Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát bude po pěti letech počítat auta. Aby věděl, kde stavět silnice

Kolem tuzemských silnic se letos objeví stovky státem najatých lidí, kteří si budou dělat čárky za každé projeté auto. Po pěti letech chystá Ředitelství silnic a dálnic velké sčítání dopravy. Jeho přípravy však kvůli neustálým výměnám ministrů dopravy a šéfů Ředitelství silnic a dálnic nabraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š31t55e97f68a59n 11F74r36i67č92a 7592808523646

Záleží, k čemu pánové chtějí dospět. Ani se mi nechce věřit, že by možná konečně mohli přijít na to, že závleky tranzitu z Prahy do Vídně přes Brno nejsou to pravé ořechové. Že přes Jihlavu a Znojmo by to bylo blíž. Stejně tak z Varšavy a Ostravy by to mohlo být do Vídně blíž přes Hodonín a Břeclav.

0/0
5.2.2015 23:23

M62i39c25h33a89l 52P58a32v83l19á98t 9353663684299

Nadpis by mnohem presneji vystihoval realitu, kdyby v nem autor vymenil sloveso "stavet" za sloveso "slibovat".

0/0
19.1.2015 17:23

J90a26n 64N77o10v46á84k 7655984508547

ta cena je fakt dost šílená. Vždyť by tam stačilo dát je nějaké jednoduché elektronické zařízení, jako je je třeba optická závora, a něco co by  zaznamenávalo signál v čase. Pak se to musí rozmístit, po měření zase posbírat a statisticky vyhodnotit. Pár měsíců práce pro malou skupinku lidí...

0/0
17.1.2015 21:06

A21l64a14n 20Ř56e71p13k51a 4575846

Ale takhle alespoň bude mít spousta studentů a nezaměstnaných fajn brigádu, peníze zase někde utratí, podniky z toho budou mít profit (i když asi hlavně hospody v případě studentů :D)

0/0
20.1.2015 14:37

J67i38ř28í 58K82o12c63u80r13e81k 6105374505118

Takže se dozvíme, že 1/43 a 1/35 jsou nebývale přetížené a 1/33 spolu s 1/55 na tom nejsou o moc líp. Také se dozvíme, že propojení D1 a D8 chybí, jízda "Koňovi pod ocasem" není ono. Dtto postávání v kolonách v Přerově na opačném konci republiky.

0/0
17.1.2015 15:05

J92i18r35k41a 98H57o28n67c61ů 2864114111468

Než budete stavět, co opravit stávající?

0/−1
16.1.2015 14:15

L25i80b79o75r 82W66a64l19i23c82h76i71e95w83i71c89z 3258236217174

Opravy jsou nikdy nekončící proces. Znamená to tedy, že už nikdy nic nepostavíme? Ještě že se tím nikdo nezačal řídit např. před 50 lety, to by tu toho moc nebylo.

+3/0
16.1.2015 14:31

J84i51n94d83ř11i50c20h 68Š86k57o52p75e26k 4465531670305

opravy jsou nekončící proces, pokud s provádí a kontrolují jako v ČR.

0/0
16.1.2015 18:37

R15a38d41e66k 38J13a92n22a30t91a 9715766724762

Pokud je životnost povrchu silnice 30 let, tak je třeba ka6dý rok opravit průměrně 1/30 všech silnic. Čistá logika.

+3/0
16.1.2015 19:26

T84o60m90á76š 38Z32e37m10a66n 3295208514925

A která je v tak bídném stavu? I ta nejhorší dálnice je lepší než normální silnice..

To je jako nerodit dokud neuzdravíme všechny nemocné..

+3/0
16.1.2015 19:00

T76o48m 39P38á54l68e96k 1121916289448

Hlavně aby to neměřili o víkendech. :-P

0/0
16.1.2015 14:04

J18a78n 27M97a50l59e42n40k63a 6303525183

cože?!já myslel že se to dělá měsíčně. vůbec nechápu podle čeho pět let plánovali?

0/0
16.1.2015 12:23

R95a36d11e73k 52J66a97n12a22t69a 9155906304112

Dělalo se to naposledy v roce 2010:

scitani2010.rsd.cz

0/0
16.1.2015 12:27

D56r62a97h54o77m44í11r 57S46t73r11o84u90h70a92l 4185768492204

Třeba konečně posatví rychlostku z Opatovic do Mohelnice

0/0
16.1.2015 12:22

D49u37š26a83n 62G16o80g90e71l80a 7201334499638

Sto milionů pro pár důchodců,co mají dělat tužkou čárky za každý projetý automobil??Mužická metoda,dobrá veřejná kradba a 100 melounů doma dobrejch!

