Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další pokus o rychlíkové soutěže. Stát už netrvá na uznávání jízdenek

Ministerstvo dopravy zkusí poněkolikáté vybrat v transparentní soutěži provozovatele státem objednávaných rychlíků. Začne nejmenší možnou zakázkou: pěti páry rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o74m15á91š 43Z13a48h19á92l39k92a 7830162767170

Já jako častý cestující vlakem uznávaná jízdenek chci. Ministerstvo si určitě poradí, jsou placeni z našich daní, tak žádné výmluvy.

0/0
6.3.2015 20:54

V85a38c51l59a70v 98H84a93j83e64k 3636599819

Uznávání jízdenek je v podstatě technická záležitost i když na trati Pha-OVA mezi stávajícími dopravci i to je problém. Ale obecně je to problém ekonomický, tedy vymyslet a realizovat podílování tržeb mezi dopravci.

0/0
1.2.2015 18:33

J65o80s88e48f 70T16r75ö15g64l 8739872566426

Stát objednává a dotuje rychlíky u ČD. Stát zároveň vysoutěží a bude dotovat rychlíky u dalšího dopravce na trati Plzeň-Most. Stát zároveň reguluje jízdné a kompenzuje povinné slevy (třeba studentské).Za této situace je zcela absurdní nevyžadovat vzájemné uznávání jízdenek a ministr, který o tom jen uvažuje, zasluhuje odvolat IHNED.

Zjednodušeně se dá situace přirovnat k šéfovi, kterému odmítají podřízení spolupracovat a on jim raději ustoupí a z pracovních úkolů sleví. Takového by ho měl generální vyrazit (a ty dva taky).

+2/−1
31.1.2015 22:59

V31a16c70l42a14v 17H26a98j11e65k 3896879759

On je trochu v szizofrenní situaci. Nemůže své podřízené, tedy ČD nutit do nevýhodné smlouvy na které finančně prodělají. Ono to totiž není o uznávání jizdenek, ale o dělbě tržeb.

+1/−1
31.1.2015 23:15

J18o50s88e21f 17T77r48ö87g37l 8369582136446

Proč by měly ČD prodělat? Na objednaných spojích jim stát dorovnává ztrátu včetně mírného zisku. Propad tržeb bude znamenat větší kompenzaci, ČD neprodělají (a podobně ani ten vysoutěžený dopravce).

0/0
31.1.2015 23:39

V44a69c40l79a72v 76H70a23j65e63k 3866229329

A že se kolem toho tak dlouho neúspěšně jedná, když je to tak kednoduché??  

(1) Výše prokazatelné ztráty sestanoví jako rozdíl mezi výší ekonomicky oprávněných nákladů zvýšených opřiměřený zisk a celkovými výnosy z provozování veřejné drážní osobní dopravyvlaky regionální a celostátní dopravy. Další podrobnosti jsou zde Vyhláška č. 241/2005 Sb

0/0
1.2.2015 0:07

T58o52m65á65š 79Z33a57h82á40l67k63a 7740622807770

Napsal jsem tuto připomínku na Facebookový profil strany ANO. Ať to panu ministrovy vysvětlí.

0/0
6.3.2015 20:55
Foto

O92t42a 78L44ö83b11l 8719809386698

Ať na této trati, Most - Plzeň, jede jakýkoliv vlak. Nezrychlí se to. Je to převážně jednokolejní trat, jejíž vedení je ještě z doby Rakouska-Uherska.

+2/0
31.1.2015 9:24

J84a26n 20Z14e94m83a35n 1336945554886

koloŤok?

0/0
30.1.2015 19:24

M45i71r69o77s79l85a60v 39Z72i26k97m23u89n44d 7719303174773

Všichni slintají po špičkové veřejné dopravě jako funguje ve Švýcarsku (a blekotají o tom, kolik tam existuje "soukromých železnic" (počínaje SBB přes BLS, SOB až k malým úzkým .....), které si ovšem nekonkurují (ony si tam dokonce nekonkurují autobusy a vlaky), ale všichni současně kulhají za vytvořením stejných pravidel hry jako v tom vybájeném švýcarském ideálu ... tam všichni jezdí na jednu jízdenku, bez ohledu na které zastávce v automatu je zakoupena - i na autobus z X do Y si můžete koupit jízdenky na železniční zastávce v polích na opačném konci Švýcarska ...

