Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD daly za lepší vlaky 37 miliard, cestujících však přibylo nepatrně

Cestujících ve vlacích Českých drah pět let nepřetržitě přibývá. Masivní investice do lepších vozidel se ve statistikách projevují spíše mikroskopickým růstem. Za poslední rok přibylo ve vlacích Českých drah jen zhruba půl procenta, za pět let je pak nárůst čtyřprocentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z71d42e45n79e78k 61Š35i40t29i87n53a 2553858820715

Železniční doprava má budoucnost na středních vzdálenost mezi velkými městy v zejména v Evropě. A je dotována paušálně. Ono se to vyplatí.

+4/0
5.2.2015 21:26

J38a78n 55N46o67v74á26k 7315354168107

nemůžeme mít německé vlaky bez německého jízdného.

+2/−1
5.2.2015 12:07

T62o17m16a26s 17N10o37v25o85t17n59y 3711406588969

Tak poslední odstavec je myslím to nejpodstatnějí. Tam by se mělo do železniční dopravy investovat ve velkém, protože jedině tam má nějaký větší smysl v osobní dopravě. A těžce prodělečné lokálky s pár lidmi ve vlaku přestat dotovat a nahradit autobusy či minibusy (které nakonec může klidně provozovat i ČD, aby byly spokojení i šotoušci a měli tu síťovost a jednotnou jízdenku). Pokud na trati není velký turistický potenciál nebo nákladní přeprava, je to už přežitek a vyhazování peněz, které by se daly využít lépe tam, kde je po vlacích poptávka.

+5/−3
4.2.2015 23:37

J76i26n70d50ř18i49c90h 39F87i11a94l47a 4718432509179

Normální hospodaření s miliónovými odměnami a odstupnými. On to, když tak stát nějak udělá. ;-D Chudáci běžný zaměstnanci dráhy a daňový poplatníci.

+1/−4
4.2.2015 19:02

M38i79r25e53k 29Z23á21v87o25d40n98ý 7752227660478

A to si mají ty zákazníky porodit?

+5/0
4.2.2015 18:32

R95o48b 89K57r55a79u26s 1652183336

Tunelování ČD má jediné řešení, zprivatizujme ČD a nastavme podmínky, za kterých bude muset nový vlastník jezdit i na prodělečných tratích a dále uvolněme všechny tratě konkurenci. Nárůst klientů o 4  % za investice 37 mld. Kč, to by žádná soukromá firma nikdy neudělala.

+3/−10
4.2.2015 18:29

M28i14r30e69k 37Z93á74v77o78d79n55ý 7852397820648

Jinými slovy - lepší, kdyby raději nic nemodernizovali. Nebo si skutečně myslíte, že soukromník by těch zákazníků měl najednou více?

+5/−3
4.2.2015 18:33

R38a54d19e18k 73J78a71n49a14t55a 9565246864692

Jak máte vysvětleno níže, investovat do vozového parku je třeba, i kdyby byl počet cestujících stále stejný. Životnost každého vozidla je omezená, a tak jak se nejstarší vozidla vyřazují, je třeba nová nakupovat.

Rodiny taky kupují nová auta, i když se počet členů rodiny neroste, že.

To jen pan redaktor si stanovil ekonomicky nesmyslné krtitérium, aby mohl napsat článek, u kterého si čtenář zanadává.

+10/−1
4.2.2015 18:33

T89o71m70a91s 35N24o91v51o59t30n65y 3311956418209

Auto ovšem není tak brutálně neekonomické, pokud s tím jede jeden člověk nebo pět, na rozdíl od lokálky, kde by často vyšlo levněji možná těm pár lidem platit taxíky nonstop než dotovat vlak nebo kupovat nová vozidla za desítky milionů pro jednotky cestujících.

+1/−5
4.2.2015 23:38

R61e66g65i34n29e 11M70a17r91t38i61n 6782108740228

Celkem souhlas, ale proč udržovat (většinou dnes souběžné tratě s autobusy) prodělečné tratě?? Zrušit.!