0/0
16.1.2015 12:21

R49a11d94e65k 61J45a60n47a12t27a 9345346424262

Přihlásit se může kterákoliv firma z celé EU.

Tím, že říkáte, že "100 melounů bude doma", naznačujete, že se zakázka dá splnit s téměř nulovými náklady. Pak se jich jistě přihlásí strašně moc a vyhraje nějaká firma s nízkou cenou. Nebo ne?

+1/0
16.1.2015 12:26

P69a84v37e16l 98Ř19a39p39e74k 7522736159245

To je ta zhouba socialismu, v tomto případě socialismu automobilového.

Je zcela přirozené, že když něčeho není dostatek, v tomto případě parkovacích ploch a kapacity silnic, a zároveň nejsou peníze na další výstavbu a hlavně na údržbu, tak se zcela přirozeně zvedne cena dané komodity v daném místě. To je klasický tržní mechanismus, díky kterému bude vždy místa a kapacity akorát. Bohužel v socialismu tohle nefunguje, ani v tom automobilovém. A tak jsme svědky neustálého plýtvání, nadužívání, ničení ostatních hodnot, zadlužování. A stejně to pořád nestačí. Rv

0/0
16.1.2015 11:25

R93a10d62e80k 21J65a34n53a67t75a 9835526174922

V některých zemích je výše mýta závislé nejen na vzdálenosti, ale i na úseku, kterým jedete a dokonce i na denní době.

Ale u nás stále (od osobních aut, která přitom způsobují největší kapacitní problémy) vybíráme mýto konstantní bez ohledu na ujetou vzdálenost.

0/−1
16.1.2015 12:22

P78a51v88e77l 63Ř95a51p60e95k 7382456289345

Ono je to u nás možná ještě horší, protože mýto vybíráme na těch nejkapacitnějších komunikacích, tedy tam, kde doprava způsobuje nejmenší problémy a kde je naopak žádoucí, aby většina aut jezdila, namísto toho, aby třeba kamiony kličkovaly vesnicemi ve snaze vyhnout se platbám.

+1/0
16.1.2015 12:59

J68i49r47k24a 53H95o20n16c79ů 2364424801268

Občas to na silnicích vypadá, že je víc náklaďáků ...

0/0
16.1.2015 14:17

M49a46r28t94i58n 52K12a66r77á42s46e17k 9558793548548

Naopak z automobilismu stat vybere mnohem vice na danich nez kolik investuje do udrzby a stavby silnic.....

+1/0
16.1.2015 16:15

J61i48ř36í 25E54r27b73e40n 1423134356677

To není tak úplně jisté ;-)

0/0
16.1.2015 16:29

M55a60r55t40i35n 60K39a73r27á58s30e88k 9478793248878

Zjistete si kolik se vybere na mytnem, a spotrebnich danich z PHM a porovnejte s naklady na infrastrukturu, abyste se ujistil ze to tak je ;-)

+1/0
16.1.2015 16:37

J98i86ř37í 50E92r42b49e93n 1393544586927

Ehm ehm, a podle Vás drážní dopravci nebo provozovatelé MHD neplatií z nafty spotřební daň? Takové ČD nebo DP z velkých měst tím pumpují do státního rozpočtu pěkných pár miliard...

0/0
16.1.2015 16:44

M85a71r64t33i90n 72K91a59r82á26s28e18k 9988393668618

No rekneme ze MHD tu dopravu taky docela vyuzivaji ze? A CD sice urcite par miliard za dane z nafty zaplati, ale ve srovnani se skoro stovkou miliard z dani z PHM to je zanedbatelne.....

0/0
16.1.2015 16:49

R61a98d74e61k 84J34a45n13a58t76a 9735696874902

MHD jezdí po městských komunikacích, které nejsou financované ze státního rozpočtu (ŘSD), ale z městského. Tj. nedostávají podíl z výbaru spotřební daně z PHM, město dostává peníze podle počtu obyvatel ...

