Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký úspěch Škody v Německu. Do Norimberka dodá vlaky za 10 miliard

Škoda Transportation získala druhou velkou zakázku pro německé železnice. Pro britského dopravce National Express dodá 38 nízkopodlažních elektrických vlaků známých v Česku pod označením RegioPanter. Hodnota kontraktu dosahuje 10 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a95r87o56s67l53a45v 86T68í68n40e27k 4774448860772

Blahopřeji.

0/0
4.2.2015 19:30

V61r33a97t40i58s62l49a44v 23C36h73a94r39v19á47t 4671612632153

Kromě pracovních míst produkuje firma zisk a vyplácí dividendy. Od roku 2010 do roku 2013 vyplatila Škoda Transportation 16 mld. korun, což není zrovna málo na české poměry. Ty se vyplácí držitelům akcií. Ještě v roce 2010 Škodu vlastnili čtyři Češi, dnes jsou vlatníci neznámí, struktura vede na firmy registrované na Marshalových ostrovech a Guernsey. Tam putují dividendy. Pravděpodobně za nimi stojí stále ti samí Češi. Nejspíš se přetaví do dalších investic, část se přetaví do luxusu (tedy v podstatě spotřeby).

Na burze Škoda Transporation obchodovatelná není.

Vlastníky Škody Transportation jsou od září 2010 čtyři fyzické osoby. Jsou to vrcholoví manažeři holdingu Tomáš Krsek a Michal Korecký a manažeři Appianu Marek Čmejla a Jiří Diviš. Čmejla a Diviš byli loni ve Švýcarsku obžalováni z praní peněz, podvodu a falšování dokumentů v kauze MUS. Podle neoficiální informací měli patřit také mezi skryté spolumajitele bývalé Škody Holding, napsaly LN.

Mladá fronta Dnes ve středu napsala, že plzeňskou Škodu v roce 2005 údajně tajně ovládli její tehdejší vrcholoví manažeři. Citovala přitom oficiální žádost o utajení identity manažerů a podrobností obchodu.

Žádost byla adresována švýcarským úřadům, které pozadí privatizace společnosti Škoda Holding odhalily při vyšetřování kauzy Mostecké uhelné společnosti (MUS). Dopis napsal před dvěma lety švýcarský právník Daniel Bloch jménem Josefa Brože, který byl v minulosti členem představenstva Škody.

http://byznys.ihned.cz/c1-54590150-skodu-transportation-koupili-manazeri-za-17-5-miliardy-appian-ziskal-dividendu

+2/0
3.2.2015 16:38

L89u19b57o40m93í27r 70K91a87m90e26n17s98k98ý 3940838783926

Jedná se o tu kyperskou firmu, která přesídlila v roce 2011 do Tichomoří nebo je to nějaká česká firma? už se v tom nějak neorientuju

+2/0
3.2.2015 14:05

M42a88r56t52i43n 41K78a50r57á58s31e71k 9658243398958

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=214610&typ=PLATNY

0/0
3.2.2015 16:35

L67u14b92o13m22í86r 69K60a52m95e28n74s94k43ý 3350678743606

jediný akcionář Škody Transportation je kyperská firma CEIL, tu pak vlastní společnost Maranex Finance registrovaná na Marshallových ostrovech a společnost Conitor Terra registrovaná na Guernsey

0/0
3.2.2015 16:54

M31a25r43t66i23n 97K25a76r22á43s66e29k 9608923688138

No ale dan v CR musi zaplatit samozrejme Skoda Transportation bez ohledu na to kde sidli vlastnik..... nebo mate pocit ze kdyz ma firma zahranicniho vlastnika tak neplati dane v CR? Proc je potom Skoda Auto na spici platcu dani v CR?

+2/0
3.2.2015 17:01

D37a79n85i88e86l 54V29á95c98h47a22l 3146548245336

Přesně tak, daně platí tady a vlastní a řídí ji samí Češi. Takže na ně můžem být hrdí stejně jako na hokejisty, když vyhrají MS.

