Diskuze

Další pokus o rychlíkové soutěže. Stát už netrvá na uznávání jízdenek

Ministerstvo dopravy zkusí poněkolikáté vybrat v transparentní soutěži provozovatele státem objednávaných rychlíků. Začne nejmenší možnou zakázkou: pěti páry rychlíků mezi Plzní a Mostem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já jako častý cestující vlakem uznávaná jízdenek chci. Ministerstvo si určitě poradí, jsou placeni z našich daní, tak žádné výmluvy.

0 0
možnosti

Uznávání jízdenek je v podstatě technická záležitost i když na trati Pha-OVA mezi stávajícími dopravci i to je problém. Ale obecně je to problém ekonomický, tedy vymyslet a realizovat podílování tržeb mezi dopravci.

0 0
možnosti

J20o42s40e52f 12T13r12ö74g15l

31. 1. 2015 22:59

Stát objednává a dotuje rychlíky u ČD. Stát zároveň vysoutěží a bude dotovat rychlíky u dalšího dopravce na trati Plzeň-Most. Stát zároveň reguluje jízdné a kompenzuje povinné slevy (třeba studentské).Za této situace je zcela absurdní nevyžadovat vzájemné uznávání jízdenek a ministr, který o tom jen uvažuje, zasluhuje odvolat IHNED.

Zjednodušeně se dá situace přirovnat k šéfovi, kterému odmítají podřízení spolupracovat a on jim raději ustoupí a z pracovních úkolů sleví. Takového by ho měl generální vyrazit (a ty dva taky).

2 1
možnosti

On je trochu v szizofrenní situaci. Nemůže své podřízené, tedy ČD nutit do nevýhodné smlouvy na které finančně prodělají. Ono to totiž není o uznávání jizdenek, ale o dělbě tržeb.

1 1
možnosti
Foto

O77t26a 17L42ö44b32l

31. 1. 2015 9:24

Ať na této trati, Most - Plzeň, jede jakýkoliv vlak. Nezrychlí se to. Je to převážně jednokolejní trat, jejíž vedení je ještě z doby Rakouska-Uherska.

2 0
možnosti

Všichni slintají po špičkové veřejné dopravě jako funguje ve Švýcarsku (a blekotají o tom, kolik tam existuje "soukromých železnic" (počínaje SBB přes BLS, SOB až k malým úzkým .....), které si ovšem nekonkurují (ony si tam dokonce nekonkurují autobusy a vlaky), ale všichni současně kulhají za vytvořením stejných pravidel hry jako v tom vybájeném švýcarském ideálu ... tam všichni jezdí na jednu jízdenku, bez ohledu na které zastávce v automatu je zakoupena - i na autobus z X do Y si můžete koupit jízdenky na železniční zastávce v polích na opačném konci Švýcarska ...

Na trasu z Zermatu na Gornergrat jsem si kupoval jízdenku ve Vispu, z Zermatu mi na jejím základě vydali čipovou kartu pro vstup do turniketu ...

Svým způsobem to podobně funguje i v sousedním Německu. Nechápu, že Ťok, jehož považuji za rozumného člověka tohle neví ... asi mu to jeho (ne)poradci neřekli ...

V tom Švýcarsku to funguje totiž tak, že tam se jezdí podle toho, jak pískají SBB, protože se jezdí podle jedněch předpisů, jsou tam uznávány celostátní slevové karty (GeneralAbo, Halbtax ABO) a to i mnoha městech v jejich MHD ... Představte si, že máte IN KARTU ČD s aplikací roční jízdenka a jezdíte na ní v MHD Praha, Brno, Ostrava ... v rámci Česka nepředstavitelné (TO NEJDE), v rámci Švýcarska NORMÁLNÍ ...

Dokud nebude v železniční dopravě zavedena DIKTATURA zdravého rozumu, tak se nic výrazně nezlepší ...

Podmínkou výběrového řízení by mělo být např. uznávání mezistátních jízdenek nebo jízdenek InterRail ...

Cizinci jezdícím bez problému po celé civilizované Evropě (Holandsko "x" dopravců akceptujících InterRail, podobně ve Švédsku) jsou ukradené žabomyší války českých dopravců v rámci jejich uražené ješitnosti (tedy šéfů a majitelů firem)  ...

18 0
možnosti

Jediným a hlavním důvodem proč ministr zrušil nutnost uznávání jízdenek .

 

- České dráhy a jejich odbory budou vždy dělat obstrukce a odmítnou již dopředu uznat jízdenku soukromého dopravce což v reálu opětovně ŽÁDNÁ SOUTĚŽ a zpět k monopolu ČD.

Osobně nejezdím často vlakem (cca 10x do roka), ale od doby co přišla konkurence na směr Praha - Ostrava a zpátky jde pořádně vidět zkvalitnění služeb ČD v Pendolínech, nižší ceny jízdenek atd.

3 3
možnosti

To bude jízdenkový mišmaš jako v Polsku...

4 0
možnosti

Jo Šíp s VŠE je skutečně dopravní expert. A na tom nic nemění ani to že 3 nebo 4 roky řídil České dráhy. Když došlo k nějakému problému, který měl rozhodnou, tak to udělal tak že řekl náměstkům, ať se spolu nějak dohodnou.

0 0
možnosti

Říkáte, pracoval dle hesla: Kdo nic nedělá, nic nezkazí?

0 0
možnosti

Uznavam, ze je to opruz a ma to spoustu nevyhod. Na druhou si myslim, ze si na to lidi zvyknou. Presedani z vlaku na bus je bezne a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze si musi koupit druhy listek. A navic si myslim, ze se ti dopravci nakonec domluvi, protoze je to vyhodne pro obe strany (oba prepravi vic cestujicich).

0 0
možnosti

Jak se to vezme... 5 párů vlaků... Takže ráno ok, protože pojedou ČD, ale odpoledne už budu muset kupovat...

Jenže pak mi ztratí výhodu tratová jízdenka a už cenově jsem na tom hůře...

Prostě je to hurá akce, která povede akorát ke zhoršení systému...

1 0
možnosti

P62e89t22r 24P15e73t75r

30. 1. 2015 12:28

To je zase blbost, jestli netrvají na uznávání jízdenek tak ať tu soutěž vůbec nevypisují. Představte si, že pojedete někde z vesnice za Ostravou do Chebu a průvodčí vám nebude schopná nacvakat lístek, protože si v tom množství soukromníků nepamatuje, kdo tam jezdí a jaké má tarify (ano, už dneska se s tím celkem často setkávám). Tím skončí taky přestupitelnost mezi vlaky, už nebude možné, abyste v půlce cesty přestoupili třeba z EC na R, protože každý z nich bude provozovat někdo jiný takže musíte koupit buď novou jízdenku nebo s tím rovnou počítat, předem si naplánovat trasu a té se držet (podle toho koupit lístek) a nebo mít prostě smůlu.

Různí dopravci taky znamenají, že vlaky na sebe nebudou nejspíš čekat, takže poslední přípoje prostě nestihnete, jak se to bude řešit s kompenzacemi je taky otázka.

Jestli nebude stát trvat na plné integraci tak ať se na to rovnou v*sere nebo to skončí tak, že soukromníci budou provozovat svoji železniční síť, která bude více či méně nezávislá na čd a té celostátní. A o tuhle možnost tu nikdo nestojí

1 0
možnosti