Na trasu z Zermatu na Gornergrat jsem si kupoval jízdenku ve Vispu, z Zermatu mi na jejím základě vydali čipovou kartu pro vstup do turniketu ...

Svým způsobem to podobně funguje i v sousedním Německu. Nechápu, že Ťok, jehož považuji za rozumného člověka tohle neví ... asi mu to jeho (ne)poradci neřekli ...

V tom Švýcarsku to funguje totiž tak, že tam se jezdí podle toho, jak pískají SBB, protože se jezdí podle jedněch předpisů, jsou tam uznávány celostátní slevové karty (GeneralAbo, Halbtax ABO) a to i mnoha městech v jejich MHD ... Představte si, že máte IN KARTU ČD s aplikací roční jízdenka a jezdíte na ní v MHD Praha, Brno, Ostrava ... v rámci Česka nepředstavitelné (TO NEJDE), v rámci Švýcarska NORMÁLNÍ ...

Dokud nebude v železniční dopravě zavedena DIKTATURA zdravého rozumu, tak se nic výrazně nezlepší ...

Podmínkou výběrového řízení by mělo být např. uznávání mezistátních jízdenek nebo jízdenek InterRail ...

Cizinci jezdícím bez problému po celé civilizované Evropě (Holandsko "x" dopravců akceptujících InterRail, podobně ve Švédsku) jsou ukradené žabomyší války českých dopravců v rámci jejich uražené ješitnosti (tedy šéfů a majitelů firem)  ...

+18/0
30.1.2015 14:05

L47a57d79i83s36l19a48v 41S71a35u71e78r 8487381843324

Jediným a hlavním důvodem proč ministr zrušil nutnost uznávání jízdenek .

 

- České dráhy a jejich odbory budou vždy dělat obstrukce a odmítnou již dopředu uznat jízdenku soukromého dopravce což v reálu opětovně ŽÁDNÁ SOUTĚŽ a zpět k monopolu ČD.

Osobně nejezdím často vlakem (cca 10x do roka), ale od doby co přišla konkurence na směr Praha - Ostrava a zpátky jde pořádně vidět zkvalitnění služeb ČD v Pendolínech, nižší ceny jízdenek atd.

+3/−3
30.1.2015 17:24

R14a95d17e73k 15J30a85n30a98t95a 9685276954232

Jaké onstrukce? Obávám se, že nemáte pravdu.

Už dávno můžete bez problému v pokladně ČD koupit jízdenku do Kraslic, Svobody nad Úpou či Kamenice n.Lipou, třebaže tam jezdí někdo jiný.

V mnoha krajích (Středočeský a Praha, Jihomorasvký, Královehradecký a Pardubický, Liberecký) uznávají ČD i jízdenky krajského integrovaného dopravního systému. ČD také odkajživa uznávají mezinárodní jízdenky vydané kteroukoliv evropskou železnicí. Tržby se samozřejmě přefakturovávají.

0/0
30.1.2015 18:43

J59a21n 14S26ů26r17a 4415653873422

Obávám se, že v tomto je přístup ČD a OSŽ velmi podobný. Někdy jim vadí něco, co jim jindy nevadilo. Například soutěž na Jizerskohorskou železnici: tu vyhráli, tak žádné kvičení o znevýhodnění zákonem o veřejných zakázkách či péčí o nádraží. O rok později už řev ohledně Krnova. S uznáváním jízdenek je to to samé. Strašně to omezí železnici, ale jinde se bez problémů dohodli. Bohužel na ČD převládá v myšlení velké části vedoucích zaměstnanců způsob myšlení Vymyslíme, jak to nejde udělat.