+2/0
3.2.2015 22:25

M62a96r14e92k 23V62y10m89a93z87a45l 5738366922330

Ta skvělá zpráva prostě nemá chybu....[>-]VŠKODAV[>-]R^R^R^R^

+5/0
3.2.2015 12:37

M45i34r16e91k 16Z55á81v84o72d75n95ý 7462667750858

Gratuluju. Jistě je to úspěch. Na druhou stranu si nemyslím, že jde o vysoce kvalitní vozidlo, spíše nadprůměr pro naše místní tristní poměry.

0/−4
3.2.2015 12:10

V20o31j97t19ě13c32h 55K98r54á49l 7369887919

Bylo by to ještě levnější, kdyby Škodovka nabídla onu "repasovanou" techniku, která je u nás nejčastěji k vidění :-)

0/−1
3.2.2015 12:05

R11a51d80m91i12l75a 11S86i96m61č18á77k79o22v40á 5275273255425

vyborne, kdy takove vlaky uvidime na nasich kolejich? misto tech starych popelnic...

0/−8
3.2.2015 11:25

F23i18l76i23p 74S26i88r11o89t35e60k 9522789652891

K vidění už dávnou jsou. Jinak je ta odpověď jednoduchá: až bude průměrný Čech vydělávat a platit na daních tolik, co průměrný Němec.

+13/0
3.2.2015 11:32

R83a31d93m13i43l90a 74S97i22m68č89á41k33o20v25á 5815363335925

myslim, ze dane jsou srovnatelne, bohuzel

0/−4
3.2.2015 11:58

M75a82r33t38i15n 74N22o74v21o61t46n19ý 3396226891384

;-D ne, to opravdu nejsou.

+6/−1
3.2.2015 12:15

J19o32s24e81f 51K47o20p63e53c84k84y 9654902735

Myslim, ze kolega nemel na mysli procentualni vyjadreni ale jejich realnou vysi. A ta je skutecne nepomeritelna ;-)

+4/0
3.2.2015 12:17

J52a33r28o84s88l16a59v 92D87u37n31d26a 1633452756590

I to procento je v Německu výrazně vyšší než u nás.

0/0
3.2.2015 15:59

F60i28l42i81p 16S58i21r51o51t38e72k 9682839302891

Doufám, že ani náhodou nemyslíte procentní sazbu, o kterou vůbec nejde. Nebo myslíte, že když mají minimální mzdu o polovinu vyšší, než my průměrnou, tak na daních odvedou míň? To snad ne...

0/0
3.2.2015 12:22

R56a83d46e19k 22J89a53n32a83t77a 9255446864602

Nevíte, že prakticky shodné vlaky od škodovky už v ČR jezdí, nevíte ani, že Německo má vyšší daně (procentuálně i absolutně, firemní i osobní). Co vlastně víte, paní?

0/0
3.2.2015 16:51

M35a83r73e87k 93V34y66m33a18z67a92l 5218766432600

Asi moc vývoj v obnově vozového parku nesledujete? Ty vlaky v Česku jezdí už v několika krajích a budou dokonce upraveny na dálkovou rychlíkovou dopravu...

+6/0
3.2.2015 12:32

M42a90t19ě67j 47V73o41n26d35ř62i68č16k95a 4584130898246

Regiopanterů už mají ČD desítky - v kraji Ústeckém, Jihomoravském, Jihočeském a dalších. Navíc se další vyrábí, pro dálkovou dopravu - novyvlak.cz . Kdo to nevidí, vidět to nechce... ;-)

+4/0
3.2.2015 13:46

J34a90n 25P53r98i79c88h94y33s32t74a78l 8251118233

Opravte si chybu v clanku: rozhodne nejde o " teprve o druhou zakázku Škody pro německý trh"

Skodovka mela celou radu zakazek pro Nemecko za 2. svetove valky - parni lokomotivy. A pokud by melo jit jen o elektricke lokomotivy, tak by to byla zakazka treti. Prvni byly dvojsystemove lokomotivy rady 230 DR (dnes rada 180).

