Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express si chválí zlepšení výsledků. Na každé jízdence prodělal 135 Kč

Soukromý železniční dopravce Leo Express snížil v druhém roce plného provozu svoji ztrátu o 40 milionů korun, stále ale se svými vlaky výrazně prodělává. Firma je přesto s čísly spokojená: bez započítání odpisů a úroků je dopravce ziskový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a18k55u58b 78R22o69u19s 3843220284272

Tady je to, koukám, samý expert ekonom...

0/0
17.1.2015 3:21

I58l98o61n81a 51E87r89n10e48s38t14o61v54á 7643929895670

"...zisku před splácením odpisů, úroků a daní."

Může mi tu někdo vysvětlit, co je to SPLÁCENÍ ODPISŮ?

0/0
16.1.2015 12:11

T25o26m76a55s 75A25u74g86u14s19t66y80n 6447846211560

pan autor asi neví, co jsou odpisy ;-D

+2/0
16.1.2015 14:46

I17l86o74n77a 42E50r27n68e47s13t68o14v92á 7133239295790

Díky. To se mi ulevilo ;-D

Dělám účtařinu přes 40 let a ještě jsem o tom neslyšela. Tak jsem se lekla, že mi něco závažného uniklo ;-D

0/0
16.1.2015 14:55

B50e68n 95P50a71v82k83a 1857943477781

To mně připomíná ten strašně sprostý vtip s papouškem a úchylně souložícím párem.

Já si prostě skočím támhle do banky, tam si půjčím milion. Vyjdu z banky, peníze hodím do kontejneru. Půjdu do baru, tam si dám panáka, kterého zaplatím a řeknu barmanovi, že jsem hodil milion támhle do kontejneru a že za tuhle informaci dostanu druhého panáka zdarma a jestli je to pravda, že mně dá barman stovku.

Přiběhne barman celý pološílený a že je to pravda. Dá mně stovku a pak se ptá: "Člověče, vy jste zešílel?" A já na to řeknu: "EBITDA voe!";-D

+2/0
16.1.2015 10:27

J32a28n 13J53e91m14e47l77k28a 1215350

Výsledky nejsou dobré, nicméně ceny šly z 420 za Pendolíno a 330 za courák na 260 a nyní na 190-250. Regio je zdá se být oblíbenější - má to mnohem víc vyprodané. Leo byl dřív dost drahé, teď je to adekvátní situaci. Leo by měl opravdu zvážit, zda nejít částečně do potravního boje :-) Třeba u ceny čaje nebo snížením ceny late třeba na 25. Asi to opravdu rozhoduje (třeba u firemních zákazníků). Jinak nevím, co by za tím mohlo být, protože Jančurovo modré kupé není zrovna moc pohodlné. 

Leo udělalo dobré kroky, jižní větev, rozdělení produktu na Ostravu na 2 samostatné produkty - rychlý, zastávkový, prodej lístků ve vlaku v Přerově bez přirážky. Hledání návazností a autobusů je určitě dobrá cesta.

Škoda, že v ČR není jednotný napájecí systém. Bylo by to pro všechny lepší a levnější. Nemuseli by se všichni mačkat na Praze Ostravě, ale jezdit třeba na Budějovice. A nevypadá, že by se to vůbec někdy sjednotilo.

 Za strašnou škodu považuji Ficoviny. Protože konečně začaly přes Ostravu na Žilinu jezdit pořádné vlaky. A dotace studentům jen některým to může zastavit. S navazujícími spojeními v Žilině to může vytvořit něco nového - koridor Ostrava - Břeclav je dost mrtvý.

0/0
16.1.2015 9:32

R74a97d17e17k 71J55a70n92a10t95a 9475106934252

U firemních zákazníků rozhoduje čas příjezdu a flexibilita. Je potřeba někde být v danou dobu a nikdo nechce nikde čumákovat. A niekdo nechce řešit přezervaci, když je program kratší nebo delší, než se čekalo. Další, co je důležité, je občerstvení v ceně jízdenky - zaměstnanec se nají zadarmo (většina služebkářů jsou normální zaměstnanci, ne lidi se statisícovými platy). A věrnostní systém - za peníze firmy sbíráte svoje osobní body. Naopak cena jízdenky není podstatná skoro vůbec, protože levnější než auto je to vždycky.