0/0
7.2.2015 7:53

J23a17n 15J87e16m18e63l60k24a 1895230

37 miliard je docela dost. Railjet jim nějaké cestující do Brna určitě přinese. Pendolíno funguje za dnešní ceny dobře, dráhy se docela zlepšily i s cateringem, donáška na místo jim funguje dobře. Jediný problém je, že nemají žádné levné malé věci v nabídce - bagety, kafe, čaj.. Mají asi nejlepší a funkční vlakový portál.  Bohužel to jak vypadá Pendolíno nejsou schopni přenést na všechny tratě - viz úklid a vzhled vlaků Brno Ostrava. 

Myslím, že mají už vagón z Rakouska na vlaku do Žiliny a vypadal hezky. Jinak ale u rekonstruovaných vagonů jsou například nesklopné sedačky :-(.

:-) Ale Vlak vyjíždí v 6 z Ostravy hlavního nádraží -  není tam kde parkovat zdarma, dostat se na hlavní nádraží je časový problém. Mohli sbírat lidi jako Jančura a Leo a vyjíždět ze Svinova, Vítkovic, Studénky. Třeba by nebyl prázdný. 

Nové cestující jim přinášejí elektrické soupravy. Elefant a spol - s modernizací tratě. Bez investic do kolejí těžko. Investice do starých vagónů s diselovou lokomotivou, kdy stojí co 3 km, utřepaných hlučných regionov s téměř pravoúhlými sedačkami jim asi cestující moc nepřinese.  Něco to zlepší.. Ale když vlak jede hodinu auto 30 minut... (autobus by jel taky, jen kraj ho schválně nevypravuje). Vyjimka je možná pohodlná řada 854, s novým úsporným motorem, 842 atd. 

Řešením na jednokolejných tratích je podle mě zabezpečení, řízení, osekání lenivých jízdních řádů, vypravování spěšných vlaků pro lidi na delší vzdálenosti (na to je vlak určen). U příměstských elektrifikace a pružné jednotky. Nové vyhybky, koleje. Ale např Ostrava Frenštát, má být investice 2 mld, ale ani zdvoukolejení, ani elektrifikace. Přitom Ostrava Opava za tuším 2 mld byla elektrifikována, jezdí tam dnes Elephant alespoň stovkou.

+7/0
4.2.2015 17:35

P77e33t53r 86N77e46c60h87a47n88i31c93k85ý 7973816798410

V Ex1 mají kávu,čaj a čokoládu za 10-15kč to není špatné, ale nevím kolik stojí v jídeláku třeba Pendolina nebo EC Praha,Hradčany apod.

Na Žilině jezdí spousta vagonů z Rakouska a mám je raději než velkoprostorové Bdmpee, jsou velmi pohodlné, ne tak přesvětlené a mají sklopné sedačky. V noci jde úplně zhasnout v kupé, to hodnotím jako velké plus. Navíc ty červené jsou na 160kmh a přitom s otevíratelným oknem, což je fajn.

Z hlavního nádraží snad jede přes Svinov ne? A snad má přípoje. S ohledem na tyto přípoje je pak sběr cestujících náročnější.

Modernizace tratí jsou alfa a omega, cestující nepřinese ani TGV pokud se drkotá 60-80. Tratě mimo koridory jsou mnohé silně podinvestované a dávno za prahem údržby. Nejtragičtější případ je trať 072, ale taková podkrušnohorská magistrála je taky bídná. Na mnohé tratě se lepší vozidlo než regionova nevyplácí pořizovat, protože nad ni visí otazník, stát na to dlabe a kraj seškrtává spoje. Za takových podmínek se plánují investice špatně, něco se musí setsakramentsky změnit. 

Ostrava - Frenštát je silná osobní relace, tam spěšňáky nenarvete (co za zastávky chcete projíždět, každá má svůj význam a frekvenci). Řešení jednokolejných tratí je skutečně zabezpečení, zrychlení křižování a větší počet výhyben. Na příkladu trati Liberec - Tanvald však můžete vidět, že na to SŽDC celkem dlabe a ani jednu záložní výhybnu tam nedá. Ostrava - Frenštát s Ostrava - Opava nejde srovnávat. Jsou tam úplně jiné sklonové poměry, náročné oblouky, je třeba opravit výhybny, které tam narozdíl od mnohých jednokolejek jsou skoro všude a zdvoukolejnění by bylo hlavně za Frýdkem strašně náročné jak kvůli terénu, tak kvůli pozemkům. Co jsem četl, tak se spíš počítá s dvoukolejkou Ostrava - Frýdek - Český Těšín.

