Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující mezi Prahou a Ostravou přecházejí od ČD k soukromníkům

Přes 88 milionů korun zaplatil loni stát třem dopravcům přetahujícím se o zákazníky na trati mezi Prahou a Ostravou za státem nařízené slevy studentům, postiženým či dětem do šesti let. Českým drahám značně poklesly platby, zatímco soukromí dopravci RegioJet a Leo Express si polepšili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a27r88o68s15l24a78v 43K19o18m97o91ň 1450704114211

pokud jsem pochopil správně šlánek, tak vlastně tu je jen uvedeno, že stát přispívá na nařízené slevy více soukromníkům a že jim posiluje přeprava dotačních cestujících. Předpokládm, že to bude 95% studentský doplatek. Děti do 6 let a ZTP bude ve valné menšině. To ale neznamená, že s ČD nikdo nejezdí. Prostě jen nepřepravují cestující s nařízenou slevou, takže zbytek cestujících beze slev. Takže článek i nadpis velmi tendenční, pane Sůra. Sice cestujících asi obecně přibývá, když RegioJet přidal vozy a má to asi využité, když je tam nechává. Na druhou stranu stojí toto stát velmi mnoho peněz než předtím a kvalitu mohl stát požadovat sám, a taky zaplatit. Což v minulosti nedělal a teď se jen bohužel bere důsledek. Zaostalé vozy a nebo málo peněz na opravy. Větší výběr určitě nepomol zmenšit množství aut, studenti nejezdili autem, když vzrostla částka na nařízené slevy.

+6/−1
9.2.2015 19:16

T28o18m 10J88u73r74e94č23k28a 6145612415105

Naopak, RJ v poslední době soupravy i zkracoval. Dříve tolik proklamované desetivozové soupravy jsou dnes spíš výjimkou a i soupravy co dříve jezdily s 7-8 vozy dnes jezdí o 1-2 vozy kratší. Holt trh se již asi rozdělil a RJ zjistil, že přidáním dalších vozů už další cestující nezíská.

0/0
15.2.2015 22:11

K50a55r28e66l 55N57o75v10á41č89e76k 5641225669606

Jaktože ty dotace za studenty tolikrát vzrostly 8-o? Těžko jezdilo tak moc studentů radši autem než vlakem. V tom bude nějaký podraz.

+4/−1
9.2.2015 15:03

P48e18t95r 95N71e83u76w57i25r18t71h 2457323755504

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

+3/0
9.2.2015 16:24

P10e61t46r 42N68e61u79w34i88r23t35h 2207853285324

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

0/0
9.2.2015 16:24

R34a61d18e43k 74J20a18n65a69t26a 9725976134572

Studentů jezdí stále stejně. Ale u komerčních spojů se kompenzace vyplácejí, u nekomerčních ne. A od roku 2012 jsou všechny denní vlaky Praha-Ostrava komerční.

+1/0
9.2.2015 23:14

Š83t21e53f34a90n 88F24r27i79č96a 7982688823166

Soukromí dopravci nejsou zajímaví. Nejrychlejší je pendolino ČD a díky naklápění vozové skříně je i nejpohodlnější. Leova tramvaj je nepohodlná, Jančurovy vagóny jsou z 30 let starého repasovaného šrotu. Jedině u ČD může člověk přijít, koupit si jízdenku a okamžitě cestovat. U těch dalších dvou se musí rozhodnout dlouho předem kvůli rezervaci místa, což je pro lidi, kteří nejsou pány svého času, neoperativní. Vhodné leda pro študenta, který ví, že mu výuka končí v konkrétní den a v konkrétní dobu. A ještě k tomu článku, abychom si uvědomili jeho směšnost a pitoresknost. Česká republika má 78 866 km2. V České republice je celkem 2832 železničních stanic a zastávek. Tak trochu si kladu otázku, co důležitého nám autor chtěl vlastně sdělit.Rv

+6/−2
9.2.2015 11:40

J81a45n 72S89ů39r91a 4835203373872

Proč si stejný šrot kupují České dráhy a chlubí se tím?