0/0
16.1.2015 11:27

V25l15a44d14i90m90í46r 13F48i46b28i10g24e21r 5884651441114

Je jedno že tu máme 3 napájedí systémy, jediná trať na které se dnes dá vydělávat je Praha Ostrava všude jinde to nejde nebo by to bylo velice obtížné. Není problém koupit vícesystémové soupravy nebo lokomotivy. třeba nejnovější lokomotiva Škoda 109 je třísystémová může jezdit u nás všude. A ta cena jízdného jestli prodělává 135 na jízdence tak jsou 135 pod reálnou cenou. Nikdy nebude asi 100% obsazenost

0/0
8.2.2015 12:45

M67i24c92h96a43l 64R20i37m25b11a46u82e83r 4279195383767

Před započítáním daní a úroků je i řada občanů zisková ;-)

+2/0
16.1.2015 6:30

J97o12s72e36f 30J88ů71z58a 1698878713407

Formulace "Na každé jízdence prodělal" mi připomíná svérázné interpretace nákladů, tržeb a počtu přepravených cestujících v Praze někdejším ředitelem DP Dvořákem i tehdejšími představiteli města: Onu doplácenou částku rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 32 korun, doplácí město stovku, zatímco na toho, kdo jede zadarmo, nedoplácí nic (i když ve skutečnosti ten s jízdenkou ještě doplácí na ty, kdo jezdí zadarmo).

I tady Leo Express neprodělává ani tak na jízdenkách (natož na každé - na nezanedbatelné části spíš vydělává), ale na prázdných místech, na která žádnou jízdenku neprodal.

+1/0
15.1.2015 22:19

M14a44r60t46i42n 79K32o28p71ř79i92v62a 2754450650658

Koukám, že pan Sůra se stal tiskovým mluvčím žel. společností pod svými články... blahopřeji. Neminul jste se povolání? :D

0/0
15.1.2015 21:18

J62a11n 90Č85e44r89n62ý 8700730474351

Je v zásadě úplně irelevantní, jestli je ztráta LE 120 nebo 300 milionů. Je to projekt, do kterého někdo zainvestoval velké peníze (nebudu si teď dohledávat, kdo, to je nepodstatné) a, pro některé odborníky v diskuzi, u velkých investic je velká ztráta v prvních letech naprosto normální, účelem je vytvořit podmínky pro ziskovost v dlouhodobějším výhledu. A ty mohou být různé. Překvapivě i úplně první vlakový dopravce v historii negeneroval zisk od začátku. Co mě by osobně zarazilo daleko víc, je velmi malé meziroční tempo růstu tržeb. Ale do hospodaření LE detailně nevidím, na to tu budou jiní :)

+1/0
15.1.2015 16:39

J30a47n 72J75e47m95e65l96k11a 1315460

Na druhou stranu Jancura prisel s totalni cenovou valkou a sundal ceny ze 260 na 190. Ja povazuji rust trzeb za spise prekvapivy. Spis mohl byt lepsi narust cestujicich. Ale 10 % je taky dobre. Jak jsem psal nize jestli ma leo 900 tis cestujich a pendolino hlasilo rekord tusim v 2010 1 mil. za rok a obsazenost 60%... Leo ma pouze 5 souprav a ne 7 a kapacitu 240 ne 3xx. Problem jsou ceny. Ikdyz obsazenost taky jeste neni idealni.

0/0
15.1.2015 19:39

P84e38t15r 57K35o31u78b72o53v52s15k91ý 9171861803

Jančurovi můžeme poděkovat za rozpohybování konkurence a cen u veřejné dopravy.Ovšem na druhou stranu třeba i na likvidaci konkurence tak jak tomu je na bus lince LBC - PHA. Nejdříve jezdit za 1Kč, neplakat že je to nefér( nedej bože kdyby za 1Kč jezdil někdo jiný),po likvidaci všech možných konkurentů pomalu ceny zvedat až na dnešních 100Kč za jízdu.Cena přiměřená,nic proti ní nenamítám.Jen tyto informace se vždy dozvíte náhodou,žádné články že Jančura nebo LEO zdražil.Někdy mám totiž pocit, že na idnes cokoliv udělá LEO nebo ŽLUTÝ tak je v pořádku a ostatní jsou ti špatní.