Osobně si myslím, že se mají nakreslit uzly, mezi nimi časy a snažit se do toho stavu dotáhnout infrastrukturu. Návaznosti jsou to nejdůležitější a jen tak jde mít konkurenční výhodu nad autobusem a v pohodlí nad všemi.

+6/0
4.2.2015 17:55

J39a55n 24J27e39m46e23l60k42a 1885320

Z hlavního nádraží na Žilinu nejede přes Svinov. Spíš bych řekl, že Svinov je neoficiální hlavní nádraží. Z Poruby tramvají na hlavní nádraží je to  cca 40min. Jejich nepovedený připoj ze Svinova přináší prodloužení cesty asi o půl hodiny (normálně 5 minut). V Ostravě lze nyní jezdit i dokola, takže klidně může jet i - Vítkovice - Svinov - hlavní nádraží, když ostravská mhd je děsná a rozumné přípoje nejsou.

Ostrava Frenštát co bych u některých spojů zrušil - 

1 Kunčičky - tam se pro 2 lidi brzdí stotunové diselové soupravy z 80ky (některé mají mizernou akcelerací) Kunčičky ať si obslouží mhd, elektrické jednotky na Havířov.. 

2. Vratimov - krásně dostupné mhd (většina dojíždí do Ostravy mhd). 

možná Lískovec z Frýdku (má řešit mhd ne stotunový vlak a ještě tam postávat)

a Paskov, jezdí  hodně autobusy.  Baška - má řešit bus. 

Jezdí se co 30 minut. Všechny vlaky opravdu nemusí stát všude. Hodinový interval mi osobně stačí bohatě. Zbytek by mohly řešit busy.

Diselový vlak co stojí co 2.8 km navíc zastaralé vyhybky 500 metrů před stanicí  omezí rychlost na 40,  dále 5 minut křižuje ve Frýdku, 3 minuty stojí  ve Frýdlantu, některé malé zastávky zbytečně synchronizované. Použitím automatických dveří by se asi ušetřil  čas. 

 Jančura má podobnou možná ještě zastaralejší trať a REx vlaky má, křižuje rychle..

Na Ostravsku spousta lidí dojíždí denně z oblastí pod Beskydami (lepší vzduch). Místo toho, aby  měli produkt i pro tyto lidi a vlak je vozil levně  na delší vzdálenosti (což umí), tak je pak nepoužitelný - vlak hodina, mhd 30 min, auto 40min. Vítězí auto. A to se bavíme o jen 40 km.. :-( Bez sp to opravdu nejde  Navíc  z okolí Frenštátu, Rožnova už je to 1.5 hodiny bez mhd (to jsou 3 hodiny denně :-( ). Kraj autobusy úmyslně podsekává - jedou po všech dírách aby vlak obstál nebo nestojí v centru.   Podle mě by to šlo rozšířit na 2 koleje, jsou tam volné plochy. Řešením je podle mě SP vlaky, elektrifikace a řízení. Nebo bus..

0/0
4.2.2015 18:56

P56e10t51r 75N21e50c76h26a30n24i91c10k89ý 7613846898280

Jo na Žilinu, to už chápu, to poděkujte konkurenčnímu boji, že ten vlak zkrouhnul, dřív jezdil z Prahy. Tady uznávám, že na Svinově začínat mohl.

Do práce se z uvedených zastávek jezdí i do Frýdku, Fýdlantu, Frenštátu, Ostravice (hotely) a okolí. Není tak jednostranné, zrušením zastávky přijdete o víc lidí než získáte z těch ostatních. Ty stotunové soupravy jsou sice pastva pro oko, ale akcelerace je opravdu problém, elektrika to však řeší efektivně i bez druhé koleje nebo jednotky. Hodina nestačí, lidé mají různý konec školy i práce, uejde jim vlak a hodin v pr. Řešení jsou v dané situaci rychlé jednotky s rychlými obraty a akcelerací (Sharky, desira, talenty, Stadlery). A jak píšete, pokud MHD stojí za prd jak mají jet lidé z Vratimova do Prahy? 

