Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

Podnikatel Radim Jančura s oblibou kritizuje České dráhy, že dostávají ze státního rozpočtu zbytečně mnoho peněz. Sám však díky malé fintě inkasuje od státu více peněz, než na kolik má nárok. Pohrává si totiž s označováním cestovních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a70n 29M67a52z85ů83r18e47k 2478724408105

njn...to je tak když zloděj řve chytne zloděje.....Jančura si hraje na svatouška, ale máslo na hlavě má taky

+2/0
17.2.2015 9:56

J27a49n 93M84a47z93ů87r81e11k 2958204838435

btw nejsem zastánce ani CD ani LE...CD je pro mě černá díra na peníze v současné podobě.

0/0
17.2.2015 9:57

Š73t65e73f35a82n 80F45r33i78č19a 7652388843666

Divím se, že se MF Dnes  nevýznamnými téměř bezejmennými dopravci vůbec zabývá. Zřejmě se jedná o placenou reklamu. Například linkový dopravce jen vyzobává třešničky na dortu. Ovšem jeho společenský přínos je prakticky nulový, s minimálním vlivem na dopravní obslužnost České republiky. Na rozdíl od síťového dopravce. Nabídka linkového dopravce se omezuje na několik málo míst v ČR. Pokud někdo cestuje mimo tato místa, je vydán na pospas lomenému jízdnému, které je výrazně (někdy i násobně) dražší, než jízdné síťového dopravce. O neexistující návaznosti linkového na spoje síťového dopravce ani nemluvě.

+5/−1
7.2.2015 7:56

P73a91v78e64l 68O79t46i86s73k 2566651767

tak se tady strhla válka mezi odpůrci a ochránci ČD, no nevím proč, ten článek je tak domotaný, že jsem nějak ani nepochopil kde se ten fígl skrývá, 

s regiojetem jsem jel jednou,z Ov do Prahy a zpět, 2.tř. a musím říct že naprostá paráda. S ČD mám tak jednu báječnou zkušenost, před nějakým časem jsem potřeboval jet z Ov do Vídně, chtěl jsem si koupit jízdenku na e-schopu ČD, můj spoj( Schopin z waršavy) prostě nešel ani neukázal cenu, tak jsem tam volal, a oni mi řekli že dostanu slevu když to budu objednávat přes tel. operátora, dali mi číslo, tak jsem tam volal,aby mi řekli, že to se vztahuje jen na některé spoje a ten můj že si musím jít koupit na nádraží. Takže výsledek , v dnešní době kdy je možno si koupit přes internet jízdenku až na honolulu, u ČD to nešlo do hlavního města sousedního státu, a to nemluvím o té cestě, kdy z Waršavy dorazil do Ostravy  expres na minutu přesně, ale mezi olomoucí a znojmem jsme nabrali asi 2h zpoždění, a když jsem se ve vidni omlouval že jsem přišel pozdě kvůli zpoždění vlaku, tak se napřed na mne udiveně koukali a ptali jakého vlaku, a ž když jsem řekl že z čech, tak řekli aaaa tak to joooo a smáli se.

0/−4
6.2.2015 7:45

V65a19c57l26a74v 19H83a18j22e27k 3436229649

Proti RJ ani R.Jančurovi nic nemám, co mi ale vadí, je způsob jakým se prezentuje a případně je prezentován v Idnes a dalších médiích a to zejména autorem tohoto článku, respektive mi vadí zcela zřetelná zaujatost pana Sůry proti ČD.!!

+4/0
6.2.2015 8:27

J91a94n 76S47ů40r37a 4565613363232

proti RJ nic nemáte?)))jo jo, to je patrné z každého Vaše příspěvku:)

0/−1
6.2.2015 12:53

M89a32r41t51i14n 96N86o91v27o68t15n25ý 3366756621444

Podle toho, co píšete buď úplně normálně lžete anebo jste totálně neschopný.  A nedával bych to za vinu ČD. Z Ostravy do Vídně jste jel přes Olomouc? A pak ještě přes Znojmo? To se divím, že jste nabral jenom 2 hodiny zpoždění. :-)

