13.1.2015 12:08

K26r95y33š38t79o59f 78L19a43n46í52k 1599430425125

To mesto v Turecku se jmenuje Konya.

Meli tam dat baterie Panasonic, mne vydrzela v Toyote 11 let a v servisu kroutili hlavou. Skoda ze se samostatne nedaji koupit.

0/0
13.1.2015 9:56

P84a15v64e46l 22O71d20r76a73z65i83l 6694249157590

Beztak to bude z článků 18650 a ty se koupit daj.;-)

+1/0
13.1.2015 11:01

K79a35r90e80l 80V27o90h93n17o49u49t 4928889780427

Pro historická centra měst velmi dobrý nápad! Ale dá se to použít i jinak. Například není potřeba nějak řešit křižení jednotlivých drah.

+9/0
13.1.2015 9:36

J15a30n 65Č51e66k75a70l 7619865244154

Tak určení je pro americký trh, kde se budou pohybovat výhradně po centru a na krátkých trasách. Na konečné se vždycky dobije, a hotovo.

+2/0
13.1.2015 9:27

M28a58r72t95i88n 64M14o82t66y27č68k62a 6611847927204

Tak na nějakou nouzovku dobrý... Když klekne napájení v troleji, tak dojet na nejbližší zastávku...  Ale nemyslim si, že by to mělo potenciál nahradit konvenční napájení z troleje. Většinou si tramvaje pořizuje ten, kdo už infrastrukturu pro jejich provozování má...  Smysl to má u trolejbusů, kde bez jakýchkoli nákladů do infrastruktury můžeš prodloužit dojezd mimo troleje, ale to u tramvají jaksi není...

+4/−4
13.1.2015 8:45

Z56d95e71n78ě31k 97W40e60r62n14h71a47r82t 6197735142658

Tady jde spíš o to, že ta tramvaj pojede z konečné na trolej, pak přes nějaké historické náměstí na baterky a pak zase až na konečnou na trolej. Jde o to, aby se sundaly dráty přes nějaké památkově významné místo, kde by rušily nebo by se musely kotvit do historické budovy a podobně.

+21/−1
13.1.2015 8:48

K74a97t42e31ř20i60n84a 88V15ý22b25o46r67n14á 6660739659

Je to marný, je to marný, je to marný...:-)

+5/−1
13.1.2015 8:57

M23i64c24h45a83l 30A28n21t43o84n91í65n 6987566538638

Krásný příklad  toho, že  český výrobek  je  dobrý  a konkurence schopný.....jen  škoda, že po roce 89  byl  veškerý náš  průmysl  rozkraden a  vytunelován 8-o

+11/−18
13.1.2015 8:40

J95o85s85e60f 87Č46e45r86v88e25n84i25c24k93ý 9989144731273

Když byl VEŠKERÝ rozkraden a vytunelován, tak kde po celou dobu pracovali ti, co platili daně, kde se braly peníze ve státním rozpočtu, od kterých firem? Kdo exportoval výrobky do zahraničí? Atd., atd...

+24/−1
13.1.2015 8:44

J95o18s89e30f 89B77r24o20ž76e74k 7913325152641

V té době žádné dobré a konkurenceschopné výrobky neexistovaly !!

+9/−8
13.1.2015 9:08

2715814718283

tatrovka?

+2/−3
13.1.2015 9:54

P80e22t77r 76N28i37v55n68i44c12k96ý 3482844875907

Nedělej si iluze. Na západě Tatra nebyla konkurence schopná. Prodávala na méně vyspělých trzích Rusko, Čína, blízký východ. Tyto země zas byly na štíru s platbami. Takže bída.

+5/−2
13.1.2015 11:30

J81a60n 44K73u74b94í17č46e76k 3684691938661

zajímalo by mě jak je to s ekologií těch baterií, co napají auta, tramvaje...jesi to není jen eko loby, protože podle mě v baterii jsou škodlivé látky, likvidace je náročná....ale možná se pletu a v baterii roste tráva, běhají zajíci a zpívají ptáčci a tento organizmus pohání tramvaj :-)

+3/−4
13.1.2015 8:28

Z19d30e53n41ě32k 80W32e60r48n29h88a61r73t 6317425212228

Přesně tak, o tom se moc nemluví, ale už tak z letmého pohledu na názvy, které říkají, že v tom je Lithium, Kadmium a podobné věci je zjevné, že to asi moc dobré nebude. A pokud se elektro lobby povede to za cenu dotací rozšířit, bude ten problém docela růst, baterky mají omezenou životnost a ta recyklace nebude sranda...

+4/0
13.1.2015 8:31

R37a89d14o40s32l13a36v 18K95l32a73u75d10a 5174588424882

Je to ekologický. Ten kdo díky tomu dosáhl na dotace si mohl koupit domek s obrovskou zahradou, na které má trávník ve kterém žije sousta broučků, žížal a jiných živočichů:-)

+8/−1
13.1.2015 8:36

V58á24c58l64a26v 13S64v39o43b41o55d21a 5116728749

Když budeme takhle uvažovat,tak bychom musili zrušit i mobily. To je taky nějakých baterií.

+2/0
13.1.2015 8:57

R34a64d40o79s88l35a85v 26K26l33a35u57d58a 5844488214402

To jste poněkud mimo. Jako asi nikomu nevadí používání fotovoltaických článků u družic, nebo někde v horách kam je problém zavést elektřinu z rozvodné sítě.

+1/0
13.1.2015 8:59

M29i84l71a28n 62K57l21o85u48č11e88k 3710805958947

Mně nevadí používání fotovoltaických článků nikde, ať si je používá kdo chce kde chce.

0/0
13.1.2015 9:01

R58a98d50o45s75l77a53v 62K71l97a41u41d89a 5554168544942

To jistě, ale pokud možno za své. Nevidím důvod proč bych mu měl na to přispívat.

+5/0
13.1.2015 9:03

M29i24l91a25n 11K55l71o16u29č93e49k 3340965548447

To je ale otázka politická a ekonomická, né ekologie.

0/0
13.1.2015 9:04

R36a40d97o59s43l12a45v 61K74l31a98u30d30a 5254318404422

Což pochopitelně není pravda. Recyklace FVP je velmi náročná, to fakt není obyčejné sklo, křemík a měď. Takže čím víc se toho zbytečně vyrobí, tím víc se toho pak musí zlikvidovat. A kde budou za 30 let ty firmy až to budou muset platit?

+2/−1
13.1.2015 9:06

M55i92l51a65n 14K79l57o52u78č38e56k 3830135388747

Koupili si to, tak ať si to zlikvidují tak jak mají, to přeci není můj problém.

0/0
13.1.2015 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.