Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta, plyn, či hybrid? Levná ropa brzdí prodej alternativních pohonů

Největší růst v Česku loni zaznamenaly prodeje vozů na CNG, očekávání však byla větší. Důvod slabšího zájmu je zřejmý - klesající cena pohonných hmot. Auta s alternativními pohony dohromady tvoří jen 2,5 procenta prodejů vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A64n67t91o89n85í81n 21S47v93o95b84o40d76a 3734813349402

Nerad zbytečně platím státu daně, za ty dálnice si nic nezaslouží. Firemní auta neplatí silniční daň, legální optimalizace nákladů :-)

0/0
20.1.2015 16:33

A16n22t26o20n56í83n 20S84v84o22b75o62d20a 3794843459842

Dnes špatně zařazený příspěvek

0/0
20.1.2015 16:34

M50a62r16t88i10n 46H77a59v81l45í83k 4600795277433

CNG je nesmysl. Pomalu dvakrát vyšší pořizovací cena. Málo čerpaček a rozdíl v ceně za 100 km oproti LPG téměř neznatelný. Takže pro mě LPG jasná volba. Navíc nevím proč by to nemělo být už výhodné když LPG více méně kopíruje 1/2 ceny benzínu. Takže ať je cena jaká chce, jezdím pořád za půlku.

+5/0
19.1.2015 11:37

H70o32n70z13a 68T48a17r 3839802144102

Záleží na podmínkách . Pro řadového motoristu je LPG výhodnější .

U CNG je možné, když máte přípojku plynu instalovat domácí plnici stanici http://www.jikovcng.cz/ Je také často poskytována zvýhodněná nábídka při koupi nového vozu . Začínjí se také prosazovat VZV manipulační vozíky na CNG ve firmě máme plnicí stanici a po obměně vozového parku, je výpočtová  roční úspora na nafta/CNG palivu několik milionů kč.

0/0
20.1.2015 10:08

M68a44r83t82i25n 98Š94t90ě33p29á27n50e15k 3757483603741

Ano, ukazuje se, ze alternativni paliva jsou vyhodna prave a jen proto, ze na ne neni uvalena stejna dan jako na benzin a naftu. Coz se s pripadnym rozzsirovanim bude menit, takze nakonec sice budou auta na CNG, elektriku, LPG a pod, ale stat penize chce, tak zavede dan a jsme tam kde jsme byli.;-D

+2/0
19.1.2015 8:58

J47i36ř34í 14Š94e41j91n87o19h81a 4762453434773

Ekonomické zákonitosti se nedají lehce obejít.

Snad opět zvýšit spotřební daň z nafty  a  benzinu !?

+1/0
19.1.2015 7:06

P34e83t98r 76B42á75č97a 8295836655885

LPG je pro socky, viz auta, ktery to tam maji Felicie a spol. 

K tomu jeste nalepka Dasenka a Petricek v aute a je to komplet R^

Ne dekuji.

0/−12
19.1.2015 1:20

J92i24ř53í 80Š64e36j29n87o41h46a 4542793954733

Pozor miliardáři aby jsi pýchou neprasknul.

Když nic  jiného, tak se LPG musí přiznat, že má nejčistší emise.

Problém je s parkováním v hromadných garážích.

+2/0
19.1.2015 7:08

F13r90a94n16t27i28š54e89k 50L91o66s 2160983162836

Ten problém s parkováním je jen u nás, v zahraničí není, to vymyslel nějaký náš poslanec právník z Plzně

0/0
19.1.2015 15:20

P67e25t12r 27B47á16č54a 8545566575115

Clovek nemusi byt miliardar, aby si nemusel prznit auto LPGeckem :-)

0/0
20.1.2015 12:04

A79n13t13o13n39í83n 12S23v65o46b43o13d73a 3614243579372

Díky LPG a CNG si mohu kupovat nová auta, když jedu, nemusím se dívat na spotřebu. Výkon od 100 do 150 koníků stačí, v zahraničí jsem in, u nás out :-)

0/0
20.1.2015 15:51

P22e14t64r 28B11á22č79a 8705846535875

No nevim, kazdopadne kdyz Vam to vyhovuje ;-)

0/0
20.1.2015 16:23

A60n72t70o96n88í18n 21S62v12o94b76o98d73a 3134863309802

Subaru bylo jen pro socky. Také Nizozemsko je plné sociálně slabých :-)

+2/0
19.1.2015 9:40
Foto

J97a52k85u91b 95L26n44ě53n45i22č77k90a 1325412537401

Pane Báčo,

když jsem byl na servisce, tak tam přijel týpek s Hummer H3, že to neuživí, tak chce LPG. Nebo jste ještě možná nevybouřený mladík, co má od rodičů našušněné peníze na benzinové hrátky :D.

