Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyměňte naftu za elektromobil a dáme vám 10 tisíc eur, láká Francie

Francouzská vláda se rozhodla k razantní podpoře trhu s novými elektromobily. Zájemcům o jejich nákup nabídne dotaci až deset tisíc eur na jejich nákup. Chce tak přesvědčit zákazníky, aby přešli především z naftových motorů k elektrickým vozům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i95ř44í 92N66o56v86o34t82n63y 2478301883259

13 let staré, nicméně plně funkční a spolehlivé auto na vrakoviště se má nahradit pomocí dotace elektromobilem? Měli by žabožrouti oprášit gilotinu Rv

0/0
14.2.2015 13:35
Foto

S44t11a32n67i11s53l84a58v 66T58e28s11a50ř 9107514592184

Výroba elektromobilu je VĚTŠÍ EKOLOGICKÁ ZÁTĚŽ než výroba auta se spalovacím motorem VČETNĚ jeho celého provozu!!!

0/0
10.2.2015 18:21
Foto

S30t29a31n16i46s93l27a29v 14T72e53s25a30ř 9867434902184

Maastrichtská kritéria nesplňují a přesto začnou rozhazovat miliony? Euro spěje do s..... teda do p... jsem chtěl říct. :-P

0/0
10.2.2015 18:16

S70e97i69d19l 21P86e43t32r 1381851745654

Argument, že hromadnou výrobouse eauta časem zlevní je evidentní nesmysl  resp. záměrně šířený blud od lidí a skupin,kteří jsou na další prodotované odvětví nějak ekonomicky interesováni.

Všechny komponenty jsou dávnotechnologicky zvládnuté a vyrábějí se pro jiná odvětví v dostatečných seriíchaby jejich cena byla již nyní nejmenší možná.

Zásadní podíl na ceně  u eauta  představují a vždy budou akumulátory resp.suroviny na jejich výrobu. Ty však větší exploatací rozhodně nezlevní ,  ba přesně naopak …

+1/−1
8.2.2015 10:32

T15o85m81á32š 54S26k11á67l19a 6978167

není, nejsou, není a akumulátory se za posledních 10 let zlevňují. Když už nic jiného zkontrolujte si cenu náhradních dílů hybridů a elektromobilů.

0/0
9.2.2015 11:25

P47a95v80e41l 42S46ý70k83o20r42a 7397532897981

Jak dopadla ta Ovšinského baterie pro elektromobily ? Tedy akumulátor.

0/0
7.2.2015 10:35

M18a41r86t82i17n 18F52i63l97i85p70c91z74y69k 3421321975713

Je jen otázkou času, kdy pak elektřinu na dobíjení zdaní spotřební daní, jako dnešní PHM. To je do budoucna nevyhnutelné.

+3/−1
7.2.2015 10:13

P91a64v70e25l 16S11ý88k91o24r89a 7557722567381

Nikoliv, elektřinu si můžete doma vyrobit třeba ze dřeva. . Budete tedy jezdit na dřevo. Nebo fotovoltaiky.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_automobil-s-nulovou-spotrebou-paliva.aspx

To bylo jasné již v roce 2008.

Zdaní vám km. Tedy mýto. placené od km. odhaduji 2 - 5,- Kč /km. [>-]

+1/−2
7.2.2015 10:34

T42o54m18á68š 80S36k89á96l61a 6838967

no, jasně, a zeleninu si můžete pěstovat na zahrádce. Je to snad důvod, proč nemít DPH na zelenině v obchodě?

0/0
9.2.2015 11:27
Foto

J93a69r50o70m11í51r 86H43l66u60b34e38k 2926350844921

A odkud na ty dotace vezmou? Kdo to zaplatí? Francouzští politici ze svých nezasloužených platů nebo zase jen ubohý daňový poplatník?  Pro zelené šílence, zkuste jezdit v elektromobilu v zimě, jistě se vám to bude líbit a užijete si adrenalinu.

+1/0
7.2.2015 10:11

F24r93a61n18t35i38š41e59k 30F60l72i51n71t81a 1934130869273

Když už něco potřebují dotovat, myslím, že by mnohem perspektivnější byl vývoj vodíkových palivových člinků. Paliva je okolo nás prakticky nevyčerpatelné množství a hlavně se při použití nespaluje a tedy nenávratně neničí. U současných palivových článků je dojezd někde okolo 500 km, tankování plynu prakticky stejně rychlé jako u fosilních paliv a nulové exhalace.