+1/0
15.1.2015 23:15

M54i23r23e81k 88Z72á93v54o11d79n98ý 7132557650208

"nelegální politikou Českých drah" // Za to jezdit Praha - Ostrava za 99 Kč, tomu říkám "kalá" konkurence :o) ... Ale jinak pěkný výsledek tramvajáka Leoše :))

+4/−2
15.1.2015 15:59

J48a64n 43S25ů25r61a 4795853633402

viz níže: dominantní hráč a nově příchozí na trh. Leoš může klidně jezdit za korunu:-)

0/−2
15.1.2015 16:13

M91i10r93e81k 25Z54á64v88o66d51n52ý 7822297420738

Dominantní je a byl vždy Jančura, ne? A netvrďte něco jiného, jinak přijde u něj o prémie, že ho dostatečně nevychvalujete :))

+3/−1
15.1.2015 17:52

M90i83r14e77k 36Z27á33v16o43d14n50ý 7582917700288

Ale no tak, to už bylo zábavnější s Vámi diskutovat, než jen mínusování. To není tak zábavné :))

+1/0
15.1.2015 18:04

R73a36d58e50k 96J71a10n72a85t34a 9435246884242

Může jezdit na korunu, ale nemůže žádat úhradu škody na základě té koruny. Protože za to si pak může sám. ČD za korunu, ani za těch 99 nikdy nejezdily, takže LE nenutily takovou cenu dávat.

Stejně tak bude muset ukázat, že zlevňoval kvůli ČD, a ne kvůli Regiojetu. V tom bude ten největší zádrhel, protože kdo to sledoval, tak viděl, že cenová válka (99, 137, apod) vypukla právě mezi dvěma soukromníky,

ČD drží ceny stále stejné, ba jě dokonce zvyšily (to v případě včasných jízdenek koupených méně než 3 dny předem).

+2/0
16.1.2015 11:33

J66a64n 45J11e50m34e77l75k18a 1375220

Ovsem vysvetleni muze byt i takove, ze Jancura se rozhodl vykaslat po 3ch letech na soudy a urady a v souvislosti s nakupem vozu a velkem zvyseni jeho kapacity to vyresit takto. Svym zpusobem je to uspesne.

0/0
16.1.2015 13:30

J67a92n 59J77e73m95e72l27k47a 1775250

Je to sranda :-) Za kolik jezdilo Pendolino driv z Ostravy do Olomouce? Jen jizdne s in 25 ma byt 100Kc. (100km) plus tehdy rezervace na Pendolino(podle me min 50kc). A dnes? Ejhle in karta neni potreba -za komplet s rezervaci tusim 75. Jako pro zakaznika je to super :-) Za kolik jezdilo Pendolino prvni rok do Bratislavy :-) Byla to dost astronomicka castka :-)

0/−1
15.1.2015 19:54

V34á78c45l11a90v 20Š28u53b92r13t 9447913758487

Ne dosti na tom, že je nesmysl nebo zavádějící tvrzení v článku. Redaktor ho neomylně neopomene vypíchnout do nadpisu. Dopravce skutečně neprodělal na tom, že vozil cestující, nýbrž na tom, že se opotřeboval jeho vozový park. Takto to zní, jako by se ztrátě mohl vyhnout, kdyby svezl méně lidí...

+1/0
15.1.2015 15:36

J15a57n 50S46ů50r96a 4285313373382

Odpisy jsou výrazně nižší, než celková ztráta. Vlaky odepisuje 30 let,stály cca miliardu. Takže 33 mio za opotřebení vlaku ročně. Titulek popisuje realitu.

0/0
15.1.2015 16:52

O78n49d93r21a 37L70á95s50k46a 4512402669645

To je furt brekotu, ze CD jezdi pod naklady a pak se frajer Leo jde vytahovat do novin, ze on jezdi pod naklady jeste vic :-D UOHS asi chrape nebo co...

