Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy odpustily výrobci lokomotiv pokutu. Teď hrozí, že zaplatí samy

České dráhy odpustily Škodě penále za pozdní dodání elektrických jednotek Regiopanter. To se nelíbí kontrolorům ministerstva financí a hrozí, že dopravce bude muset vracet přes čtvrt miliardy z přidělené dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S27t30a84n24i83s41l13a92v 60T47e72s48a10ř 9337564452904

Hlavně bych nechal prověřit, jestli náhodou za "odpuštění" nedostal "odpustek"

0/0
4.2.2015 18:25
Foto

M13i16l37o26š 94H33o61v78o69r29k64a 2850833216167

Nezapomeňte se podívat do jiných zemí. Podívejte se jaké zastoupení mají Siemensy v Německu... Tak jako jsou Němci rádi za to, že jim na drahách jezdí německé Siemensy, tak přeci musí být i Čech rád, že jezdí v českém vlaku! Neřeknu, kdyby ty vlaky stály za starou bačkoru, ale jedná se o kvalitní české výrobky! Chraňme si národní poklady a važme si jich, už nám jich moc nezbývá!

0/0
3.2.2015 2:48

A55n78n85a 15B96e80z34o65u19c16k56á 9413531630806

Pokutu bych chápala v případě, že by vlaky nejezdily... Tohle je šikana! ČD se zachovaly kolegiálně, nevidím v tom problém.

0/0
3.2.2015 2:35

Z22d52e44n40e55k 41Š75i78t31i96n33a 2453248210485

Peníze z jedné kapsy do druhé. Hlavně, že je o čem psát.

0/0
2.2.2015 22:09

R17o75m36a65n 91R31y47š50a48v19ý 7780507276196

Pokud Škoda dodala vlaky včas alespoň na zkušební provoz, je to pro ČD vlastně výhodné. Ještě není nic zaplacené a můžou se tak vychytat mouchy než bude vše předáno. A navíc cestující už jezdí, takže platí. Tak proč jim za to dávat pokutu

+1/0
2.2.2015 15:29
Foto

B48o90h17u24m87i17l 21P50r53o65c74h79á98z64k18a 9722459204530

Jasná věc, cestující to bez reptání zaplatí, ač si většina z nich do Regiopanděra nikdy nesedne. Tuhle jsem jel z Masaryčky do svého vidlákova za Prahou nepopsatelně špinavým retropantografem.

0/−3
31.1.2015 21:30

R70a97d79e15k 86J70a59n74a12t95a 9315756894572

Uvedl jste špatný příklad. Zrovna narazit na ten starý paňták je už spíš štěstí. Ve všední dny jezdí myslím už jen 4 soupravy (hodně přes 90% tvoří CItyElefanty). O víkendu nejezdí žádné.

+3/0
31.1.2015 22:24
Foto

B68o82h16u25m30i36l 14P36r66o32c69h90á22z31k82a 9422759724670

Mně nevadí, že je starý a omšelý, koneckonců je například pro cestování s bicyklem docela dobře uspořádaný, ale z té všudypřítomné špíny je mi opravdu mdlo.

0/0
1.2.2015 9:05

M96i56l20a67n 84W30e52l37s41e19r 5542318888831

Dráhy neodpustili pokutu. Odpustili ji konkrétní lidé.

+3/0
31.1.2015 20:54

J31a39r80o11s56l24a82v 48S44o41b56o45t94k57a 6389913687294

Čechovi vadí, že státní zakázka z jeho vlastních daní zůstala doma ? Myslí si snad Čech, že podobnou zakázku v Nemecku nebo v Rakousku by mohl vyhrát někdo jiný než Siemens ? Vůbec celá historie nákupů ČD je  typickou ukázkou českého kocourkova, počínaje pendolinem až po raijjety, Zjednodušeně řečeno, pokud si od rakušáka nekoupíme jeho vlaky, tak tam jezdit nebudem. A čecháček je ještě rád, že sousedovi z Plzně chcípla koza.

+11/−7
31.1.2015 15:39

D57u17š92a10n 58D25i31t93r77i97c72h 3268226103809

VY si snad děláte srandu? Jak poznám že zakázka zůstala doma?