+6/0
6.2.2015 8:45

V56a54c76l54a55v 58H66a98j75e84k 3686489439

Prodej přes internet je poměrně složitá věc. Protože se jízdenky tisknou na volný list papíru bez jakýchkoliv ochranných prvků používá se zabezpečení pomocí tzv aztéckého kódu (varianta QR kódu) V rámci mezinárodní železniční unie jsou stanoveny standarty pro zápisy, nicméně s každou železnicí se obvykle jedná o určitým způsobem unikátní řešení. Zásadní podmínkou potom je, že průvodčí příslušná železnice jsou vybaveni zařízením které aztécký kód umí přečíst. Takže mezinárodní jízdenky lze prodávat pouze tam, kde se to podaří s příslušnou železnicí dohodnout. Od prosince 2014 lze standardní mezinárodní jízdenky zakoupit i do Rakouska a na Slovensko. Německo jde už cca 2 roky.

+2/0
6.2.2015 8:54

M28i19r24o38s94l66a92v 42Z66i78k20m35u35n25d 7529583754683

Ale ... já jsem taky nafasoval v Rakousku na jejich vnitrostátním vlaky párkrát zpoždění ... takže mi ujel o několik minut vlak do Česka a místo v 3,30 jsem byl v Praze v 10,30 a to ještě z Vídně přes Bratislavu ....

0/0
7.2.2015 17:55

F10r84a94n80t12i83š81e67k 40P65l41á74š28e37k 1479582977597

Když pominu pravopisné chyby....od které doby jezdí EC vlaky z Polska do Rakouska přes Znojmo???? :-/

0/0
5.3.2015 8:16

V90a86c40l18a68v 11H88a74j66e28k 3306429239

;-DVy jste pane Sůra svým způsobem geniální. Jak to děláte, že z každého Vašeho článku vyjdou ČD jako padouši šidící cestující a odírající stát respektive každého občana o dotace a Radim z toho vyjde jake super podnikatel, který vozí cestující se super servisem téměř zadara a jetště bez potřeby úhrady prokazatelné ztráty. K dokonalosti mu už chybí je to, že by státu ještě platil za to že ho nechají za těchto podmínek podnikat v železniční dopravě 8-o;-D A pak už jenom svatozář a to i v situaci, kdy zcela zjevně nejedná férově.

+4/−3
5.2.2015 21:15

J49a98n 26S67ů62r47a 4475173403552

Poklona od génia, který v každém článku vidí svatozář na RJ, vždy potěší.

0/−1
5.2.2015 22:50

M37a36r37t11i90n 60N81o86v76o27t92n67ý 3886376911264

Na vás jsem Jane Sůro vždy obdivoval jednu věc - jak dokážete být za všech okolností nad věcí a nic vás nedokáže rozhodit ;-)

+1/0
6.2.2015 19:23
Foto

L92i90b37o27r 62D46o97h51n90a74l 4129684837200

Leo Express Ostrava-Praha Economy Class  od 99 Kč, Bussines Class od 399, a PREMIUM od 499 Kč. Premium class nemá zatím na českých kolejích co do pohodlí konkurenci !

0/−3
5.2.2015 19:34

R59a51d59e40k 13J81a40n10a96t23a 9835416534242

No, když vám nevadí, že všechn sedadla v Premium class jsou ve stejném směru, takže v polovině případů proti směru jízdy ...

+1/−2
5.2.2015 20:01
Foto

L30i81b20o87r 75D46o54h55n79a23l 4919894377840

Nevadí, vůbec.

0/−1
5.2.2015 20:38

T19o25m 57J22u13r65e66č51k17a 6585342205845

Jste asi nejel ještě railjetem co?

+1/−3
5.2.2015 20:04
Foto

L92i93b23o42r 31D92o82h31n19a64l 4239924467650

Railjet na Ostravu nejezdí.

0/−3
5.2.2015 20:38

T14o71m 46J48u22r53e55č89k81a 6655702385865

Psal jste o českých kolejích, ne o Ostravě.

+2/0
5.2.2015 20:47

L56a77d73i60s63l65a61v 60P61a66s79t69o96r53e63k 1103607448295

Sůra by se měl inspirovat články o ČD na ihned.cz... Tak Sůro vypadá objektivní článek.

