Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na českou trať poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na CNG

Na železniční trať v Česku poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na zemní plyn (CNG). Ověřovací provoz lokomotivy řady 714 CNG zahájili zástupci Českých drah a společnosti Vítkovice Doprava ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), jež spolu s Výzkumným ústavem železničním stroj vyvinula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a73r85t79i93n 46N73o22v55o12t19n50ý 3266246271114

Krok dobrým směrem R^

+3/0
16.1.2015 10:42

T42o83m29á63š 29V90r52á29n72a 9490498339929

všechno je happy :-) , jen nějak se pozapomnělo na to že to vypadá zatim tak že nebude mít ta mašinka na co jezdit . Info o tom že tranzit přes Ukrajinu příští rok končí a neni alternativa se zatim slušně promlčuje

0/−2
16.1.2015 9:19

D40a65v59i15d 95V65o56j13t44a45s46í77k 7852243962368

... tolik strojírenských "expertů" v jedné diskuzi jsem už dlooouho neviděl :D

0/−1
16.1.2015 7:53

P78a18v22e81l 82S61ý44k69o52r21a 7687302667161

Prý je dnes zastaven plyn ? EU

Dnes už šest zemí ohlásilo úplné uzavření dodávek ruského plynu přes Ukrajinu, což je prudká eskalace hádek o energii, která Evropu ohrožuje zrovna s nástupem zimy.

Bulharsko, Řecko, Makedonie, Rumunsko, Chorvatsko a Turecko ohlásily, že k nim byly zastaveny dodávky plynu z Ruska přes Ukrajinu.

+1/0
15.1.2015 23:16

H53e96ř50m28a24n 45H58e44r29y58n69k 3972971470823

Asi mají Rusáci už dost naspořeno.

0/0
16.1.2015 1:28

P85a43v76e55l 91S92o40b36o51t20k78a 5300894

To opravdu chválím - ruský plyn je pro Česko to nejlepší.

0/−4
15.1.2015 22:17

P62a83v95e35l 46S37ý90k49o36r66a 7987602777431

Určitě ?  Rusko škrtí dodávky plynu pro Ukrajinu, odřezává je pro 6 evropských zemí

Vytvořeno 15. 1. 2015 16:35 Zobrazeno: 7724

Vladimir Putin ruskému státního energetickému gigantovi Gazprom nařídil, aby přiškrtil dodávky na Ukrajinu a přes ní, což podle Daily Mail probíhá uprostřed obviňování, že jeho soused si ucucává ruský plyn, aby si ho ukradl. Vzhledem k těmto „tranzitním rizikům pro evropské spotřebitele na ukrajinském území,“ zavřel Gazprom export plynu do Evropy o 60%, čímž se tento kontinent „během hodin“ propadne do energetické krize. Snad by to mohlo vysvětlit dnešní explozi cen zemního plynu (a ropy), přičemž plynárenské společnosti na Ukrajině tohle přiškrcení dodávek potvrdily; a šest zemí ohlásilo úplné zavření dodávek ruského plynu.

0/0
15.1.2015 23:21

J87a63n 21M84a62l95e86n66k77a 6913735733

jako by těch neštěstí nebylo už dost

0/−3
15.1.2015 21:48

J23i23ř69í 97K18o45c25u68r81e45k 6625444605698

Určitě to bouchne, musí musí musí! Všecko natlakované přece vždycky bouchne, vodovod, pneumatika, plynovodní potrubí v ulici. A určitě když to bouchne, tak se to ihned zaspálí a dojde k detonaci! Protože to tak je v amerických filmech! Tam přece bouchá i kabelem tažená tramvaj!

+7/0
15.1.2015 21:59
Foto

L56i42b58o75r 77P94o24l58á52k 1720402356251

... a tv nova bude při tom ještě dřív, než to bouchne. Jiří, Váš příspěvek mě pobavil ;-D

0/0
16.1.2015 10:00

M33a12r94t16i14n 60V72o23k77o78u38n 9588633443186

super! proc jich nejezdi vic?

0/0
15.1.2015 21:02
Foto

J61a52n 11N76o33v91á49k 4538179114245

No schválně ... 42-43 let starý chrlič sazí, na který se z propagačních důvodů namontuje CNG ... marketingový tah sponzorovaný z Vítkovic, zároveň se trochu zapropaguje CNG, když už jsou na to ty dotace ... hnus ... CNG nikdy neporazilo LPG, posuzováno podle množství montáží a hlavně podle množství čerpacích stanic, teď, když je to další evropský zdroj dotací, tak na to budeme všichni jako oslíci prospívat jako před pár lety na solární barony ...

+1/−4
15.1.2015 20:55

M78a58r64t69i96n 67V81o29k90o65u86n 9398583823876

CNG je mnohem cistsi nez LPG, to je duvod proc se propaguje

+4/0
15.1.2015 21:03
Foto

J56a77n 62N30o27v24á59k 4158969104715

CNG chápu u moderního motoru, který původně splňoval EURO5 a nevešel se do EURO6, ale ty lokomotivy se vyráběly 1972-73! Je to šrot, který má emise asi jak Tatra 111 ...