+2/0
19.1.2015 9:52

P24e61t92r 75B46á24č64a 8495616555415

vyjimka potvrzujici pravidlo...

0/0
20.1.2015 12:03

P44e14t89r 24B24á90č97a 8725416665955

Minusu si dejte klidne 50, ale to kdo vozi v autech prevazne LPG je proste fakt !!

0/0
20.1.2015 12:03

M64a55r36t53i52n 95N43e70r79m63u33t 9687597518929

Pro většinu lidí je auto prostředek, ne cíl. A i s obyč. autem často najezdí víc a dojedou dál než nějakej namistrovanej týpek.

0/0
23.1.2015 17:30

M54i44r83e87k 46T40u50r83e10č48e55k 4973622100332

"Alternativní" pohon automobilu je mrtva vetev vyvoje.

+1/−1
19.1.2015 0:10

J68i21ř72í 28Š96e46j49n91o70h68a 4152893744773

Záleží na  časovém horizontu v jakém to hodnotíme, že .

+1/0
19.1.2015 7:09

L20u45k40á72š 30K45m63e87n53t 5309647234710

Ona alternativní paliva typu LPG a CNG mají jeden problém do budoucna. Stát si samozřejmě nenechá utíkat peníze z daní. A cenová výhoda těchto paliv je dána pouze tím, že nejsou tolik zatížena spotřební daní. V momentě, kdy by se počet vozidel na LPG ci CNG dostal nad určitou úroveň, tak půjde spotřební daň nahodu na podobné hodnoty jako u benzínu a nafty. 

A cenová výhoda bude rázem pryč. Zvýšené náklady na pořízení a případná omezení však zůstanou. Lidé nejsou hloupí a tak do toho ve velkém nejdou. A automobilky také nejsou hloupé a proto ty investice také nejsou takové, aby se to někam výrazně posunulo. Jednoduše vzato, z pohledu budoucí ceny to nemá smysl. 

Hybridy a elektromobily budou vždy omezeny bateriemi a možnostmi dobíjení. Stejně tak výrazně vyšší cenou. Navíc vývoj baterií s vyšší kapacitou, životností a nižší hmotností a cenou se také moc nekoná.

+4/−2
18.1.2015 21:58

J35i15ř96í 97K79o69u55t94n22ý 7949419535566

LPG už mohli dávno řádně zdanit a nic. CNG není tak jednoduché zdanit s ohledem na použití v domácnostech. A i kdyby zdanili, tak kam by se z dnešních 25 kč/kg cena zvedla ? na 35 ? No to v dohledné době hrozí rozhodně méně, než že se opět zvedne cena benzínu. A i kdyby tak já jezdím se spotřebou 3,7 kg a tak i při zdražení by to byla neustále nejlevnější alternativa. ;-)

0/0
18.1.2015 22:39

P15e52t23r 29Z40a49s74k16o88č12i24l 2345412648699

"důvod ke koupi auta na plyn nebo elektřinu se vytrácí" - důvodem pro elektromobil je, že nesmrdí a neprdí.

0/0
18.1.2015 21:39

M80a67r52t62i83n 74K23o86v73á69ř 2351300299826

Za elektromobil u nás smrdí a kouří uhelné elektrárny.

Čistějším řešením je výroba vodíku pomocí elektřiny ze solárních a větrných elektráren, které se pak nemusí regulovat a jejich nárazová produkce nevadí.

+2/−2
18.1.2015 21:55

A97n50t98o29n73í40n 21S74v33o88b25o47d64a 3464123819722

jak oddělíte elektřinu? Tu z tepelek, z jaderných, vodních a solárních elektráren, aha zajedete do Rakous na radu

0/−1
18.1.2015 22:01

L47u15k85á24š 53K52m78e69n81t 5919647484580

V Rakousku se prodával filtr do zásuvky :). Řada tamních vidláků tomu dokonce věřila a kupovali to ... takže jel by na správné místo :)