+3/0
3.2.2015 10:49

T20o71m50á85š 16F75u49k 2850921666487

Řadu 180 již DB neprovozují,co nesešrotovali stojí v Hulíně.

0/0
3.2.2015 12:04

J35o35s28e69f 74K15o76p78e86c84k27y 9164432205

Skoda Transportation mela zakazky za 2. svetove valky? ;-)

+2/0
3.2.2015 12:14

J29a71r24o51s66l47a19v 61T55í95n33e17k 4274838470842

On píše o Škodě, bez přívlastku.

0/0
4.2.2015 19:34

J15o32s85e59f 54K63o76p62e57c69k12y 9464232375

On si jiste muze psat, co chce. Ale clanek pod kterym to pise, je o firme Skoda Transportation... ;-)

0/0
6.2.2015 11:59

V91i64k16t74o85r 13N35á44r35o29ž38n72ý 3799312468

Je to perfektní zpráva.

Jen si kladu otázku , do jaké míry při tomto výběrovém řízení rozhodovala cena.

+1/0
3.2.2015 10:06

V66i86k92t40o12r 79N93á29r82o65ž65n94ý 3619922968

Neboť byl bych ještě radši , kdyby si tyto vlaky koupili díky kvalitě a nikoliv díky suvérenně nejlacinější ceně , kterou mohli nabídnout díky mnohem lacinější pracovní síle než jejich konkurenti....

+1/0
3.2.2015 11:55

M44a72r47t27i13n 67K10a51r96á43s58e70k 9958663318808

Vlaky se delaji i levnejsich resp srovnatelne drahych zemich nez je CR....

0/0
3.2.2015 16:12

R82o54b25i90n 81P18e16t21r56á97k 6454331190291

Vlaky do Německa, to je bomba R^

+6/0
3.2.2015 9:42

F18i73l50i38p 83S64i35r61o28t77e65k 9452949952521

...a to si představte, že zde stále vysmívaní Poláci dodají přímo s Deutsche Bahn 470 motoráků za 1,5 mld. EUR. A zřejmě dokonce bez toho, že by vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy.

+2/−1
3.2.2015 9:53

M19i96l62a60n 83K82l49o45u11č25e36k 3660355698147

Tak to s tím vývojem je drobná vada na kráse, kdyby vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy mohli vydělat víc, protože by z té 1,5mld nemuseli už platit vývoj.

0/0
3.2.2015 10:11

P32e76t42r 77V35e84s29e67l81ý 2669548313366

Motáte hrušky s jabkama - PESA dodá dieselové jednotky, Škoda elektrické. A cena rámcového kontraktu je 1,2 mld EUR.

A poslké železnice jsou v takovém stavu, že si nemůžou dovolit ani údržbu vlastních tratí.

+1/0
3.2.2015 10:21

F46i34l46i23p 19S68i47r10o81t71e34k 9462679372481

Ano, 1,2, to jsem se překlepnul. Jinak ale nevím, co máte s tím ovocem.

0/0
3.2.2015 10:37

R22a57d97e10k 90J23a55n87a13t27a 9695666894382

O polských železnicích tu není řeč. Řeč je o polských vlacích pro německé železnice. To fakt není totéž.

0/0
3.2.2015 15:50

M80a93t38ú60š 23B97e75n77a22k 9568664322143

až na to že nedodajú, ale iba možno dodajú, existuje iba rámcová zmluva, ktorú vôbec nemusia uplatiniť. Zatiaľ si reálne objednali do 50 kusov.

Vývoj zaplatili rôzne poľské železničné spoločnosti a aj ČD, ktoré od nich nakúpilo predchádzajúcu generáciu.

+1/−1
3.2.2015 11:21

K50a15r17e40l 67H57o79r55s33k67ý 9540399226906

Zajímavé je to, že naše dráhy vykupují staré vlaky v Rakousku a Německu ?!

