Diskuze

ČD daly za lepší vlaky 37 miliard, cestujících však přibylo nepatrně

Cestujících ve vlacích Českých drah pět let nepřetržitě přibývá. Masivní investice do lepších vozidel se ve statistikách projevují spíše mikroskopickým růstem. Za poslední rok přibylo ve vlacích Českých drah jen zhruba půl procenta, za pět let je pak nárůst čtyřprocentní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Železniční doprava má budoucnost na středních vzdálenost mezi velkými městy v zejména v Evropě. A je dotována paušálně. Ono se to vyplatí.

4 0
možnosti

J49a66n 40N68o40v37á37k

5. 2. 2015 12:07

nemůžeme mít německé vlaky bez německého jízdného.

2 1
možnosti

Tak poslední odstavec je myslím to nejpodstatnějí. Tam by se mělo do železniční dopravy investovat ve velkém, protože jedině tam má nějaký větší smysl v osobní dopravě. A těžce prodělečné lokálky s pár lidmi ve vlaku přestat dotovat a nahradit autobusy či minibusy (které nakonec může klidně provozovat i ČD, aby byly spokojení i šotoušci a měli tu síťovost a jednotnou jízdenku). Pokud na trati není velký turistický potenciál nebo nákladní přeprava, je to už přežitek a vyhazování peněz, které by se daly využít lépe tam, kde je po vlacích poptávka.

5 3
možnosti

Normální hospodaření s miliónovými odměnami a odstupnými. On to, když tak stát nějak udělá. ;-D Chudáci běžný zaměstnanci dráhy a daňový poplatníci.

1 4
možnosti

A to si mají ty zákazníky porodit?

5 0
možnosti

R27o65b 42K58r12a30u74s

4. 2. 2015 18:29

Tunelování ČD má jediné řešení, zprivatizujme ČD a nastavme podmínky, za kterých bude muset nový vlastník jezdit i na prodělečných tratích a dále uvolněme všechny tratě konkurenci. Nárůst klientů o 4  % za investice 37 mld. Kč, to by žádná soukromá firma nikdy neudělala.

3 10
možnosti

Jinými slovy - lepší, kdyby raději nic nemodernizovali. Nebo si skutečně myslíte, že soukromník by těch zákazníků měl najednou více?

5 3
možnosti

37 miliard je docela dost. Railjet jim nějaké cestující do Brna určitě přinese. Pendolíno funguje za dnešní ceny dobře, dráhy se docela zlepšily i s cateringem, donáška na místo jim funguje dobře. Jediný problém je, že nemají žádné levné malé věci v nabídce - bagety, kafe, čaj.. Mají asi nejlepší a funkční vlakový portál.  Bohužel to jak vypadá Pendolíno nejsou schopni přenést na všechny tratě - viz úklid a vzhled vlaků Brno Ostrava. 

Myslím, že mají už vagón z Rakouska na vlaku do Žiliny a vypadal hezky. Jinak ale u rekonstruovaných vagonů jsou například nesklopné sedačky :-(.

:-) Ale Vlak vyjíždí v 6 z Ostravy hlavního nádraží -  není tam kde parkovat zdarma, dostat se na hlavní nádraží je časový problém. Mohli sbírat lidi jako Jančura a Leo a vyjíždět ze Svinova, Vítkovic, Studénky. Třeba by nebyl prázdný. 

Nové cestující jim přinášejí elektrické soupravy. Elefant a spol - s modernizací tratě. Bez investic do kolejí těžko. Investice do starých vagónů s diselovou lokomotivou, kdy stojí co 3 km, utřepaných hlučných regionov s téměř pravoúhlými sedačkami jim asi cestující moc nepřinese.  Něco to zlepší.. Ale když vlak jede hodinu auto 30 minut... (autobus by jel taky, jen kraj ho schválně nevypravuje). Vyjimka je možná pohodlná řada 854, s novým úsporným motorem, 842 atd. 

Řešením na jednokolejných tratích je podle mě zabezpečení, řízení, osekání lenivých jízdních řádů, vypravování spěšných vlaků pro lidi na delší vzdálenosti (na to je vlak určen). U příměstských elektrifikace a pružné jednotky. Nové vyhybky, koleje. Ale např Ostrava Frenštát, má být investice 2 mld, ale ani zdvoukolejení, ani elektrifikace. Přitom Ostrava Opava za tuším 2 mld byla elektrifikována, jezdí tam dnes Elephant alespoň stovkou.

7 0
možnosti

V Ex1 mají kávu,čaj a čokoládu za 10-15kč to není špatné, ale nevím kolik stojí v jídeláku třeba Pendolina nebo EC Praha,Hradčany apod.

Na Žilině jezdí spousta vagonů z Rakouska a mám je raději než velkoprostorové Bdmpee, jsou velmi pohodlné, ne tak přesvětlené a mají sklopné sedačky. V noci jde úplně zhasnout v kupé, to hodnotím jako velké plus. Navíc ty červené jsou na 160kmh a přitom s otevíratelným oknem, což je fajn.

Z hlavního nádraží snad jede přes Svinov ne? A snad má přípoje. S ohledem na tyto přípoje je pak sběr cestujících náročnější.

Modernizace tratí jsou alfa a omega, cestující nepřinese ani TGV pokud se drkotá 60-80. Tratě mimo koridory jsou mnohé silně podinvestované a dávno za prahem údržby. Nejtragičtější případ je trať 072, ale taková podkrušnohorská magistrála je taky bídná. Na mnohé tratě se lepší vozidlo než regionova nevyplácí pořizovat, protože nad ni visí otazník, stát na to dlabe a kraj seškrtává spoje. Za takových podmínek se plánují investice špatně, něco se musí setsakramentsky změnit. 

Ostrava - Frenštát je silná osobní relace, tam spěšňáky nenarvete (co za zastávky chcete projíždět, každá má svůj význam a frekvenci). Řešení jednokolejných tratí je skutečně zabezpečení, zrychlení křižování a větší počet výhyben. Na příkladu trati Liberec - Tanvald však můžete vidět, že na to SŽDC celkem dlabe a ani jednu záložní výhybnu tam nedá. Ostrava - Frenštát s Ostrava - Opava nejde srovnávat. Jsou tam úplně jiné sklonové poměry, náročné oblouky, je třeba opravit výhybny, které tam narozdíl od mnohých jednokolejek jsou skoro všude a zdvoukolejnění by bylo hlavně za Frýdkem strašně náročné jak kvůli terénu, tak kvůli pozemkům. Co jsem četl, tak se spíš počítá s dvoukolejkou Ostrava - Frýdek - Český Těšín.

Osobně si myslím, že se mají nakreslit uzly, mezi nimi časy a snažit se do toho stavu dotáhnout infrastrukturu. Návaznosti jsou to nejdůležitější a jen tak jde mít konkurenční výhodu nad autobusem a v pohodlí nad všemi.

6 0
možnosti

To jako stávající cestující nemají nárok na lepší komfort a zlepšuje se jen kvůli těm novým?

4 1
možnosti

D90a98v56e 27Ř86e82h70á18k

4. 2. 2015 16:54

zadarmo není nikdy nic, slovo zadarmo bych zakázal používatRvRv

0 0
možnosti

J43i10ř45í 92M66a49c85e59k

4. 2. 2015 16:43

Moderním vlakům, v nichž si v létě nemohu pootevřít okno, se raději vyhýbám. Na rozdíl od západní Evropy klimatizace většinou nechladí a průvodčí odůvodňuje nesnesitelné vedro uvnitř tím, že "některým cestujícím je zima".

1 11
možnosti