+2/−4
9.2.2015 13:34

J10a40n 90K95o75b26ě94r63s75k76ý 1150126811843

České dráhy se tím nechlubí, jediný kdo se těmi vagóny pořád chlubí je Jančura. U ČD máte navíc v celé soupravě na výběr i z jiných vozů, např. Bmpee, ale chápu, že svézt se někdy EC a objektivně soupravu porovnat, je pod vaší úroveň.

+2/−2
9.2.2015 13:53

J94a38n 17S16ů80r20a 4445163363122

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-koupily-v-rakousku-50-dalsich-ojetych-vozu-ftq-/eko-doprava.aspx?c=A141220_104541_eko-doprava_suj

jistě, nechlubí, záměrně o tom mlčí a nikde o tom nepíší:)

+3/0
9.2.2015 13:56

J83a34n 52K81o67b20ě73r72s83k64ý 1330606961283

;-D Jeden článek proti asi tak už minimálně dvaceti od Regiojetu, kde se pan Jančura chlubí, jak jsou ty ojeté vozy pro nás strašně moderní ;-D Kde vůbec skončil projekt High jet ? Těch 8 nádherných tříd ;-D;-D;-D jen na papíře. Pro mě je pan Jančura slibotechna nic víc. Dokládají to i ty výběrové řízení o které hrozně stál a z kterých vyucoval. Ale kdo nechce, nevidí, a bude pana žlutého obhajovat až do konce světa;-)

+3/−1
9.2.2015 14:06

J50a63n 11S44ů91r16a 4105793623862

Dejte si někdy tu práci a sečtěte si ty texty, co jsem napsal o modernizaci vozového parku ČD. Tím debatu s Vámi končím, přeji mnoho úspěchů v životě.

+1/−1
9.2.2015 14:08

L94a10d83i76s38l26a52v 93P13a88s22t51o72r22e94k 1653127418275

Ten článek jsi Sůro psal ty. Kde v té citaci mluvčího vidíš nějaké chlubení?

+2/0
9.2.2015 15:51

P27e61t43r 40N88e65u27w18i10r23t30h 2117133705644

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

+1/−1
9.2.2015 16:18

P85e67t35r 95N44e66u21w38i57r17t16h 2987893875494

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

0/0
9.2.2015 16:18

Š36t13e67f61a45n 35F61r68i94č21a 7202178523806

Ale no tak. Nevím co chcete slyšet. ČD jsou síťový dopravce a nakupují a udržují vozový park v řádově jiných objemech. Určitě nediverzifikují svoje nákupy, aby soupeřili s malými neznačkovými linkovými dopravci bez tradice. O nichž je známo nanejvýš to, že hospodaří velice krátce, a - dle údajů z rozvahy - téměř výhradně jen s cizími zdroji. Jen bych připomenul, že ČD kontinuálně navazují na své právní předchůdce, a jejich tradice je více než 170 letá.

+2/−2
9.2.2015 13:57

J82a87n 18S79ů17r36a 4365393153962

Mluvíte o tom, že RJ jezdí se šrotem. Naprosto identické vozy koupily před dvěma měsíci České dráhy. Tradice je hezká věc. Zeptejte se třeba ve Swissair, Malévu či Sabeně, jak se jim s tradicí žilo.Zvláště, když je  ve firmě silná tradice neefektivního hospodaření.

+2/0
9.2.2015 13:58

Š60t15e32f85a33n 82F66r37i29č60a 7862268423506

Tak to je normální, že žádná firma není věčná. Jako žurnalista si můžete témata vybírat dle libosti. Ale v zásadě se pokoušíte srovnávat firmy velikosti komára a velblouda, jejichž trhy jsou zcela odlišné. To je od počátku nesmysl.