+6/0
15.1.2015 13:27

J49a43n 66S57ů63r43a 4195323113832

Zkuste si nastudovat soutěžní legislativu a pojmy jako dominantní hráč.

+1/−1
15.1.2015 14:06

O38n68d48r31a 80L95á79s95k13a 4502162329505

Vim co je dominanti hrac, stejne tak to vedel zlutas i Leo a mysleli si, ze to bude brnkacka. Jde mi jen o to, ze tenkrat zlutaskovi zakazali jezdit za 50kc praha - brno, tak moc nechapu proc muze ted leo jezdit za 99kc kdyz je jasny, ze to je pod naklady az az...

+1/0
15.1.2015 14:47

J25a16n 26S31ů16r92a 4555333183472

Protože to je něco jiného. SA byla v té době na trase Praha - Brno domininantí hráč a ÚOHS jim v počítačích našel, jak Jančura nařizuje, aby šli s cenou dolů jen proti Asianě, aby je zničili:)Leo není na této trase dominantní hráč.

0/0
15.1.2015 14:50

O91n11d13r82a 49L64á86s27k16a 4772642659515

Uz to chapu, dominantni hrac nesmi jezdit pod naklady, ti ostatni muzou. Chtelo by to nejakeho ropneho magnata, ktery by to z hecu jezdil za 1kc :-)

0/0
15.1.2015 15:03

P87e48t25r 54N66i54v37n25i57c26k91ý 3502514475217

No hurá!

0/0
16.1.2015 11:40

R13a38d54e59k 30J30a56n30a77t23a 9405416254332

Ono je to trochu složitější, než si pan Sůra představuje. Pokud přijde konkurent s niždí cenou, tak je prostě třeba ceny upravit. Jinak začnete přicházet o tržby (porovnáno se stavem, pokud byste to neudělal). A takto zaregaovat se smí, protože managenement má dokonce povinnost chovat se jako dobrý hodpodář.

Co se nesmí, je podnákladovými cenami záměrně likvidovat konkurenci.

Takže kromě "podnákladovosti" je třeba dokázat i to, že se jedná o záměr konkurenta likvidovat, ne jen o záměr maximalizovat své tržby v nové tržní situaci (což je legitimní). V případě SA vs., Asiana to bylo jasné, policie našla maily, které záměr dokládaly. Ale tady mi o něčem takové není nic známo. ČD nikdy veřejně nevyhlašovaly, že chtějí LeoExpres/Regiojet zničit (narozdíl od těchto, kteří to o ČD prohlašují pořád). A jestli existuje nějaký interní mail či podobný důkaz, to se ukáže až u soudu.

0/0
16.1.2015 12:14

M10i54r85e59k 63Z37á82v90o48d87n78ý 7792327430838

Není snad od svého příchodu dominantní Jančura? Přeci od té doby nikdo těmi zlými ČD nejezdí :o)

+3/−1
15.1.2015 16:05

J21a42n 97S26ů74r24a 4765323153442

:-)jistě. a jen dráhy mají ze všech tří nejnižší náklady a jsou jediní na této trase v zisku:)

0/0
15.1.2015 16:11

M31i41r27e47k 41Z36á22v21o91d57n71ý 7152907860198

Teď jste mi to nandal :D Přijde mi, jako bych napsal "Pane číšníku, káva byla studená" a vy na to "Parlament schválil špatný zákon". To je logika :D

+1/0
15.1.2015 17:55

J38a22n 88S66ů80r49a 4965223463652

já vám nic nenandávám. Omlouvám se, že s Vámi vůbec diskutuji. Už to opravdu nikdy neprovedu:-)

0/0
15.1.2015 17:58

M79i41r24e50k 18Z32á31v79o24d42n95ý 7642527170618

Bez diskuse s Vámi velmi tratím :o(

+1/0
15.1.2015 18:00

F65r68a40n84t21i15š51e20k 17V45a12n86ě65k 1347944337287

Počítám jak počítám, tak mi tady něco nevychází.Rv

0/0
15.1.2015 13:05

V80l80a60d93i97m70í82r 35F49i35b75i53g22e72r 5684801141244

Ani při 100% obsazenosti na všech spojích se nedostanou na 0 tudíž je cena podnákladová a to jsou ty soupravy nové tak náklady na údržbu jsou velice nízké

0/0
8.2.2015 12:48

Z79b66y37n35ě60k 38Č30e17j14k16a 5446658551293

pozor na to, že vlaky se odepisují 10 let, ale pravděpodobně by měly fungovat trochu déle :-) asi je po deseti letech nedá zadara do šrotu.