+1/−2
7.2.2015 4:21

J21i41ř48í 31K22o48c67u38r88e76k 6175264255438

Průšvih je ale výrova vodíku. Ta spotřebuje více energie, než se jeho spálením vyprodukuje.

+1/0
7.2.2015 20:54

J94a42n 74N13o10v74á70k 7645384908507

kde kolem sebe vidíš volný vodík? Víš že se vodík vyrábí z fosilních paliv?

0/0
8.2.2015 12:27

T49o77m45á71š 84Z66e31m51a74n 3235538534925

Ekobláznům jaksi nedošlo že baterie jsou buďto olověné (toxické) a nebo lithiové a lithium těží téměř výhradně Čína.

To už i ta ropa má více dodavatelů...

0/−1
6.2.2015 23:29

J80o22s50e95f 49L63e51b13d45u39š55k39a 4162893123215

Sice bych to okamžitě bral, ale je to totální nesmysl. Plýtvání penězi daňových poplatníků a jak to vypadá, zadlužená Francie chce co nejrychleji dohnat Řecko.

+2/−1
6.2.2015 22:59

R55a56d12o57v80a71n 70S31ý66k14o19r84a 6734495294500

Bezhlavé dotování všeho možného je plýtváním penězi daňových poplatníků. Jiné to  je v oblastech, kde je potřeba podpořit růst prodeje a produkce s cílem dosáhnout zlevnění výroby. Lze čekat, že by zlevnění přišlo o něco později samo od sebe, ale za dejme tomu 10 let navíc mohou vyšší exhalace ve velkých aglomeracích zabít tisíce lidí. A zdravotnictví je hodně drahá záležitost.

+2/−1
6.2.2015 21:49

R87a81d31o86v34a74n 25S73ý48k46o14r47a 6884425784760

Dotace solární energie je velmi kontroverzní záležitost. Vliv na pokles ceny solárních panelů na 20 procent za 10 let je ale nezpochybnitelný.

0/0
6.2.2015 21:51

M29i39c28h66a50l 95T22o19m51i28n38s44k53ý 9661385947204

300 milionů aut v EU. 300kg olověné baterie ....tj 90 milionů tun vytěženého olova !!!

tedy bych o ekologii nemluvil. V třetích zemích budou mít radost...

http://www.hrw.org/news/2012/05/31/protecting-children-lead-poisoning

+4/−2
6.2.2015 21:30

J15i50ř33í 68V25o86r80l40í38č19e43k 9677324413346

Francouzská vláda si chce co nejdříve vyzkoušet black out ;-D

+1/0
6.2.2015 20:30

J35i42ř65í 43Š31e62j98n91o69h22a 4442153454803

Dotace ty  nepochybně zamíchají se  vším.

Otázka  je, zda  je to dobře ?

Myslím , že  ne.

+5/0
6.2.2015 19:37

J29i81n17d18ř37i83c90h 54F18i13a52l46a 4358222869779

Nevím, kde na to někteří chytráci berou odvahu. Ale náklady na benzínové auto v městském provozu asi 2Kč nebudou. Úmyslně se bavím o městě kam podle mě tyhle auta patří. A kdyby to bylo dražší tak za ten hluk a smrad to stojí. Uvědomte si, že jsou to jediný auta na který si umíme palivo vyrobit sami. ;-D Škoda, že stát tohle nechápe a sám nejde příkladem, ať jsou to soláry nebo elektromobily. Raději to rozdají solárníkům apod. šmejdům. [>-]

+6/0
6.2.2015 17:49

J51o29s86e13f 19L21e10b93d72u56š15k58a 4632553803805

Pěkná ptákovina. Kolik cyklů ty baterky vydrží, kolik stojí nové a kolik to auto ujede? Tedy pokud si nekoupíte to za 3 miliony. Jinak různé hybridy ujedou na elektriku tak 30 km, udáváno výrobcem s novými baterkami, auta kolem milionu a výš ujedou tak 150 km, a ty přes 3 miliony ujedou 300 km. Ovšem jak tu elektriku, tak ty baterky musí někdo vyrobit. Takže v jedné oblasti světa budou jezdit elektroauta a v druhé budou vyrábět elektriku a baterky. Celkově v nejlepším případě teoreticky vyjde ekologická nula, ovšem prakticky nula nikdy vyjít nemůže. Tedy dát mi na to někdo peníze, jdu do toho i když vím, že ty peníze nejprve sebrali mě a dalším lidem.