0/−2
5.2.2015 19:08

J65a10n 62S78ů70r20a 4225653383132

Já bych se rád inspiroval Vašimi texty, Pastorku

+1/0
5.2.2015 22:48

T22o57m70a92s 16N36o52v44o13t59n36y 3831146528149

R^

0/0
6.2.2015 12:16

T66o77m 25J98u90r88e30č30k51a 6715852935985

"Kompenzace státu za sociální skupiny činí u mých firem 8 % výnosů z jízdného. České dráhy na celé síti pobírají celkové kompenzace 255 % z výše tržeb z jízdného, a to i na dálkových spojích"

Aneb jak smíchat dohromady peníze za kompenzace slev u komerčních spojů s částkami za celkovou základní dopravní obslužnost, aby z toho naoko vyšlo, jak jsme vlastně super a můžem vesele okrádat stát. ;-D

Pročpak se nepochlubí třeba poměrem na dotované lince z Bratislavy do Komárna, kde na tom je taky přes 200 %. ;-)

+3/0
5.2.2015 18:24

K13a50r51e10l 32N57o49v19á18č76e90k 5271205649566

Co je to za nesmysl dotovat slevy v 1. třídě 8-o. Kdo nemá na 1. třídu, tak ať jede druhou. Další nesprávné zbytečné dojení státního rozpočtu.

+5/0
5.2.2015 15:01

P83e91t80r94a 20N74o14v41á96k65o47v23á 7908366294308

Tak já nevim, se žluťákama nejezdím, ale pamatuju si, že měli nějaké heslo typu, že ač 2. třída, tak jejich vozy mají kvalitu 1. třídy. Ale mít kvalitu 1. třídy a být označen jako 1. třída...

+1/−1
5.2.2015 14:17

R29a41d53e41k 62J17a36n60a56t13a 9945576104332

Tak oni zpočátku prodávali do všech svých vagónu jízdné za stejnou cenu. Pak si povšimli, že jeden typ vagónu je oblíbenější a zdražili ho. Ale první třída tomu přesto neříkají, důvod řeší tento článek :-)

+2/0
5.2.2015 16:53

P81a80v33e73l 46K58ř90í89ž 8837331980199

Takže opět bouře ve sklenici vody...

0/0
5.2.2015 13:59

M54a43r84t43i58n 81N88o55v70o84t65n33ý 3936756651294

Pořád dokola tady lidi opakujou nesmysl, jak se všechno změnilo až poté, co přišel Regiojet , že se začaly nakupovat nové vlaky atd. Není to pravda - jenom v posledních 5ti letech před vstupem Regiojetu na železnici ČD investovaly do nových vlaků přes 25 miliard korun.

Pokud se bavíme o službách ve vlaku a kultuře cestování tak tam se není o čem bavit, ten rozdíl v době nástupu Regijetu byl markantní a ČD měly co dohánět. 

V čem naopak Regiojet za ČD pokulhává je samotná doprava - jsou pomalejší než Pendolina a LE, máte u nich násobně větší pravděpodobnost že dojedete se zpožděním a údržbě vlaků taky moc nedají.

+5/0
5.2.2015 13:56

Š48t17e78f55a41n 72F83r65i89č26a 7892698393386

Hlavní nevýhodou malých nenápadných dopravců  jsou místenky a obsluha několika málo míst v republice. To v podstatě znemožňuje jakékoli operativní rozhodování.

+1/0
7.2.2015 8:14

M57i29r42o53s62l91a75v 22Z53i22k67m53u62n95d 7249103794693

Dobře na "slevu je nárok" ... cestující zaplatí plnou cenu a s jízdenkou půjde na finanční úřad, kde mu vyplatí příslušný rozdíl ... dopravce dostane svoje a je po problému ....

+1/0
5.2.2015 13:53

R92o70m51a76n 54H52o76š81e59k 3288536419916

Jancura ma dotace rad, jen je nesmi dostavat ostatni, pak je ohen na strese :-)

+11/−1
5.2.2015 13:11

P29e26t42r 37Š46k89o50d23a 5727530354620

Článek naprosto o ničem. Vidím zde snahu udělat z Jančury vyžírku státní kasy, ale nakonec se dovím, že vlastně nic neporušuje a nedělá nic nezákonného, že je tu možný různý výklad nařízení, které ale už bylo upraveno, takže pro další období by měla být pravidla jasnější. Jinými slovy - nic se neděje, ale je potřeba o něčem psát. Kdyby se novináři radši zajímali o ty, kteří opravdu ždímou stát o stovky milionů nebo miliardy...