+1/−6
15.1.2015 21:14

M62a12r32t82i58n 86K14y89p81r 2232585174814

A to nemá moderní motory? Možná vám to uniklo, je sice pravda, že se ty lokomotivy vyráběly v letech 1971-72 jako řada T466.0, později přeznačená na 735, ale z té doby už je na lokomotivě řady 714 jen rám a podvozky, veškeré agregáty jsou mnohem novější. To bylo totiž hlavní akcí při rekonstrukci, která byla tak rozsáhlá, že se jednalo prakticky o novou lokomotivu a díky tomu dostala i nové řadové označení 714.

+6/0
15.1.2015 21:21

L69u75k43á53š 52V73e23v52e93r45k45a 1717906860

a teď na cng tam byl dosazen opět nový motor, takže v ní je už třetí od výroby

+1/0
15.1.2015 23:36

J83a98n 28D52v66o69ř35á14k 4793962173177

Ono je CNG docela jedno do jakého "železa" se pouští. Saze to neobsahuje, NOx to taky nevytváří, takže není problém

+5/0
15.1.2015 21:23

P98a34v67e10l 73O96d69r79a59z51i79l 6164629327850

To má vlastní nádrže na kyslík, nebo jak se dosahuje toho, že to nedělá NOxy?

0/0
16.1.2015 21:09

M28a68r66t85i21n 66K10y29p89r 2632705914474

Pro doplnění trošku wikipedie:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

0/0
15.1.2015 21:23

V56í64t95ě45z45s44l74a87v 83K92l70o48z11í20k 3371429284217

Hele. Klid, tam je 2x cng motor od Tedomu, jezdil jsem na ni.

+3/0
16.1.2015 5:50

J88i43ř83í 16E45r23b21e95n 1493984146777

Lokomotivy 714 jsou staré cca 20 let a jsou osazeny moderními motory LIAZ M640, takže žádný chrlič sazí.

+3/0
15.1.2015 23:38

P46a12v15e32l 33S94ý54k44o70r27a 7577972447741

No, dnes kdejaké osobní auto jezdí na LPG. určitě to bude levnější, než nafta.

V

0/0
15.1.2015 19:18

M94a47r20t56i72n 86K70u51ř80í57t63k50a 6297826348495

Nepleťte si LPG a CNG. LPG je Propan-butan, CNG je methan čili klasický zemní plyn.

+6/0
15.1.2015 19:44

P94a74v82e15l 56S67ý42k77o85r42a 7867832507701

I když vypnou elektřinu, tohle pojede. R^

+2/−1
15.1.2015 19:17

P85e84t70r 69N28o72v84o92t36n27y 3179932319572

To pojede i 714 na naftu. :-)

+9/0
15.1.2015 19:22

J68a82r74o71s19l31a32v 81Š24m39e28j36d14a 8422699409100

Tak proč už jich nejezdí u nás alespoň desítky, když má tak dobré parametry ?

+4/0
15.1.2015 18:46

J85a11n 19Š70e77b78e58s64t60a 6637120480655

Je to napsáno v článku - tahla je první, teprve teď byla vyvinuta. Některá holt musí být první. Věřím, že další budou následovat.

+9/0
15.1.2015 20:32

M96a61r46e84k 19Š13i66m25o73n 2284487138708

Je to sice možná ekologické (o trochu), ale podle mě neekonomické. Cena ropy je na dlouholetém minimu, cena plynu naopak na maximu a hrozí, že s plynem bude ještě hůř, podle situace v Rusku. Jako experiment prosím, s nějakým masovým nasazením bych počkal.

+1/−4
15.1.2015 18:43

P41e51t90r 68S52o32u95k26u31p 6929219855909

Hlavní rozdíl je ale ten, že plyn není tolik zdaněn. Cena plynu je s cenou ropy propojena a pokud jde dlouhodobě cena ropy dolů, jde i cena plynu. Nyní je to jinak jen kvůli šaškárnám na Ukrajině a nekompetentním plánům plyn dovážet za vyšší cenu od jinud.

+4/0
15.1.2015 18:59

M13a26r17e57k 67Š30i43m58o41n 2654887288328

Máte pravdu, na daň jsem zapomněl, s ní plyn porazí ropu asi kdykoliv.

+1/0
15.1.2015 20:03

J65i72ř84í 21P81e70t66r16á47ň 3165721912204

Teď jsem mrknul na graf. Zemní plyn byl 1. března loni na úrovni za necelých 6 USD za GJ a dnes je zhruba za 3,1 USD za GJ. Za tuto cenu se prodával před deseti lety. Jak se cena bude vyvíjet dál záleží hlavně jestli se Evropa probere ze svého sna a začne využívat zdroje břidličného plynu(Polsko, Británie, Ukrajina).