Frýdek - Baška, chce to druhý most, dost těsno s baráky ve Frýdku. Nevím jak vyřešíte průjezd Baškou, k Frýdlantu to reálné je, jen by museli trochu omezit solární pole u Frýdlantu. Z Frýdlantu je to dost náročné, bylo by to příšerně drahé a asi by to moc rentabilní nebylo.

0/0
4.2.2015 19:12

J31a16n 15J36e76m33e14l10k71a 1825410

No jo, ale stejně i na Opavu sp jede za 22 min os i za 38. takže ten rozdíl je dost velký mezi sp a os. Z Vratimova by jezdili co hodinu, nebo by je měl nějaký lokální bus posunout 800 metrů na Kunčice. Jak říkám, hodinu těžko bude někdo sedět ve vlaku pro 36 km. Pole mě tam jsou zákazníci jak na krátké  (ti navíc klidně mohou i levně autem) tak dlouhé vzdálenosti  (těch je možná i víc) a ti bohužel končí u aut.

0/0
4.2.2015 19:33

P20e92t54r 87N23e14c87h94a23n20i53c18k81ý 7613656498390

Po reko a elektrifikaci by se tam Sp i Os vešly, jako se vejdou mezi Pardubice a Hradec a to tam je v celé délce jednokolejka, tady je jednokolejka Vratimov - Frýdek a dál, za stávajícího stavu je ale řešením svižné vozidlo.

0/0
4.2.2015 19:35

R65o61m41a49n 27S91t54o37n62e55k 1329943519131

letos se bude modernizovat usek Frýdlant nad Ostravicí - valmez a usek Vratimov- Frýdlant nad Ostravicí má být dvojkolejný , bohužel na timto useku jsou ještě nedořešené problémy, takže kdoví kdy to bude :-/

0/0
4.2.2015 19:54

J37a19n 66J33e75m35e77l94k12a 1655710

No právě :-) a otázka co se má vůbec dělat za ty avizované 2+2 miliardy.. Jestli opravdu jen přejezdy, nádraží (které stejně když není personál jsou zavřené, na západě často úplně zavřené), podchody a výtahy (třeba na Stodolní zatéká do výtahových šachet a výtahy rezaví..)...

0/0
4.2.2015 20:11

J78a74n 22J33e53m70e36l92k48a 1475400

Tak jasně Opava Ostrava má rovnější úseky než Ostrava Frenštát, ale nějaké rezervy tam jsou a elektrifikace, pružné jednotky a rekuperace by přinesly podle mě zrychlení. Tak jezdí s disely hodně na spotřebu.

0/0
4.2.2015 19:09

P43e23t27r 48N26e34c67h80a91n53i19c81k43ý 7513586858390

Elektrifikace jednokolejky by tam asi pomohla, když přidáme zdvoukolejnění z Vratimova aspoň do Lískovce, dostaneme hodně slušné technické časy a to i zastávkově, vždyť ten vlak tam je lokální MHD, jen to jezdí souprava co se hodí spíš na mezikrajský rychlík. Dva žraloci s rychlým obratem by tam udělaly divy, pak by zmizely i ty prostoje ve Frýdku, Paskově nebo Kunčicích.

0/0
4.2.2015 19:14

R71o44m63a95n 68S69t52o79n30e83k 1919293399561

dvojkolejná trat je plánována až do Frýdlantu

0/0
4.2.2015 19:55

P14e71t92r 95N48e84c58h11a20n24i19c22k62ý 7963406698740

To jako stávající cestující nemají nárok na lepší komfort a zlepšuje se jen kvůli těm novým?

+4/−1
4.2.2015 17:32

D66a40v64e 58Ř83e50h71á73k 8698475285423

zadarmo není nikdy nic, slovo zadarmo bych zakázal používatRvRv

0/0
4.2.2015 16:54

J51i45ř48í 46M88a47c12e73k 3375375614291

Moderním vlakům, v nichž si v létě nemohu pootevřít okno, se raději vyhýbám. Na rozdíl od západní Evropy klimatizace většinou nechladí a průvodčí odůvodňuje nesnesitelné vedro uvnitř tím, že "některým cestujícím je zima".