+3/0
9.2.2015 14:14

J35a38n 34K98o40b84ě33r58s68k57ý 1740286961283

Pane Fričo, asi nemá cenu se s panem Sůrou vůbec bavit. Není ani schopen připustit, že by pan žlutý někdy neudělal žádnou chybu;-D;-D ani že ČD jsou schopny nabízet nějaký dobrý produkt za dobré peníze (Railjet, Pendolino). Ale faktem zůstává, že Regiojet obsluhuje slovy jednu jedinou trať. Jančura sice tlachá o zájmu provozovat regionální dopravu, ale ze všech výběrových řízení zatím vycouval což jeho skutečný zájem opravdu dokazuje. A není žádným tajemstvím, že pan Jančura dotuje z vydělavajících autobusů naopak prodělávající vlaky a taxíky. ;-D

+4/−3
9.2.2015 14:16

J82a61n 22S95ů96r70a 4115403133752

Regiojet byl vyhlášen vítězem soutěže na provozování rychlíků na tratti Ostrava - Krnov - Olomouc. Dosud byly v ČR vypsány od roku 2009 i s touto zrušenou soutěží celkem tři soutěže na provoz vlaků (ještě jizerskohorská železnice a jihočeské lokálky) v závazku veřejné služby, čtvrtá byla vyhlášena minulý týden. Zbytek s výjimkou několika tratí GWTR zazděn na deset let smlouvami uzavřenými s ČD. Tolik k faktům pana Koběrského.

+1/−1
9.2.2015 16:33

L45u21k53á82š 87S91v93a65č55i66n54a 9772112372981

Ceke drahy ci Regio Jet - ok, LeoExpress - hruza!

Tak malo mista ve vlaku LE, to je bes!

+5/0
9.2.2015 10:53

P29a73v11e46l 73M21a14t85o47u53š67e47k 5890297708494

Typická ukázka manipulativního titulku. I kdyby to nebyla pravda, spousta cestujících, kteří mezi Prahou a Ostravou hodlají cestovat, upřednostní soukromého dopravce, protože se jí tento titulek dostane do povědomí (aniž by znali skutečný obsah příspěvku). Takto novináři ovlivňují názory a rozhodování lidí ve všech oblastech.

+9/−3
9.2.2015 9:35

J93a35n 58S62ů28r41a 4495703753632

Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří se nerozhodují podle titulku,ale nabízených služeb

+2/0
9.2.2015 13:28

M18a72r39e72k 14V60y83m96a76z96a98l 5938396642400

Dobrý den pane Sůro, máme jak píšete inteligentní čtenáře, tak je ještě více popoženeme tam, kam si přejete, že ano? ;-D Vaše odpověď panu Matouškovi je opravdu hodná profesionálního novináře....R^

+3/−2
9.2.2015 14:22

P35a15v38e29l 53M14a45t83o27u59š52e52k 5730797878334

Vy coby novinář jistě moc dobře víte, jak lze ovládat myšlení mas. Je třeba vycházet z toho, že cca polovina čtenářů má inteligenci podprůměrnou. A na ty takové titulky zpravidla působí. A samozřejmě nejen na ně. Rovněž působí na lidi, kteří jsou z nějakého důvodu příliš (možná i průměrně) důvěřiví. Lidí jako jsem já, o nichž si troufnu tvrdit, že na ně reklama a propaganda takřka nepůsobí, je dost málo (nečumí na televizi, na ignoraci reklam mají léty vytříbený grif, netrápí se tím, co mají druzí apod.).

+1/0
9.2.2015 16:28

J40a69n 20S12ů41r55a 4745493163632

Znovu opakuji: naši čtenáři jsou inteligentní. Ti méně inteligentní mají spoustu jiných serverů, kde dostávají svoji duchovní potravu.

+1/−1
9.2.2015 16:29

P91a51v73e49l 10M94a93t32o92u35š20e50k 5310597718874

Hádat se s vámi nebudu, ale když někdy čtu příspěvky v diskusích, tak si tím nejsem úplně jist. Navíc ovlivňovat se nechají i relativně inteligentní lidé, často z pohodlnosti nebo z přílišné důvěřivosti.

+2/0
9.2.2015 17:11

J21a22n 60H18e19l27l87e72r 9688335286

jezdim do ostravy parkrat za rok. zacal jsem pendolinem a presel na leo express.

obhajci CD se muzou snazit jak chteji, ale je to nesrovnatelny

takze at jezdi s CD kdo chce, neberu mu to.

zrusit dotace vsem dopravcum, at se nikdo nemuze rozcilovat, ze nekterej soukromnik jezdi za statni penize

0/−3
9.2.2015 8:43

J62a98n 78K40o88b23ě88r21s93k20ý 1770596561583

Nechápu co vám na Pendolinu vadí. Navíc Leo express je ze všech nejhorší. Tak málo místa v Economy jsem v životě ještě ve vlaku neviděl. Nemluvě o 3 toaletách na celý vlak. Navíc je to vozidlo určené pro regionální dopravu a ne na dálkové trasy.  Navíc dotace na téhle trati už dávno nejsou, jenom na nějakých rychlících, které obsluhují stanice, kde konkurence nezastavuje (Červenka, Mohelnice). Dle mého je Pendolino naprosto srovnatelný jak s LE tak s RJ.

