Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za přečerpání kreditky chtěla banka poplatek. Klient ho ale dostal zpět

UniCredit Bank musí svému klientovi vrátit poplatky, které si účtovala za to, že mu umožnila jít na kreditní kartě „do mínusu“. A navíc musí zaplatit státu pokutu. Rozhodl o tom finanční arbitr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o35m83a46n 86Š44í85m13a 9811904765821

No..u Unicredit bank se nedivím ničemu. Přešel jsem k nim kvůli nízké úrokové sazbě u hypotéky a už teď toho lituju. totálně neschopný lidi, co si vymýšlí totální hovadiny, nikdo nic neví, vše musí žešit s právním oddělením...hnus. Hypotéku mě řeší už 2 měsíce a nic. Další problém byl s kontem, kdy moje heslo poslali mailem nekomu jinému....prostě na co šáhli, tam byl problém.

+1/0
16.1.2015 11:54

J69a15n 52S89l50a91d94k21y 8653677275738

Hlavne, ze kazdy vidi problem v bance, ale nikdo v hlouposti lidi utracet a zadluzovat se !!

+4/−2
16.1.2015 3:01

F21r15a19n20z 78W73r45b49k25a 4154456645226

Stačí nevysávat účet do nuly (o kontokorentu nemluvě)  a je po problémech ...

+5/−12
15.1.2015 18:25

J26a85r73o55s33l27a93v 75M13e14d33u51n74a 6252618567570

promiňte, ale o tom ten článek není - banka porušila to, že nesmí z účtu v rámci peněz na účtu nebo dohodnuté výše úvěru poskytnout více peněz....správně by měla karta odmítnout provést platbu či vydat hotovost, ale ona to neudělá a pak naskočí nepovolený úvěr....

+11/−1
15.1.2015 18:46

F65r45a60n71z 41W77r33b16k39a 4454506605776

Ano, banka udělala chybu. Je ale v pořádku, že majitel kreditní karty "jede" na doraz? Buď moc utrácí nebo má nízký úvěrový limit (nebo obojí).  Kdyby banka dobře pracovala, měl by majitel karty problém při placení kartou (odmítnutí karty) ....

+1/0
15.1.2015 22:48

J33a50r39o72s63l28a48v 86M48e72d50u70n17a 6802668457620

legrace je, že banka vám napíše a napaří sankci za přečerpání 0,01 Kč, které nemůžete s ohledem na pomalost připisování peněz, které tam posíláte, udělat podle ní "včas".... technicky vzato, je to možné

0/0
15.1.2015 23:35

K21a88r91l59a 69N83o91v80á48k62o66v26á 4874752425977

Svůj účet si snad můžu vysávat, jak chci, a pokud mám sjednán kontokorent nebo mám kreditku, tak toho snad můžu využít, ne ? Pokud to banka se mnou nesjednala, nemá mi to dovolit a pak mě za to pokutovat.  To je jako dovolit sousedovi, ať si vezme ovoce z mé zahrady, a pak ho chtít potrestat za krádež.

+11/−1
15.1.2015 22:40

L78u63k92á77š 20K96a22ň68o19k 9918939896641

u KB normální stav.. povolený debet na účtě je překročen.. 

ale musím říct, že mi za to nikdy nic nenaúčtovali, možná jsem nebyl přes těch 5%?

co mě ale deptá je fakt, že mi přijdou peníze v pondělí (jak je vidět později na výpise), ale banka mi je v on-line bankovnictví ukáže až v úterý..

a čekejte o jeden den déle na výplatu :-)

+9/0
15.1.2015 17:28

J59a20r87o53s27l55a58v 11M17e49d58u58n34a 6112618327980

musím potvrdit, ale bohužel jednou mi takhle přes transakci v cizině šli do mínusu a ještě - bylo to přes konec roku - ještě dřív, než jsem mohl doma mínus na účtu dorovnat, přišla výzva ú hradě dluhu a naúčtovali mi 100 Kč sankčního poplatku. pak argumentovali tím, že jsem podle VOP povinen si hlídat, kolik mi transakce off line bere.... šlo o rozdíl díky jejich famoznímu kurzu eura.. takže jsem vlastně "ušetřil" víckrát... jinak s lhůtami pro transakce u KB jsem také nespokojen - například to, co u jiné banky trvá den, max. dva, u KB trvá někdy i 3-4 dny, s připsáním plateb je to, jak říkáte vy - vlastně hůř - fyzicky se mi objeví peníze v neděli v IB, ale v přehledu je, že mi je banka připsala v pátek... díval jsem se v sobotu i neděli, naskočily mi až večer.....i zpětně mi peníze chodí vždy v určité datum, banka přitom jako připsání uvádí i 2-3 dny dříve....zajímavé....no, už mi stačí jen pár kapek, naštěstí jinak už i tam mám účet zadarmo...