Historka z USA. Někde potřebovali speciální jeřáb, nebo co a zadali to USA firmě, přestože to bylo dražší. Nakonec se zjistilo že byl celý vyrobený v Japonsku a ta konkurenční Japonská levější firma ho plánovala vyrobit v USA.

To jenom na okraj.

+3/−1
31.1.2015 16:40

J16a90r90o11s40l28a58v 84S57o22b77o20t49k35a 6939983487494

A vy jste z Marsu? Neexistuje snad v Plzni jakási Škoda Transportation, kde pracují převářně čeští dělníci a inženýři se stoletou historií ? Je snad většina vlaků na naších železnicích vyrobena v Austrálii ? Spadla snad lokomotiva Messerschmidt z Měsíce, vy troubo ?

+3/−4
31.1.2015 16:55

T34o73m80a89s 30N80o65v79o61t46n84y 3751276298569

Myslíte tu firmu, co se jí musí ušít VŘ na míru, aby ho vůbec měla šanci vyhrát? A když to nevyjde a někdo rozumný v ČD (asi jeden z mála) nakupuje v zahraničí, tak ta "česká" firma se s ním chce ještě soudit aby si nemohl pořídit vozidla, která potřebuje?

+4/0
31.1.2015 23:58

J63a87n 66S46ů89r38a 4115973323452

Toto byla zakázka mj. za evropské penize.

0/0
31.1.2015 17:24

T87o79m14a80s 68N82o98v33o75t86n36y 3981256698199

Myslíte tu kyperskou firmu co vyrábí v Plzni vlaky, které kromě ČD a Slováků nikdo nechce? Co dostává zakázky ne kvůli vozidlům, ale kvůli provizím všech zúčastněných? Proč má skryté vlastníky?

+2/0
31.1.2015 23:56

R45o59m65a21n 98R80y93š58a63v84ý 7460377616576

Jakou kyperskou firmu máte na mysli? V Plzni znám jen jednu firmu, která vyrábí vlaky, a tam je většina vlastníků Čechů.

0/0
2.2.2015 15:56

J21a32r74e57k 54K42a11l61i97v91o63d85a 7526513411306

Přesně. Nejlépe to zhodnotil jeden německý fíra: U nás co není Siemens, nemá šanci. Stačí se podívat na německý schvalovací proces ČD 380 a vše je jasné.

0/0
1.2.2015 3:18

J71a96n 36S54ů77r45a 4865333643922

Tak určitě: typický Siemens:http://www.railwaybulletin.com/2014/09/deutsche-bahn-and-pesa-sign-dmu-deal

+2/0
1.2.2015 8:41

J30a49r95e32k 55K46a74l64i64v60o50d70a 7366183831606

Pane Sůra, to jste mi tak trochu nahrál. Chtěl jsem to původně k ČD 380 přidat, ale nechtělo se mi to hledat. Ale když jinak nedáte....

Němci dělají s Pesa Linky úplně stejné obstrukce: http://inforail.pl/text.php?id=68824&from=tag

Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až dorazí nové škodovácké push-pully, pak se ukáže.

0/0
1.2.2015 15:35

J72a57n 23S37ů52r26a 4435293733392

Vy jste ale psal, že si tam nikdo jiný, než Siemens neškrtne. Jen jsem ukázal, že si škrtne:-)

0/0
1.2.2015 20:59

J35a13r42e86k 87K34a88l48i79v21o12d69a 7186483771866

Ale já jsem doložil, že neškrtne. Pokud už si někdo něco cizího v Německu koupí  (Pesa-Linky), nebo hrozí, že by si po schválení něčeho cizího něco mohl koupit (109E), prostě to administrativně zablokujou. Kolik let už trvá schvalovací proces 109E? A jak jsem psal, jsem zvědavý na nové škodovácké push-pully, kolik času a peněz bude při schvalování stát tahle sranda...