+2/−1
30.1.2015 21:50

V68a41c54l88a14v 10H46a58j84e14k 3226679349

Zapoměl jste soutěž na pošumavské lokálky :-)

0/0
30.1.2015 22:51

J10a13n 42S37ů93r63a 4375223793232

Máte pravdu. Ale pokud se nepletu, tak ta CD zatím nevadí:-)

0/0
30.1.2015 23:17

V74a21c22l67a43v 22H68a24j72e39k 3296409459

A že si pane Sůra ti jedině schopní soukromí dopravci RJ a LE  na trati Praha-Ostrava jízdenky vzájemně uznávají. Nikdo jim v tom přece nebrání a ČD už vůbec ne8-o

0/0
1.2.2015 18:58

J88a40n 40S94ů95r32a 4685213183472

A k čemu by jim to bylo? že nějaký sotousek jedouci z prahy do ostravy pojede do pardubic s Rj,pak zas s le? Jde o jednu trať

+1/0
1.2.2015 19:11

V52a79c25l22a74v 13H71a34j15e55k 3616409239

nebo, že z nějakého důvodu nestihne vlak jednoho dopravce, tak pojede tím nejbližším toho druhého.

0/0
1.2.2015 19:23

J91a87n 77S24ů71r45a 4975943933802

Tak si lístek zrušíte v aplikaci jednoho dopravce a koupite u druheho.zabere to tak půl minuty.

+1/−1
1.2.2015 19:27

V71a96c48l62a32v 42H26a57j54e63k 3126739249

Takže dle Vás je vlastně vzájemné uznávání jízdenek zbytečné??

0/0
1.2.2015 19:34

J63a95n 55S49ů68r67a 4945353883362

Nikoliv na trasách s přestupy

+1/0
1.2.2015 19:39

V98a27c13l17a53v 53H49a72j49e57k 3856449509

tomu nerozumím. Jaký je rozdíl mezi trasou Praha -Ova a Praha-Děčín, nebo Plzeň-Most??

0/0
1.2.2015 19:42

P76e64t19r 11N71e39c14h85a58n88i23c63k60ý 7743896588360

15 minut před odjezdem ! To je strašně dlouhá doba na rozhodnutí jestli mi to ujede nebo ne

0/0
2.2.2015 10:49

V36a84c45l17a21v 62H14a39j19e13k 3106249399

Opravdu?? A to máte z vlastní hlavy nebo jste tu smlouvu viděl? Pan Sůra nám určitě poví o čem byla poslední verze smlouvy8-o

0/0
30.1.2015 19:47

V34a66c76l61a15v 71H13a57j92e62k 3596329229

Miroslave a víte nebo alespoň tušíte jaký je za tím ekonomický model ? Tedy clearing mezi dopravci, nebo nebo úhrada bruto nákladů všech dopravců, či jiná varianta???

0/0
30.1.2015 19:49

P68e23t92r 88N92o73v82o89t31n59y 3589142699532

A jaky? Bud chcem bordel a nebo sitovost.

0/0
31.1.2015 0:19

V55a96c42l30a10v 85H44a58j88e96k 3836239849

fakt ?? Takže když pojedu z Plzně do Mostu s Arriviou na jízdenku ČD, tak dokážu dát do podmínkek že bude uznávat jízdenky ČD, ale když za to nedostane od ČD ani kačku, tak do toho výběrka ani nepůjde. Leda by ministerstvo kompletně hradilo všechny náklady. A to je ten ekonomický model, o kterém mluvím.

0/0
31.1.2015 23:20

J86a32r77e91k 82K56a87l49i45v25o25d24a 7166493561436

To bude jízdenkový mišmaš jako v Polsku...

+4/0
30.1.2015 12:34

V45a27c12l11a11v 59H12a94j30e39k 3326369339

Jo Šíp s VŠE je skutečně dopravní expert. A na tom nic nemění ani to že 3 nebo 4 roky řídil České dráhy. Když došlo k nějakému problému, který měl rozhodnou, tak to udělal tak že řekl náměstkům, ať se spolu nějak dohodnou.

0/0
30.1.2015 12:34

A63l14e91x19a59n96d13r 97K80o66s31t23k64a 8152618276144

Říkáte, pracoval dle hesla: Kdo nic nedělá, nic nezkazí?

0/0
30.1.2015 12:36

V85a78c93l12a54v 61H65a21j83e84k 3716759959

Ne, to bychom mu křivdil,ale nevěnoval se vlastnímu praktickému řízení firmy, ale podstatě plnil úlohu ministerstva, tj. připravoval rozparcelování ČD na provozování dráhy, dálkovou a regionální osobní dopravu, vyčlenění nákladní dopravy. Tedy v roce 1994 připravoval stav, ke kterému se od roku 2003 do současnosti došlo postupnýmu kroky.  takže spíše se pohyboval v teoretické rovině.