+1/−11
4.2.2015 16:43

T54o82m16á72š 22V19a54l26d60e64r 7793710629

Pokud si někdo myslí, že výše nákupu je úměrný růstu počtu cestujících, tak je naivka. Růst bude a záleží na dalších službách. Minimum zpoždění. Lepší chování všem zákazníkům.A pak budu opět jezdit vlakem. Zatím služby v této dopravě nejsou adekvátní na co jsem zvyklý jinde.

+1/−1
4.2.2015 16:43

M10i28r35o11s65l25a68v 71Z72i73k72m25u17n91d 7679113394123

Hluboká pravda ...

Psychiatrická léčebna Bohnice je dostupná MHD ...

Zájem o služby je úměrný kvalitě nabídky spojení. Představa, že postačí dvouhodinový interval k uspokojení přepravních potřeb mohla stačit tak v dobách c.k. monarchie ... Za minimum je považován interval 30 minut,  resp. 15 minut .... Hodina je přijatelná na "venkovských" lokálkách, přičemž ten výraz "venkovský" není pojímán pejorativně ...

Tohle je ovšem nad chápání (ne)odpovědných radních (ne)odpovědných za krajskou dopravu, patologicky posedlých představou moderních nízkopodlažních vozidel s klimatizací a suprovým elektronickým informačním systémem, bez kterého se většina místních obejde ...

+2/0
4.2.2015 17:04

K13a38r39e66l 64Ř11e57h38á72č26e80k 9822700721852

Na jaké služby jste zvyklý jinde? Ať jedu, autem, autonusem, tramvají nebo metrem, tak žádné zvláštní služby co by vlaky neměli nezažívám.

+1/0
4.2.2015 17:05

J45a69n 22C11e17p21e68k 1884566800

Pane Sůro nějak z vašich článků nemám požitek. Něco jiného je třeba zde:

http://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=828

Toto se čte jedna báseň a články hltám. Když už něco čtu, tak nejraději aby to bylo nezaujaté. Ale je to jen můj názor, váš vám neberu. :-)

+2/0
4.2.2015 16:26

J20a89n 64S29ů51r52a 4865573613502

a co je na tomto textu zaujatého? že jsou tu informace o tom, kolik přibylo cestujících a kolik se investovalo?

0/−1
4.2.2015 16:36

R42a94d45e27k 76J72a92n98a87t88a 9115106864782

Podivné je, že dáváte dohromady investice do vozidel, které mají životnost desítky let, s růstem počtu cestujících za jeden rok. Ligoku by to mělo jen kdyby ta vozidla kupovaly na rok ...

Navíc vůbec neřešíte objem dopravy. Pokud kraj či stát objednají vlaků méně, tak lidí ubyde, pokud více, lidí přibyde. S tím ČD nemohou nic dělat a na celkový počet cestujících to vliv má.

+10/0
4.2.2015 16:44

J47a78n 65S93ů27r43a 4235813583562

Porovnávám investice s daty o cestujících za pět let, nikoliv jeden rok.

0/0
4.2.2015 16:45

R73a46d37e85k 30J39a32n31a30t39a 9895106514442

Špatně je vůbec princip, pokušet se o takový výpočet. Investovat do vozového parku musíte pořád, i kdyby počty cestujících stagnovaly. Jinak se vám vozidla rozpadnou. Každý rok mysíte investovat průměrně X/Y, kde X je cena komplet všech vlaků, které máte, a Y je průměrná životnost v letech. Pro prosté udržení stavu.

+6/0
4.2.2015 16:54

J38a23n 22S79ů10r55a 4795323213262

Souhlasím, že se investovat musí. Otázkou je, v jaké míře a chápu, že tu bylo x let zanedbaných  Ale pokud se neustále říká, jak nové vlaky přivedly nové cestující,tak jsem jen tato data porovnal.

0/0
4.2.2015 16:55

R49a84d57e68k 24J47a68n83a47t70a 9795496854712

Takové prohlášení je samozřejmě zčásti marketing.

Ovšem funguje stejně jen osobní zkušenost. Dokud se cestující nesveze novým vlakem, tak má dojmy jen z médií a od zámých, kteří ovšem vlakem taky dlouho nejali. Zažil jsem mnoho lidí velmi překvapených, jak vlaky dnes zevniř vypadají.

+4/0
4.2.2015 17:05

J68a65n 66S80ů69r96a 4775943443372

souhlasím. ono by možná stačilo, kdyby ČD začaly vykazovat počty cestujících i trošku detailněji.