+1/0
15.1.2015 18:45

M71i39r52o90s53l87a88v 34H65ý97l 5295817669759

a proč u KB ještě jste?

+6/0
15.1.2015 21:42

F93i37l30i38p 73N22e98s41p26o41r 6907397158442

Evidentne kyblik se zapory jeste nepretekl :-)

+3/0
15.1.2015 22:53

J53a19r44o89s68l46a61v 51M97e21d71u31n63a 6872288357750

zatím je to pořád ještě těsně pro:-)

0/0
15.1.2015 23:30

R44o41m54a30n 37M95r36ó49z33e67k 8547978611612

Spíš se vám nechce odejít :-)

0/0
16.1.2015 4:38

F47i52l45i24p 30N18e60s45p14o34r 6957257588172

Prave s tohoto duvodu jsem uz davno odesel jinam. Vsichni v praci uz na ucte videli vyplatu, jen ja jak trubka jsem vzdycky cekal.

+1/0
15.1.2015 22:52

J20a33r80o15s49l96a58v 83M83e17d56u81n94a 6662118917630

to je letos nějaká novinka... zatím na to mám důkaz 2x, počítám, že potřetí jim něco pěkného napíšu....čekání není problém, ale když to jde všude jinde spolehlivě, tak to čekám i tady....

0/0
15.1.2015 23:31

J89a46n72a 29N85o48v67á19k74o40v39á 2161589149789

všimla jsem si toho u KB v průběhu podzimu,podívám se na účet a peníze k dispozici nejsou,druhý den už ano,ale datum připsání je o dva dny dříve

0/0
17.1.2015 13:35

M88a26r25e52k 61K14l11u12f76a 3638454874426

Na KREDITNÍ kartě je možné jít do mínusu?  8-o8-o

+1/0
15.1.2015 17:25

J34a51r58o53s50l44a59v 52M38e31d71u65n70a 6392198667520

u některých bank to nebude problém....:-)

0/0
15.1.2015 18:46

K35a78r37l67a 65N78o24v48á86k61o87v68á 4184822965167

Taky mě to udivuje.

+1/0
15.1.2015 22:42

R42o67m26a86n 87M71r98ó61z49e67k 8547598801322

Bráno nad úvěrový rámec asi.

0/0
16.1.2015 4:39
Foto

P94e43t58r 51R84ö17g29n75e55r 5366192657885

ano, ale jenom, pokud z technických důvodů není hlídán limit on-line. Například při autorizaci tzv. "žehličkou", ale i v jiných technicky ovlivněných případech. Baví mě ale přístup UniCredit bank, že se její pracovníci, pravděpodobně právníci, zabývají stížností u arbitra ve výši 900 Kč. Sama práce těch právníků na odpovědi arbitrovi stojí několik hodin práce právníka a lidí z reklamací. Kdyby hodili ručník do ringu, tedy správně řečeno s klientem se vyrovnali, tak by je to stálo akorát těch 900 Kč a ne pokutu 15 tisíc a zbytečnou práci mnoha lidí kolem té stížnosti...

0/0
17.1.2015 19:29

S56a89r43a 55B33e65n32y12o23v31a 8779795361271

Z podobneho duvodu končím se Zuno. Mám několik učtu, používam bezdotykove karty a jen u Zuno nejsou schopni castku za nakup dát do blokací. Klidne to nactou az za tyden a jeste mi napari pokutu. Snazila jsem je slusne upozornit, že problém je na jejich straně, protože opravdu nechápu proč u jedné karty to jde do blokaci okamzite a u nich ne,. Pokouseli se vymlouvat , že pry to obchodník. Znovu opakuji, že je divné že ten samý obchodník blokne častku okamzitě. Pohadce o obchodnikovi neverim ani omylem. Za precerpane 200 pokuta 700,- . Dnes jsem s nimi skoncila

+6/0
15.1.2015 17:14

B87a10r20b29o42r26a 90S27v38o27b33o75d77o39v86á 6412167308980

Vy nakupujete docela hodne co?

0/0
15.1.2015 22:34

S25a18r27a 93B43e88n36y78o18v72a 8649785241661

Ano, kazdy den ,mám rodinu a nemam rada velka nakupni centra

+1/0
16.1.2015 0:45
Foto

P28e29t65r 35R93ö91g73n70e28r 5716192787545

Paní Benyová,

napište podnět finančnímu arbitrovi, je to zadarmo a velmi účinné. Druhá cesta je stížnost do ČNB, to funguje ještě lépe...