0/0
16.1.2015 17:02
Foto

L16u43b87o46m23í43r 42J11a79n47o50t57a 5356474866625

;-D neumí rychle a kvalitně opravit to co už je postaveno, ne tak stavit něco novéhoRv

0/0
16.1.2015 11:13

P87a17v18e13l 90Ř80a76p83e33k 7962806579895

Taky nechápu tu snahu betonové lobby stavět další silnice, když nejsou peníze na údržbu ani těch stávajících. Takový systém neodvratně spěje k ekonomickému kolapsu.

+1/0
16.1.2015 11:26

A13n35t77o25n50i25n 47N69e58m81e40c 7238733461850

Neni potreba nic merit, stat stejne nema penize, takze se nic stavet nebude.

Za Kalouska se setzrilo a tudiz se zastavila projekcni priprava,

 Kalousek chtel vyrovnany rozpocet a nic neinvestovat.

To je jako s tim cikanem, uz skoro odnaucil kone zrat a on mrcha chcipnul.

+1/−1
16.1.2015 11:09

J53o76s30e54f 31V80o91m50á71č17k42a 5263394613674

Kdy už se proboha přestane s tím mýtem, že jakákoliv výstavba dopravní infrastruktury je investice... Cílem investice je v budoucnu přinášet výnosy, a to u silnic to platí pouze do určitého stavu – pokud například nedostatečná kapacita nebo neexistence komunikace brání obchodu, pak ano, silnice může být investicí. Pokud jde jenom o pohodlí lidí a úsporu času, jejíž hodnota nepřevýší částku vloženou do výstavby, tak se o žádnou investici rozhodně nejedná.

+1/−2
16.1.2015 11:17

J97a92n 27S62l19o87v67í26k 3219737500758

Nesmí se zapomínat na tu nejdůležitější investici ve smyslu ztrát na životech, léčení zraněných, odstraňování škod a také ekologická zátěž (hluk, prach, spaliny kvůli kolonám apod.) Pokud se jedná o nebezpečnou přetíženou silnici, která je nahrazena novým úsekem, lze to dost dobře spočítat.

+1/0
16.1.2015 12:01

R44a40d86e57k 68J10a84n43a60t89a 9485416604512

Téměř žádná dálnice neznamená omezení ztrát na životech. Sice je jízda po dálnici bezpečnější než po silnici I. třídy, ale na druhou stranu přiláká k silniční dopravě nějaké lidi od ostatních drůhu dopravy (železniční, letecká), které jsou mnohem bezpečnější (30x-100x menší šance že se zabijete).

0/−1
16.1.2015 12:30

J67o79s31e32f 61V38o81m90á64č28k49a 5323694513224

Obávám se, že jste vyjmenoval věci, které právě dost dobře spočítat nejdou. Šly by velmi dobře spočítat v tržním prostředí, kde by byly zpoplatněny konkrétní silniční úseky a hluk, prach atp. by byly předmětem kompenzace provozovatele daného úseku zasaženým subjektům dle vzájemné domluvy. Ale v prostředí, kde je majitelem i provozovatelem stát, který postiženým nic nekompenzuje, pouze jim sám svým rozhodnutím stanoví limity negativních externalit, do kterých je musejí snášet bez jakékoliv kompenzace, prostě ten hluk a prach nijak věrohodně ohodnotit nelze.

0/0
16.1.2015 12:46

J88o72s85e31f 94H58o88n81e67š 7101652860923

Připadá mi to úsměvné sčítat počet aut.Tam,kde je neutěšená dopravní situace,zácpy atd tam je třeba něco dělat.

0/−1
16.1.2015 11:04

L86i75b69o65r 34W37a96l13i97c70h50i79e34w31i51c23z 3718466147364

Právě sčítání umožní lokalizovat úzká místa, dopravní proudy a navrhnout jejich efektivní řešení. Bez tohoto komplexního pohledu můžete maximálně vyřešit konkrétní úzké místo, ale nevíte, zda se to úzké místo pouze nepřesune jinam.

+3/0
16.1.2015 11:08

J53o78s31e48f 75H72o57n79e14š 7611662360103

To platí ve městech.Meziměstské silnice,tam je sčítání zbytečné

0/−1
16.1.2015 11:11

L83i86b66o56r 98W52a45l29i70c74h11i48e27w68i14c20z 3598296337924

Platí to obecně, bez ohledu na kategorii a umístění silnice. Výsledkem není pouze definování úzkých míst, ale i hmotnostní zatížení komunikace, optimalizace tras, ...