+1/−10
3.2.2015 9:38

S45v43a94t48o11p57l70u10k 76S95i84l53n38ý 4712436449508

Mně to přijde jako úplně logické, prostě mají málo peněz. Co je na tom zajímavého?

+6/0
3.2.2015 9:39

J43i67n19d15ř82i94c86h 12M19o19r82á57v36e83k 31M 3115173395446

ČD nakupují v zahraničí rychlíkové vozy, jejichž modernizace asi vyjde lépe než renovace stávajících koženek..I když já proti koženkám nic nemám..Připadají mi pohodlnější než leckteré novější vlaky..Ale to je asi věc názoru..

+2/0
3.2.2015 11:04

M26a17t64ě74j 42V49o37n21d54ř24i28č17k21a 4874260218706

OD DB (Německé dráhy) toho ČD moc nenakoupily, zato z Rakouska mají vozů opravdu hodně. Ale proč ne? Rakouské dráhy jsou uznávány jako jedny z nejkvalitnějších na světě, proto jistě není ostuda převzít "staré" vagony. Ony sice ty odkoupené vozy relativně staré jsou, nicméně prošly velice důkladnými rekonstrukcemi, po kterých pro cestujícího nejsou od nového vozu k rozeznání. Nejvyšší rychlost 200 km/h, klimatizace, čalouněná sedadla, elektrické zásuvky. To vše za třetinovou a menší cenu oproti novému vozu.

+3/0
3.2.2015 13:52

J13i85n62d47ř18i46c91h 47F87i52a50l21a 4638512319429

Hezky tady vy Češi jste hrdí na svého výrobce dopravních prostředků co tady zaměstnává tisíce lidí. Opravdu hezky. [>-]

+2/−2
3.2.2015 9:20

M98a27r42t77i92n 75B64o55r83a41k 2875905110718

Google translator? Z jakého jazyka?;-)

+5/0
3.2.2015 9:22

J68a19r71o59s97l30a76v 96S18z70p72a36k 6542953858980

jak píše někdo níže , kromě toho že budou mít lidi práci je to pro  stát příjem na daních nula , pokud je firma Škoda registrovaná někde na ostrovech  v zahraničí , jestli jsem to správně pochopil:-)

+1/0
3.2.2015 9:18

J90o71s95e74f 21K69o82p42e77c36k30y 9164622765

To plati pro dan z prijmu te firmy. zamestnanci dani sve mzdy tady vcetne odvodu socialniho a zdravotniho + DPH z prodaneho zbozi...

+4/0
3.2.2015 9:22

J58a10r45o25s83l41a48v 13S53z10p64a12k 6192713158650

samozřejmě to chválím , jen upozorňuji , že by bylo fajn , kdyby to zůstalo všechno tady , ;-)

+1/0
3.2.2015 9:25

J31o68s68e84f 50K25o93p36e59c97k35y 9394812705

Az se firmam nebude vyplacet danit nekde jinde, tak to delat nebudou... ;-)

+6/−1
3.2.2015 9:27

R10o70m43a40n 21P71o89l39á22č54e59k 5866279945

Když budou socani podniky škrtit jako to chtějí dělat, tak firem bude přibývat...

+2/−3
3.2.2015 9:27

S20v19a60t21o37p21l15u60k 46S77i36l42n15ý 4192646849168

Tak přestaňte volit socany, kteří jen zvyšují daně a nutí firmy danit jinde ;-)

+1/−4
3.2.2015 9:35

J19a31r81o10s92l67a77v 59S42z74p91a56k 6242343628970

a kdo volil socany ? Já určitě ne ;-Dwore

0/0
3.2.2015 10:16

D98u26š50a47n 23D11i70t65r48i33c64h 3148786653809

DPH z exportu??????

0/0
3.2.2015 16:30

J73i36n48d49ř65i44c94h 26F50i81a60l94a 4458232149329

No já bych taky danil raději někde jinde, když tady vidím tu státní rozkradačskou pakáž, včetně bank. To si musíte vybrat kam ty vydělané peníze dáte, jestli zlodějům nebo investic.

+4/0
3.2.2015 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.