0/0
4.2.2015 17:06

P79e14t63r 23N36e77c34h62a29n86i10c71k69ý 7183826608550

Za dnešního rozdělení jsou globální počty celkem k ničemu. Spíš počty na jednotlivých tratí vypoví více. Viz. vzkříšení LK

0/0
4.2.2015 19:16

J51a39n 70S94ů51r50a 4535243423732

ano, naprosto souhlasím.

0/0
4.2.2015 21:16

T19o35m42a30s 15N57o76v63o59t34n41y 3151236178599

Ne, skutečně na počet cestujících nemá vliv jen to, co úředník objedná. A ČD mohou dost změnit.

0/0
4.2.2015 23:42

M61a84r10t97i57n 82N29o23v54o48t33n48ý 3846386601494

Nemáte, nepřekvapivě, pravdu. To, co se objedná, má počet cestujících naprosto zásadní vliv.

+1/0
5.2.2015 0:08

V79a61c68l98a29v 98H81a52j93e16k 3576589299

Titulek jako obyvykle !!!!

0/0
5.2.2015 11:13

P50a38v31e21l 43B65o50u54c65n59í53k 4942791933955

Kvalita vlaků se pomalu ale jistě zvyšuje. Teď je třeba zvyšovat rychlost na tratích. Úskalím jsou jednokolejné tratě, které vyžadují čekání vlaků na křížení. Zejména ostudná situace je na trati Brno - vyškov (- Olomouc/Ostrava), kde dnes nejezdí prakticky žádné osobáky, protože by se nestíhaly míjet s rychlíky. A pak je třeba uvolnit tratě v blízkosti měst výstavbou VRT (vysokorychlostních tratí) pro oddělení dálkové rychlíkové dopravy od zastávkové - regionální. Například v úseku Brno - Blansko či Praha - Kolín je poptávka po větším počtu příměstských vlaků, ale kapacita trati je již vyčerpána.

+11/0
4.2.2015 15:53

J66a72n 48J13e20m53e78l45k24a 1875600

Nejen, sranda je už výjezd z Brna. Začátek 30 Km/h asi kilometr. Pak X kilometrů po okruhu v Brně 50kou. Následuje docela dlouhý úsek po 2 kolejné trati ale jen 75 Km/h (nejspíš do něj nikdo nestrčil ani korunu).  A dále slavná jednokolejka 85 Km/h do Přerova ( ta je z toho asi nejrychlejší :-) ) . Zachraňuje to koridor Přerov - Ostrava, ale tam ty staré plečky jedou stejně spíš 120 než 150.

+4/0
4.2.2015 16:46

P79e42t15r 91F10r33a10n72c 9267261228158

140.

+1/0
4.2.2015 21:03

T28o87m16a82s 30N18o72v28o34t12n25y 3781556138469

Tak problém Brna je již dlouho stejný a díky tomu, co teď sedí na radnici a magistrátu, to bude ještě hodně let trvat, než se začně něco vůbec měnit (bez ohledu na to, kde nádraží vlastně bude....)

0/0
4.2.2015 23:44

M14a49r14t24i43n 59N63o33v44o61t65n35ý 3536326631774

Ti, co sedí na radnici teď, nemůžou být horší, než ti, co tam seděli doteď ...

0/0
5.2.2015 0:11

J82a61n 53C59e95p37e33k 1704726940

Pane Sůra, ještě jste zapomněl do článku napsat, jak je Jančura super.

+8/−8
4.2.2015 15:39

A62l57a64n 62Ř59e88p62k29a 4605676

Taky tam Jančurův přílepek postrádám ;-D

+7/0
4.2.2015 15:59

M12a82r62t50i94n 52K53o26p94ř64i50v64a 2564280620348

Možná o tom bude celý článek :D

+5/0
4.2.2015 16:06

A94l16a19n 80Ř77e41p28k79a 4115986

A nadpis bude 'Zlé České dráhy chtějí abych zkrachoval' A pod tím fotka Radima u žlutého vlaku. Autor: JS ;-D

+1/0
4.2.2015 17:12

J69a84n 72S12ů16r92a 4645603933302

speciálně vy budete myslím zítra překvapen, co se tu objeví ráno za text:)

0/0
4.2.2015 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.