0/0
2.2.2015 1:03

D76a68v23i11d 70Š27a70f27r71á38n19e37k 5507144157753

Konkrétně v SRN jsou na Siemens docela naštvaní kvůli praskajícím osám na ICE-T, od kterých se Siemens distancoval. DB tak platí bance půjčku, zatímco vlaky dva roky stály a teď můžou jezdit jen bez naklánění.

Důsledek je, že DB má nové vlaky třeba od kanadského Bombardieru (BR 425), nebo francouzského Alstomu (BR 430)

+2/0
1.2.2015 15:25

P25e21t70r 31Š76r71á26m80e86k 4384713588138

Paradoxní je, že Škodovka jim nic neodpustí. Viz. třeba stížnosti k antimonopolnímu úřadu... Kvůli tomu, že ČD koupili osvědčené na místo toho, aby nechaly Škodovku vyvíjet, vychytávat chyby a zpožďovat dodávky. Viz. zpožděné dodávky elektrických lokomotiv řady 380 atd. ČD se chabě brání. Jinde by si firma jako Škoda naopak snažila zákazníka držet na své straně.

+7/0
31.1.2015 14:25

M49a73r58t65i49n 73Ž16e72l68i17n41s25k24ý 9598259619972

Vseobecna poznamka. Prijde mi divne, ze dodnes i ti nejvetsi inteligenti nedokazou pochopit, ze nizsi cena ani pro stat neznamena automaticky usetrit. Domaci vyrobce s vyssi cenou znamena zamestnanost pro nase lidi (otazkou take je, jestli nema vyrobu v cizine a pod.), takze bojovat pro pouhou cenovou soutez cili pro zakazku pro cizi firmu ... posoudit je to sice v dobe globalizece trosku komplexnejsi zalezitost, ale lokalita vyrobce, jeho dalsi vyhody pro tuto zemi by se podle me mely take zohlednovat. To uz sice asi nebude v souladu s EU, ale i tak ja osobne budu vdecen za napr. sirsi dvere(dkyz to nebude prave nejaky handicap), kdyz to da zakazku nam. V cizine je bezne, ze se propaguji mistni produkty, rika se, ze davaji praci lidem ve state, tak by to snad melo byt i u nas? Nadsene koupis levnejsi smejd z ciziny a prijdes nasledkem o praci, nebo tvuj blizky. Tolik k cene jako hlavnimu meritku zakazy.

+12/0
31.1.2015 13:36

R75a15d35e21k 91J37a16n64a98t95a 9965296824882

Ano, německé zakázky taky podezřele často dostává Siemens. Ono stačí dát jako podmínku splnit různé přísné německé normy a předpisy a hned to jiná firma než německá obtížné zvládá ...

+5/0
31.1.2015 14:00

J97a67n 68S88ů44r77a 4845633403692

Podezřele často je ale v soutěži několik dalších výrobců. V případě zakázek škody pro CD je škoda obvykle jediným soutezicim.

+3/0
31.1.2015 14:08

P85e56t14r 38Š15r61á22m11e29k 4884623658338

Protože jsou nějaké požadavky. Třeba na velikost dveří... aby se usnadnilo vystupování a nastupování... Kdo to neslní nesoutěží. ;-)

+1/−2
31.1.2015 14:27

J90a56n 46S51ů10r49a 4775193523842

Ano,protože jsou nějaké zbytečné požadavky na diskriminaci jiných dodavatelů.

+3/−1
31.1.2015 15:15

M27a43r57t55i69n 79Ž82e23l21i73n64s35k44ý 9338779599462

Jestli pravidla dovoli diskriminaci cizich aby vyhralo nase, tak je to snad v pohode je pouzit, ne? I podle vaseho clanku antimonopolni urad posvetil pristup drah.

+2/−1
31.1.2015 18:49

J83a94n 98S93ů36r41a 4445763413972

Jsme v Evropské unii, ne Banánistánu. Ano, ÚOHS to potvrdil na základě naprosto legrační studie expertů z Univerzity Pardubice. Stejná organizace pak dává naprosto nesmyslné pokuty ČD za nákup railjetů.

+2/0
31.1.2015 18:50

M35a83r23t62i60n 42Ž70e85l94i57n16s51k30ý 9468749509912

Jo s tou pokutou to nejak nechapu.