+1/0
16.1.2015 11:17

J39i23ř82í 24E12r38b34e52n 1203464506717

Zkuste se postavit na různá místa třeba u I/16 a budete překvapen rozdílností, náročností a vytížeností jednotlivých úseků. Řevničov, Mělník, Mladá Boleslav, jičínsko, Nová Paka, Trutnov - každých 30 km úplně jiná hustota dopravy a úplně jiná cestovní rychlost...

0/0
16.1.2015 16:32

J96o43s14e59f 75P22a32l29a44t31a 1433282121245

nejdřív dostavte všechny dálnice! sčítat dopravu umí počítače pomocí kamer už mnoho let, nevím proč platit další lidi, a kde jsou potřeba silnice a dálnice všichni víme, minimálně postavit všechny co jsou už v územním plánu

0/0
16.1.2015 10:36

L82i42b43o95r 88W58a38l12i56c73h50i25e84w11i18c40z 3688946627774

Nejde pouze o dálnice, ale o všechny kategorie silnic, včetně rozdělení na jednotlivé druhy dopravních prostředků. Sčítání může ovlivnit právě parametry nově budovaných nebo rekonstruovaných silnic, jako je kategorie, šíře, počty pruhů, ...

0/0
16.1.2015 10:42
Foto

I28v81a46n 70K91o57p15t50a 5597942261927

Jestli ten clovek nebude levnejsi než nakup pocitacu a kamer. Při takové jednorázové akci se to da předpokládat.

0/0
16.1.2015 11:13

J65i73ř35í 76K78o69c30u64r70e88k 6135444645228

Mno a co mýtnné brány? Kameru mají, takže chybí jeno SW. A může to jet 24/7

0/0
17.1.2015 14:46
Foto

I44v14a47n 97K60o51p69t95a 5727322471277

Postavíme je vvsude ? Mýtné brány počítají už ted drobnou nevýhodou je ze jsou jen na dálnici a par km jedniček.

0/0
18.1.2015 11:22

2125334838133

a ja muzu dat statu predbeznych pocet aut za deset let. za predpokladu neměnného politickeho prostredi a kontinualnich intervenci CNB to bude číslo: 4

0/0
16.1.2015 10:21

J35a77n 14P29r59o23v21a15z95n14í81k 6288734790831

Vzhledem k efektivnosti naší státní správy bych řekl, že 10 000 úředníků bude sedět kolem silnic s počítadlem v ruce.

0/0
16.1.2015 10:00
Foto

F85i29l31i61p 41D27o22n77é 2233691809691

Takovéto počítání aut nic neřeší. Je to jen další argument na utrácení peněz z daní občanů a utápění financí v dalších miliardových zakázkách. Nijak to neřeší příčinu množství aut. Problém je prostě v tom, že všichni musí být v rozmezí cca 2 hod na jednom místě.

Aut by ubylo, náklady firem by se snížili, kdyby firmy více používali volonou pracovní dobu a homeoffice. Dopravní špičky by se rozložili více v čase a nějaká část aut by ubyla úplně - protože by lidé pracovali z domu. Dnes jsou telefony a internet.

0/−1
16.1.2015 9:58
Foto

I98v98a73n 49K69o51p58t83a 5177402811937

To jde ale jen u některých profesi. Treba vyvojar SW. Tezko si představit ze třeba nakup cnc centra, na zakázku, by zakaznik jezdil resit k někomu domu.

+1/0
16.1.2015 11:18
Foto

F69i33l63i21p 40D29o18n63é 2543201699131

To samozřejmě, i jednotky procent třeaba jen v pátek by byla úleva.

0/0
16.1.2015 17:17

T42o52m24a13s 35N13o63v58o18t64n37y 3971646328879

Na to nepotřebuji sčítání za 100 mega. Každý ví, které silnice chybí.

0/0
16.1.2015 9:50

P57e49t26r 71N54o98v22á96k 5864164526

U ŘSD zřejmě neumí v roce 2015 dělat datamining. V současnosti určitě data o průjeznosti mají k dispozici z různých typů měřících zařízeních kolem silnic a dálnic, jen je umět efektivně využít za zlomek ceny ručního sčítání....

+1/−1
16.1.2015 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.