+5/−2
5.2.2015 12:39

J65a87n 86S19ů86r51a 4885453293752

Nebojte, o ně se zajímáme a brzy si o nich dočtete. Shodou okolností opět železnice:)

0/0
5.2.2015 13:15

P68e86t80r 74F89o75l80t41y56s 7685211300488

Přišlo se oficiálně na to, že s ním jezdí víc jízdenkových studentů než skutečných studentů? :-)

0/0
5.2.2015 13:27

J37a30n 67S77ů19r39a 4555303263252

Ne, to jsou drobné a byla na to kontrola. A nic nenašla.

0/0
5.2.2015 13:34

P88e64t89r 71N72e76c63h95a71n52i57c54k56ý 7703106738410

SŽDC bere stamiliony na výrobu kovošrotu?

0/0
5.2.2015 13:35

J40a96n 66S50ů45r48a 4595883283732

jste blízko:)

+1/0
5.2.2015 13:36

J78a15n 73S55ů51r70a 4665853353842

říkám, že jste blízko. Ne u kovošrotu

0/0
5.2.2015 13:59

K19a68r78e14l 25V57e94č79e74ř21a 8163196647246

Přeju Vám hodně štěstí.A radši na sebe dávejte pozor.

+1/0
5.2.2015 17:28

J88i29ř57í 72L52o25u40k81o53t13a 8840897971966

to je hezké číst jak Jančura tohle jak Jančura tamto a atd atd.už před 20ti lety jsme se mohli svézt na úrovni a bez Jančury a jeho permanentního osočování ČD.sám neumí jednat na rovinu,od státu penízky taky pobírá a nemalý,ale hlavně že dráhy tamto nebo toto.a pro p.Procházku-nejen já si ty "dunící" karosy pochvaloval.byly prostorné a hlavně pohodlné a cesta odsejpala,kdežto dnešní rádoby moderní autobusy jsou natěsno,člověk se v tom pořádně neusadí a po 2-3 hodinách z toho bolí pozadí.jedinný plus je klimatizace,jinak je to krok zpět.před 3mi roky cesta do a z Itálie.již nikdy více!!to se mi v těch starých a "dunivých" karosách nestávalo ani po12ti hodinách jízdy.jinak oni mi ty krásné stevardky cestu nezaplatí,tu si musím zaplatit sám.ikdyž to jsou holky krásné a s hezkým úsměvem tak mě tam osobně rozhodně nechybí.a ty noviny a to kafe rádoby zdarma se vám promítne do jízdného,jenže to už nikdo nikde nahlas neřekne.víte tu všichni velký kulový o cestování ať s Jančurou,ČD či Leo expresem.aby jste se tu všichni z toho Jančury nepo...ly.až bude mít milej SA na starosti celou dopravní obslužnost se vším všudy a zvládne to za pakatel tak pak můžeme vézt diskuzi,jinak ani omylem.;-O

+3/−4
5.2.2015 12:16

T15o82m89a84s 73N88o32v71o27t62n34y 3861536788249

Mě by teda zase zajímalo, jak je to s těmi "nulovými" jízdenkami pro děti u ČD... to bude kvůli statistice nebo si na základě toho budou nechávat proplácet to jízdné po krajích apod.? A do jaké ceny? Do dospělého obyčejného jízdného? Jak to budou řešit v případě že jedu na jízdenku IDS, tam budou počítat kolik za jízdné? Tarif ČD nebo tarif IDS, kde nemají šanci zjistit, jaká část jízdného připadá na ten vlak, např. v případě 24h jízdenky platící i ve vlaku a dítě zdarma?

Z toho taky kouká hezký tunel.

0/−1
5.2.2015 12:10

R17a66d68e50k 58J66a32n22a92t42a 9195546364252

Jízdné za děti se v komerčních spojích proplácí už dávno (nejen u ČD). Akorát se ministerstvu nelíbilo, že se počet dětí zjišťuje statistickými metodami, tak to chtějí mít do budoucna přesně. Co na tom, že to bude stát víc a obtěžovat lidi.