+1/−1
6.2.2015 23:06

M44a59r19t36i35n 58K94a56r43á79s34e62k 9908833378868

Naklad levnejsi noveho auta se vsim vsudy je cca 5 kc/km ....to u elektromobilu kterz prijde na mega je tak akorat na amortizaci pri stejne predpokladane yivotnosti (200 000km)

+1/−1
7.2.2015 1:37
Foto

R15a90d70e25k 28P41o70l18i80c22k45ý 6791783421894

náklad nového  benzínového auta na 4-5 kč nevýjde-kde jste na to přišel?

0/−1
7.2.2015 14:45

S61e32i71d11l 74P12e59t52r 1911331395694

proč ne?8-o

Pořizovací cena 300k, spotřeba 6l/100 km a jste při 10-ti leté životnosti bezpečně na těch 5,-Kč/km* .:-)

Na rozdíl od elauta nejspíš však benzinový motor těch 10 let přežije bez zásadních investic.  

U elauta cca po 5 letech budete muset měnit sadu akumulátorů  v ceně skoro poloviny té pořizovací ...:-/

----------------------------

* filtry a olej do motoru jsem s prominutím pominul, bo v celkových nákladech hrají roli kolem 1% ...

0/0
7.2.2015 18:33
Foto

R38a86d47e13k 87P28o27l52i72c84k64ý 6621133871114

Nikoliv nejste.

Zapomínáte na spoustu dalších věcí, olej, gumy, servisní prohlídky, opravy...

Ale samozřejmě u auta, které by mělo nájezd 200 000 za 10 let se eauto neoplatí.

0/0
7.2.2015 18:42

S55e22i23d24l 77P10e88t71r 1401281825614

Dobře, pojďme si to projít spolu když se vám  nechce počítat:

Benzinové auto příměstského  typu např. Fiat Punto, Ford Fiesta, Fabie 1,2atd., nové, nájezd 20 000 km /rok, plánovaná životnost 10 let, :

300 000 pořizovací cena té nákupní  kabelky

360 000 palivo (200k km při spotřebě 6l a ceně 30,-/l)

  60 000 servispravidelný (10 prohlídek po 20k km včetně výměny oleje a filtru)

  36 000 4 sady pneu

  30 000 povinnéručení

  15 000 dálničníznámka

  50 000 servisspotřební – 1xdestičky,kotouče, spojka, tlumiče,rozvody

  12 000 myčka(1x/měs umytí)

    5 000 ostřikovačenáplň     5 000 ostatní – chlupatý volant,kývací pes dozadu, vonné stromečky, hustokrutý samolepky apod. -20 000  na konci 10. roku udělání pápá a prodej dotriple A apod. 853 000,-  celkem Což vychází na 4,27Kč/1 km. Spokojen?

0/0
8.2.2015 9:07

M83i55c47h77a90l 88T70o41m30i43n19s56k60ý 9601885277764

I kdyby elektromobily jezdily za 0Kč/100km tak se nevyplatí. O tom to je.

+5/0
6.2.2015 16:26

M66i19c97h85a11l 13T39o78m19i60n69s48k24ý 9171835157664

Baterie vydrží max, 150 tisíc km. Když jedete za 2kč/km. Tak v benzínu projete 300 tisíc Kč. S Elektromobilem sice 0Kč, ale musíte koupit baterie za 400.000,-Kč.

+4/0
6.2.2015 16:31

M42i96c34h16a73l 73T41o56m79i22n13s66k62ý 9261205717944

a to za předpokladu, že elektromobil by jezdil na proud zadarmo.Rv!!