0/0
30.1.2015 12:42

V62i26k65t23o21r 61N21á32r96o88ž58n39ý 3469452458

Jeho kroky přišly tehdejší dráhy na miliardy korun.

Když oddělil nákladní dopravu od osobní..a najednou ve stanici byli místo jednoho přednosty dva přednostové. Místo jednoho služebního auta dvě služební auta a místo jedné sekretářky dvě sekretářky...

Natolik zvýšil náklady firmy , že jeho nástupce to zasa všechno uváděl do stavu před Šípem....

+1/0
30.1.2015 13:20

V78a86c93l95a43v 12H35a46j56e38k 3616589399

No ono tak úplně nebylo. Záleželo na regionu, jak se k tom,u postavil. Třeba v ústeckém kraji se počet přednostů sníži z 90 na cca 60. Obecně se počet vedoucích pracovníků nezměnil a rozdíl mezi platem přednostou a náměstkem či dozorčím nebyl rozhodně tak velký aby to dělalo takové částky. A služební auta měly jen ty největší stanice a nemyslím že se se kvůli rozdělení dokupovala. Většinou zůstala u provozních přednostů a půjčovali si je.

0/0
30.1.2015 13:33

M52i48r23o28s35l15a69v 67Z95i98k90m49u65n92d 7629803154523

Ať měl Šíp jakékoli minusy, tak to byly na ČD "zlaté časy" ve srovnání s dnešním stavem ... šéfoval cca 100 000 lidem za zlomek toho, co dnešní šéfové se zlomkem lidí ...

+3/0
30.1.2015 14:07

V24a25c30l74a14v 96H76a78j62e59k 3906299669

Z finančního hlediska rozhodně  r. 1989-2003 lepšími časy nebyly a důsledkem bylo výrazné zhoršení stavu všeho, zejména kolejových vozidel, a jeho minimální inovace a zhoršená údržba. Tedy současný stav je důsledkem devastace ČD jeho vlastníkem. Přitom nyní používaná metodika financování osobní dopravy formou závazku objednavatele byla známá už v roce 1989 za komančů. Ale Klausovi a spol se nechtělo financovat osobní dopravu.

0/−1
30.1.2015 14:56

J82a98n 61S91ů54r49a 4445213203392

čemu rozumíte vy, pane Hájku? Mám vás citovat jako dopravního experta?

0/0
30.1.2015 17:34

V74a21c90l94a14v 92H46a41j82e74k 3336189439

Otázkou je co je to pojem dopravní expert. Pro mne to byl třeba Jaroslav Kocourek, který je bohužel už několik let po smrti.

0/0
30.1.2015 19:53

J24a31n 73S19ů30r58a 4355163183152

Čemu rozumíte Vy, pane Hájku?

0/0
30.1.2015 20:32

V79a34c66l65a40v 69H36a64j18e13k 3146899109

Železnici určitě více než vy. Mám k tomu potřebné vzdělání i bohaté zkušenosti z praxe. Ale za experta v tom širokém všeobjímajícím obsahu tohoto slova se rozhodně nepovažuji.

0/0
30.1.2015 20:37

J92a16n 81S73ů69r22a 4585453903582

To Vám gratuluji.

0/−2
30.1.2015 20:37

P90e28t77r 32N75o34v90o61t14n67y 3129852259782

Důležite je mit poslední slovo.

+1/0
31.1.2015 0:22

M36a80r11t22i47n 67N10o40v19o41t72n26ý 3236766601464

Taky byste mohl občas komunikovat trochu s větším nadhledem a ten sarkasmus si dopustit. :-/

0/0
31.1.2015 2:11

J95i55ř43í 43E17r73b22e91n 1143874826227

To jméno mi je povědomé, nechodil on taky na idnesácké diskuse?