V objednávaných spojích se explicitní kompenzace za slevy nevyplácí, je to takříkajíc "v ceně" objednávky. Což je i případ IDS. Klíčování tržeb za IDS a ČD tarif se dělá statisticky, jinak to ani nejde, protože v příměstkých spojích není možno každého cestujícího zkontrolovat, na co jede.

+3/0
5.2.2015 13:09

P75e29t34r 58F97o73l90t31y31s 7455751900278

A hlavně jsme se k tomu dostali díky těm "poctivým" soukromým dopravcům. Jen prosím nemíchat s těmi skutečně poctivými, kteří u nás jezdili už dávno před Jančurou...

0/0
5.2.2015 13:23

A11l94e47s 65D71a60n67a 2457467257494

Jeste kdyby se p. Jancura naucil chovat slusne ke svym zamestnancum ....

+11/−1
5.2.2015 11:58

J48i39ř82í 69B95o51r63o43v94i55č51k43a 8985376546153

Možná jste jejich zaměstnanec a tak do toho vidíte.

Já si jako zákazník ČD zase přeji, aby se oni ke mně jako k zákazníkovi naučili chovat slušně.

+3/0
5.2.2015 12:33

J32i85ř44í 33J73u66r48á30š27e54k 8767475930687

"Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“

Z té citace není jasné, co je to poskytovaný standard. Jestli se týká pouze místa pro cestujícího nebo i služeb. Pokud pouze místa, tak je to jasné. Ale pokud stačí k tomu místu hodit noviny a je to hned třída první, tak si úředníci moc nepomohli. Toto Jančura udělá na Slovensku a u nás např. ty noviny dávat nebude. Pokud by šlo pouze o to místo, musely by se vagony 1.tř v SC Pendolino přeoznačit na třídu druhou. Jsou stejné jako 2.tř., jen cestující dostává malé občerstvení.

0/0
5.2.2015 10:46

P78e39t14r 84M20a67r89e31š 8340786

Je jedno, jak třída, kategorie vypadá. Stát prostě doplácí jen na tu nejlevnější a hotovo.

+3/0
5.2.2015 10:59

J80i42ř95í 70J58u61r47á37š26e54k 8457595110907

Tak potom mi to zmíněné  vysvětlování ze strany RJ ohledně označení vozů na Slovensku a u nás příjde zbytečné. Tedy pokud by ministerstvo nechtělo některé, již vyplacené, kompenzace vrátit.

0/0
5.2.2015 11:23

J74i80ř90í 61B52o51r74o26v49i35č76k22a 8385246276853

To vracení bych nikomu nezáviděl. Zvláště ne ČD v letech před nástupem konkurence, kdy na tuto trať při dražším jízdném pobíral dotaci na ztrátovost. A najednou o třetinu zlevnil a je v plusu?8-o

(Zde nevidím chybu ani tak v ČD, nýbrž ve státu, který to vyplácel! Zodpovědní by to měli vše státu ze svého vrátit!)

+2/−1
5.2.2015 12:37

R24a11d60e65k 52J41a70n77a71t65a 9165496314482

Málo o tom víte. Je to naopak, než si myslíte. ČD nyní dostávají více než předtím.

ČD byly (podle materiálů, které si na MD vyžádal Jančura) na lince Praha-Ostrava zhruba na nule (ta ztráta 7 milionů je kosmetická vzhledem k rozsahu). Ovšem všechny kompenzace za slevy byly "v ceně", stejně jako provoz Ostrava-Čadca.

Nyní se slevy proplácejí explicitně. Některé (pro důchodce) byly dokonce zrušeny. Úsek Ostrava-Čadca ministerstvo objednává zvlášt. Bit je tak na tom jak státní rozpočet (dříve platitl 7 mil., nyní je to řádově více) tak také důchodci. Naopak doprace dostává od stát peněz více. Proto i jízdné může být o trochu nižší. Připomínám o trochu, protože dříve bylo typické jízdné 330 kč (s in kartou kterou měli všichni), dnes je typické jízdné 295.

+6/0
5.2.2015 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.