+2/0
6.2.2015 16:32

R73a19d83i74m 82D51r18b98o81h37l11a91v 5151356343507

S kterým benzínem se dá jezdit 2 Kč/km? Jsou v tom započítané i ty servisní náklady, které u elektromobilu nejsou?

Najedu ročně cca 10 000 km, za 15 let ta baterie, která dnes stojí 300 000 Kč (ne 400), bude stát rozhodně méně. Pokud bude mít smysl kupovat do 15 let starého auta novou baterii. To už bude za těch dnešních 300 000 Kč celý nový elektromobil.

0/0
6.2.2015 16:40

M93i28c91h91a69l 91T44o66m39i31n90s36k22ý 9551445587764

ale auto od tesly stojí 3 mega a jsou tam litihové drahé baterie

0/0
6.2.2015 21:32

M90i59l55a26n 17K90l45o39u63č73e85k 3770255678977

Tesla dává záruku 200 000km nebo 8 let na baterii, že neklesne pod 80%.

0/0
6.2.2015 21:23

T28o78m35á80š 74H27o45r60a 2599815868365

To že se nevyplatí je jeden problém, to že nikam nedojedou je další problém, ale to co hraje proti jejich rozšíření především, je nedostatečná energetická infrastruktura v případě jejich masivnějšího rozšíření. Na jeden elektromobil je třeba minimálně jedna 16 ampérová třífázová přípojka (má li být nabíjení efektivní)...a teď si představte že se jich před jedním bytovým domem nabíjí večer dvacet až třicet.;-D

+1/0
6.2.2015 16:48

P91e52t25r 85O91u59ř29e13d67n46í75č61e11k 1979364

Mam /a je/ spocitano, ze cenu baterii vratim pri prum cene el. energie 3.5 Kc/kWh za cca 80 tis km. tedy 800 cyklu a cenu elektromobilu za 150 tis km, tedy 1500 cyklu. Pak je mozno do poklesu asi 80% kapacity jet 50 tis, kde usetrite asi 150 tis. Kc. To vse ovsem pri pedpokladu, ze nebudete mit zavadu na castech elektro. Elektromotor a soucasti - budou-li OK, pak dokoupite novou sadu uz vyvojove lepsich baterii a muzete opakovat. Nevyhodou je jiste "stary a osuntely" model za ty roky jezdeni...  Navic se pripravuje nalevna Al baterie pro 3000km a pak ... se budeme bavit kolik dojedete a kolik stoji spalovaci vuz a JEHO NAKLADY. Spocitano, ze na poh. hmotach, olejich, servisech zaplatite vuz jeste jednou ...

Tak prosim nesirte Vami nepodlozene nesmysly o navratnosti...

0/0
6.2.2015 19:53

L75u56b15o57m95í86r 45K39r96ů93t61a 4986132555974

Auto mám hlavně kvůli úspoře času, ne abych hledal dobíjecí místo a čekal na nabití. Naopak, radši bych měl i mobil na benzín, než každou chvíli dobíjet. :-)

+5/0
6.2.2015 16:01

R94i43c30h63a53r85d 47K87á92b27a 8959648390810

Socialismus v praxi. Seber lidem penize na danich, donut je zahodit fungujici vec a za jejich penize jim dotud novou a jeste ke vsemu uplne blbou a mnohem mene funkcni.

Francouzum definitivne hrablo.

+17/−2
6.2.2015 14:49

R13i72c78h75a89r68d 14K54á34b90a 8489568230280

... dotuj ...    ma byt

0/0
6.2.2015 14:49

V91l39a60s25t57i69m50i41l 41H46a54l49a37š68t21a 4393988318160

Ještě bych zdůraznil, že ty dotace půjdou za těmi majetnějšími, kteří na elektromobil mají. Jedná se totiž o dražší auta, jak je uvedené i v článku.

+1/0
6.2.2015 16:25

M56i92c31h82a33l 22P85a93v50l19á39t 9253953724299

Tak to je jeste vetsi kravovina nez srotovne. Kravovina to je i na ve srovnani s beznou urovni vymyslu ekofasistu. A opravdu neprekvapi, ze tohle realizuje Francie.