+4/0
9.2.2015 11:38

Š51t86e62f22a88n 48F60r39i52č43a 7612888973546

Tou poslední větou jste mne docela pobavil. Ale budiž, proti gustu žádný dišputát. Já dávám přednost vlaku, který vyjede z Ostravy Svinova ve 4:22 a v 7:21 je v Praze hl.n. Myslím, že se oproti jiným nejmenovaným dopravcům jedná o podstatně rychlejší spojení i podstatně pohodlnější cestování.

0/0
9.2.2015 11:56

M74a62r10t79i76n 76N41o32v23o93t31n37ý 3416476771774

áíiíáoioyáýéíiuiuiáuiuááhuáuíuáyyu

0/−2
9.2.2015 7:42

V43l62a13s58t66i39m35i60l 79W84a66i32c 8560443787987

Další Sůrova manipulace, aneb každý den jeden článek na téma "vychvalujeme RegioJet". Jak si, autore, vůbec můžete dovolit extrapolovat zákaznické chování jednoho relativně úzce vymezeného tržního segmentu na ostatní? Bezva, mladí frikulíni jezdí rádi s Jančurou. Co to vypadá o celkové statistice cestujících na trati? Moment... Zhola nic. Díky za článek.

+7/−4
9.2.2015 0:16

P24a44v46e40l 19M96a82t79o27u29š72e67k 5890607168234

Když psal tento autor o změnách jízdního řádu na železnici, jako ilustrační fotku připojil v té době již neaktuální snímek odjezdové tabule (zřejmě z prvních prosincových dnů), na které bylo několik ČD vlaků pod sebou s trojciferným zpožděním. Takto u nás vypadá v podání p. Sůry "seriozní" informace o železniční dopravě. V diskusi pod článkem, do byl které p. Sůra rovněž zapojen, jsem se ho ptal, zda již někdy někde viděl u článku, který má objektivně informovat o železnici, podobnou fotografii (samozřejmě tím nemyslím u článku, který se přímo zabývá kalamitou a kde má taková fotka své místo, ale to rozhodně nebyl jeho případ), která železnici shazuje. Rovněž jsem se ptal, zda by k textu o autobusech SA dal ilustrační fotku autobusu této společnosti stojícího v zácpě na dálnici. Odpovědi se mi nedostalo.

+7/−1
9.2.2015 9:44

J60a74n 10S98ů84r48a 4875443373492

Nemáte zac.než me budete obviňovat, najděte si,za jaké skupiny cestujících se platí kompenzaci.

+1/−1
9.2.2015 13:31

Z10d91e19n18e74k 78Š25i32t23i96n11a 2473678460795

To je názor koho ? Opět nějaký písálek, který jezdí autem a dráhu zná z novin ?

+1/−1
8.2.2015 23:57

J33a41n 46K66o66b69ě28r77s53k71ý 1810446791243

Je to názor pisálka, který do nekonečna obhajuje Regiojet. I přesto, že jeho služby a vozy jsou naprosto srovnatelné s ČD a jezdí věčně zpožděný. Nehledě na ty grafy, které jsou naprosto zavádějící a srovnávají jabka s hruškami. Zase je to postavené na tom , aby ČD z toho vyšly zase špatně. Sůro ze začátku ty články s nápadně žlutým podtextem byli komické, teď už je to vážně trapné!!!RvRv