0/0
17.1.2015 19:31

P35a45v70l16a 10H78r63a27d98i93l65o31v92a 3637181271614

Pro me dobra zprava. Ceske banky jsou celkove Rv. Za co uz jim teda platime poplatky, kdyz nejsou schopni toto ohlidat ? Nebo za to nic neuctovat, kdyz je to evidentne jejich chyba.

+4/0
15.1.2015 17:04

J58a12n 65P56a58v73e61l 8473242558386

Co kdybyste si třeba přečetla něco níže? Off-line transakce si banka není schopna ohlídat, protože jsou off-line

+3/0
15.1.2015 22:25

F96i46l17i24p 87N62e89s17p12o72r 6857247968672

Jenze offline transakce uz skoro nikde nejsou.

0/0
15.1.2015 22:55

P34a62v43l41a 39H83r56a18d68i69l53o31v95a 3617831331914

To chapu. Ale to je jejich problem, mezi nima a obchodnikem. Takze nevim, proc by mel tenhle nedostatek platit klient. Jako sorac, ale vyse poplatku je snad dostatecna a holt za offline platby, kterych je uz minimum, at si nesou riziko samy. Vy pracujete v bance ? No, obhodnik urcite nebudete, s takovym uvazovanim.

0/0
15.1.2015 23:26

R53o49m66a80n 90V78o76l68f 6130554162541

Za to si muzou sami, kdyby nepovolili na karte offline transakce (jako to treba nema povolene mBank nebo Evropsko Ruska banka), tak by se klient nikdy v zivote nemohl dostat do minusu.... Kartu delajici offline transakce fakt nechci, protoze kdo si ma vsechno pamatovat, nejsem chodici kalkulacka ;-€

+4/−1
15.1.2015 16:31

J75a43r14o97s31l94a39v 29M17e39d98u30n37a 6752638917910

tak rámcově si to pomatovat každý může, ale mohou nastat problémy s kurzem při platbě mimo ČR....:-(

0/0
15.1.2015 18:47

J10a15n 83P19a28v45e57l 8263752558846

Jsem si stoprocentně jistý, že u mBanky jít do mínusu můžete. Možná ne při výběru z bankomatu, ale u jiných plateb ano. Bohužel, osobní zkušenost. Donutilo mě to začít zjišťovat, jak to je vlastně s off-line platbami a jejich ručením. A také jsem si zjišťoval, že nemůžete žádným nastavením zajistit, že účet nepůjde do mínusu.

0/0
15.1.2015 22:28

R74o38m83a77n 11M41r35ó64z54e10k 8117328641252

To máte denně tolik transakcí, že si je nepamatujete?8-o

0/0
16.1.2015 4:40

B62o54ř29e38k 14Ž37a85n84d67a 1960706959356

Ta výmluva na zpoždění je celkem oprávněná. Vinu nese kartová společnost. Když už kartové společnosti umožní online zakázat a povolit všechny offline transakce (žehličky, moto apod.) ?

0/0
15.1.2015 16:28

J39a85r87o32s75l19a64v 89M33e61d96u87n12a 6212198917890

žehličku jsem už asi 10 let neviděl, a jak koukám, na terminálech je spousta transakcí offline

0/0
15.1.2015 18:48

P77a50v67e56l 73N25o28v22a47k 9694106164415

Kdyby obyvatelstvo od dětství dostávalo ve vzdělávací struktuře i trochu finanční gramotnosti, tak by k takovýmto situacím nedocházelo, na druhou stranu by banky, pojišťovny a vůbec všechny finanční instituce měly tak poloviční příjmy... a o to jediné v konečném důsledku jde, nikoliv o blaho veřejnosti ;-)

+1/−1
15.1.2015 16:28

J22a80n 74F12r49o75l31í33k 6906670735914

Klient banky nemusí umět číst, psát a počítat? Asi ne.;-)

+3/−5
15.1.2015 15:35

J10a56n 41S36l91a27d92k93y 8893567125488

Podle me me je chyba v zakaznikovi, ktery nema prehled nad svymi financemi a utraci, kdyz ho karta pusti a pak se divi na vypise z uctu...

+7/−13
15.1.2015 14:53
Foto

P61a23v66e75l 83P16o19k57o58r20n79ý 2326844620442

Od toho limity jsou a proto platí poplatky bance, aby to za něj hlídala, ne?