+1/0
31.1.2015 18:57

J67a65n 21S23ů73r50a 4135923233522

Alespoň si můžete udělat názor na relevanci rozhodnutí ÚOHS

+3/0
31.1.2015 19:02

M90a89r11t22i77n 38Ž81e56l38i97n20s14k91ý 9738469819112

... tak verim, ze o pripadu mate urcite vic informaci nez ja, a tak vite proc tvrdite, co tvrdite ... v kazdem pripade, v pripade nutnosti postihu CD bych pocital s pokutou na nejnizsi mozne vysi (nevidim nejakou extra skodu, co se stala), a take s tim, ze se CD pokusi podelit o naklady na ni, at je vyse jakakoliv, se Skodovkou jako firmou, co s ni maji tak nadstandardni vztahy. Uvidime jak se to vyvine.

+1/0
31.1.2015 19:21

J40a41n 73J62e28l85í49n76e20k 8293845612436

Jo, 140 cm dveře nestačí jo? Ale zachrání to dveře, zvětšené o 4% ?

0/0
31.1.2015 16:51

J20a69n 46S88ů79r94a 4935443373232

Nasazují se na tratě s extrémně obeznimi cestujícími nebo tam,kde musi lidi do vlaků vtesnat:-)

0/0
31.1.2015 17:25

J48i88ř45í 52S80t63r73a47k75a 9918486722618

No, někde jsem slyšel, že i dnes jde vyhlásit výběrové řízení, kde nebude rozhodující nejnižší cena. Ale nikdo to nedělá, protože je to složitější na sepsání. 

Musí se u toho totiž více přemýšlet.

0/0
31.1.2015 14:11

P48a89v71e14l 60T45r67ü18b96e94n94e86k50r 7661131922512

Práce al jste někdy na výběrovém řízení? Většinou budete rád když se Vám ho podaří uskutečnit alespoň za tu nejnižší cenu.

0/0
31.1.2015 14:27

J87i65ř12í 27S35t73r82a43k68a 9228466802188

Účastnili jsme se několika VZ, ale to byly malé akce. 

Neříkám, že to je jednoduché, jen jsem chtěl trošku nahlodat ten mýtus, že se musí jít jen po nejnižší ceně.

0/0
31.1.2015 15:22

D94a46v17i97d 98P18r90a42ž98á69k 6144512932506

Sorry, ale to je pěkný nesmysl. Tím, že veřejná instituce (a nemyslím tím konkrétně dráhy, ale obecně) zaplatí více, než je nezbytně nutné, tak zbude méně veřejných peněz na nákup ostatních statků a služeb. Preferencí "domácích" předražených výrobců se pouze podporuje jejich neefektivita. A pokud by takový výrobce zkrachoval, nic se neděje. O kvalitní dělníky je vždycky zájem. R^

...

PS: Vy si taky vybíráte z věcí srovnatelné kvality schválně tu dražší?

+2/−3
31.1.2015 15:39

J64a39r95o70s54l34a14v 81S69o43b23o26t88k70a 6919323307374

Na vás je vidět, že jste opravdu dobrý dělník. Ale jinak, kdyby jste potřeboval postavit dům a váš brácha vlastnící stavební firmu vám to dal o něco dráž než nejlevnější stavební společnost na trhu (plná individuí mluvících řečí které ani nerozumíte), jak by jste se rozhodl ? Brácha by si to určitě nedovolil udělat nekvalitně a navíc víte, že peníze zůstaly v rodině.

+4/0
31.1.2015 16:14

D87a35v98i49d 43P68r13a84ž60á54k 6664422232826

Prosím, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek a pak až reagujte.

V úvodní části mám "nezbytně nutné"; v PS mám srovnatelnou kvalitu.

...

Váš příspěvek porovnávající nižší kvalitu a nižší cenu s variantou vyšší kvalita a vyšší cena je úplně jiná rozhodovací úloha a k mému příspěvku naprosto irelevantní.