+6/−2
9.2.2015 0:44

D74a55n11i13e69l 95S90c69h18n53i93t52z67e47r 5191214231166

mám úplně jinou zkušenost

+1/−1
9.2.2015 9:35

J62a28n 60S16ů50r77a 4695783813232

Děkuji za váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
9.2.2015 13:32

K65r45y92š43t45o17f 47L50a10n44í97k 1499870635325

blby je, ze i kdyz chce clovek jezdit s CD a poridi si IN100 s doplatkem do 1.tridy, stejne musi v Pendolinu platit mistenku a to i do 2.tridy. pravda, za CD Body ziskane pri nakupu aplikace IN100 si muze posleze poridit 12 mistenek do 2.tridy Pendolina zdarma :-)

+2/0
8.2.2015 23:05

R92o71m24a12n 79P67o42l58á74č80e60k 5626679145

Je to hodně o tom kam jezdíte. Jakmile to vede za Prahu a nebo Ovu, tak to bude s IN100 asi výhodnější ne?

+2/0
8.2.2015 23:14

K33r42y89š24t76o14f 72L59a59n16í59k 1109670215775

moc daleko to z ostravy neni, takze to nehraje az takovou roli. vyhovovalo mi, ze i v exponovanych casech je 1.trida relativne volna a hlavne ze clovek neni vazany na konkretni spoj. u soukromych dopravcu sice muzete doklad stornovat, jenze za stejnou cenu uz na stejny den nekoupite a dejme tomu v nedeli ci patek uz nekoupite vubec. a provozovat harakiri s nakupem treba tri spoju za sebou a naslednym stornem tech nevyuzitych se vam kazdy tyden nechce.

taky je fajn, ze se s IN100 nemusite starat o jizdenky ci mistenky, proste prijdete a jedete, pokud ovsem nechcete pouzit Pendolin0 a to je jedina vec, ktera mi na tom vadi, v prvni tride vysoka cena mistenky a ve druhe musite platit taky.

+2/0
9.2.2015 0:01
Foto

D18a22g40m96a82r 57K15l55e75i11b55e33r86o28v61á 3847535787450

Když už jedu vlakem,tak buď RJ nebo Pendolinem.Cenově mne to s dětmi i psem vyjde stejně a komfort je mnohem lepší. S ČD jsem jela naposledy před dvěmi lety trasa..Litoměřice Kolín,Ostrava a zpět...nazpět,ač jsme měli místenky,jsme stáli narvaní v uličce 4 hodinya k místu se nedostali až do Kolína. Už nikdy více.

+1/−4
8.2.2015 22:28

P76e12t17r 34N21o59v59o42t22n17y 3519782109302

Se psem RJ? A pendolino není ČD?

+4/0
8.2.2015 23:00

R79a66d67e29k 65J84a56n27a85t24a 9235316794842

Taky jsem slyšel, že Pendolíno mnozí laici nepovažují za ČD. A někteří dokonce považují Regionovu za Regiojet :-)

Marketing je mocný.

+3/0
8.2.2015 23:05
Foto

D41a96g30m16a31r 32K44l75e10i87b28e46r33o25v92á 3477345317550

nebojte, regionova nám jezdí kapinku jinde...:-)

0/0
8.2.2015 23:08
Foto

D12a16g60m93a64r 87K93l88e58i25b92e21r89o78v73á 3117245857450

Pendolino je ČD,ale na kapinku jiné úrovni,než klasickRJ i Pendo  přepravuje i psy.

+1/−1
8.2.2015 23:08
Foto

D57a76g84m13a65r 79K11l28e60i41b34e48r89o90v75á 3767775797130

mělo tam být na jiné úrovni,než klasické rychlíky ČD

0/0
8.2.2015 23:12

R65o27m37a42n 84P60o17l75á38č67e58k 5246779605

Paní by si tu pohádku měla naučit lépe ;-D

+3/−1
8.2.2015 23:12
Foto

D87a72g77m26a13r 94K23l62e68i42b57e34r75o13v29á 3247115947300

o jaké mluvíte? Ačkoliv ČD,tak mezi pendolinem a klasickým rychlíkem je hodně velký rozdíl...proto je srovnávám .

0/0
8.2.2015 23:14

R21o30m27a30n 44P10o51l58á13č72e60k 5126279555

To je celkem očekávatelné ;-) Pendolino je SC (reálně IC) a R je vždy rozdíl ;-)

+1/0
8.2.2015 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.