+19/−3
15.1.2015 14:55

M86i68c98h19a75l 75K55o27z83d91e29r30k75a 4150265831

To není tak jednoduchý.

Před 6 lety jsem měl účet u Le Credit Lyonnais. Jednoho dne, tušil jsem že budu brzy blízko nuly, jsem si na int. bankovnictví zkontroloval stav účtu, bylo tam ještě asi 30€. Tak jsem si na něj ještě ten den poslal dalších 400€.

Jenže mezitím se zaúčtovaly další 2 platby a já se dostal 5€ do mínusu.

Podle pozdějšího výpisu z účtu jsem byl v debetu cca 6 hodin, a to díky prodlevám v zaúčtování plateb a příkazů k úhradě. Nicméně mi banka z principu zablokovala kartu a naúčtovala 30€ pokutu za přečerpání účtu.

Byla to moje chyba? Já bych řekl že ne.

Je na zodpovědnosti banky, jestli účty fungují jak mají a nebo ne. Za to jim přeci platíme. Pokud někde dochází k technickým prodlevám, měly by s tím počítat a ne klienty pokutovat za kdejakou prkotinu.

+13/−3
15.1.2015 15:33

J19a41n 23S87l81a10d47k27y 8803207245818

Ja bych rekl, ze ano... priste si prectete podminky a budete chytrejsi ;-) v Anglii davaji za kazdy den £ 5 pokutu, kdyz se dostaneme do minusu i na beznem ucte ( za mesic pak zaplatite klidne £ 150) a nihoko nezajima, ze nemate treba penize, bohuzel takove uz jsou banky, proto je nejlepsi si nepujcovat vubec :-P

0/0
16.1.2015 2:59

M30i34r55e73k 57T40u34r93e79č79e36k 4923432390742

I nezaktivovana nebo prošla karta a kreditka se zasadne NEVYHAZUJE a doporucuje se rozstrihat na kousky.

+1/−1
15.1.2015 14:04

R55o63m39a14n 40P73o11l47á18č96e79k 5436499505

Jiný článek Plho ;-D

+17/0
15.1.2015 14:47

A28l98b61e92r34t 92V37l28a70c88h 8516201468142

Ale má pravdu, předsedo... ;-)

+2/−1
15.1.2015 14:54

R81o48m78a57n 17P53o82l87á76č78e49k 5806829255

To nepopírám ;-), ale článek na tohle téma tu byl před týdnem.

+2/0
15.1.2015 21:59

D58u92š23a89n 83H75a79n27z42e67ľ 2505120559845

deje se to u vsech bank a nejen u uveru (nejen u kreditni karty), i debetni kartu jde nekdy dostat do minusu nakupem z duvodu ( podle informaci z banky) ze terminal neni uplne online s bankou a dodatecne nauctuji pak poplatek za nedovolene precerpani karty a sankcni urok. dobre vedet ze to jde resit pres arbitra. pokud platim bezne kartou kazdou transakci tak nemam jak uhlidat zustatek kdyz delam nekolik plateb denne a nektere nejsou odectene od disponibilneho zustatku hned, cekam ze to udela banka, bere za to poplatky a ne male (mam na mysli CSOB)

+11/0
15.1.2015 13:34

R73o86m92a93n 69P28o97l38á48č72e88k 5666619505

Problém bych viděl v obchodních, kteří terminály uzavírají až po několika dnech a vznikají tyhle problémy... Navíc koho žalovat pokud terminál je např. KB a poplatky učtuje Uni Credit Bank

+1/−4
15.1.2015 14:41

P30e21t22r 50S76v77o34b57o98d67a 9433653857484

Tak ono ne vždy jde reálně zajistit, aby ten terminál byl online, typicky platební terminály na mýtných branách v zahraničí nebo třeba parkovací automaty... Navíc, spousta transakcí je bez ohledu na to, jestli obchodník je nebo není online, provedeno v offline režimu bez spojení s bankou

+1/0
15.1.2015 14:57

D79u38š55a60n 68H18a10n83z84e79ľ 2615840859205

Tak ať neúčtuje banka poplatek nebo označí takové místo aby si to člověk pamatoval. Ale za poplatek 99 kc/ měsíčně by to hlídat banka měla na v vlastní odpovědnost.

+3/0
15.1.2015 15:39

J30a33r33o31s35l59a16v 29M26e72d34u31n37a 6742298587380

to máte pravdu, ale já mám zkušenost na místech, kde bych to offline čekal možná tak před 10-12 lety...

0/0
15.1.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.