Diskuze
Chyb na drahách loni přibylo, strojvůdci projeli desítky návěstidel
Děkujeme za pochopení.
T45o48m92á81š 75F36u92k
Dovolím si upozornit na zajímavost.Plánovaná délka směny může být 13hodin,s Rg jízdou 15 a na to může navázat neomezeně dlouhá doba přesčasu.Bezpečnostní přestávky běžné v silniční dopravě drážní zákon nezná a přiměřená doba na jídlo a oddech ve směně je 30 minut a může být i 3x10minut.Při zpoždění se prostě zruší.To je potom pohoda a perfektní koncentrace.
V87a67c27l10a86v 36H39a81j86e26k
To je sice pravda, ale třeba v osobní dopravě může mít na obratech i více delších přestávek. Nedá se to takto paušalizovat.
J38a71r12o35s71l35a95v 72K87a79d42l54e45c
Člověk má svoje limity a tělo se začne bránit. Stále uspěchanější doba a honba za penězi, stres a ospalost... pomohlo by snížení fondu pracovní doby a tím vyšší zaměstnanost, ale prachy jsou přednější.
J57o87s48e38f 68J96o93ž34k76a 27S71ý97k52o15r89a
Souhlas s výhradou. Vedlo by to k takovému zdražení, že by pak už přepravci nic po železnici nepřepravovali.
V33í35t 97M25r35h40a16l
Problém je hlavně to, že na strojvedoucí jsou kladeny čím dál větší nároky, takže už toho mají pak dost a s toho pak může nastat nějaký malér- přehlédnutí návěstidla atd.
J89o56s14e11f 96J67o59ž55k40a 43S32ý69k22o48r96a
To sice může být pravda, ale když jede, tak nedělá nic jiného, než že jede. Tedy neměl by dělat nic jiného. Pokud dělá, pak to jde za ním a je to jeho chyba.
P69a83v91e91l 61Ř53a40p37e28k
Vlakem jezdím rád, přesto jsem toho názoru, že je to jen otázkou času, kdy se stane nějaký průšvih s katastrofálními následky. Na vině je jednak technická zaostalost současného "zabezpečení", ale hlavně systémové selhání. Fírové jsou ti poslední, na koho bych házel vinu. Člověk dělá chyby, systém má být postaven tak, aby tyto chyby včas podchytil.
J15o49s61e80f 27J28o14ž50k21a 57S81ý64k94o96r65a
Jak v tomto selhává systém? Systém stanovil, že červená znamená Stůj. Systém jen těžko může podchytit všechny možné okolnosti možného projetí. Od toho je tam ten fíra. Zatím se tuším nepřišlo na nic, co by toho fíru nahradilo.
J70a40n 63S30l44o77v83í37k
No, když vidím, jak třeba na samoobslužných tratích musí strojvůdce prodávat jízdenky, podávat informace cestujícím, pomáhat s kočárkem, obsluhovat hlášení zastávek, vysílačku a na stanicích kde "není" výpravčí se musí sám vypravit, pak ještě zadávat do počítače různé nesmysly jako třeba sčítání cestujících nebo ho otravuje revizor a také řeší neustálé problémy s poruchovou mašinou... atd, tak se ani nedivím, že pak nervozní něco zvorá.
J38a40r43o48s54l32a59v 28K84o80m90o27ň
samoobslužný systém je tam, kde je málo lidí a taky provoz je slabý. Jinak by tam byl průvodčí/vlakvedoucí. Revizor nemá čím by ho otravoval
K10a89r24e15l 88V93o36h44n81o98u73t
Tohle je velmi krásná úloha pro automatizaci. Nikoli však jednoduchá (automatizace nejsou jen algoritmy, ale třeba i senzory).
J84o36s65e33f 52J85o84ž65k95a 88S97ý63k78o23r15a
To všechno už dávno existuje. Jenom nejsou peníze. Nebo se to jednoduše v některých případech nevyplatí. A někdy to rozhodoval nějakej debil.
Š47t28e95f26a48n 12F26r77i93č22a
Asi by se drážní inspekce měla důsledně zabývat rozborem příčin zvýšeného počtu těchto případů. Projetí návěstidla se vždy považuje za nehodu. Kolize s jiným vlakem může mít fatální následky. Většina těchto nehod, ať už s následky nebo nikoli, vzniká pomalejší a méně důraznou reakcí strojvedoucích, než situace vyžadovala. Vlaky dnes jezdí až 160 km rychlostí, brzdná dráha vlaku je při těchto rychlostech velmi dlouhá - nezřídka 1000 metrů. Vliv má sklon tratě - klesání, hmotnost soupravy, počasí (menší či větší adheze na mokré či suché kolejnici), Svou roli může sehrát např. únava, oslnění strojvedoucího, drobné technické potíže na stanovišti strojvedoucího, a mnoho dalších vlivů. Čili drážní inspekce by měla analyzovat a zjistit příčiny projetí návěstidel, a přijmout opatření - např. zkrátit dobu, po kterou může být strojvedoucí ve službě, některé náročnější turnusy podmínit kondicí a věkem, stanovit optimálněji doby odpočinku, optimalizovat střídání strojvedoucích na trase vlaku, v kritických úsecích snížit rychlost, posunout návěstidla a pod.
M32i50c48h22a19e50l 59C54h86a95r63v61á73t
Se divím, že ještě nikoho z vedení ČD nenapadlo, že by strojvůdce mohl z důvodů úspory ještě navíc během jízdy kontrolovat cestujícím jízdenky?
J31o36s39e60f 32J20o91ž60k36a 75S88ý87k26o84r81a
To smí dělat jen před uvedením vozidla do pohybu
S34t95a68n58i71s20l29a44v 45M53í85č48e47k
Rád bych se zeptal autora, kolik těch jeho strojvůdců projelo návěstidla na trolejbusových drahách, tramvajových drahách, lanových drahách a důlních drahách, když tedy na těch drahách přibylo chyb.
J73a89n 18H50á92l66a
Vlakem už moc nejezdím, z oboru nejsem, takže jen čistě laický názor - připadá mi ,že jsou to důsledky spíš přetěžování samotné práce strojvůdců a možná i špatná organizace jejich pracovní doby ze stran jejich nadřízených - málo odpočinku například. To pak může být tisíc návěstidel, ale ospalý špatně placený strojvůdce, který navíc musí krom řízení vlaku zvládat další úkoly, to prostě sem tam nezvládne.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...