+1/0
18.1.2015 22:05

M15a29r55t32i89n 61N25e15r67m33u58t 9157437628469

jednoduše - ta nepravidelná přebytková "eko" se nárazově spotřebuje ve výrobnících vodíku, které mohou být blízko a nezatěžuje se tak přenosová síť

+1/−1
18.1.2015 22:28

A45n19t75o84n90í96n 86S24v43o68b53o96d29a 3584903489552

dobrá myšlenka, já bych větrné elektrárny nepřipojoval ani do sítě a přímo by vyráběly vodík, třeba na vrchovině kolem Havlbrodu, hned vedle tankovací stanici  na vodík :-)

0/−1
18.1.2015 23:01

H35o73n83z95a 91T42a56r 3499662674792

V ČR jen tlacháme a hledáme důvody proč to néjde a Jinde už staví . http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

0/0
20.1.2015 10:15

J80a36r18o20m88í41r 34K72r25á78l 4560619274149

No a jak ten vodík budete skladovat ?  A kolik km dojede auto na "plnou" ?

0/0
19.1.2015 9:22

M21a63r45t63i94n 55N75e84r12m79u69t 9777507528769

neřeším, jestli je vodík vhodný, jenom jsem odpověděl na dotaz, jak může pomoci využít větrníky a slunečníky

0/0
19.1.2015 10:10

J29a45r34o39m17í42r 16K60r43á18l 4870349284329

Nojo, jenomže pokud není vhodný, nevyřeší nic.  U auta je potřeba palivo, které má v malém objemu hodně energie a lze snadno a za přijatelnou cenu doplnit u husté sítě pump.

0/0
19.1.2015 12:45

M75a77r22t65i90n 79N77e20r84m70u21t 9137957338389

však já nejsem zastánce vodíku pro auta. Jenom jsem odpovídal na dotaz, jak se rozliší hodná a zlá elektřina

0/0
19.1.2015 14:32

L50u21k89á80š 95K95m43e32n32t 5209707154130

No jo vodík. Může sloužit jako palivo v článcích nebo jsou v testech i spalovací motory v principu dost podobné dieselu. 

Vodík umíme vyrobit a je možné k jeho výrobně použít i solární či větrné elektrárny. Teoreticky tak může sloužit jako "baterie" pro tyto zdroje energie, kterým neporučíme a neumíme je cíleně regulovat.

Nicméně zatím nikdo nepřišel na funkční způsob, jak vodík dlouhodobě bezpečně skladovat a jak ho přepravovat. Molekula vodíku je velmi malá a prostupuje materiály. Postupně tak křehne ocel i jiné materiály. 

Vodík sice vyrobíte, ale v měřítku potřebném pro náhradu benzínu a nafty jej neumíme transportovat a uskladnit. Potrubí, tlakové lahve, ventily ... vše postupně zlikviduje.

+2/0
18.1.2015 22:04
Foto

J11a55k17u31b 57L61n36ě11n56i21č59k72a 1975182607621

Nejhorší je, že výroba vodíku je více nákladnější a ekologicky zatěžující než výroba běžných paliv včetně jeho spalování v motorech vozidel.

Podle mého má budoucnost elektřina se spalovacím motorem. Už za první republiky bylo vyrobeno auto na elektřinu s výborným dojezdem, ale vynálezce náhle zemřel. Víte, kdo vlastní akcie výrobců baterií? Žeby ropné společnosti? Ano, je to tak.

Společnost nemá zatím potřebu vyrobit elektrické auto se super dojezdem.

+1/0
18.1.2015 23:24

A27n13t46o81n31í92n 96S96v53o32b36o42d55a 3894553299742

Slušný je BMW i3 s motorem 25 kW, ten jen může nabíjet akumulátory. Volnoběh žere palivo, brždění motorem jsou ztráty, lepší je tu energii vrátit do akumulátoru :-), motor je optimalizovaný pro dobíjení , pracuje v ideálním režimu

0/0
18.1.2015 23:31

J74a19r38o63m89í54r 43K96r36á92l 4980409174969

Pokud nějaký malý turbodiesel poběží v optimálním režimu, pak jsou emise minimální a spotřeba také.  Dieselelektrický agregát je cenově srovnatelný s klasickým motorem a spotřeba je menší.  Tohle bych bral, ale auto plné baterek, nebo s vodíkovou bombou za zády tedy ne.