0/0
30.1.2015 22:29

V52a85c41l89a30v 65H94a42j40e57k 3326529909

Neřekl bych. Ale leckde najdete jeho knih s fotografiemi s železniční tématikou. Byl to skutečně pan železničář,

+1/0
30.1.2015 22:40

P90a86v68e90l 12V18a76ň84h52a31r15a 9398807452280

Uznavam, ze je to opruz a ma to spoustu nevyhod. Na druhou si myslim, ze si na to lidi zvyknou. Presedani z vlaku na bus je bezne a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze si musi koupit druhy listek. A navic si myslim, ze se ti dopravci nakonec domluvi, protoze je to vyhodne pro obe strany (oba prepravi vic cestujicich).

0/0
30.1.2015 12:28

R17o88m30a43n 79P26o28l66á55č41e35k 5926209655

Jak se to vezme... 5 párů vlaků... Takže ráno ok, protože pojedou ČD, ale odpoledne už budu muset kupovat...

Jenže pak mi ztratí výhodu tratová jízdenka a už cenově jsem na tom hůře...

Prostě je to hurá akce, která povede akorát ke zhoršení systému...

+1/0
30.1.2015 12:36

P13e64t97r 20P89e26t81r 6343332238843

To je zase blbost, jestli netrvají na uznávání jízdenek tak ať tu soutěž vůbec nevypisují. Představte si, že pojedete někde z vesnice za Ostravou do Chebu a průvodčí vám nebude schopná nacvakat lístek, protože si v tom množství soukromníků nepamatuje, kdo tam jezdí a jaké má tarify (ano, už dneska se s tím celkem často setkávám). Tím skončí taky přestupitelnost mezi vlaky, už nebude možné, abyste v půlce cesty přestoupili třeba z EC na R, protože každý z nich bude provozovat někdo jiný takže musíte koupit buď novou jízdenku nebo s tím rovnou počítat, předem si naplánovat trasu a té se držet (podle toho koupit lístek) a nebo mít prostě smůlu.

Různí dopravci taky znamenají, že vlaky na sebe nebudou nejspíš čekat, takže poslední přípoje prostě nestihnete, jak se to bude řešit s kompenzacemi je taky otázka.

Jestli nebude stát trvat na plné integraci tak ať se na to rovnou v*sere nebo to skončí tak, že soukromníci budou provozovat svoji železniční síť, která bude více či méně nezávislá na čd a té celostátní. A o tuhle možnost tu nikdo nestojí

+1/0
30.1.2015 12:28

J73a44n 67J42e19m84e89l83k58a 1235330

Podle me jsou 2 cesty. Bud se cd nauci i jako statni organizace pruzne pracovat, bude dobre rizena. Pak je podle me skoda ji napriklad pro primestskou dopravu zabijet. Tezko ale muze byt tolik rezijek, investice typu regionova a rekonstrukce starych vagonu, co uz maji jit do srotu misto novych stroju. Pak ma byt co nejvice nedotovanych vlaku a mezi nimi konkurence. Dotovat se maji cd pouze malo, za spoje v okrajovych casech, sitovost, prepravu predmetu atd. U dotovanych spoju, pokud cd budou dobre fungovat a nakupovat Skodu nechat treba jen 30% trati jako motivace soukromnikum. Radsi dotovat a investovat szdc, aby koleje byly konkurence schopne, poplatky za pouziti koleji co nejmensi, aby co nejmene dopravcu muselo brat dotace a byla otevrena soutez. Nebo model prodej jizdenek szdc na nadrazi a rozdelovani dotaci podle prepravenych pasazeru.

0/−1
30.1.2015 11:50

P68e12t18r 20N73i68v11n45i70c81k83ý 3732864275497

Nevidím problém s neuznáváním jízdenek. Každý dopravce jezdí svými vlaky s vlastními jízdenkami. Je na cestujícím, jestli mu fakt tak vadí, že si musí koupi více jízdenek, nebo pojede jiným způsobem (autobusem, autem), nebo zůstane sedět doma. Každého volba.

I dopravce má právo si zvolit, co se mu vyplatí více, jestli uznávat nebo neuznávat jiné jízdenky.

0/−5
30.1.2015 11:17

R41o70m54a12n 34P63o96l30á93č51e82k 5976229315

U státem dotované dopravy to je špatně...

Pokud jedu soukromým busem, který to provozuje na svoje triko, tak ok...

+3/0
30.1.2015 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.