Diskuze

Škoda láme rekordy, přesto chce šetřit na lidech. Odbory mluví o stávce

V mladoboleslavské Škodě Auto houstne atmosféra. Strašákem až osmi set zaměstnanců se stala zkratka HPO, neboli plán firmy vyčlenit některé profese do externích firem a zajistit efektivnější chod celé automobilky. Vedení čeká nelehké vysvětlování. V době, kdy se firmě rekordně daří, odbory hrozí stávkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trochu potrefeny Krutil napsal, ze Nemci paltoi blbcum Cechum mizernych 40.000 Kc mesicne, v Nemecku by museli platit 10 x tollik.

Procpak tedy Sobotka neudela minimalni mzdu kolem 40 tisic?

Uz jsem vicekrat napsal, ze lepsi varianta byla, neprodat Skodu, jak chtel blb

Klaus, ale zprivatizovat (t.j. rozkrast) ceskou cestou.

Davno  mohli pracanti ze Skody byt  na podpore, Skoda by se rozkradla, jako Stehlik na Kladne atd.

a nemusel jste nadavat na zle Nemce a fasisty.

Ja se jim take divim, ze  investuji v korupcnim prostredi.

0 0
možnosti

Ať berou zaměstnanci aspoň 1.500 EUR. Jsem pro stávku, držím palce.

0 0
možnosti

Takže už nestraší jen HTP, teď už dokonce i HPO.

1 0
možnosti

Zatím tady strašíte svou trapností jen vy;-D

1 2
možnosti

J42a98n 96B87a93r63t31o23n

28. 1. 2015 23:53

No konečně to prosáklo ven.

Nedokážete si představit, co se v MB děje.

Přesčasy v kanceláři nepovinně povinné, však odbory přece zajímají jen lidé z výroby.

Bylo Vás na to 20, bude vás 15, bylo vás 5, budete 3. Udělej to na notebooku doma přes noc, nebo přes víkend. A německy prosím, co na tom, že jsme v ČR a že úřední jazyk v VW Group je angličtina.

A Němec si mezitím zařídí vilu u Prahy, asistenta/sekretářku přímo z Německa, nebude zaměstnávat Čecha/Češku se státnicemi. 

Španělé ze SEATu a Němci z AUDI nechápou, když jim to člověk vypráví.

2 1
možnosti

Snizovani stavu zamestnancu neni neco co by vymyslela Skodovka nebo VW. Je to bezny nastroj v soukrome sfere. To ze statni sektor dokaze drzet nepotrebna tepla mistecka a platit treba cely zivot nekomu kdo neni zadnym prinosem neznamena ze si to muze dovolit take kazdy soukromnik ktery musi na rozdil od statu prezit v realite "ma dati-dal"

Z domova delam taky, nekdy v sobotu a nedeli, nekdy o svatku nebo dovolene. Nevidim v tom nic problematickeho kdyz si pak vyberu volno jinde a jindy. Neverim ze odborari zrovna ve Skodovce ignoruji nejake neproplacene prescasy.

Pokud nekdo chce reporty treba v cinstine tak je udelam v cinstine kdyz ji budu umet. Nechapu tenhle problem. Pokud cinsky neumim a pozice to nevyzaduje tak to proberu v trojuhelniku ja-muj nadrizeny-ten kdo me to zadal.

A opravdu nechapu proc by si nejaky nemec nemohl zaridit vilu u Prahy a mit nemeckou sekretarku. Vam snad nekdo diktuje kde si smite co zaridit a koho smite a nesmite zamestnavat :o ?

1 1
možnosti

Svarcsystem je u nas velmi popularni a Necas s Kalouskem jej velmi tolerovali. 

Nyni chce mit i Skoda vyhodu tohoto systemu. Oni ti nemecti majitele jsou trochu konzervativni, neznaji ceske finty,  v Nemecku nic takoveho neni legalni, ale v Cesku, kde jsou milony OSVC a Svarcsytemaku se budou muset i Skoda a VW prizpusobit.

Navrhuji, aby si kazdy pracant na montazni linku prinesl svuj vercajk a platil po odpocitani 80 % pausalu svoje socialni z minima, tak to totiz dela 86 % OSVC.

Je to optimalizace dani a kdyz uz mame i senatora bydliciho v Monaku, muzerme mit

i firmy bez vlastnich zamestnancu. 

HURA - za optimalizaci dani.

7 2
možnosti

Mozna by stalo za to se spis zamyslet proc se tomu tak deje a jak to zmenit nejakou pozitivni motivaci misto represivni upravy zakona.