0/0
19.1.2015 9:25
Foto

R87a82d68e14k 16P34o32l80i18c58k19ý 6761353351924

Můžete rozvést úvahu o výrobě vodíku a spojitost s automobily a doplňte to prosím metodou jak ze slunce a větru pokrýt spotřebu ulektřiny-pokud to dokážete máte šanci na Nobelovu cenu

0/0
18.1.2015 23:32

A54n66t65o40n97í32n 98S31v98o37b58o13d83a 3944103969662

Geniální věci jsou jednoduché, chce to jen známé věci převést do života, tak jak to uměl Jobs. Moc toho nevynalezl, ale uměl věci známé správně poskládat a prodat :-)

0/0
18.1.2015 23:44

F45r34a48n59t86i85š48e94k 51L93o10s 2780543222286

Auto na elektriku je nesmysl a zoufalství, elektrika se vyrábí z uhlí nebo spalováním plynu nebo mazutu, takže kde je ekologie?? Fyzikální zákon říká, že každá přeměna jednoho druhu energie v jiny má vždy ztráty, takže se ztrátou vyrobíte elektřinu, tu ze ztrátou převedete do akumulátoru (uložíte do chemických procesů) a následně chemii zpět převádíte na elektriku, totální blázinec. Není jednodušší přímo spalovat naftu, benzín nebo plyn!!!

0/0
19.1.2015 15:27

A17n14t80o36n42í10n 19S74v87o60b68o75d57a 3304473859172

větrné elektrárny a solární vyrábí elektriku i když ji  v daný okamžik nepotřebujeme, takže taková elektřina by byla akumulována do aut. To je ideální stav, ale realizovatelný, stejně jako elektřina z jaderných elekráren, jeli by stále na plný výkon a nabíjení aut by se využívalo jako zátěž, vše lze zajistit

0/0
19.1.2015 15:49

R60o51b41e11r86t 43H67o80m26o44l55k38a 2970522542251

Ja bych si klidne auto na alternativni palivo koupil, jenze mam na auto tak 150k (a potrebujeme kombika) - a za to si muzu vybrat maximalne starou ojetou sunku. Cili resim jen benzin/nafta a tam benzin s prehledem vitezi. LPG by byla nejaka dostavba s odkecanym motorem, CNG a E85 utopie. Proste nejsem ten typ zakaznika, co by zvysoval prodeje ekoaut :-D

+2/0
18.1.2015 20:33

J39i94ř79í 23K73o64u66t35n58ý 7599979275196

Např Tipcars .....   Opel Zafira 1.6 CNG . Také jsem měl. Pohodové rodinné utičko s nízkými provozními náklady . V ceně kolem 150k slušný výběr. ;-) Ale samozřejmě benzín je lepší než nafta, jak píšete. Takže výběr je. ;-)

+1/0
18.1.2015 20:45

A90n73t14o18n92í27n 12S79v27o30b69o23d54a 3254643639452

touran CNG také není marný, sice to není kombík, ale velký je dost

+1/0
18.1.2015 20:59

J89i17ř24í 60K27o35u66t71n43ý 7959849165516

To je sice pravda, ale výběr kolem 150.000,- je poměrně omezený ;-).

0/0
18.1.2015 21:14

A37n45t50o70n35í70n 50S30v15o34b51o44d22a 3744203109282

jedině dovoz přímo z venku, u nás si dost přirazí. Moje ekoauto má cenu víc než 250 00 Kč, takže smůla, navíc ještě na sebe neušetřilo, chybí mně 230 000 km, aby to byla nula :-)

0/0
18.1.2015 21:19

J48i12ř70í 23K68o90u12t58n72ý 7489469455586

Jasně. Já jen poukazuji na to , že se dá rozumné auto CNG koelm 150k pořídit.

0/−1
18.1.2015 21:38

V31á27c73l74a91v 34Č71e82r89m92á22k 4243840817714

Pardon, uklik z mobilu.

+1/0
18.1.2015 21:48

A25n15t59o56n71í25n 56S82v44o38b67o53d48a 3224613329132

multipla sice blbě vypadá, ale je za babku. Známý s ní jezdí a musíme na něho koukat my, on se směje a kilometr má kolem 1,1 Kč :-)

+1/0
18.1.2015 22:04

R84o55b13e34r70t 46H81o85m37o44l58k18a 2570972832181

Multipla NEVER! :-D Ani zadarmo...

0/−2
18.1.2015 22:07

A39n42t67o87n89í72n 43S73v44o38b46o34d79a 3334703379692

ale dobrá recese :-)

0/0
18.1.2015 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.