Nicméně i tak je ztráta vzhledem k obratu dlouhodobě neudržitelná.

0/0
15.1.2015 12:41

M19a77r83t70i56n 67K67a97r57á59s70e78k 9748663938728

Odkud vite jak dlouho LE odepisuje vlaky? Rekl bych ze to 10 let nebude....

0/0
15.1.2015 13:26

J42o16s60e19f 24V65o90m54á29č31k72a 5893654753894

Jak jsem psal níže, účtař ani daňař nejsem, ale odpisové skupiny jsou dány zákonem, ne? Může si tedy nejspíš vybrat způsob odpisu, ale s délkou odepisování nejspíš nic neudělá...

0/0
15.1.2015 13:35

M83a78r56t44i44n 87K96a34r45á56s81e18k 9768633808638

Odpisove skupiny jsou ale pro danove odpisy - coz je jen sjednoceni pro ucely vypoctu dane a se ziskem jako takovym nebo odpisy nema nic spolecneho, slouzi opravdu jen pro kalkulaci dane a nic jineho. Dlouhodoby majetek se odepisuje po dobu predpokladane zivotnosti coz treba u tech vlaku muze byt kledne 20 - 30 let, zadny zakon neudava dobu odepisovani pro ucentnictvi.

+1/0
15.1.2015 13:54

J63o22s41e72f 38V14o46m14á52č86k38a 5503354933764

OK, díky, jak jsem psal, nejsem účtař ani daňař.

0/0
15.1.2015 23:22

Z41b80y69n86ě10k 28Č31e59j83k45a 5806258611423

zákon, pane, zákon. Viz. pan Vomáčka.

0/−1
15.1.2015 13:45

M57a23r90t48i67n 18K76a34r13á61s78e42k 9518913578598

Jestli najdete zakon ktery urcuje konkretni vysi odpisu pro ruzne majetky tak jste king, nezamenujte odpisy (ucetni) s danovymi odpisy, coz je jen fomralni cislo pro ucely vypoctu dane....

+1/0
15.1.2015 13:55

Z97b50y78n49ě37k 17Č76e80j44k42a 5626568371563

pravda...

0/0
15.1.2015 15:30

J88a83n 71S94ů72r47a 4125663853982

Na to existuje zákon, nemůže si je odepisovat tak, jak se mu zachce:)

0/0
15.1.2015 14:51

M17a77r17t17i66n 75K39a11r34á88s81e73k 9828913308168

Viz co jsem spal vyse - zakon ktery by rikal kolik let ma vlaky odepisovat neexistuje, zakon rika ze se ten vlak ma odepisovat o dobu predpokladane ekonomicke zivotnosti - tu si muzou stanovit jakou chteji, jde jen o to si ji obhaji pred auditorem a uzivateli financnich vykazu, stat to v zasade nezajima protoze pro ucely vypoctu dane se normalni (ucetni) odpisy od zkladu odectou a nahradi se danovymi odpisy, ktere jsou pevne dane.

+1/0
15.1.2015 15:41

J23a66n 32S75ů24r76a 4755143893582

máte pravdu, omlouvám se. Podle výroční zprávy je odepisuje 30 let.

0/0
15.1.2015 16:19

J79o95s84e21f 52M41u64ž79á41t58k98o 5695243677123

Tržby 165 mega, ztráta 120? No nevypadá to moc dobře, ale jako hračka pro mladýho z Hamé je to asi v pohodě. To je jak z letenkama za 1 Kč,-, prostě to nemůže z Prahy do Ostravy fungovat za 99 Kč. možná za tři kila.

+9/−1
15.1.2015 12:31

J61a32n 47S73ů25r10a 4785743653342

Ryanair prodával letenky i za jeden eurocent a je nejziskovějším dopravcem v Evropě.

+1/−1
15.1.2015 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.