+6/0
6.2.2015 14:02

D95a62v66i79d 17R69y41c70h40e41t30s50k41ý 9446421930900

Elektromobily jsou v současné době hloupost a eko-socialistická pračka na cizí peníze. Prostě baterie nejsou na dostatečné úrovni a tím je to dané. Pokud vynecháme Teslu za dva miliony, tak papírový dojezd elektromobilů je cca 150-200km, reálný dojezd kolem 100km, s topením v zimě méně, poté následuje odtah.

Co se týče ekonomie - cena pouze za elektřinu vychází na 1Kč/km, což odpovídá fiatu punto LPG za 240 tisíc nebo autu se spalovacím motorem, kdyby nebyly na benzín zlodějské daně.

Co se týče ekologie - ježdění starým autem je mnohem lepší než výroba a likvidace elektomobilu.

Takže ve výsledku nulové podpoře elektromobilů v ČR tleskám. Až na některé radnice tunelující pomocí nákupů Peugeotů iOn a dobíjecích stanic.

+13/−2
6.2.2015 13:37

R26a50d65i34m 69D56r36b12o70h74l10a32v 5121316583757

Elektromobil má zatím jiné určení než auto se spalovacím motorem. Je extrémně vhodné do města, každodenní dojíždění do práce, zásobování apod. Nedá se s ním zatím jet v létě do Chorvatska nebo v zimě do Rakouska. To ale neznamená elektromobil zavrhnout jako celek. Kolik km jste už s nějakým elektromobilem najezdil?

Jinak dojezd cca 20 km vás přijde na 2 kWh, tj. 10 Kč při současných cenách elektřiny, tj. 0,50 Kč/km.

+3/0
6.2.2015 13:46

S28e24i45d25l 32P89e50t13r 1711541595174

No jistě:-) A akumulátory jsou nejspíš zadarmo a vydrží určitě alespoň 10 let, že?:-)

+1/−2
6.2.2015 15:10

P25e47t97r 55O17u94ř35e16d39n77í45č93e40k 1489384

pocita se 2000 cyklu pro pokles na 80%, o je nejmene 80 tis

0/0
6.2.2015 19:34

S20v71a73t33o70p83l30u71k 12S14i49l11n79ý 4152336409268

Ano, současné akumulátory Li-ion skutečně vydrží minimálně 10 let a pakliže mají kvalitní izolaci, která udržuje baterie v optimální teplotě, tak klidně i mnohem více ;)

0/0
7.2.2015 17:59

A25l91e17š 63D33r12a67š22n47a51r 9421507777507

pokud by elektro auta davala dostatecny smysl, nikdo by je nemusel dotovat. protoze smysl nedavaji, musi lidi uplacet aby do toho sli..

+1/−1
6.2.2015 13:35

T84o83m60á39š 41S96k30á87l32a 6938757

elektroauta smysl mají enormní (efektivita spotřeby energie, jednoduchost soustrojí a univerzalnost zdroje energie), jen potřebují ještě trochu drahého vývoje a implementace do osobních zařízení. Kdyby elektropohon nedával smysl, nejezdí na něj vlaky, ještěrky a naprostá většina fabrik. 

Můžeme se bavit o smyslu dotací zákazníkům místo vložení peněz přímo do vývoje, ale ne o smyslu elektromobilů :)

+1/0
6.2.2015 14:02

S94e51i67d93l 54P10e16t46r 1291781475414

Peněz na vývoj čehokoli je ve světě nadbytek. Avšak vyvíjí se jen to, co má ekonomický smysl. To opravdu není případ masového provozu elektromobilů.

mmch.: na provoz jen 30% elmob u nás by byla třeba téměř jedna další JETE.

0/0
6.2.2015 15:08

P74e86t68r 15O21u32ř42e87d30n33í62č64e27k 1289754

cim kratsi cesta, cim vetsi zima tim efektivnejsi je elektromobil

0/0
6.2.2015 19:37

R91a42d95e36k 69Č22e87r37n60ý 3108289919

krok č.1 - koupit starý nafťák z bazaru za 100 euro

krok č. 2 - inkasovat 10.000 euro s koupí elekrtomobilu za cca 20.000 euro

krok č. 3 - prodat elektromobil za 15.000,- do německa kde není dotace 

- hádám, že se to budou snažit nějak pohlídat, ale z článku tento postup bije do očí...

+6/0
6.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.