0/0
15.1.2015 19:14
Foto

J78a51n 48H75a68p34a97l27a 1103491183258

Jenže Methan CH4 Hlavní složka CNG lze i vyrobit viz.: Bioplyn

+2/0
15.1.2015 21:17

M60i27r69e22k 98B84u12c49h29t65í32k 7419194204509

Já ho neustále vyrábím, ale na pohon lokomotivy je to málo.;-D

0/0
16.1.2015 12:04

A28d83a65m 19P43u65r56k51r90t 5196652968638

Otázka je, jak dlouho ropa na tom minimu zůstane. A hlavně je otázka, jak se americké banky co napůjčovaly nemálo peněz frackovacím firmám, popasují s pádem cen. Což jsem tedy poněkud odbočil...

0/0
15.1.2015 23:29

V29í15t 65J33ů76z94a 8312526961938

Teda na takové 4 vagonky taková lokomotiva, to je skutečně vzor úspornosti!

0/−17
15.1.2015 17:56

T48o31m 70J51u90r22e29č17k66a 6575832795435

Jestli to nebude tím, že v prvé řadě jde o testovací provoz.

+9/−1
15.1.2015 17:57

R43a40d73o59s14l75a78v 12K43l87a47u29d24a 5104988644232

Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagony. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě,“ uvedla mluvčí. Taky o té úspornosti si dovolím zapochybovat. Měli předělat raději motorák.

0/−8
15.1.2015 18:11

J88a96r31o88s27l87a72v 23M65e38d71u12n98a 6492798497700

generátor do motoráku dáte kam?

+3/−1
15.1.2015 18:39

J31a91n 12D45v26o76ř28á90k 4143422323317

Promiňte, ale jaký generátor?

0/−1
15.1.2015 19:01
Foto

M75a22r29i51á52n 67K85y57r53a26l 1515104454484

Motor nepohání přímo kola, ale funguje jako elektrický generátor. Kola následně pohánějí elektromotory: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

+1/0
15.1.2015 20:12

I46g17n10á43c 48M67r79k52v77i16č61k77a 2728302139975

Ta lokomotiva byla diesel-elektrická. To znamená, že dieselový motor pohání generátor, ten "vyrábí elektriku" a lokomotiva je poháněna elektromotory... Používá se to u lokomotiv a lodí - odpadá potřeba mechanického převodu mezi motorem a hnaným objektem (kola, šroub) tzn odpadne poruchová převodovka se spojkou.

+1/0
15.1.2015 20:13

J22a55n 50D91v88o26ř51á59k 4553802923917

Budiž, tomu rozumím, ale vhledem k tomu, že tam byl již v naftové verzi, tak bych nečekal výrazné změny v konstrukci pohonu...

0/0
15.1.2015 21:27

R27a15d50o11s10l77a39v 21K89l69a92u64d51a 5324448234882

CNG autobus má také generátor?

0/0
15.1.2015 20:19

D74a94n65i54e54l 14P95u59m53p58a 7300644502874

ten má spojku a převodovku, nemá žádný elektromotor 8-o

+1/0
15.1.2015 20:31

R67a73d86o35s71l65a60v 76K93l90a90u17d51a 5614848494652

Boha jeho. To je mi jasný. Ale nechápu, proč předělávají takovou lokomotivu, když na CNG může klidně jezdit motorák za který zapřáhnou ty samé vagóny a spotřeba bude určitě nižší.

0/0
15.1.2015 21:19

D81a37n69i80e85l 37P47u71m11p53a 7500564282194

Možná by jsi měl své myšlenky trochu rozvést, mě to došlo až když jsem si přečet celé vlákno nazpět.

0/0
15.1.2015 21:33

J55i49ř81í 35K89o63c96u71r56e38k 6965104745628

Jakože ke čtyřem 010 přidají jednu 810 a ta to utáhne jo? S jedinou hnací nápravou ... Protože jiných motoráků jaksi přebytek není.

0/0
15.1.2015 22:01

R46a61d44o74s13l92a47v 37K79l16a80u46d49a 5634708224192

Ke třem.

0/0
15.1.2015 22:14

J30i74ř80í 45E67r68b35e94n 1853684206797

Je fakt, že z Liberce do Turnova jsem před pár lety jel osobákem 810+010+010 a kupodivu to ta stařičká LIAZka pod podlahou utáhla k Jeřmanicím i ubrzdila do Rychnova. Užil jsem si tehdy vynikající výhled na trať z posledního vagonku. :-)

0/0
15.1.2015 23:46

L41u83k84á62š 83V34e48v18e75r52k35a 1707276680

ta lokomotiva má výkon menší, cca jako motorák..ona sice vypadá velká, ale výkonově je to dosti slabá lokomotiva - nevím jak teď na cng ale klasika 714 má motory stejný jako např motorový vůz 843, ale třeba teď tam dosadili silnější motory, trakční motory tam jsou pokud vím původní a ty jsou výkonější takže by to význam mělo

0/0
16.1.2015 2:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.