Lidi proste se.re ze jako zamestnanci celkove odvadeji statu vic nez polovinu svojeho prijmu. Jako OSVC odvadeji vetsinou daleko mene.

Zamestnanec ma sice spoustu malych vyhod oproti OSVC, ale rozhodne to nejsou takove vyhody kvuli kterym by se vyplatilo nehat si brat o tolik vic na danich a odvodech. Celkove lidi protoze nemaji pocit ze za "svoje dane" dostavaji adekvatni prosluzbu a proto hledaji cesty jak je neplatit.

Existuji staty s podobnym danovym zatizenim a nebo i trochy vyssim, ale tam dostavaji zakaznici statu za to nejspis adekvatni protisluzbu. Pak existuji take staty s minimalni az temer nulovou danovou zatezi a tam zase od stau nikdo nic neceka.

U nas mame takovou kombinaci vysoke danove zateze a mizernych statnich sluzeb. Dokud se tohle nezmeni tak ani plosne zruseni zivnosti nepomuze ... akorat se z vic lidi stanou rezidenti treba toho Monaka.

2 1
možnosti

To máme ve frimě taky, zákázek habaděj, zisky rostou, ale firma propouští lidi. No prostě idylka. Víc práce pro míň lidí. ;-(

7 0
možnosti

to je ta tzv. optimalizace.. firma bude mít nižší náklady, ale vyšší zisk.. zaměstnanec víc práce, ale nižší plat.. každopádně v průměru se budou mít obě skupiny dobře..  tato novodobá éra otrokářská začala ještě před krizí, kterou se však hodně rádoby podnikatelů ohání, pro "zdůvodnění" snížení investic nebo platů zaměstnancům.. je sice pravdou, že sebelepší podnikatel bude mít nízký nebo žádný zisk bez zaměstnanců, ale to při velikosti svého ega nebo bramborákového SUV nevidí..  ale nemějme jim to za zlé - vždyt oni jsou v roli obětních beránků..  tam nepočítám poctivé živnostníky..

2 0
možnosti

J66a11n 95H62o53n91z30í64k

28. 1. 2015 19:14

Tak se mi zdá že jde jen o nenažranost akcionářů,kteří chtějí jen vyšší zisky.Podobné projekty probíhají v mnoha firmách pod různými záminkami a různými názvy projektů.R^

3 1
možnosti

V Číně a vůbec v Asii to zvládnou za nižší ceny,odbory jsou nám ukradený.Nedělejte si iluze do budoucna.No a prázdné fabriky mohou používat čeští bezdomovci.To víte,takový je vlastně Byznys.Spletl jsem to.Kapitál.Každý blb to snad jednou pochopí.Hlavně,když stojí před bránou podniku.;-D

1 0
možnosti

Tak v tomhle pripade nejspis nejde o snahu o okamzite snizeni vydaju prevedenim zamestnancu z kmenovych na externi.  V budoucnu pokud na trhu prijde utlum muze Skoda Auto velmi usetrit tim ze se stavajicich podminek neprodlouzi externi firme kontrakt a bude tlacit na nizsi cenu a snizeni poctu pracovniku.  Momentalne se ve Skode Auto velmi investuje do zvyseni produktivity prace (rozumej nove vykonejsi stroje, technologicke postupy v brzke budoucnosti 3D tiskarny ve vyvoji atd.) ktera umozni snizeni poctu casti pracovniku.  Tyto zmeny prinesou zaroven nove prilezitosti pro napriklad programatory v SAPu, kteri prijdou jako externi zamestnanci na dobu urcitou.  Tito lide jsou velmi dobre zaplaceni (120,000 - 150,000 mesicne), protoze nejsou jednoduse nahraditelni a maji velkou zoodpovednost.  Toto neni nic noveho pod sluncem a tento trend se tyka vetsiny sveta.  Napriklad USA a Japonsko si timto trendem prochazi jiz skoro dve desetileti.

2 1
možnosti

nesouhlasim, třeba v německu se počet kmenových zaměstanců rozhodně nesnižuje a naopak se neustále doplňuje. Ono je to pro každýho externistu taková dobrá motivace se stát kmenovym zaměstancem. vždycky se stavy redukují pouze externisty a když je externista dobrý a má zájem, tak minimálně po dvou letech, ale třeba až po pěti se stane kmenovym zaměstancem.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Statistici vylepšili odhad výkonu ekonomiky. HDP loni klesl o 0,2 procenta

28. března 2024  10:18

Česká ekonomika v loňském roce klesla o 0,2 procenta, zpřesnil Český statistický úřad (ČSÚ) svůj...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!