0/0
31.1.2015 17:12

M79a41r77t38i25n 75Ž36e83l64i23n76s72k83ý 9828289299492

Efektivita neni Buh. Kvalitni delnici z jedne vyroby se casto neuplatni v jine vyrobe. Tim, ze podporite firmu schopnou vyrabet s nizsimi naklady v Cine na ukor firmy ktera vyrabi s o kousek vyssimi naklady u nas je snad spatne, ne? Staci, ze to delaji obcane teto zeme, kteri nemaji cas zkoumat nejae vztahy u vyrobku, co si chteji koupit. U vetsich zakazek by snad bylo logicke, podporit domaci produkci oproti zahranicni.

+1/0
31.1.2015 18:43

M75a48r76t63i67n 50Ž24e95l37i66n69s73k58ý 9248379309402

... jeste k tomu vybirani veci ... ty si vybiram na zaklade mnoha kriterii mimo ceny (zeme puvodu, vyrobce ... ), na zaklade te si vybiram az jsou ostatni kriteria u vyrobku nedulezita, splnena, kdyz financni situace nedovoli to nejvic vyhovujici, nejdrazssi ... proste cena pro me neni hlavnim kriteriem ani u vyrobku s podobnou kvalitou.

+2/0
31.1.2015 18:55

O46n56d91ř63e16j 54L10o13š69o85t72h 1695835305651

Já mám třeba o něco dražší internet  a tv od lokálního poskytovatele, i když bych za to samé mohl platit o něco míň, ale radši podpořim podnikatele, který je místní, než nějakou firmu podnikající po celý ČR, která nemá k místu, kde žiju, žádný vztah. Tím myslím třeba sponzoring místních akcí atp. Vždy vše není jen o penězích.

+2/0
31.1.2015 21:49

J40a14n 89S92ů45r28a 4215893633412

Vy bydlíte na Kypru?

0/0
1.2.2015 8:42

J87a19r65o20s16l97a48v 51S53o46b71o36t85k68a 6939753607964

Ano pane Martine, vystihl jste to docela pefektně. Je mi stydno za náš národ, když se naše státní firma soudí s největším a v podstatě posledním výrobcem lokomotiv u nás, a navíc místní hlupáci z toho mají radost. Zejména historie kolem vývoje Messerchmitu je příkladem toho, že jsme tam kde jsme, protože to je typický obraz české mentality.

0/−1
31.1.2015 15:59

D64u50š35a53n 45D14i42t53r34i44c84h 3218346663389

Tady se někdo soudí s výrobcem? Já četl že se jedna státní organizace bude soudit s druhou a najme si k tomu externí právníky.

0/0
31.1.2015 16:47

J31a28r44o44s91l63a87v 33S27o40b83o92t13k28a 6309973687674

Máte pravdu, kauza se 109-kou (dnes správně Zátopek, dříve ten Messer..) je jiný případ, ale ve skutečnosti strašně podobný se stejnými účastníky.

0/0
31.1.2015 17:10

D24u35š22a15n 44D72i61t76r61i73c14h 3668416213159

Ale to se u velkých dodávek řeší podmínkou kolik toho má být vyrobeno v dané zemi (třeba u JE). Je otázkou zda to u tak malé zakázky jde.

Tady je problém jinde. Někdo dostal zakázku, nedodržel termín a bylo mu odpuštěno penále. Jde o soukromí subjekt, tak proč.

Na druhou stranu teď státní subjekt vyměří penále jinému státnímu subjektu a nejme si na to externí právníky. To je snad největší průšvih ze všech.

0/0
31.1.2015 16:46

M97a63r50t58i41n 67Ž42e75l27i18n22s61k20ý 9398349139452

Jo ... to at se klidne prosetri, proc nebyla vymerena pokuta, jestli to bylo opravdu poruseni zakona, kdyz se pozdeji zmenila smlouva ... snad tu pokutu daji na nizsi hranici, kdyz se v konecnem dusledku snad vlastne nic nestalo. V pripade teto vyse pokuty se snad rozdeli na jeji platbe se Skodovkou, kdyz si udrzuji takove pekne obchodni vztahy.

0/0
31.1.2015 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.